Xdrivessä pakka on kiinni ihan maatieajossakin, tai ainakin se luistaa hieman. Toisin kuin haldex vehkeissä. Kokemusta on, erikoko renkaiden muodossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW nelivetotekniikat X
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostXdrivessä pakka on kiinni ihan maatieajossakin, tai ainakin se luistaa hieman. Toisin kuin haldex vehkeissä. Kokemusta on, erikoko renkaiden muodossa.
Sehän ei voi maantieajossa luistaa (paitsi kaarteessa), jos etu ja takapään nopeudet ovat samat, niinkuin niiden täytyy olla.
pakka kiinni tai auki noin niinkuin lähtötilanteessa ja siitä sitten löysätään tai kiristetään. Täsmälleen samaanhan siinä pyritään.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Jos taka-akseli luistaa esim. jäisellä alustalla, eikö silloin ainakin ATC-300/DSC8+ xDrivessä etuakselille siirretä 100/0 -jakosuhteella etenemisvoima, kunnes takaa alkaa jälleen pitoa löytymään, ja ettei tällöin taka-akselin jarruilla hallita momenttia lainkaan?Last edited by JaniLap; 27-01-2024, 12:39.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post
Sehän ei voi maantieajossa luistaa (paitsi kaarteessa), jos etu ja takapään nopeudet ovat samat, niinkuin niiden täytyy olla.
Comment
-
-
Originally posted by Tatu6o View Post
Tämähän ei välttämättä kaikissa nelivetojärjestelmissä pidä paikkansa (tuo "etu- ja takapään nopeus on sama" osuus).
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Selvittelin X drive tarvii lisäksi DPC-järjestelmän ja tämä esitelty aluksi X6 ja M5 käytössä ja se pystyy jakamaan vääntömomentin etu- ja taka-akselin sekä taka-akselin kahden pyörän välillä.
Tossa omassa f10 lienee sitten vapaa takaperä ilmeisesti ei m-sport tms. malli?F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
E90 330d -06 Black saphire metallic
E46 320i - 98 Hellrott
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJos taka-akseli luistaa esim. jäisellä alustalla, eikö silloin ainakin ATC-300/DSC8+ xDrivessä etuakselille siirretä 100/0 -jakosuhteella etenemisvoima, kunnes takaa alkaa jälleen pitoa löytymään, ja ettei tällöin taka-akselin jarruilla hallita momenttia lainkaan?
Permanent all-wheel drive is cancelled to a large extent or completely in only three control
situations:
• When negotiating extremely tight corners with little engine torque in order to allow
speed equalization between the front and rear axle (e.g. parking)
• At speeds in excess of 180 km/h
• In extreme understeer driving situations
Comment
-
-
Kuinka voimansiirto näkemyksesi mukaan käyttäytyy mainitussa tilanteessa?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJos taka-akseli luistaa esim. jäisellä alustalla, eikö silloin ainakin ATC-300/DSC8+ xDrivessä etuakselille siirretä 100/0 -jakosuhteella etenemisvoima, kunnes takaa alkaa jälleen pitoa löytymään, ja ettei tällöin taka-akselin jarruilla hallita momenttia lainkaan?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Kiitokset täsmennyksistänne, tarjositte teoreettiselle pohdinnalleni käytännöllisen ja loogisen näkökulman.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Muuten en ota kantaa asiaan, mutta tilanne oli mielenkiintoinen kun takaperästä ui vetoakseli pihalle e70 x vitosesssa. Ajaessa irtosi ja meno oli todella aaltoilevaa, olin varma että laatikko porsi.
Tunnetta ei helpottanut öljynkäry jonka peräöljy aiheutti valuessaan pakoputken päälle.
Pysähdyksen jälkeen otti kierroksia yli kolmen tonnin ennenkuin yhtäkkiä pamautti etuvedon päälle ja sitten sutien liikkeelle. Kotiin päästyäni aloin tutkimaan tarkemmin ja vika paljastui.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Morjens kanssa harrastajat. Saiskohan täältä apuja kun on tuollaisessa 3.0D - 05 vuoden x5:ssa jotain tosi mystistä voimansiirto ongelmaa.
Kaikkihan alkoi kun kiihdytin risteyksestä ja kuului pamaus jonka jälkeen tuntui että lyö pyöriä/pyörää lukkoon ja pääsin nilkuttamaan paikallisen motonetin pihaan. Tämän jälkeen auto liikkui muutamia metrejä ja sit aina pysähtyi eteen taakse venkslaamalla se aina muutaman metrin liikkui ja sain sen parkkiin.
Nyt koitettu käydä tutkimassa sitä ja homma toimii sillä lailla että laitat D:n tai R:n reikään ja nostat jalan jarrulta niin auto liikkuu eteen ja taakse ilman ihmeellisyyksiä mutta kun painat kaasupoljinta niin auto pysähtyy kuin seinään ihan sama mitä koittaa tehdä. Voisin kuvitella että voimansiirto on suurimmilta osilta ehjä kun se kerran liikkuu eteen ja taakse mutta mikä helvata sitä vaivaa ku kaasuun koskee niin pysähtyy ku seinään? Vinkkejä kenelläkään?
Comment
-
-
Voisko olla jotain tämmöstä: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...tautuu-f-sarjaE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment