Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dille_
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Siis vaijeri siihen vipuun? Siihen kuuluu sellainen muoviholkki.

    Juu se löytyy toki. Mutta; kun läpän joutui syystä jota en enää muista, asentamaan ns "väärinpäin" niin että vivusto toimii täysin päinvastaiseen suuntaan kun m10:n vakio läpässä, seuraa ongema kun ei vajerin pituus riitä pujottamaan sitä sieltä suuttimien puolelta kiinni. Senverran otin m50 läpän vivustosta osia pois että nyt aukeaisi torvi kun sais aikaan sellaisen perästä keulaan menevän liikkeen vivulle.

    Saahan sen tehtyä kun ottaa lattarautaa, hitsikoneen ja poran käteen, ja varmasti monella muullakin tapaa. Ajattelin vaan ennen tätä katastrofia kysästä liekkö jollain esim kuvaa omastaan, tai pientä vinkkiä josko tässä hommassa pääsis jotenkin niinsanotusti aidan ali? Ainakin juttujen perusteella samanlaisen läpän on moni muukin asentanut.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Siis vaijeri siihen vipuun? Siihen kuuluu sellainen muoviholkki.

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    E30 + m10 + m50 kaasuläppä; miten muut laittanu kaasuvaijerin? Alkaa itellä luovuus loppumaan senverran kesken että tulis mitään vähänkään järkevää viritelmää..

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by vimmeri View Post
    Tuntuu olevan hieman kiven takana M10 takomännät, jollakin tietoa mistä suomesta saisi 90mm 8.5:1 männät, nokka on 1.8i. Futurez näyttää CP:tä myyvän, edullisempi vaihtoehto kiinnostaisi enemmän.. :think Hevoset pysyy alle 300, joten mitään uber kilkettä ei välttämättä tarvita vaan toimivaa ja kestävää.
    Nii. Mikä on kallis. Minun männät oli tappeineen renkaineen lukkoineen 575€/sarja eikä mitenkään kiven takana ku kaupasta tilaa. Miten huonot-anteeksi halvat ne tarvii olla? Miksi tarvii olla noin matala puristussuhde?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    98 bensalla. Seuraava kokoonpano juo viinaa.

    Leave a comment:


  • vimmeri
    replied
    Männät

    Tuntuu olevan hieman kiven takana M10 takomännät, jollakin tietoa mistä suomesta saisi 90mm 8.5:1 männät, nokka on 1.8i. Futurez näyttää CP:tä myyvän, edullisempi vaihtoehto kiinnostaisi enemmän.. :think Hevoset pysyy alle 300, joten mitään uber kilkettä ei välttämättä tarvita vaan toimivaa ja kestävää.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Kuis paljon vanhalla lohkolla pystyy kaivamaan voimoo? Meinasin purkkarit nostaa kasin pintaan tai vähän alle ja 2.3-2.5bar ylipainetta. Karkea perstuntumaajatus on että noilla paineilla saattais lukema alkaa kutosella mihin tähdätäänkin. Nokka 304 schrick, 1000cc suuttimet, ahdin joko 16-18# pesällä 40Super tai joku oikea kunnon hyrrä, 46mm läppärungot ja kansityöt. Kannen kairaus on edessä jahka pääsee tuon koneen kimppuun. Viime kokoonapanolla purkkarit 7 pintaan, 2bar painetta, 503cc suuttimet 5bar paineella, läppiksillä, tuolla nokalla ja siistityllä kannella about 430-460hv?! 1.2bar 36xhv48xnm penkissä.
    Onko nämä lukemat bensalla vai viinalla? Mulla suurinpiirtein samat hilppeet ja rutut oli ja teholukemakin vastaava, mutta 1,86bar paineella. 98 tankissa

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Näin ihan mielenkiinnosta mistä nuo "heikommat" lohkot sitten särkyy kovilla ahdoilla? Ja minusta vajaa 600hp 2.0 moottorista ei ole nykypäivänä mikään posketon lukema. Olkoonkin että on 2venttiili kone mutta epäilen että tuonkin kannen saa kyllä hengittämään että ei jää siitä kiinni.

    Oletan että esimerkiksi nämä 1000-1200hv parilitraiset vag koneet perustuu erittäin korkeisiin kierroksiin ja hengittävyyteen.

    Ja kuten edellä todettua, m10 johdannainen on aikoinaan kyllä tuottanut isosti voimaa. Oma arvaus että teho tullut pihalle päälle 10k kierroksilla.

    Anteeksi lievä ot.
    Ei tuollaista m10 varmaan uskalla kierrättää yli 8 tonnia ilman rulla keinuja

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Näin ihan mielenkiinnosta mistä nuo "heikommat" lohkot sitten särkyy kovilla ahdoilla? Ja minusta vajaa 600hp 2.0 moottorista ei ole nykypäivänä mikään posketon lukema. Olkoonkin että on 2venttiili kone mutta epäilen että tuonkin kannen saa kyllä hengittämään että ei jää siitä kiinni.

    Oletan että esimerkiksi nämä 1000-1200hv parilitraiset vag koneet perustuu erittäin korkeisiin kierroksiin ja hengittävyyteen.

    Ja kuten edellä todettua, m10 johdannainen on aikoinaan kyllä tuottanut isosti voimaa. Oma arvaus että teho tullut pihalle päälle 10k kierroksilla.

    Anteeksi lievä ot.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    xxxxxxxx
    Last edited by Maza; 24-12-2016, 14:23.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    No joo mutta vähän eri sfääreissä mennään kuitenkin. Olihan tuossa naapurikylässä se 2.1 litranen 571hv muistaakseni. Löytyy videota kyllä ja mies foorumiltakin. Remmi + pakokaasu ja reilu 2bar ahtoja 316 asteisella nokalla. Tarkempia speksejä en muista tähän hätään.
    Mutta tuo oma haluttu ahtopaine pitäis olla aika kohdillaan tehoihin ja muihin osiin nähden. Se että kestääkö lohko, oli se kysymys. Käyn kattomas viel että mitä siellä kyljessä lukee, mutta ulkomuistista se oli -70 luvin alkua

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
    Tällä lohkolla?

    "Nyt moottori kehittää suunnilleen 900 kun ahtopaine on 3,9 baria. Ahtopainetta lisäämällä voisimme saada jopa 1200. Kuitenkaan jarrupenkkimme hammaspyörät eivät kestä enempää kuin 1100. Mahdollista olisi jopa 1500 hv, mutta ei enää luotettavasti." Paul Rosche 1986
    Jep.
    T3 tietää mitä lohkossa pitää lukea et on sama kuin F1 M12 turbossa.

    Leave a comment:


  • SledgeHammer82
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Eikös sillä vanhimmalla lohkolla saatu n. 1500hv. 5,5bar ahdoilla.
    Tällä lohkolla?

    "Nyt moottori kehittää suunnilleen 900 kun ahtopaine on 3,9 baria. Ahtopainetta lisäämällä voisimme saada jopa 1200. Kuitenkaan jarrupenkkimme hammaspyörät eivät kestä enempää kuin 1100. Mahdollista olisi jopa 1500 hv, mutta ei enää luotettavasti." Paul Rosche 1986
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Tais se yks keltanen 02 olla 540hp, spekseistä ei sen enempää tietoa mutta m10 se on.:think

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Kuis paljon vanhalla lohkolla pystyy kaivamaan voimoo? Meinasin purkkarit nostaa kasin pintaan tai vähän alle ja 2.3-2.5bar ylipainetta. Karkea perstuntumaajatus on että noilla paineilla saattais lukema alkaa kutosella mihin tähdätäänkin. Nokka 304 schrick, 1000cc suuttimet, ahdin joko 16-18# pesällä 40Super tai joku oikea kunnon hyrrä, 46mm läppärungot ja kansityöt. Kannen kairaus on edessä jahka pääsee tuon koneen kimppuun. Viime kokoonapanolla purkkarit 7 pintaan, 2bar painetta, 503cc suuttimet 5bar paineella, läppiksillä, tuolla nokalla ja siistityllä kannella about 430-460hv?! 1.2bar 36xhv48xnm penkissä.
    Eikös sillä vanhimmalla lohkolla saatu n. 1500hv. 5,5bar ahdoilla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎