Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    Originally posted by JJT View Post
    Kk laakereiden välys: 0,020-0,055mm
    Runkolaakereiden välys: 0,020-0,046mm
    Kampiakselin päittäisvälys: 0,085-0,174mm

    Kiertokankien kiristysmonentti 55nm
    Kiitti! Nämä tuli tarpeeseen. Näköjään tuossa ohjeessa oli 2/3 oikein, momentti vain heitti 60=>55.

    Mulla oli siis kiertokanget varsin hyvässä kunnossa laakerien osalta, hieno juttu. Runkolaakerit sitten vielä..
    Monta 80-luvun autoa

    Comment

    • KarkkainenL
      Aluevastaava
      • Sep 2013
      • 768
      • Tampere

      Mitä sanoo foorumin m30 turbomiehet, uskaltaako tohon porata turbon öljynpaluun, vaikuttais just semmoselta kohalta missä se olis 745i mallissa :think

      Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

      E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

      EX E36 320iA -98
      EX E39 520i -01
      EX E34 525 Tds -95

      Comment

      • Miuge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 630
        • Tampere

        Eikun pora laulaan
        Webshop - MRT Engineering
        Facebook - MRT Engineering
        Instagram - mrtengineering
        YouTube - miugemrt

        Comment

        • -Jo0nas-
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 162
          • kouvola

          Mulla on kans porattu lohkoon. Toimii

          Comment

          • tero_v
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 972
            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

            Osaako kukaan sanoa, että sopiiko m5 dampperi osanumero 11 23 1 311 537 m30b34 koneesee. On halvempi ja 300g kevyempi?
            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
            650hp/850nm 1.8bar
            1/4m 11.48s/208km/h
            100-150km/h 2.01s
            100-200km/h 6.99s


            EX jatkeet:
            e39 528 M-Sport -99
            e36 318is "M-sport" -92

            Comment

            • tero_v
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 972
              • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

              Itselleni vastaten ilmeisesti käy https://www.pureperformancemotorspor...schwingun.html
              E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
              650hp/850nm 1.8bar
              1/4m 11.48s/208km/h
              100-150km/h 2.01s
              100-200km/h 6.99s


              EX jatkeet:
              e39 528 M-Sport -99
              e36 318is "M-sport" -92

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3450
                • Janakkala

                Originally posted by Läbä View Post
                Mitä sanoo foorumin m30 turbomiehet, uskaltaako tohon porata turbon öljynpaluun, vaikuttais just semmoselta kohalta missä se olis 745i mallissa :think

                Lohkoon porasin / vingutin reiän ja laituoin siihen tuollaisen hydrauliputken nipan hitsaamalla kiini. sisä halkaisija tuolla on 15mm niin pitäisi piisata.
                Kannattaa laittaa paluu sellaiseen kulmaan ettei jää vaakatasoon tai alaviistoon kun moottori on paikoillaan.

                öljynpaluu by Bemu Expert, on Flickr

                lohko3 by Bemu Expert, on Flickr

                lohko by Bemu Expert, on Flickr

                lohko4 by Bemu Expert, on Flickr
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • peeämwee
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1822
                  • I sink hell

                  m30b34


                  Joku kaveri vähän puuhastellut ja lisäksi laittanut lastun, iloisesti ottaa 7500 rpm
                  Mutta eihän m30 kestä kierroksia? Jos haluaisi tehdä vaparin ja kierrättää 7000(-7500) ja että vielä pannu kestäisi, mitä pitäisi tehdä? Jotkut hyvät keinuvivut ja tällaiset keinulukot http://www.iemotorsport.com/bmw/E21-...ockerlock.html Riittäisikö?
                  Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                  Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                  A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                  http://velkakello.fi/

                  Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                  Comment

                  • leksii
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 1034
                    • Turku

                    ja venttiilijouset, siihen samaan konkurssiin vielä nokka ja moottorinohjaus + läppärungot nii onhan siinä sit jo kiva m30 :think
                    e28 535i Touring
                    e28 m535i + s38
                    e34 535i --> ?


                    Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by peeämwee View Post
                      m30b34


                      Joku kaveri vähän puuhastellut ja lisäksi laittanut lastun, iloisesti ottaa 7500 rpm
                      Mutta eihän m30 kestä kierroksia? Jos haluaisi tehdä vaparin ja kierrättää 7000(-7500) ja että vielä pannu kestäisi, mitä pitäisi tehdä? Jotkut hyvät keinuvivut ja tällaiset keinulukot http://www.iemotorsport.com/bmw/E21-...ockerlock.html Riittäisikö?
                      Miksi sen pitää kiertää 7500rpm?
                      Itellä kiertää "lyhyempi M30" 7001 rpm ja mulla ei ole keinulukkoja ja vipat on uudet vakiot. Jos toi on eka moottori ja vasta suunnitteluasteella, niin siinäkin on hommansa kun asentaa sinne mäntä/nokka-kombinaation joka tuottaa tehoa kierroksilla. Sit ku sen saa toimimaan niin että uskaltaa surutta painaa ajossa läpän lattiaan tonnin kierroksilla ja pitää sen sielä 7 tonniin asti niin pohtis sit lisää. Koneessa on aika paljon saavutettavissa lisälyöntiä välille 5-7000 rpm. Tietysti riippuu siitä millanen tehotavoite on..
                      Last edited by petrolhead; 26-02-2017, 10:33.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • -Jo0nas-
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 162
                        • kouvola

                        Mulla kans uudet vakiokeinut, nokka ja stage 1jouset ja lukitteet. Rajotin 7000 eikä oo vielä ainakaa hajonnu 😀 Mites onko osanumero 11421730619 oikea jos m30 meinaa öljysuihkut?

                        Comment

                        • sierra4x4tbo
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 2098
                          • Lappeenranta

                          7000rpm on mullakin rajoitin tossa twinturbo-M30ssä. Vakio nokka, PPF stg1 jouset, IE keinulukot ja IE HD keinut.

                          14tkm on ainakin kestänyt, eipä tietty rajoitinbileitä oo hirveesti tullu pideltyä.

                          -Timo
                          M535i BiTurbo -85
                          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                          --=MushroomMotorsport=--
                          --=MaxTuned.com=--

                          Comment

                          • KarkkainenL
                            Aluevastaava
                            • Sep 2013
                            • 768
                            • Tampere

                            Minkäslaisia tulppia ootte käyttänyt etanolilla m30b34 turbossa? :think
                            Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                            E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                            EX E36 320iA -98
                            EX E39 520i -01
                            EX E34 525 Tds -95

                            Comment

                            • -Jo0nas-
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 162
                              • kouvola

                              Originally posted by Läbä View Post
                              Minkäslaisia tulppia ootte käyttänyt etanolilla m30b34 turbossa? :think
                              Ngk bp7es tais olla omassa mutta 8 varmaan paremmat.

                              Comment

                              • tero_v
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 972
                                • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                                Denso iridium iw27 omas tais vastata ngk 9
                                Last edited by tero_v; 11-03-2017, 05:28.
                                E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                                650hp/850nm 1.8bar
                                1/4m 11.48s/208km/h
                                100-150km/h 2.01s
                                100-200km/h 6.99s


                                EX jatkeet:
                                e39 528 M-Sport -99
                                e36 318is "M-sport" -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎