Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    No tossa ei ole liukupintaa nokan ja keinun kosketuspinnassa. Miten toi rulla on sitten laakeroitu ja mitä materiaalia se on, ja se tappi tai akseli.

    Leave a comment:


  • V W
    replied
    Originally posted by bmw2002 View Post
    rullakeinuja m10/m30 motteihin :think
    On kai noita ideoitu ennenkin,vaatii vaan aika paljon toteuttaa ja nokkaprofiili ihan erilainen.
    Ois ne ihan ehdottomat

    Leave a comment:


  • bmw2002
    replied
    Tämmönen sattui tänään tulemaan vastaan, noihin m10 keinuihin liittyen. Vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta projektilta.. väsäävät siis rullakeinuja m10/m30 motteihin :think

    Last edited by bmw2002; 03-08-2013, 10:08.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by V W View Post
    Mitkä keinut kannattaisi ostaa M10:n? Tarkoituksena kierrättää yli 9000r/min ja ahtoa 2,5bar,venttiilijouset on "jäykät" (Lehtimäki mitoittanut jotkut tuplajouset)
    Ja tosiaan velipojan hieman ikuisuusprojektiksi venähtänyt,joka ehkä taas käy jo tänä kesänä.
    Teräs. Schrickit tai Owenssit.

    Leave a comment:


  • V W
    replied
    Mitkä keinut kannattaisi ostaa M10:n? Tarkoituksena kierrättää yli 9000r/min ja ahtoa 2,5bar,venttiilijouset on "jäykät" (Lehtimäki mitoittanut jotkut tuplajouset)
    Ja tosiaan velipojan hieman ikuisuusprojektiksi venähtänyt,joka ehkä taas käy jo tänä kesänä.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Oon tehnyt juuri noin kun suunnittelit. Keskipakosäätimen hilppeet pois, hitsattu akseli jäykäksi. Samoin alipainesäädin pois, kärkipöydän tasot hitsattu yhteen. Sattui olemaan Cranen XR3000 sytkäpoksi joten käytin sen optista triggeriä - mega väliin - XR3000 perään. Tässä pohjana siis vanha kärjellinen jakaja.

    Ainakin vanhan MS1:n sytkäinputtia piti modata jotta sai toimimaan Cranen triggerillä.

    Jokseenkin vittumaista ollut löytää trigger angle ym. kohdalleen, tai sitten en vaan osaa.

    Leave a comment:


  • N|ba
    replied
    Noooh, koitetaan nyt kuitenkin kun megassa on valmius ottaa sytkä jakajalta. ja triggeröinti on nyt vähän ahdasta kun piti tehdä remmille hihnapyörää jne. ehkä sitten seuraavaksi päivitykseksi.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Jätä suosiolla jakaja pois jos kerran megalla aiot hoitaa ruiskun ja sytyn.

    Hukkakipinäpuola, triggeripyörä sekä anturi kampuran päähän.

    Jakajan saa toimimaan kohtuullisesti kun laitta esim saabin kaksitoimisen alipainekellon > myöhäistää syttyä paineella.

    Leave a comment:


  • N|ba
    replied
    Mites pojat on toteuttanut sytystä näissä m10:ssä jakajalla? Lukittanut modannut, niin miten?

    Itsella b18 kone eatonin m45:llä ja megalla ja suunnitelmissa oli lukita jakaja ja ottaa sytyksen signaali jakajalta ja antaa megan säädellä ennakot.

    Miten muut ovat hoitaneet tämän?

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by andhu View Post
    Minkäverran uskaltaa laittaa paineta tommoseen m10b18 pataan orkkis sisuskaluilla? Onko kaasari ja ruisku koneissa eroja kestävyyden kannalta? Entä puristukset?

    Meinasin varakoneeksi rakentaa m10 ja modata siihen m40 ruisku vermeet:think
    0,5bar ja jättää orkkispahvi sulakkeeks. Voisin melkein väittää, että helpommaks tulee hommata m10 ruiskun imusarja ja megaruutta hoitaan moottorin ohjauksen. Ruiskun ja kaasarin erot löytyy helposti kun käyttää hakua

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Minkäverran uskaltaa laittaa paineta tommoseen m10b18 pataan orkkis sisuskaluilla? Onko kaasari ja ruisku koneissa eroja kestävyyden kannalta? Entä puristukset?

    Meinasin varakoneeksi rakentaa m10 ja modata siihen m40 ruisku vermeet:think

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by mikkosracing View Post
    Merkkiä en muista, koska auto on seissyt jonkin aikaa ja viime vaihdosta on vierähtänyt tovi.. M-Sportin kautta ne on siihen aina tullut (kuiteissakin lukee onneks vain kansitiiviste), kestää 1.5bar ihan ok, mut siitä ku mennään ylöspäin ni ei meinaa kestää..

    Joten jos on varmaa tietoa mikä sielä kestäis, niin sellanen otettais kiitollisena vastaan..
    Varmaan eldringin kynsitiiviste :think Tommisilla itse ajanut ja 2.0 bar on ollut ok, myös cometic on wörkkinyt. Sun paineille varmaan liekkirenkaat on sitten se seuraava vaihe. Cu renkailla on pojat ajellut mutta vissiin teräsrenkaat vielä piirun parempi - ei tosin ole tarvinut vielä noitten kanssa leikkiä (paljoa ).

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by mikkosracing View Post
    naulaako ?
    Nakuttaako?

    Paljonko tehoa?

    Leave a comment:


  • mikkosracing
    replied
    naulaako ?

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Ysikasia tankissa ja 2.5bar ahtoa? Naulaako?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎