Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10075
    • KVLA

    #76
    Olen edelleen sitä mieltä,kun vaihtaa öljyt moottoriin riittävän usein suodattimineen,niin sitä huuhdeltavaa paskaa ei sinne moottoriin kerry.Ei siis mitään 15tkm-> ajomääriä,vaikka huolto-ohjelma antaisikin mahdollisuuden.(Ajelenkin kyllä aina vanhemmilla autoilla,joiden "huoltovälit" ei olekkaan luokkaa 25-30tkm).
    Silloin ei ole tarvetta mitään paskaklönttejä irroittavia huuhteluita tehdä.Näin ainakin omalla kohdalla on aina toiminut.
    Last edited by Heguli 31; 28-03-2009, 13:32.

    Comment

    • metanolman83
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 249
      • itä suomi

      #77
      Originally posted by BMW View Post
      minä oon yhden purkillisen käyttäny joka öljynvaihdon yhteydessä. Ohjemäärähän olis tasan kaksipurkkia (menee iskutilavuuden mukaan).

      Aikaisempi omistaja oli 8 vuotta Fortea käyttänyt joka öljynvaihdon yhteydessä ja hyvin tuo mun pata toimii ja penkissä antoi terveet tehot.
      eikö kuitenkin öljytilavuuden mukaan eikä iskutilavuuden?tai mistä näistä tietää...

      Comment

      • xAnZax
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 92
        • Sunshine City/ Riftinki Lossi

        #78
        uusimmassa auto bildissä oli jotain juttua,siinä oli ainakin ihan positiiviset tulokset saatu
        Originally posted by Rockford
        jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7447
          • Oulu

          #79
          Originally posted by xAnZax View Post
          uusimmassa auto bildissä oli jotain juttua,siinä oli ainakin ihan positiiviset tulokset saatu
          Juu, melko hämmästyttävät tulokset koska itse en ainakaan olisi uskonut suoralta kädeltä noihin tehojen kasvuihin yhtään. Kannattaa huomata että kuvaajissa on teho- ja vääntökäyrät menneet väärinpäin. Polttoaineen kulutuksen kasvua Corollassa selitettiin toisen mittauksen sateisella ja tuulisella säällä. Corollaan laitettin kolmea eri ainetta (hinta noin 90€): Motor Flush, Advanced Diesel Fuel Conditioner ja lopuksi öljynvaihdon jälkeen Top End Treatment. Lanciaan viittä eri ainetta: Motor Flush, Fuel System Cleaner ja Gas Treatment, sekä öljynvaihdon jälkeen Top End Treatment ja Seal Conditioner. Molemmat autot piti olla täysin kunnossa, mutta Lancia kulutti jonkinverran öljyä eikä saavuttanut luvattua teholukemaa edes käsittelyn jälkeen.

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Tapahtui niin tai näin, miksi suorituskyky paranisi?
          Vaikea vieläkään ymmärtää mistä johtuu, mutta näyttäis kuitenkin paranevan.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 28-03-2009, 18:08.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #80
            Onkos kenelläkään positiivisia kokemuksia M52bxx Forte-käsittelystä? Itselläni varmaankin nostajat pitävät aavistuksen verran ääntä. Top End Treatment varmaan suositeltavaa käsittelyn jälkeen?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • E30M10
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 7
              • Vammala

              #81
              Forte motor flush

              Tein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!
              E30Cabrio

              Comment

              • juu-das
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 756
                • Kuopio

                #82
                Originally posted by E30M10 View Post
                Tein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!
                ahdettu kone?

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #83
                  Originally posted by E30M10 View Post
                  Tein tossa viime viikolla audilleni tuon käsittelyn. Moottori oli 4pyttynen 20venttiilihelvetti ja raksutti kylmänä käynnistäessä noin 15sek ja käyntilämpöisenä alkoi taas raksuttaan.. Huollon jälkeen en oo raksutusta havainnu laisinkaan. Todella positiivinen yllätys. Mobilin 0w-40 öljyä oon aina käyttäny kuin myös nyt, eli öljy laadun vaihdosta ei johtunu. 2*400ml motor flushia koneeseen 1500rpm 1h ja uudet öljyt ,suodatin ja seal conditioner 125ml+fuel system cleaner 400ml tankkiin (15litraa bensaa). Motor flush on varmasti hyvä aine moniventtiilikoneille ja kaikille missä on hydr.venttiilinnostimet... ja ton seal conditionerin laitoi siitä syystä että jos toi pesuaine kovettaa entisestään kumeja/tiivisteitä. Öljyä ei kone vuotanut!
                  Originally posted by juu-das View Post
                  ahdettu kone?
                  Jos on se kone joksi veikkaan niin se on kova keräämään kylmälimaa. Öljysihti kun on tukossa niin vasaroinnin ääni on melkoinen.
                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
                  Olen vähän skeptinen ton polttoainejärjestelmän puhdistusaineen suhteen.
                  Sitä varten on autoissa polttoainesuotimet ja kaasupoljin jonka voi painaa pohjaan silloin tällöin niin ei ole kaikki karstapaskassa.
                  Eli välillä uusii tulpat ja käy vähän isolla tiellä POLKEMASSA.
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Olen edelleen sitä mieltä,kun vaihtaa öljyt moottoriin riittävän usein suodattimineen,niin sitä huuhdeltavaa paskaa ei sinne moottoriin kerry.Ei siis mitään 15tkm-> ajomääriä,vaikka huolto-ohjelma antaisikin mahdollisuuden.(Ajelenkin kyllä aina vanhemmilla autoilla,joiden "huoltovälit" ei olekkaan luokkaa 25-30tkm).
                  Silloin ei ole tarvetta mitään paskaklönttejä irroittavia huuhteluita tehdä.Näin ainakin omalla kohdalla on aina toiminut.
                  Ihan totta. Vähemmän siellä pyörii silloin karstaa , vettä ja irtihioutunutta mujua.
                  Last edited by petrolhead; 18-04-2009, 09:25.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #84
                    Mutua:

                    En ole mitannut tai laskenut auton kulutusta millään tapaa, nämä lukemat ovat ajotietokoneesta.

                    N. 1kk akun asennuksen jälkeen(eli kulutusnäyttö lähti laskemaan siitä pisteestä) kulutus 12,4l/100km, tämä helmi/maaliskuussa.

                    Tämän jälkeen yhteen täyteen tankkiin 2*400ml Forte fuelsystem cleaneria ja seuraavaan täyteen tankkiin 1*400ml Forte fuel conditioneria.

                    Keskikulutuslukema nollattiin kun ensimmäiset Fortet laitettiin sissään.

                    Kuukausi ajoa samalla keskivertosuoritteella kuin ennenkin tämä siis maalis/huhtikuussa, keskikulutus 11,7l/100km.

                    Kulutus siis laski, yhtälössä on niin paljon muita muuttujia(vähemmän pakkasta, ajosuoritteen muuttuminen ilman tiedostamista, forte vaikuttaa niin kauan kun sitä on tankissa? yms.), että noin pieni ero hukkuu sekaan, mutta optimisti voisi kuvitella hyötyneensä asiasta.

                    Nyt autossa on sitten vuorostaan lambda paskana ja keskikulutus melkein 13l/100km.
                    Olli.

                    Comment

                    • E30M10
                      Newbiemmer
                      • Mar 2008
                      • 7
                      • Vammala

                      #85
                      Forte motor flush

                      [quote=petrolhead;1593849]Jos on se kone joksi veikkaan niin se on kova keräämään kylmälimaa. Öljysihti kun on tukossa niin vasaroinnin ääni on melkoinen.


                      Oon kuullu samaa juttua ja toiset sanoo että aeb(ahdettu) ja adr(ahtamaton) moottorit kerää karstaa yläpäähän:think.. Ainut asia mikä mietityttää on se, että kone raksutti vain kylmänä hetken ja kuumana (vähintään 50km ajoo ja silloin vain tyhjäkäynnillä eli öljynpaineet oli pienemmät) jotenkin veikkais vaan tota, että yläpään kanavissa oli tukkoisuutta..:think

                      Oma kone on säännöllisesti huollettu. Öljyt vaihdettu 10000 välein ja laatu öljyt castrol 5w-40 ja mobil 0w-40 käyttäen. Mobilia nyt 2 viimeistä vaihtoo, koska rapsutus venttiileissä väheni myös sillä aavistuksen. Mutta tää kolina on eräänlainen tyyppivika näissä koneissa.. Tässä tapauksessa flushi ainakin auttoi ja kalkatus hävis. Eikä ainakaan tänään ollut vielä palannut..
                      E30Cabrio

                      Comment

                      • E30M10
                        Newbiemmer
                        • Mar 2008
                        • 7
                        • Vammala

                        #86
                        Forte motor flush

                        Mutta voi se olla kyl sen tukkoisen pumpunsihdin vika myös?:think
                        E30Cabrio

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #87
                          Oletteko testanneet diesel fuel conditioneria uudemmissa nakuissanne?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • topsi
                            BTCF Member
                            • Mar 2009
                            • 225
                            • Oulu

                            #88
                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Juu, melko hämmästyttävät tulokset ...
                            Uskomatonta, lanciassa on jopa alavääntö HUONONTUNUT tuon käsittelyn seurauksena... Jos multa kysytään niin näyttää lähinnä siltä että lanciassa vääntökäyrä piirretty hieman väärään kohtaan
                            E46 ///M3 -01
                            Ex: E39 530d -01 M-sport
                            Ex: E39 525tds touring -97

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #89
                              Originally posted by alspe View Post
                              Oletteko testanneet diesel fuel conditioneria uudemmissa nakuissanne?
                              Olen käyttänyt tuota ko tuotetta aina öljynvaihdon jälkeen (400ml ja 1/4 dieseliä tankissa), tiedä sitten onko hyöty henkisellä puolella, mutta nyt lasissa 240tkm ja ei suutin tai cr-pumppu vikoja ole ilmennyt...
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Juggis
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 197
                                • Espoo

                                #90
                                Olen kuullut, että tuollainen Forte -huuhtelu olisi rikkonut nimenomaan bemareiden koneita? Jotenkin kuulostaa Esson baarin jutuilta, vai...? Itse tuossa juuri vaihtelin kaverin kanssa uudet nelikärkiset Boschin tulpat ja samalla tuli avattua se öljykorkki. Kaveri sanoi (tietää hyvin paljon näistä asioista), että kannattaisi tehdä koneelle Forte -käsittely seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Ja näkyihän siellä toki paskaa ihan riittävästi Eli mikä on se "totuus"?

                                Olen itsekkin Forte -käsittelyä tälle 328:lle ajatellut, kun olen kahdelle muulle autolle ko. käsittelyn tehnyt (Audi & Mitsubishi) ja varsinkin mitsun tapauksessa niin koneen äänet kuin kulkupuolikin muuttui oleellisesti eikä mitään hajonnut. Olen vain empinyt asian kanssa, kun olen kuullut pelottavia juttuja....
                                F10 535d xdrive msport
                                Ex. e91 325xiA
                                Ex. e36 328i Coupé

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎