Originally posted by Cunttory
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by jardahl View PostPakko on tehdä remonttia kun separaattori tai joku huohotinputki on halki ja auto liruttelee alleen. Tuo halkema ei voi johtua muusta kuin tukoksesta pakkasten aikaan. Eli käyttääkö taas 150€ hankkimalla uudet osat huohotinjärjestelmään ja ensi talvena taas pelko persiissä. Vai kokeillako ns. idioottivarmaa systeemiä eli tulppaa imusarjan liitännät ja pätkä kumiletkua imusarjasta johdettuna vaikka puolen litran limsapulloon. Tällä virityksellä öljynkulutus laskisi nykyisestä tilanteesta kun imusarja todennäköisesti imee suoraan huohotusilman palotilaan jos/kun separaattori päästää suoraan läpi ja öljytikun jalan paluukanava on tukossa.
OEM viimasuojapalikat keulaan ei mielestäni hyödytä yhtään sen enempää kuin itse munuaisten aukkoon leikelty viimasuoja. Öljymerkki saattaa vaikuttaa jonkun verran, mutta ei poista ongelmaa varmasti kokonaan (jännitys säilyisi edelleen pakkasten aikaan).
Jos kylmänilmanversiot on samat kuin m52 moottorissa, niin niistä ei kannata maksaa extraa yhtään. Sama laittaa itse vaahtomuovit putkien ja separaattotin ympärille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mika_z View PostJoo sinuna koittaisin vielä toisilla öljyillä (TB diamond 5w-40) ja noilla parilla muovipalikalla ennen mitään remontteja.. Tällä virityksellä öljynkulutus laskisi nykyisestä tilanteesta kun imusarja todennäköisesti imee suoraan huohotusilman palotilaan jos/kun separaattori päästää suoraan läpi ja öljytikun jalan paluukanava on tukossa.
OEM viimasuojapalikat keulaan ei mielestäni hyödytä yhtään sen enempää kuin itse munuaisten aukkoon leikelty viimasuoja. Öljymerkki saattaa vaikuttaa jonkun verran, mutta ei poista ongelmaa varmasti kokonaan (jännitys säilyisi edelleen pakkasten aikaan).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jardahl View PostVaihdoin kaikki paitsi sen öljytikun jalan, ihan tukossa se oli ja aukaisuun piti käyttää rautalankaa, jarrukliineriä ja paineilmaa. Öljyt taitaa olla Mobilin 5W-40, paikallisessa ad-ketjun huollossa olen tuota aina käyttänyt. Öljyä saa lisäillä useamman litran vuoden mittaan 15-20tkm ajoilla.
Keulasta olen tukkinut munuaiset kokonaan ja puskurin alaosan olen antanut olla auki. Tuossa haittapuolena on lumen kerääntyminen moottoritilaan jos kovasti pyryttää maantiellä.
Muutenhan tuo voimanlähde/-siirtolinja on mukava, huoleton ja leppoisa yhdistelmä (80tkm ja 5 vuotta takana).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mika_z View PostMitä kaikkia osia vaihdoit ensimmäisessä rempassa? Vaihdoitko myös öljytikun jalan uudempaan versioon? Entäs millä öljyillä ajelet? TB diamond tuottaa vähiten tuota "sinappia".
Minkä osan keulasta tukit? Keulaan on saatavana OEM tukkimispalat: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...trim/air_duct/ osa numero 2.
Keulasta olen tukkinut munuaiset kokonaan ja puskurin alaosan olen antanut olla auki. Tuossa haittapuolena on lumen kerääntyminen moottoritilaan jos kovasti pyryttää maantiellä.
Muutenhan tuo voimanlähde/-siirtolinja on mukava, huoleton ja leppoisa yhdistelmä (80tkm ja 5 vuotta takana).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jardahl View PostNostellaan vanhaa topikkia...
Itsellä tämä huohotinjumppa olisi jo toista kertaa edessä ja tuntuu yhtä turhauttavalta kuin viimeksikin. Ei auta kylmän ilman huohotinversio ja auton keulan tukkiminen talveksi. Oli suht työläs operaatio ja tiedossa oli että tulee menemään uudestaan tukkoon tai separaattori repeää taas jostain. Siksi ajatus saman toistamisesta ei houkuttele.
Mikä arvon raati on mieltä jos koko huohotinjärjestelmän yksinkertaistaa vanhan liiton tyyliseksi, eli kaikki letkut ja separaattori pois ja liitännät imusarjaan tukkoon. Venttiilikopasta lähtevään liitäntään joku letku vaikka keruusäiliöön (tai jopa ilmanputsarikoteloon?).
Hyötynä ainakin se että talvipakkasilla ei tarvitse jännittää tukoksia. Ei tarvitse turhaan uusia huohotinlaitteistoa parin vuoden välein (kun ei kerran toimi niin miksi hakata päätä seinään).
Ainoana haittapuolena on reippaampi öljynkulutus kuin toimivalla huohotinjärjestelmällä.
Minkä osan keulasta tukit? Keulaan on saatavana OEM tukkimispalat: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...trim/air_duct/ osa numero 2.
Leave a comment:
-
-
Samaa olen miettinyt mutta täällä asiantuntijat tyrmää ajatuksen. Öljynkeruusäiliö suodattimella paras vaihtoehto. Tyhjää sen sitten tarpeen vaatiessa ja lisää öljyä koneeseen. Eipä sotke karstalla imusarjaa.
Leave a comment:
-
-
Nostellaan vanhaa topikkia...
Itsellä tämä huohotinjumppa olisi jo toista kertaa edessä ja tuntuu yhtä turhauttavalta kuin viimeksikin. Ei auta kylmän ilman huohotinversio ja auton keulan tukkiminen talveksi. Oli suht työläs operaatio ja tiedossa oli että tulee menemään uudestaan tukkoon tai separaattori repeää taas jostain. Siksi ajatus saman toistamisesta ei houkuttele.
Mitä arvon raati on mieltä jos koko huohotinjärjestelmän yksinkertaistaa vanhan liiton tyyliseksi, eli kaikki letkut ja separaattori pois ja liitännät imusarjaan tukkoon. Venttiilikopasta lähtevään liitäntään joku letku vaikka keruusäiliöön (tai jopa ilmanputsarikoteloon?).
Hyötynä ainakin se että talvipakkasilla ei tarvitse jännittää tukoksia. Ei tarvitse turhaan uusia huohotinlaitteistoa parin vuoden välein (kun ei kerran toimi niin miksi hakata päätä seinään).
Ainoana haittapuolena on reippaampi öljynkulutus kuin toimivalla huohotinjärjestelmällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTuossa on hyvät videot. http://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k
Ja tulee sitä keltaista mönjää, vaikka on uusikin huohotin. Se lähtee pois vain ajamalla.
Melkoinen ero noissa uusissa osissa miten hyvin ne on eristetty vs. nuo normaalit. Oletan että nuo uudet osat ovat cold contry paketin osia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostIrtoaa helposti, kun ottaa sen yhden pultin vaan pois siitä tuesta, millä se on koneessa kiinni. Toki öljyä valuttaa, mutta nostaa hitaasti ja antaa valua vähän, ennen kuin nostaa kokonaan, niin ei sotke paikkoja. Jollain viisaammalla voisi olla myös keino siihen, miten se putken reikä öljypohjassa kannattaisi puhdistaa. Sehän kerää pölyä ja hiekkaa aika tehokkaasti siihen putken juureen. O-rengas kannattaa vaihtaa samalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJollain viisaammalla voisi olla myös keino siihen, miten se putken reikä öljypohjassa kannattaisi puhdistaa. Sehän kerää pölyä ja hiekkaa aika tehokkaasti siihen putken juureen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Midway View PostIrtoaako m54 koneessa se öljytikunjalka vain vetämällä ylöspäin ja valuuko sieltä öljyä jos sen otta poies kun pitäis se öljytikulta separaattorille lähtevä putki putsata?
Leave a comment:
-
-
Irtoaako m54 koneessa se öljytikunjalka vain vetämällä ylöspäin ja valuuko sieltä öljyä jos sen otta poies kun pitäis se öljytikulta separaattorille lähtevä putki putsata?
Leave a comment:
-
-
N53 huohotin
Originally posted by Basillicus View PostOnko kenelläkään tietoa onko huohottimen vaihto N53-moottorin tapauksessa aiheellista? Varustelistassa tuollaista ei Saksasta tuodussa autossa ole, ja aloin miettimään että onko kyseistä optiota N53-moottorille olemassakaan? Googlella ei tullut ainakaan osumia.
N53:ssa tuo huohotin on periaatteessa järkevämmin tehty koneen takapäähän jolloin M52/54 tyyppinen majoneesin muodostus on vähäisempää.
tässä kuvassa osa nro 13 huohotin putkisto.
Leave a comment:
-
-
Munuaiset sitten pakkaskautena tukkoon, vähentää kummasti majoneesin muodostusta kun konehuone pysyy hiukkasen lämpöisempänä ja muutenkin kone lämpenee nopeammin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: