Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Polarman
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 83
    • Hämeenlinna

    #16
    Itse tein forte käsittelyn e39 523 -98 ajettu 200tkm.Pullo maksoi noin 20 euroa ja huomasin että tyhjäkäynnillä kävi nätimmin.(voi johtua öljymerkin vaihdosta.castrolista teboil diamondiin.)Öljyillä oli ajettu n.12tkm ja oli todella mustaa pois otettaessa. Käsittelyn jälkeen ajettu jo 2000km ilman ongelmia.
    En tiedä oliko hyötyä ,mutta tulipa tehtyä :think

    Comment

    • Xander
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 122
      • Home

      #17
      Originally posted by Samppasika View Post
      Melkoinen puolesta vastaan väittely tästäkin sikisi Oma kanta on, että teen forte pesun joka inspection 2 huollossa tästä eteenpäin... ;
      Miksi??

      Comment

      • e34_aki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 195
        • Lahti rock city

        #18
        Forte tuotteet kuuluu ainakin skodan huolto ohjelmaan, bensan/diiselin sekaan laitettava oli muistaakseni joka 30tkm välein.. Moottorin puhdistus laitettiin tapaus kohtaisesti ja taisipa olla johonkin moottoriin jopa ihan huolto ohjelmassakin..

        Ja seuraavaks joku varmaa inttää et skoda on ihan paska yms. Mutta ihan samat moottorit niissä on kuin muissakin vag konsernin vessoissa..

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #19
          Originally posted by Käyrä View Post
          Miksi??
          Ettei pääse pikeentymään ja toisaalta piruuttani Tuleepahan testattua, hajooko se kone siihen
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by mika68 View Post
            Ai kieltää
            Ainakin e34 käyttöohjekirjassa kielletään laittamasta mitään lisä aineita tai vastaavia öljyjen sekaan.

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ainakin e34 käyttöohjekirjassa kielletään laittamasta mitään lisä aineita tai vastaavia öljyjen sekaan.
              Mut toihan perustuu varmaan vain vastuuvapautukseen.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                #22
                Mahtaako tuo käsittely vähentää öljynkulutusta? Kokemuksia?
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • carnifex
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 58

                  #23
                  Forte käsittely tehty:

                  m50b20 nakutti aina sillon tällön jonkun verran ja aattelin, että jos nyt samalla öljynvaihdon kanssa kokeilis tuota ainetta. Aikasemmin oli mobilit koneessa ja sitten vaihdettiin samalla ne ns. oikeat öljyt, eli Castrolin. Käsittelyn jälkeen auto kyllä rupes nakuttaa paljon enemmän ja nakuttaaki melkein koko ajan, eli mun kohdalla ei tullut tulosta.

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #24
                    Vaihdoit kuitenkin myös öljylaatua.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      ei ehkä kannata laittaa fortea, jos ei ole mitään ongelmia koneessa, kun siinä on kuitenkin omat riskinsä. audiin kokeilin kerran, kun venttiilit nakutti lämpösenä aika reilusti. nakutukset loppui käsittelyn jälkeen, eli kyllä tuota kannattaa testata, jos hydraulinostimet naputtaa...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Beast_Man
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 911
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        ei ehkä kannata laittaa fortea, jos ei ole mitään ongelmia koneessa, kun siinä on kuitenkin omat riskinsä. audiin kokeilin kerran, kun venttiilit nakutti lämpösenä aika reilusti. nakutukset loppui käsittelyn jälkeen, eli kyllä tuota kannattaa testata, jos hydraulinostimet naputtaa...
                        Venttiilikopan kansi pois ja puhdistaa paineilmalla huolellisesti. Lähtee nostimien kalkatukset pois. Jos on tiivisteet moottorissa huonossa kunnossa niin forte syövyttää loputkin niistä pois. Muuten ihan ok tavaraa.
                        sigpic
                        Hakkarainen approves this post.
                        X5 4.4i -2003
                        ex:
                        E36/8 Z3 Coupe 2.8 -2000
                        E46 325Ci 2001
                        E39 528iA Shadowline -96

                        E36 325i coupe -92 "afterburner"

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by Beast_Man View Post
                          Venttiilikopan kansi pois ja puhdistaa paineilmalla huolellisesti. Lähtee nostimien kalkatukset pois. Jos on tiivisteet moottorissa huonossa kunnossa niin forte syövyttää loputkin niistä pois. Muuten ihan ok tavaraa.
                          Siis paineilmalla vaan puhalletaan kalkatukset pois?


                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            #28
                            Originally posted by Beast_Man View Post
                            Venttiilikopan kansi pois ja puhdistaa paineilmalla huolellisesti. Lähtee nostimien kalkatukset pois. Jos on tiivisteet moottorissa huonossa kunnossa niin forte syövyttää loputkin niistä pois. Muuten ihan ok tavaraa.
                            höpö höpö.

                            Comment

                            • tumppu86
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 900
                              • E-pohjanmaa

                              #29
                              On monta kertaa tehny mieli testata tuota fortea.
                              Mulla M50B25 naputtaa vähän aikaa kylmänä ja silloin tällöin myös lämpimänä.
                              Voisko jotku toiset öljyt vaikuttaa tuohon naputukseen? Olen aina käyttänyt mobil1 5w50:stä.
                              Ei innostais ostaa uusia ja kalliita venttiilin nostimia.

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                #30
                                Originally posted by Beast_Man View Post
                                Venttiilikopan kansi pois ja puhdistaa paineilmalla huolellisesti. Lähtee nostimien kalkatukset pois. Jos on tiivisteet moottorissa huonossa kunnossa niin forte syövyttää loputkin niistä pois. Muuten ihan ok tavaraa.
                                Enpä ainakaan omalle autolleni tuotakaan tekisi.

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎