Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Basillicus
    replied
    Onko kenelläkään tietoa onko huohottimen vaihto N53-moottorin tapauksessa aiheellista? Varustelistassa tuollaista ei Saksasta tuodussa autossa ole, ja aloin miettimään että onko kyseistä optiota N53-moottorille olemassakaan? Googlella ei tullut ainakaan osumia.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Olipa loistava video.

    Leave a comment:


  • tonkka alpina b3 3.3
    replied
    mites tohon s52b32 mallin motoriin toi sparaattorin vaihto? onko helpompi kuin m52 moottoriin? ei oikeen mistään löytyny juttua kyseiseen moottoriin ton vaihtoa. kyseessä alpina b3

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    Aattelin saman operaation tehdä kun näyttäis keltaista mujua olevan. Auto siis 330i -02 E46 Ilmeisesti onnistuu ilman imusarjan irroitusta? onkohan jossain jtn DIY ohjetta?
    -Karri
    Tuossa on hyvät videot. http://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k
    Ja tulee sitä keltaista mönjää, vaikka on uusikin huohotin. Se lähtee pois vain ajamalla.

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Aattelin saman operaation tehdä kun näyttäis keltaista mujua olevan.

    Auto siis 330i -02 E46
    Ilmeisesti onnistuu ilman imusarjan irroitusta? onkohan jossain jtn DIY ohjetta?

    -Karri

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Minusta tuntuu, että tuo on toisinpäin eli on toimitettu muutamia autoja joissa on eristetty huohotin mutta valtaosassa ei ole. Siis E39:ssä.
    Joo taitaa olla juuri näin. Tainnut tulla tuo eristetty ccv vasta korjaussarjana lälkeenpäin ja on asennettuna vasta viimeisissä myydyissä autoissa. Harvemmin kukaan raportoi, että oli jo valmiina eristetty systeemi.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Sanoivat merkkihuollossa, että joitain malleja on toimitettu tänne cold country malleina huohottimilla, missä ei ole eristeitä.
    Minusta tuntuu, että tuo on toisinpäin eli on toimitettu muutamia autoja joissa on eristetty huohotin mutta valtaosassa ei ole. Siis E39:ssä.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Aika erikoista että tuo on Suomi-auto ja varustelistassa on "cold country version" mutta paikoillaan oli eristämätön venttiili ja eristämättömät putket :think
    Joo itellä oli E39:ssä sama. Suomiauto ja eristämätön ccv. Sanoivat merkkihuollossa, että joitain malleja on toimitettu tänne cold country malleina huohottimilla, missä ei ole eristeitä. No, ei se tässäkään ollut jäätynyt vielä. Vaihdatin sen varmuudenvuoksi.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Oliko se e60 M54 huohottimen ja putkien vaihto kuinka hankalaa ilman imusarjan irroittamista? :think
    Originally posted by Driver22 View Post
    No ei mahdoton homma mutta vaatii kätilön käsiä ja kärsivällisyyttä ei ole pakko imusarjaa irroittaa kuitenkaan.
    Voi jumalauta mikä homma, vaihdettu on putket ja venttiili imusarja paikallaan mutta tuossakohtaa voi e60 kohdalla jo puhua oikeasti ahtaasta tilasta ja kärsivällisyyttä vaativasta hommasta!
    Itse purin irti imanputsarikotelon, MAF:in kumiputken, kaasuläpän, lisäilmaluistin, disan ja sen peltikehikon missä "johtoboksi" on kiinni mutta siitähuolimatta tila on niin ahdas että vanhoja kovettuneita putkia on turha haaveilla saavan ehjänä irti...

    Aika erikoista että tuo on Suomi-auto ja varustelistassa on "cold country version" mutta paikoillaan oli eristämätön venttiili ja eristämättömät putket :think
    Last edited by Jube; 06-10-2012, 22:58.

    Leave a comment:


  • Hunni
    replied
    Originally posted by SPT View Post
    Venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:


    Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
    On vaihdettu kyllä. Tarvii nyt taas tutkailla asioita kun jaksaa ryömiä auton alle ihmetteleen.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    No ei mahdoton homma mutta vaatii kätilön käsiä ja kärsivällisyyttä ei ole pakko imusarjaa irroittaa kuitenkaan.

    Ps. Mulla ois uusi m54 eristetty huohotin ylimääräisenä hyllyssä.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Oliko se e60 M54 huohottimen ja putkien vaihto kuinka hankalaa ilman imusarjan irroittamista? :think
    Pitäisi viikonloppuna alkaa vaihtamaan...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by SPT View Post
    Venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:


    Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
    Hyvä pointti, itse olen tehnyt puolenkymmentä vanosremppaa ja aina nuokin on vaihdettu uusiin.

    Leave a comment:


  • SPT
    replied
    Venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:


    Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Hunni View Post
    Juu en sitä olettanutkaan. Pystyykö saamaan edes jotain viitettä tukkosuudesta purkamatta? Ja on siis vaihdettu 5/2011.



    Tarvii nyt kokeilla sit kiristellä uudestaan. Tällä kertaa vuotokohtaa ei näy, mutta ennen tiivisteen vaihtoa se oli pakosarjan puolella. Ja alapuolella on kuivaa ja viimeksi koitin katsella mm. tuota suodattimen jalkaa ja kuivalta näytti.
    Se suodattimen jalan vuoto on kyllä pirun hankala havaita, itellä se vuoti aina kun vain antoi happea. Lisäksi se vuoti sieltä takaa, niin etupuolella ei edes näkynyt mitään vuotoa. Venakopan tiivisteen minäkin luulin vuotavan...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎