Omastani 530i m54 vaihdoin juuri vähän aikaa sitten huohottimen kamat ja onneksi ei ollut paljoakaan töhnää putkissa ja siis suomi auto kyseessä eikä ollut eristettyjä putkia minullakaan.
No olipa vähän kettumainen homma, mutta nyt yksi huoli vähemmän.
Eipä tosiaan ollut cold country osia -02 330i touringissa vaikka on Suomeen uutena myyty. Ei toi normisysteemikään siis aivan paska ole kun tänne asti on selvitty ilman ongelmia, 14 vuotta ja 180k mittarissa.
Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.
Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?
Osa #7 ei ole olemassa erikseen ns. Cold Country versiota, on jo vakiona eristettyä mallia. Aikoinaan vaihdoin siksi vain #1, #2, #3, #4 ja puhdistin #7.
Huohotinpäivityksen lisäksi suosittelen hankkimaan peitelevyt munuaisten taakse E46 malliin, sillä kylmä ilmavirta on pahin vihollinen huohottimelle. http://2009.bmwfans.info/parts/catal...trim/air_duct/
Osanumero #8 vasen ja oikea, eli 51718199699 ja 51718199700, n. 11€ kpl marmorilta.
Tarkista kuitenkin ensin, että niille on kiinnitykset, kuuleman mukaan aina ei ole.
edit: Ohessa motivointikuvat, erityisesti osa#2 ennen sen vaihtoa -20C pakkaset oli tuossa vaiheessa olleet viikon verran, jäätä kertynyt pätkäajossa aika paljon.
Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.
Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?
Mulla on kahden viikon päästä korjaamolle aika, niin muualtakin voi tilata jos halvemmalla saa.
Kyllä se ns. repair kit kannattaa ottaa minkä olen tässä ketjussa jo aiemmin postannut. Säästää mukavasti rahaa. Sopi ainaski omaan 2003 2.5i hyvin.
En löytänyt alusta numerolla noita munuaissuojia voiko olla ettei juuri tähän saa, vai enkö vain löytänyt, -04 320i m-sport jollain kromeshadow munuaisilla
Osanumeroita?
Voin tsekata osanumerot Laakkosen laskulta kunhan pääsen kotiin. -04 on minunkin autoni, ja vaikka suoraan ei meinannutkaan löytyä, niin kun oli oikeat osanumerot etsinyt etukäteen netistä niin hyvinhän ne pystyi tilaamaan ja jopa istuivat paikalleen.
Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.
Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?
Mulla on kahden viikon päästä korjaamolle aika, niin muualtakin voi tilata jos halvemmalla saa.
Satasen luokkaa oli valeon osat fixuslla
En löytänyt alusta numerolla noita munuaissuojia voiko olla ettei juuri tähän saa, vai enkö vain löytänyt, -04 320i m-sport jollain kromeshadow munuaisilla
Osanumeroita?
Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.
Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?
Mulla on kahden viikon päästä korjaamolle aika, niin muualtakin voi tilata jos halvemmalla saa.
Kannattaa ihan jokaiseen E46:seen ostaa ne munuaissuojat ajoviimaa blokkaamaan, hintaa huimat 11€ x 2kpl Laakkoselta. Samoin veikkaan että cold climate -mallisen separaattorin ja letkujen ohella tuo cold climate -mallin uudempi öljytikun putki on ihan fiksu päivitys. Omaan Saksan-tuontiin on vielä nämä hommat tekemättä, mutta ei tuntuisi majoneesia muodostuvan nytkään kun munuaissuojat ovat paikallaan ja pätkäajoa ei tule juuri ollenkaan.
No juu sekin tullaan tekemään mutta on nyt vähän myöhäistä. Tosiaan kahdeksas talvi menossa ja tähän asti pärjätty on pärjätty ilmankin. Tämä on suomiauto joten luulisin että cold country -varusteet on siellä valmiina.
Jos homman päätyisi tekemään imusarja irrottamalla tarvitaankohan muita osia kuin imusarjan tiivarit lisäksi? Jos suosiolla laittaisi pitemmän kaavan mukaan ja vanosremppa samalla...
Huohotin ja vanos rempattu ennakoivasti lokakuussa. E61 -04 suomiauto M54, eikä ollut eristetty huohotin. Jos venttiiikopan päähän huohottimelta tuleva letku on eristetty niin siitähän sen mm. näkee. Omassa on munuaisten takana sälekaihtimet, joiden toimintaa ohjaillaan solenoidilla.
Imusarjaa ei tosiaan tarvinnut irroittaa, vaikka vastaavaa pohdintaa itsekin kävin läpi osia tilatessani. Vanosremppa on tuossa yhteydessä niin helppo, että kannattaa tehdä.
Siis munuaiset tukkimalla jäätyy huohotin, vai? Kohta 10v ja 200tkm olen kolmella eri E39 talvet ajanut munuaiset tulpattuna, eikä ole jäätyneet. Tekniikat noissa M57, M54 ja M52TU.
Kirjotusvirhe eli keulaa osittain tukkimalla pysyy öljyt koneen sisällä.
Leave a comment: