Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltone
    replied
    Kun kerran toi öljytikku pitää ottaa irti ja uusia tiiviste, saako tollasta 19,5x3 tivaria jostain ilman orkkiksen tilaamista?

    Kannattaako alkaa tekemään jos ei tota tiivistettä ole?

    Nimim: remontti huomenna

    e: ETRA:sta 19,2x3 löytyy, eiköhän tuo sinne mene
    Last edited by peltone; 15-01-2016, 11:33.

    Leave a comment:


  • stögö
    replied
    Omastani 530i m54 vaihdoin juuri vähän aikaa sitten huohottimen kamat ja onneksi ei ollut paljoakaan töhnää putkissa ja siis suomi auto kyseessä eikä ollut eristettyjä putkia minullakaan.
    No olipa vähän kettumainen homma, mutta nyt yksi huoli vähemmän.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Eipä tosiaan ollut cold country osia -02 330i touringissa vaikka on Suomeen uutena myyty. Ei toi normisysteemikään siis aivan paska ole kun tänne asti on selvitty ilman ongelmia, 14 vuotta ja 180k mittarissa.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.

    Osa nro 1 11617533400 60,45€
    Osa nro 2 11617533398 27€
    Osa nro 3 11617533399 40,8€
    Osa nro 4 11157532629 22,75€
    Osa nro 7 11617504536 28,75€
    Yhteensä 178€



    Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?
    Osa #7 ei ole olemassa erikseen ns. Cold Country versiota, on jo vakiona eristettyä mallia. Aikoinaan vaihdoin siksi vain #1, #2, #3, #4 ja puhdistin #7.

    Huohotinpäivityksen lisäksi suosittelen hankkimaan peitelevyt munuaisten taakse E46 malliin, sillä kylmä ilmavirta on pahin vihollinen huohottimelle.
    http://2009.bmwfans.info/parts/catal...trim/air_duct/
    Osanumero #8 vasen ja oikea, eli 51718199699 ja 51718199700, n. 11€ kpl marmorilta.
    Tarkista kuitenkin ensin, että niille on kiinnitykset, kuuleman mukaan aina ei ole.

    edit: Ohessa motivointikuvat, erityisesti osa#2 ennen sen vaihtoa -20C pakkaset oli tuossa vaiheessa olleet viikon verran, jäätä kertynyt pätkäajossa aika paljon.
    Attached Files
    Last edited by Dualfun; 15-01-2016, 10:45.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.

    Osa nro 1 11617533400 60,45€
    Osa nro 2 11617533398 27€
    Osa nro 3 11617533399 40,8€
    Osa nro 4 11157532629 22,75€
    Osa nro 7 11617504536 28,75€
    Yhteensä 178€



    Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?

    Mulla on kahden viikon päästä korjaamolle aika, niin muualtakin voi tilata jos halvemmalla saa.
    Kyllä se ns. repair kit kannattaa ottaa minkä olen tässä ketjussa jo aiemmin postannut. Säästää mukavasti rahaa. Sopi ainaski omaan 2003 2.5i hyvin.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Tilasin bmwvaraosat.fi:stä.

    Mitäs, riittääkö osa nro 9 putsaus ja uudet o-renkaat? Ei kai tota putkea tarvi uusia?
    Ei tarvitse, jos kohtuu selvinpäin olet sen irrottanu.



    ...en kyllä kovin montaa euroa maksais lisähintaa noista "kylmän ilmaston putkista", sen verran halpaa on vaahtomuovi metritavarana.
    Last edited by Cunttory; 13-01-2016, 14:21.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Tilasin bmwvaraosat.fi:stä.

    Mitäs, riittääkö osa nro 9 putsaus ja uudet o-renkaat? Ei kai tota putkea tarvi uusia?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    En löytänyt alusta numerolla noita munuaissuojia voiko olla ettei juuri tähän saa, vai enkö vain löytänyt, -04 320i m-sport jollain kromeshadow munuaisilla
    Osanumeroita?
    Voin tsekata osanumerot Laakkosen laskulta kunhan pääsen kotiin. -04 on minunkin autoni, ja vaikka suoraan ei meinannutkaan löytyä, niin kun oli oikeat osanumerot etsinyt etukäteen netistä niin hyvinhän ne pystyi tilaamaan ja jopa istuivat paikalleen.

    German Auto Solutions muuten näköjään puuhaa paranneltua versiota huohottimesta: http://www.germanautosolutions.com/b...ct_m54_ccv.php

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.

    Osa nro 1 11617533400 60,45€
    Osa nro 2 11617533398 27€
    Osa nro 3 11617533399 40,8€
    Osa nro 4 11157532629 22,75€
    Osa nro 7 11617504536 28,75€
    Yhteensä 178€



    Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?

    Mulla on kahden viikon päästä korjaamolle aika, niin muualtakin voi tilata jos halvemmalla saa.
    Satasen luokkaa oli valeon osat fixuslla

    En löytänyt alusta numerolla noita munuaissuojia voiko olla ettei juuri tähän saa, vai enkö vain löytänyt, -04 320i m-sport jollain kromeshadow munuaisilla
    Osanumeroita?
    Last edited by Tonton; 12-01-2016, 16:47.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.

    Osa nro 1 11617533400 60,45€
    Osa nro 2 11617533398 27€
    Osa nro 3 11617533399 40,8€
    Osa nro 4 11157532629 22,75€
    Osa nro 7 11617504536 28,75€
    Yhteensä 178€



    Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?

    Mulla on kahden viikon päästä korjaamolle aika, niin muualtakin voi tilata jos halvemmalla saa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kannattaa ihan jokaiseen E46:seen ostaa ne munuaissuojat ajoviimaa blokkaamaan, hintaa huimat 11€ x 2kpl Laakkoselta. Samoin veikkaan että cold climate -mallisen separaattorin ja letkujen ohella tuo cold climate -mallin uudempi öljytikun putki on ihan fiksu päivitys. Omaan Saksan-tuontiin on vielä nämä hommat tekemättä, mutta ei tuntuisi majoneesia muodostuvan nytkään kun munuaissuojat ovat paikallaan ja pätkäajoa ei tule juuri ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Tässä hyvät ohjeet, osa 1

    Leave a comment:


  • Kivikeisari
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    No juu sekin tullaan tekemään mutta on nyt vähän myöhäistä. Tosiaan kahdeksas talvi menossa ja tähän asti pärjätty on pärjätty ilmankin. Tämä on suomiauto joten luulisin että cold country -varusteet on siellä valmiina.

    Jos homman päätyisi tekemään imusarja irrottamalla tarvitaankohan muita osia kuin imusarjan tiivarit lisäksi? Jos suosiolla laittaisi pitemmän kaavan mukaan ja vanosremppa samalla...
    Huohotin ja vanos rempattu ennakoivasti lokakuussa. E61 -04 suomiauto M54, eikä ollut eristetty huohotin. Jos venttiiikopan päähän huohottimelta tuleva letku on eristetty niin siitähän sen mm. näkee. Omassa on munuaisten takana sälekaihtimet, joiden toimintaa ohjaillaan solenoidilla.

    Imusarjaa ei tosiaan tarvinnut irroittaa, vaikka vastaavaa pohdintaa itsekin kävin läpi osia tilatessani. Vanosremppa on tuossa yhteydessä niin helppo, että kannattaa tehdä.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Kirjotusvirhe eli keulaa osittain tukkimalla pysyy öljyt koneen sisällä.
    Ok

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Siis munuaiset tukkimalla jäätyy huohotin, vai? Kohta 10v ja 200tkm olen kolmella eri E39 talvet ajanut munuaiset tulpattuna, eikä ole jäätyneet. Tekniikat noissa M57, M54 ja M52TU.
    Kirjotusvirhe eli keulaa osittain tukkimalla pysyy öljyt koneen sisällä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎