Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pazq
    replied
    Kuis paljon vanhalla lohkolla pystyy kaivamaan voimoo? Meinasin purkkarit nostaa kasin pintaan tai vähän alle ja 2.3-2.5bar ylipainetta. Karkea perstuntumaajatus on että noilla paineilla saattais lukema alkaa kutosella mihin tähdätäänkin. Nokka 304 schrick, 1000cc suuttimet, ahdin joko 16-18# pesällä 40Super tai joku oikea kunnon hyrrä, 46mm läppärungot ja kansityöt. Kannen kairaus on edessä jahka pääsee tuon koneen kimppuun. Viime kokoonapanolla purkkarit 7 pintaan, 2bar painetta, 503cc suuttimet 5bar paineella, läppiksillä, tuolla nokalla ja siistityllä kannella about 430-460hv?! 1.2bar 36xhv48xnm penkissä.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Kyllä se uudempikin lohko ton tehon kestää.

    Leave a comment:


  • vimmeri
    replied
    Lohko

    Asian tiimoilta löytyy paljon infoa, vähän liikakin kun menee ihan sekaisin jo..
    Elikkä M10 turbon rakennus on edessä, lohkosta löytyy 18 4E A merkinnät eli ilmeisesti M10B18 lohko ja uudempaa valua, olisko nyt sitten E30 316i 87-89 käytetty lohko?? Poraus on n.89mm

    Tavoitteena on saada 200-250hp varmatoiminen vehje, aloin nyt miettimään lähdenkö liikkelle tuolla olemassa olevalla hyväkuntoisella lohkolla vai jollakin muulla..

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    Sattuuko kukaan muistamaan vakio kytkinlevyn paksuutta?

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Jees bleedillähän tuo toteutetaan. Kaverin autosta vaan kattelin että tulee paine ylä- ja alapuolelle, mutta siinäkin tosiaan on vastapaineohjaus.

    Kiitos vinkeistä, täytyy käydä tuota letkua/sukkaa hakemassa.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Ainiin ja suosittelen gatesin kangaspunos letkua ja lämpösuojaa hukkiksen ohjaukseen. Helppo konerikko kun letku sulaa ja jos ecussa ei suojauksia ahtopaineen osalta.
    Letkun saa motonetistä ja lämpösukkaa (huom ei käärettä siis) esim biltemasta.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Riippuu ohjauksesta. Perus bliidi jonka esim sulle myin tulee imusarjasta bleedille ja siitä kalvon alle ja paine ajaa portin auki. Yläpuolelle letkunpätkä ja ulkoilmaan niin ei pääse likaa ja vettä yms sisälle. Itellä nykyään vastapaine ohjaus eli paine ylä ja alapuolelle ja sähköventtiili päästää paineen yläpuolelta pois ja portit aukeaa.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Ei nyt suoraan m10-aiheinen vaikka sellaiseen tuleekin.

    Tialin kopiohukkis tuli hommattua, ja noita letkulähtöjä on siis kaksi. Kalvon ylä- ja alapuolelle ilmeisesti? Tuleeko molempiin ahtopaine vai mites toi on?

    E: alempaan ahtopaine ja ylemmän voi jättää laittamatta ilmeisesti.
    Last edited by Maikkeli; 08-12-2016, 15:38.

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    Mikä kytkin oli halpa & pätevä tommoselle alle 300hv moottorille, vakio asetelma + sintteri levy? Vai pärjääkö vaan uudella vakiolla?

    Searchilla tuntuu löytyvän vaan 11v vanhoja topicceja joiden keskusteluista ei oikeen saa minkään näköstä järkevää vastausta...

    Leave a comment:


  • S4ms4
    replied
    Minkälaisille ennakollahan ym kannattais alkaa kokeileen hakeen vähän suuntaa. Vakio sytkä kamat tuplakaasari turbossa.
    Päässy jakaja pyöriin aivan pieleen vaikka tää jo 92 rakenneltu ilmeisesti.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Löytyiskö joltain jotkut peruskartat ms2 M10 turboon? Sais edes yritettyä käyntiin. :think
    Last edited by Maikkeli; 21-08-2016, 10:52.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Dille_ View Post
    Kiitos vinkeistä. Alempaan sitä alunperin suunnittelin, koska ylempi osa kaiketi alumiinia, johon en pysty omalla tallilla hitsaamaan. Pystyykö siihen tekemään kierrettä vai joku palikka + mutteri takapuolelle?

    Nurkissa pyörii paluuputkenpätkä vanhan volvon moottorista, luultavasti pätkin siitä sopivan ja liimaan kiinni, kun on siistit mutkatkin valmiina. Lienee riittävän iso, kerta sen on ruotsalaisetkin toimivaksi todenneet.
    Hydrauliikkaliikkeestä läpivientinippa ja mutteri ja usit tiivisteet väliin tai kupariprikat.

    E: se kannattaa poralla isontaa sisältä kun niissä on aika pieni reikä.

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    Kiitos vinkeistä. Alempaan sitä alunperin suunnittelin, koska ylempi osa kaiketi alumiinia, johon en pysty omalla tallilla hitsaamaan. Pystyykö siihen tekemään kierrettä vai joku palikka + mutteri takapuolelle?

    Nurkissa pyörii paluuputkenpätkä vanhan volvon moottorista, luultavasti pätkin siitä sopivan ja liimaan kiinni, kun on siistit mutkatkin valmiina. Lienee riittävän iso, kerta sen on ruotsalaisetkin toimivaksi todenneet.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by Dille_ View Post
    Mihin kohtaan muut on tehnyt turbon öljynpaluun? Tarkoitus oli hitsata nippa alemman öljypohjan yläreunaan, mutta jääkö silloinkin liian alas öljynpintaan nähden? Porataanko suosiolla lohkoon reikä tms?
    Laita ennemmin siihen ylempään pohjaan, ja sinne jakopään päähän, siellä on hyvin tilaa.

    Kuvassa näkyy punainen korkki ööpohjassa, siihen.
    Last edited by Muumi; 25-12-2019, 13:32.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Minä tein öljypohjan yläreunaan paluun ja hyvin on toiminut. Muista tehdä reilun kokoisella putkella se paluu.
    Last edited by turbo touring; 14-08-2016, 19:11.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎