M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Onko kenelläkään tietoa onko huohottimen vaihto N53-moottorin tapauksessa aiheellista? Varustelistassa tuollaista ei Saksasta tuodussa autossa ole, ja aloin miettimään että onko kyseistä optiota N53-moottorille olemassakaan? Googlella ei tullut ainakaan osumia.
-
Olipa loistava video.Originally posted by Bomb5 View PostTuossa on hyvät videot. http://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k
Leave a comment:
-
mites tohon s52b32 mallin motoriin toi sparaattorin vaihto? onko helpompi kuin m52 moottoriin? ei oikeen mistään löytyny juttua kyseiseen moottoriin ton vaihtoa. kyseessä alpina b3
Leave a comment:
-
Tuossa on hyvät videot. http://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-kOriginally posted by Kapanos View PostAattelin saman operaation tehdä kun näyttäis keltaista mujua olevan. Auto siis 330i -02 E46 Ilmeisesti onnistuu ilman imusarjan irroitusta? onkohan jossain jtn DIY ohjetta?
-Karri
Ja tulee sitä keltaista mönjää, vaikka on uusikin huohotin. Se lähtee pois vain ajamalla.
Leave a comment:
-
Aattelin saman operaation tehdä kun näyttäis keltaista mujua olevan.
Auto siis 330i -02 E46
Ilmeisesti onnistuu ilman imusarjan irroitusta? onkohan jossain jtn DIY ohjetta?
-Karri
Leave a comment:
-
Joo taitaa olla juuri näin. Tainnut tulla tuo eristetty ccv vasta korjaussarjana lälkeenpäin ja on asennettuna vasta viimeisissä myydyissä autoissa. Harvemmin kukaan raportoi, että oli jo valmiina eristetty systeemi.Originally posted by TJJ View PostMinusta tuntuu, että tuo on toisinpäin eli on toimitettu muutamia autoja joissa on eristetty huohotin mutta valtaosassa ei ole. Siis E39:ssä.
Leave a comment:
-
Minusta tuntuu, että tuo on toisinpäin eli on toimitettu muutamia autoja joissa on eristetty huohotin mutta valtaosassa ei ole. Siis E39:ssä.Originally posted by Bomb5 View PostSanoivat merkkihuollossa, että joitain malleja on toimitettu tänne cold country malleina huohottimilla, missä ei ole eristeitä.
Leave a comment:
-
Joo itellä oli E39:ssä sama. Suomiauto ja eristämätön ccv. Sanoivat merkkihuollossa, että joitain malleja on toimitettu tänne cold country malleina huohottimilla, missä ei ole eristeitä. No, ei se tässäkään ollut jäätynyt vielä. Vaihdatin sen varmuudenvuoksi.Originally posted by Jube View PostAika erikoista että tuo on Suomi-auto ja varustelistassa on "cold country version" mutta paikoillaan oli eristämätön venttiili ja eristämättömät putket :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Jube View PostOliko se e60 M54 huohottimen ja putkien vaihto kuinka hankalaa ilman imusarjan irroittamista? :thinkVoi jumalauta mikä homma, vaihdettu on putket ja venttiili imusarja paikallaan mutta tuossakohtaa voi e60 kohdalla jo puhua oikeasti ahtaasta tilasta ja kärsivällisyyttä vaativasta hommasta!Originally posted by Driver22 View PostNo ei mahdoton homma mutta vaatii kätilön käsiä ja kärsivällisyyttä
ei ole pakko imusarjaa irroittaa kuitenkaan.
Itse purin irti imanputsarikotelon, MAF:in kumiputken, kaasuläpän, lisäilmaluistin, disan ja sen peltikehikon missä "johtoboksi" on kiinni mutta siitähuolimatta tila on niin ahdas että vanhoja kovettuneita putkia on turha haaveilla saavan ehjänä irti...
Aika erikoista että tuo on Suomi-auto ja varustelistassa on "cold country version" mutta paikoillaan oli eristämätön venttiili ja eristämättömät putket :thinkLast edited by Jube; 06-10-2012, 23:58.
Leave a comment:
-
On vaihdettu kyllä. Tarvii nyt taas tutkailla asioita kun jaksaa ryömiä auton alle ihmetteleen.Originally posted by SPT View PostVenttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=15&hl=34
Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
Leave a comment:
-
No ei mahdoton homma mutta vaatii kätilön käsiä ja kärsivällisyyttä
ei ole pakko imusarjaa irroittaa kuitenkaan.
Ps. Mulla ois uusi m54 eristetty huohotin ylimääräisenä hyllyssä.
Leave a comment:
-
Oliko se e60 M54 huohottimen ja putkien vaihto kuinka hankalaa ilman imusarjan irroittamista? :think
Pitäisi viikonloppuna alkaa vaihtamaan...
Leave a comment:
-
Hyvä pointti, itse olen tehnyt puolenkymmentä vanosremppaa ja aina nuokin on vaihdettu uusiin.Originally posted by SPT View PostVenttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=15&hl=34
Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
Leave a comment:
-
Venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=15&hl=34
Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
Leave a comment:
-
Se suodattimen jalan vuoto on kyllä pirun hankala havaita, itellä se vuoti aina kun vain antoi happea. Lisäksi se vuoti sieltä takaa, niin etupuolella ei edes näkynyt mitään vuotoa. Venakopan tiivisteen minäkin luulin vuotavan...Originally posted by Hunni View PostJuu en sitä olettanutkaan. Pystyykö saamaan edes jotain viitettä tukkosuudesta purkamatta? Ja on siis vaihdettu 5/2011.
Tarvii nyt kokeilla sit kiristellä uudestaan. Tällä kertaa vuotokohtaa ei näy, mutta ennen tiivisteen vaihtoa se oli pakosarjan puolella. Ja alapuolella on kuivaa ja viimeksi koitin katsella mm. tuota suodattimen jalkaa ja kuivalta näytti.
Leave a comment:
Leave a comment: