Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tojopa
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Laittakaa munuaiset tukkoon oli uudet tai vanhat osat paikallaan ja purskahtele sen jälkeen öljyt pihalle.
    Siis munuaiset tukkimalla jäätyy huohotin, vai? Kohta 10v ja 200tkm olen kolmella eri E39 talvet ajanut munuaiset tulpattuna, eikä ole jäätyneet. Tekniikat noissa M57, M54 ja M52TU.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    No juu sekin tullaan tekemään mutta on nyt vähän myöhäistä. Tosiaan kahdeksas talvi menossa ja tähän asti pärjätty on pärjätty ilmankin. Tämä on suomiauto joten luulisin että cold country -varusteet on siellä valmiina.

    Jos homman päätyisi tekemään imusarja irrottamalla tarvitaankohan muita osia kuin imusarjan tiivarit lisäksi? Jos suosiolla laittaisi pitemmän kaavan mukaan ja vanosremppa samalla...

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Laittakaa munuaiset tukkoon oli uudet tai vanhat osat paikallaan ja purskahtele sen jälkeen öljyt pihalle.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    8 talven jälkeen pamahti huohotin jäihin täälläkin. Auto on nyt tallissa sulamassa.
    Voiko tuolla ajella viikon verran niin että huohotusletku venakopasta on irti vai aiheutuuko tästä jotain ongelmia?

    Venakopan tiivarista ne ölpät taisi tulla pakosarjan päälle. Kopan tiiviste löytyisi hyllystä mutta muita osia joutuu odottelemaan ja yhdellä autolla toimeentulo on aika hankalaa. Separaattorin putsausurakkaan en ala ilman että on uusia osia, kuulostaa riittävän hankalalta muutenkin ja joku menee kumminkin pieleen.

    Leave a comment:


  • Samppale
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Jatkossa tiivistekeskus koivuhaassa, siinä vehon vieressä tuuskin varressa. Löytyy useimmat erikoisetkin o-renkaat ja eri materiaalit
    Hyvä tietää. Joutuu näköjään vaihtamaan tuon venttiilikopan tiivosteenkin. Pikkuisen vielä tiputtaa pakosarjan/lambdan päälle öljyä.

    Voiko ostaa tarvikkeena? Vai suosia alkuperäistä?

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Samppale View Post
    Kolmeen merkkiliikkeeseen tänään soitettu ja tuota tikun o-rengasta ei löydy mistään hyllystä. . Ostin o-rengas-sarjan, pitää katsoa jos niistä löytyisi sopivaa. Tänään päästävä purkamaan tuo. Myöskään kaasuläpän tiivistettä ei mistään löytynyt =(
    Jatkossa tiivistekeskus koivuhaassa, siinä vehon vieressä tuuskin varressa. Löytyy useimmat erikoisetkin o-renkaat ja eri materiaalit

    Leave a comment:


  • Samppale
    replied
    Noniin homma suoritettu. Onhan se vähän vmäinen, mutta tehtävissä.

    Ei tuo separaattori nyt niin pahasti ollut möhnässä. Letkuissa oli kyllä jonkin verran. Venttiilikopan tiivistettä en vielä vaihtanut. Testilenkin perusteella ei tunnu enää vuotavan. Seurataan tilannetta.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Hups, silmät haritti.

    Eli näitä

    #7 Rubber seal 11 12 1 437 395

    Kannattaa sitten vielä etk:sta oman auton runkonumerolla katsoa ja tilata niin tulee varmasti oikeat.


    Kiitos, samat kuminappulat oli runkonumeron kanssa. Tivarisarja oli jostain syystä eri, onneksi tuli tarkistettua..
    Last edited by peltone; 04-01-2016, 13:19.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Miksi tarvitsee 15kpl metalliprikkoja? T:idiootti?
    Hups, silmät haritti.

    Eli näitä

    #7 Rubber seal 11 12 1 437 395

    Kannattaa sitten vielä etk:sta oman auton runkonumerolla katsoa ja tilata niin tulee varmasti oikeat.
    Last edited by Antti O; 04-01-2016, 12:25.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Merkkiliike tai sitten vaikka victor reinz sarja tarvikekaupassa.

    Tässä 325i tiivisteistä mallikuvaa:



    Osanumerot #16 x 1kpl sekä #6 x 15kpl
    Miksi tarvitsee 15kpl metalliprikkoja? T:idiootti?

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Samppale View Post
    Kolmeen merkkiliikkeeseen tänään soitettu ja tuota tikun o-rengasta ei löydy mistään hyllystä. . Ostin o-rengas-sarjan, pitää katsoa jos niistä löytyisi sopivaa. Tänään päästävä purkamaan tuo. Myöskään kaasuläpän tiivistettä ei mistään löytynyt =(
    Luulisi että kumiliikkeessä on ihan hyllytavaraa o renkaat. 19,5x3 näyttää koko olevan. Jos se tiiviste ei ole vuotanu aiemmin, niin tuskin alkaa vuotamaan tikun irrotuksen jälkeenkään huohotuksen ollessa kunnossa, mutta toki kannattaa vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Samppale
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Kyllähän se samalla kannattaa vaihtaa kun maksaa luokkaa 35-50€ se tiivistesarja uusine kumeineen.
    Öljytikun putki nousee ylös kun irroittaa sen yhden pultin ja huohottimen letkun siitä irti ja vetää ylös. Juuressa o-rengas muista se uusia myös.
    Kolmeen merkkiliikkeeseen tänään soitettu ja tuota tikun o-rengasta ei löydy mistään hyllystä. . Ostin o-rengas-sarjan, pitää katsoa jos niistä löytyisi sopivaa. Tänään päästävä purkamaan tuo. Myöskään kaasuläpän tiivistettä ei mistään löytynyt =(

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Merkkiliike tai sitten vaikka victor reinz sarja tarvikekaupassa.

    Tässä 325i tiivisteistä mallikuvaa:



    Osanumerot #16 x 1kpl sekä #6 x 15kpl

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Kyllähän se samalla kannattaa vaihtaa kun maksaa luokkaa 35-50€ se tiivistesarja uusine kumeineen.
    Öljytikun putki nousee ylös kun irroittaa sen yhden pultin ja huohottimen letkun siitä irti ja vetää ylös. Juuressa o-rengas muista se uusia myös.
    Mistä toi tiivistesarja kannattaa hommata?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Samppale View Post
    On taas se aika vuodesta kun huohottimet oireilee =)

    Tänään tuli kapiiniin öljynhajua. Konepelti auki ja pakosarjan päällehän sitä öljyä oli vähän venttiilikopan välistä tullut. Ei paljoa, mutta sen verran että haisee.

    130tkm ajettu edellisen huohotinhuollon jälkeen. Mutta nyt näyttää että pitää taas tehdä.

    Meneekö tuo venttiilokopan tiivisti 100% varmuudella myös vaihtoon? Vai loppuuko vuotaminen kun huohotin järjestelmä kunnossa.

    Ajattelin samalla putsata sen öljytikun pohjan myös. Lähteekö se irti vetämällä?
    Kyllähän se samalla kannattaa vaihtaa kun maksaa luokkaa 35-50€ se tiivistesarja uusine kumeineen.
    Öljytikun putki nousee ylös kun irroittaa sen yhden pultin ja huohottimen letkun siitä irti ja vetää ylös. Juuressa o-rengas muista se uusia myös.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎