Oulussa Nikunen teki mun autoon vaihtotyön parin tunnin velotuksella. Ovat tehneet nuita huohotinremontteja moniin bemareihin. Siellä tuntui aina sama mies tekevän ne hommat. Osat hajin Wetteriltä.
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Originally posted by walde View PostNoniin, olihan vittu homma. Eittämättä paskin remontti mitä on tullut tehtyä, usko meinasi loppua muutamassakin kohtaa. Olinhan hauska muuten ujutella niitä eristettyjä letkuja, tilaa on niin että ripaskaa voisi tanssia.
Vihdoin kun auton sain nippuun, ja tyytyväisenä koe-ajolle, mutta:
EML valo vilkkuu, ja ACS vikavalot palaa, eikä auto starttaa.
Kun virrat laittaa päälle, bensapumppu raksuttaa toistuvasti monta kertaa putkeen.
Ei muuta kuin purkuhommiin, ja tarkistamaan, että kaikki sähköliitokset (ja kaikki muukin) on kuten pitää, ja kyllähän ne oli. Hyvin varovasti tuli leikittyä kaikkien liittimien kanssa, joten en oikein jaksa uskoa, että mitään onnistuin rikkomaankaan. Kaasuläppäkotelon kanssa toimin myöskin kuin sairasta paskalle, mutta siihenhän tuo kovasti viittaisi.
Ei muuta kun testeri huomenna duunista lainaan, ja auto piuhan päähän.
Onneksi sain faijalta auton lainaan.
Vittu että vituttaa
DISA:sta ja tyhjäkäyntimoottorista 4kpl, yksi ohjainlaitteen virhetoiminto jotain, ja joku "tuntematon virhe".
Noh, tänään kaikki vapaa-aika käytetty asian tutkimiseen, ja tulos on:
Kaikki kytketty oikein, yksinkertaisesti mitään poikkeavaa EI LÖYDY.
Helppo olisi piiskata itseään, mutta vittu kun edes siihen ei näytäisi löytyvän aihetta.
Eli kun virrat laittaa päälle, vilkuttaa eml-valoa, ja bensapumppu raksuttaa toituvasti lyhyitä kertoja, jonka jälkeen moottorinhäiriövalo ja ACS:n valot jäävät palamaan. Eikä starttaa.
Sulakkeet ok. Ei meinaa pysyä kärryillä.
Kaikkia osia/sähköjä käsittelin hyvin varoen.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Voi olla että muistan väärin, mutta taisin omassa M52B28TU:ssa sekoittaa imunokan ja MAF:in piuhat keskenään. Pidin vähän kummallisena, että tuo olisi mahdollista, mutta huomasin homman ennen kuin rupesin konetta tarjoamaan käyntiin.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
walde:
pyöriikö startti kuitenkin? onko moottorissa sähköohjauttu kaasuläppä? pyörikö moottori normaalisti ennen remonttia? oletko kokeillut eri antureiden piuhoja yksi kerrallaan irti ja käynnistys?Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by Antza View Postwalde:
pyöriikö startti kuitenkin? onko moottorissa sähköohjauttu kaasuläppä? pyörikö moottori normaalisti ennen remonttia? oletko kokeillut eri antureiden piuhoja yksi kerrallaan irti ja käynnistys?
Juttelin tutun kanssa laakkoselta, äimän käkenä oli hänkin.
Sinne menee myös piuhan päähän huomenna, tuo boschi kun on ihan perseestä tähän tarkoitukseen.
Kaasuläppäyksikölle laskin itselleni hinnaksi duunissa 210€, n. viikon toimitusaika, muuta mä en oikeen osaa johtosarjan lisäksi epäillä.
Edit: Normaalisti pyöri auto ennen remppaa, just luin vikakooditkin ennen tuota : ei mitään.Last edited by walde; 04-02-2010, 20:50.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Last edited by mijuko; 14-11-2010, 21:05.
Comment
-
-
Noniin, vähän raportointia omalta osalta. Eristämätön separaattori tuli vaihdettua talvimalliseen. Aivan kyrpä homma, mutta tehtävissä. Kaveri tossa teki paljon töitä, kun päädyimme vaihtamaan separaattorin imusarja paikoillaan. Jos olisin tehnyt tuon yksin, olisin ilman muuta irooittanut imusarjan. Säästyisi varmaan tunti sellaista aikaa, kun milli kerralla jynssää todella vittumaisessa paikassa olevia klemmareita ja muita ruuveja auki. Uusi separaattori eristeineen oli melkoinen ängettävä paikoilleen. Mä kattelin vaan vierestä kun asentaja sitä sinne sovitteli... Lisäksi eristetyt letkut ovat aika ahtaasti paikoillaan. Vanhat letkut olis saanut ehjänä irti, jos olisi jaksanut väkertää, mutta helpompaa homma oli sivuleikkureilla
Avasin vanhan separaattorin ja se oli päällisin puolin ihan ehjä. Kalvo ehjä ja aivan puhdas toiselta puolelta. Letkuissa oli vähän töhkää viime talven majoneesin jäljiltä. Silloin en tajunnut ajoissa tukkia munuaisia. Oma lopputulema tuohon talvimallin tarpeellisuuteen on se, että sitä ei tartte vaihtaa talvimalliseen, JOS muistaa heti syksyn viileiden kelien tultua laittaa munuaisten peitelevyt paikoilleen. Kovatkaan pakkaset eivät olleet tehneet tippaakaan majoneesia letkuihin nyt alkutalvesta ja kylmääkin on ollut. Kyllä separaattorissa silti vettä oli ollut. Likaiselta puolelta kalvo oli vesipisaroissa. Eri asia on se, jos separaattori on oikeesti rikki. 97tkm ajetussa autossa kaikki oli kunnossa.
No jotain hyötyä tuosta hommasta kuitenkin oli. Ennen auto tykkäsi röpeltä kierrosten laskiessa, kun sille antoi paikallaan vähän jenkaa. Se vaiva katosi kokonaan tällä rempalla. Jostain se oli siis vuotanut, koska kaasu kiinni ei koneeseen mee soppaa, ellei ilmaa mee koneeseen jostain ohi. Kaasuläpän tiiviste tuli vaihdettua, mutta paikalla ollut vanha oli ihan ehjä ja ok-kuntoisen näköinen. Imusarjan tiippari jäi käyttämättä, kun sitä ei irroitettu.Last edited by Juppe; 04-12-2010, 19:24.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNoniin, vähän raportointia omalta osalta. Eristämätön separaattori tuli vaihdettua talvimalliseen. Aivan kyrpä homma, mutta tehtävissä. Kaveri tossa teki paljon töitä, kun päädyimme vaihtamaan separaattorin imusarja paikoillaan. Jos olisin tehnyt tuon yksin, olisin ilman muuta irooittanut imusarjan. Säästyisi varmaan tunti sellaista aikaa, kun milli kerralla jynssää todella vittumaisessa paikassa olevia klemmareita ja muita ruuveja auki. Uusi separaattori eristeineen oli melkoinen ängettävä paikoilleen. Mä kattelin vaan vierestä kun asentaja sitä sinne sovitteli... Lisäksi eristetyt letkut ovat aika ahtaasti paikoillaan. Vanhat letkut olis saanut ehjänä irti, jos olisi jaksanut väkertää, mutta helpompaa homma oli sivuleikkureilla
Avasin vanhan separaattorin ja se oli päällisin puolin ihan ehjä. Kalvo ehjä ja aivan puhdas toiselta puolelta. Letkuissa oli vähän töhkää viime talven majoneesin jäljiltä. Silloin en tajunnut ajoissa tukkia munuaisia. Oma lopputulema tuohon talvimallin tarpeellisuuteen on se, että sitä ei tartte vaihtaa talvimalliseen, JOS muistaa heti syksyn viileiden kelien tultua laittaa munuaisten peitelevyt paikoilleen. Kovatkaan pakkaset eivät olleet tehneet tippaakaan majoneesia letkuihin nyt alkutalvesta ja kylmääkin on ollut. Kyllä separaattorissa silti vettä oli ollut. Likaiselta puolelta kalvo oli vesipisaroissa. Eri asia on se, jos separaattori on oikeesti rikki. 97tkm ajetussa autossa kaikki oli kunnossa.
No jotain hyötyä tuosta hommasta kuitenkin oli. Ennen auto tykkäsi röpeltä kierrosten laskiessa, kun sille antoi paikallaan vähän jenkaa. Se vaiva katosi kokonaan tällä rempalla. Jostain se oli siis vuotanut, koska kaasu kiinni ei koneeseen mee soppaa, ellei ilmaa mee koneeseen jostain ohi. Kaasuläpän tiiviste tuli vaihdettua, mutta paikalla ollut vanha oli ihan ehjä ja ok-kuntoisen näköinen. Imusarjan tiippari jäi käyttämättä, kun sitä ei irroitettu.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJOS muistaa heti syksyn viileiden kelien tultua laittaa munuaisten peitelevyt paikoilleen. Kovatkaan pakkaset eivät olleet tehneet tippaakaan majoneesia letkuihin nyt alkutalvesta ja kylmääkin on ollut.
Comment
-
-
Itse olen aivan varma, että ajoviima myös ryydyttää nuo putket. Pakkasilma ei paljoa lämpene syylärin läpi kulkiessaan ja sinne kohehuoneeseen se löytään kyllä tiensä. Edes pitkät ajot ei auta, kun kylmä pakkasilma huuhtelee suoraan kriittisiä osia. Kun munuaset tukkii, on tämäkin ongelma hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Puskurin ala-aukosta menee ihan tarpeeksi ilmaa syylärille kylmemmillä keleillä. Mä en ole ainakaan ole huomannut, että flektit lähtis talvella pyörimään kovinkaan usein.
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostEi taida löytyä e39:siin noita peitelevyjä....?- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Comment