Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 sachs performance kytkinpaketti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #91
    Originally posted by 325E View Post
    Tutkikaa asiaa ei kaikki ole sille mille näyttää... syytön minä olen siihen jos siihen ei ole eväitä annettu... mutta jos enempi kuin kolme tuomitsee faktan asian edes tutkimatta
    vois sanoa että, joukossa tyhmyys tiivistyy ...tätä en kohdista kehenkään kirjoittaneista tämäkin on vain laskennallista faktaa ns. asian ymmärtämättömyys.
    Olisi kiva saada tasokasta keskustelua aikaiseksi mutta ne viisaat gurut on harvassa jotka siihen kykenee...vinkki katsokaa ETK:sta saman mallisarjan eri koneella olevien letkujen varaosanumeroita ja myöskin eri malleja sanoisin että, alkaa asia selviämään mitä tarkoitan.
    Viitsitkös itse antaa jotain faktaa väittämällesi? Ja kokeiles tarkistaa esim. numerolla 21 52 1 156 673 oleva letku.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      #92
      Saanko offtopiccina kysyä 325E:ltä jotta onko GOLDMAN:iäkin käytettäessä väliä minkälainen letku tuossa nivusien kohtaa roikkuu vai onko se ihan mallia universal? Tuli vaan mieleen... :think
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #93
        Originally posted by 325E View Post
        Tutkikaa asiaa ei kaikki ole sille mille näyttää... syytön minä olen siihen jos siihen ei ole eväitä annettu... mutta jos enempi kuin kolme tuomitsee faktan asian edes tutkimatta
        vois sanoa että, joukossa tyhmyys tiivistyy
        Fakta oli minun vastauksessani piilotettu piikittelyyn, syytön minä olen jos ei lukija sitä sieltä löydä. Faktani perustui varaosanumeroiden vertailuun ja niiden perusteella tehtyihin päätelmiin, kuten nyt kehotit tekemään.

        Originally posted by 325E View Post
        vinkki katsokaa ETK:sta saman mallisarjan eri koneella olevien letkujen varaosanumeroita ja myöskin eri malleja sanoisin että, alkaa asia selviämään mitä tarkoitan.
        Osaatko vastata mitä nyt tapahtuu kun asensin 316 e30 autooni e28 m5 letkun? Onko tämä letku liian löysä vai jäykkä 316 kytkimelle?

        Originally posted by 325E View Post
        asian ymmärtämättömyys.
        Siitä me ollaan ihan samaa mieltä, kohde vain on päinvastainen.

        Esim e34 mallisarjassa sylinterimäärä vaikuttaa varaosanumeroon, samoin se onko auto M5, tämä sen takia, koska kytkinletku on fyysisesti aivan erilainen, eikä näitä letkuja pysty asentamaan toisetensa tilalle ilman suuria muutoksia.

        Ja tuota antamaani 316 esimerkkiä tarkistelmalla voit myös tehdä omia päätelmiäsi, mutta koita tehdä niitä ihan pullistematta, voit löytää sen faktankin sieltä piilosta.

        Hauskaa tutkimista, myönnän mielelläni olevani täysin väärässä ja pyydän sinulta nöyrimmin anteeksi jos joko kerrot tarpeeksi vakuuttavasti tai esität jotain taustamateriaalia asiasta, jos asia on noin kuin kerroit, siitä varmasti löytyy muutakin tietoa, kuin sinun viisautesi täältä tiedon ihmemaasta.
        Olli.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          #94
          Originally posted by Rocla View Post
          Eli se "not brake" tarkoittaakin paarmankarkoitinta, todellinen individual letku siis.


          Laitoin sähköpostilla kyselyn Autokeskukseen ko. letkusta. Haluan välttämättämättä tuollaisen induvidual letkun koska kotipihalla pörrää jatkuvasti noita per...leen paarmoja.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #95
            Originally posted by 325E View Post
            Tutkikaa asiaa ei kaikki ole sille mille näyttää... syytön minä olen siihen jos siihen ei ole eväitä annettu... mutta jos enempi kuin kolme tuomitsee faktan asian edes tutkimatta
            vois sanoa että, joukossa tyhmyys tiivistyy ...tätä en kohdista kehenkään kirjoittaneista tämäkin on vain laskennallista faktaa ns. asian ymmärtämättömyys.
            Olisi kiva saada tasokasta keskustelua aikaiseksi mutta ne viisaat gurut on harvassa jotka siihen kykenee...vinkki katsokaa ETK:sta saman mallisarjan eri koneella olevien letkujen varaosanumeroita ja myöskin eri malleja sanoisin että, alkaa asia selviämään mitä tarkoitan.
            Hei tiedon ylijumala ja Jeesus...
            Lopeta voimakas lääkitys ja katso toi Jasun antama numero sieltä ETK:sta.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • -Jarno-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1140
              • Salo

              #96
              Originally posted by jannmann View Post
              Hei tiedon ylijumala ja Jeesus...
              Lopeta voimakas lääkitys ja katso toi Jasun antama numero sieltä ETK:sta.
              Helpotetaan hieman

              Part 21521156673 (PRESSURE HOSE ASSY.CLUTCH) was found on the following vehicles:

              E24: Details on E24
              E24 M6 Coupe

              E28: Details on E28
              E28 M5 Sedan

              E30: Details on E30
              E30 318i Sedan
              E30 318i Coupe
              E30 318i Convertible
              E30 318is Coupe
              E30 325e Coupe
              E30 325e Sedan
              E30 325i Coupe
              E30 325i Convertible
              E30 325i Sedan
              E30 325ix Sedan
              E30 325ix Coupe
              E30 M3 Coupe

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #97
                Originally posted by -Jarno- View Post
                Helpotetaan hieman

                Part 21521156673 (PRESSURE HOSE ASSY.CLUTCH) was found on the following vehicles:

                E24: Details on E24
                E24 M6 Coupe

                E28: Details on E28
                E28 M5 Sedan

                E30: Details on E30
                E30 318i Sedan
                E30 318i Coupe
                E30 318i Convertible
                E30 318is Coupe
                E30 325e Coupe
                E30 325e Sedan
                E30 325i Coupe
                E30 325i Convertible
                E30 325i Sedan
                E30 325ix Sedan
                E30 325ix Coupe
                E30 M3 Coupe
                Tosta puuttuu vielä euro versiot. Esim. 316, 316i ( Lista kun on US versioista.)

                Sama letku näyttää kattavan 215mm, 228mm ja 240mm kytkimet ja asetelmat.
                Mites se on mahdollista 325E ??
                Aprilia RSV4

                Comment

                • KuuKi
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1055
                  • Lahti

                  #98
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Tosta puuttuu vielä euro versiot. Esim. 316, 316i ( Lista kun on US versioista.)

                  Sama letku näyttää kattavan 215mm, 228mm ja 240mm kytkimet ja asetelmat.
                  Mites se on mahdollista 325E ??
                  Laitetaan vielä euro-versioista listaa:

                  Part number: 21 52 1 156 673
                  Old part number: 21 52 1 153 513
                  Interchangeability: Exchangeable retrospectively

                  Usage:

                  3' E30
                  316 (M10)
                  316i (M10)
                  316i (M40)
                  318i (M10)
                  318i (M40)
                  318i (M42)
                  318is (M42)
                  320i (M20)
                  320is (S14)
                  323i (M20)
                  324d (M21)
                  324td (M21)
                  325e (M20)
                  325i (M20)
                  325ix (M20)
                  M3 (S14)

                  5' E28
                  518 (M10)
                  518i (M10)
                  520i (M20)
                  524d (M21)
                  524td (M21)
                  M5 (S38)
                  M535i (M30)

                  6' E24
                  M6 (S38)
                  M635CSi (S38)

                  Z1 E30
                  Z1 (M20)
                  KuukiFix palvelee...
                  sigpic
                  NYT: A1 8X, T3, 190e
                  EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #99
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Sama letku näyttää kattavan 215mm, 228mm ja 240mm kytkimet ja asetelmat.
                    Mites se on mahdollista 325E ??
                    Ainut vaihtoehto on, että BMW:n suunnittelijat on mokanneet päättäessään laittaa esim. M-sarjalaisiin ns. pullistelevan letkun. Taitaa olla takaisinkutsu tulossa?
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • M20TIC
                      BTCF Member
                      • Feb 2009
                      • 93
                      • Kempele..

                      BMW E30

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Sitten jatkoajatuksia tuohon astelman särkymiseen. Valaisisitko minua näissä 325E?

                        Mikä sen asetelman särkee ilman pullistelevaa kappaletta?

                        Särkyykö se liikkeen aikana vai liikkeen päässä?

                        Millä tavoin asetelma särkyy? Halkeaako panta? Katkeavatko käpälät? Menettäkö lautasjousi jännityksensä? Repeääkö asetelman runko?

                        Mitä hyötyä pullistumisella saavutetaan?

                        Mikä vaijerikytkimessa pullistuu?

                        Mikä mekaanisesti välitetyssä kytkimessä pullistuu?

                        Pitääkö astelman olla jotenkin erillainen mekaaniselle välitykselle?

                        Miten nestevälitteisen kytkimen astelma voi toimi särkymättä vaijerilla käytettynä, (tästä on empiiristä faktaa, kymmeniä tuhansia kilometrejä)?

                        Näistä voidaan nyt vaikka aloittaa, uskon varmasti sinua, jos vain olet kykyinen siihen itse kuuluttamaasi keskusteluun, etkä vain höpötä muiden tiedoista ja valmiuksista.
                        Olli.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by allub5 View Post
                          Tollanen paketti tuli hommattua, eli -618 asetelma ja 1862 168 232 levy.
                          onko kukaan asentanut vastaavaa pakettia ?
                          kiinnostais tietää vähän miten ootte asentanu ja mitä ootte tehnyt että ootte saanut toimii ?:think
                          koska mulla toi paketti ei toimi, kytkin irrottaa vasta poljin aivan lattiassa eikä sielläkään irtrota kunnolla. vauhtipyörä on plaanattu tasaseks.
                          eli ketä on asentanut tuon kyseisen paketin niin asennus vinkkejä kaipaisin hieman
                          Tämä nyt on iän vanha topikki , mut noi lihavoidut nyt pisti ekana silmään. Syvyys välillä asetelman kiinnitys<->vauhtiksen kitkapinta vedetty sileäksi? Ei kai valmistaja anna huvikseen tälle mitalle millintarkkaa arvoa?
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            Kiitos hyvästä vastauksesta...

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Sitten jatkoajatuksia tuohon astelman särkymiseen. Valaisisitko minua näissä 325E?

                            Mikä sen asetelman särkee ilman pullistelevaa kappaletta?-Ilman pullistelevaa kappaletta liika paine särkee sen...

                            Särkyykö se liikkeen aikana vai liikkeen päässä?-Liikkeen päässä....

                            Millä tavoin asetelma särkyy?-Asetelma kuoleentuu... Halkeaako panta?-Jolle panta päässä halkee heh hee.. Katkeavatko käpälät? -Käpälät kuoleentuu kun liike menee liian pitkäksi...Menettäkö lautasjousi jännityksensä?-Tarkoittanet tähtikäpälät sopii kokeilla, kuka uskaltaa ottaa riskin?... Repeääkö asetelman runko?-runko tuskin repeää sitä en usko...

                            Mitä hyötyä pullistumisella saavutetaan?-Pullistelulla kytkin säätyy juuri sopivaksi...jos joku ei tätä asiaa usko pilatkoon esim. kytkimensä asentamalla esim.Transportterin jarruletkun ja se kertokoon kuinka kauan kytkin kesti tehköön joku tämän pöjlän kokeen...siinä näet painelaakeri painaa asetelmaa liian lujaa ja rasittaa kytkimen tähtikäpälät löysiksi ja toiminta ei ole normaalia sen jälkeen...heh hee...

                            Mikä vaijerikytkimessa pullistuu?-Tämä asia ei koske vaijerikytkintä ainoastaan nestekytkintä...

                            Mikä mekaanisesti välitetyssä kytkimessä pullistuu?-Turha kysymys, sanoisin kuski ratin ja penkin välissä koska mekaaninen välitys on raskaampi kuin neste...

                            Pitääkö astelman olla jotenkin erillainen mekaaniselle välitykselle?-Haloo sehän on sama kaikille...

                            Miten nestevälitteisen kytkimen astelma voi toimi särkymättä vaijerilla käytettynä, (tästä on empiiristä faktaa, kymmeniä tuhansia kilometrejä)?-Jostakin se pitää joustaa eli säätyä uskoisin että, sinulla on säätö siinä työsylinteriä edeltävässä kumiletkussa se sen lopulisen säädön tekee ja on ihan sma vaikka olet käyttänyt vaijeria sitä edeltävänä osana...

                            Näistä voidaan nyt vaikka aloittaa, uskon varmasti sinua, jos vain olet kykyinen siihen itse kuuluttamaasi keskusteluun, etkä vain höpötä muiden tiedoista ja valmiuksista.
                            -Pyydän kaikilta anteeksi pientä provosintia tässä asiassa ja sinusta sain haluamaani vastusta ...olis ollut kiva tavata Kajaanissa ja keskustella bemarijuttuja mutta katso sieltä ottamiani kuvia..oli hyvä meininki parempi kuin Tangoilla..hyvät tarjoilut... Vihreillä Niityillä... http://www.vihreatniityt.kuvat.fi
                            Last edited by 325E; 01-08-2010, 21:32.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by 325E View Post
                              -Pyydän anteeksi pientä provosintia tässä asiassa ja sinusta sain haluamaani vastusta ...olis ollut kiva tavata Kajaanissa ja keskustella bemarijuttuja mutta katso sieltä ottamiani kuvia..oli hyvä meininki parempi kuin Tangoilla..hyvät tarjoilut... Vihreillä Niityillä...
                              Kiva, että oot päässyt jälleen "provoamaan" tällä foorumilla ja mikä parhainta, niin sait jostain nimimerkistä jopa haastetta itsellesi.

                              Mutta miten on noiden sulle asetettujen kysymysten laita? Mihin tietoon tässä pitäisi uuden, vasta kortin saaneen autoilijan luottaa?
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by 325E View Post
                                -Pyydän kaikilta anteeksi pientä provosintia tässä asiassa ja sinusta sain haluamaani vastusta ...olis ollut kiva tavata Kajaanissa ja keskustella bemarijuttuja mutta katso sieltä ottamiani kuvia..oli hyvä meininki parempi kuin Tangoilla..hyvät tarjoilut... Vihreillä Niityillä... http://www.vihreatniityt.kuvat.fi
                                Tässäkö se vastaus oli tähän letkupolemiikkiin?



                                Kun ei sanat riitä niin otetaan kuvat avuksi?


                                Last edited by _nixu_; 02-08-2010, 13:19.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎