Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoV
    replied
    M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

    Löytyisiköhän tietoa...?

    Ahdettuja neloskoneisia bemareita on ollut iät ajat, itse ei ole vaan tullut tutustuttua. Kuinka kestävä tuo kone on ahdinkäytössä. Ja millaisen luonteen omaa. rata-auton moottori olisi mietinnässä. Pomminvarma, kohtuutonta rääkkiä kestävä hyvin heräävä laajan käyttöalueen omaava n.350hp riittäisi. 1.8 olisi sopiva iskutilavuus, mahdoton yhtälö?

    Ja tulisi ahdetun S38 koneen tilalle, eikös M10 sovi M30 laatikkoon suoraan?

    Yleisiä ajatuksia?

    Leave a comment:


  • Tonppa1
    replied
    200sx s13 on 370cc suuttimet ja sopii ainakin motronic koneissa paikoilleen. Muista, että nämä 2,7ohm, eli saattaa vaatia vastukset väliin, ettei pala.
    Eikä maksa paljoa!

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    eikai tuosta sen enempää tarvii selitellä.joku joskus rakentanu koneen turbo käyttöön,vaidettu mäntää ja kiertokankia.ruiskunohjaus pysyy vakiona ni sen pohjalta kyselin suuttimia ja tiedän et noilla ei mittään taivas on rajana tehoja yritetä mut 350cc-400cc suuttimet varmaan aika lähellä mitä etsin!joku puhu et aero 2.3 turbo saabisa suuttimet pyöris tuola lukemisa ja sopis aika nättiin paikalleen!

    Leave a comment:


  • JuOrre
    replied
    Ton kokoluokan suuttimilla ei vielä sitten kuuhun mennä, että se on heti alkuun hyvä muistaa! Mutta tosiaan paha tuon sepustuksen perusteella on oikeen mitään sanoa. Pistäppä vähä lisää tietoa suunnitelmista, niin varmaan on helpompi neuvoa!

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    m10b20 turbo

    suuttimet hakusessa esim:300cc-350cc onko hyviä ehdotuksi/boschin suuttimien sarjanumeroita jotka sopis suoraan paikalleen!

    Leave a comment:


  • mortimer
    replied
    tuosta jokunen sivu tarinaa, lisää löytyy searchilla

    Last edited by mortimer; 23-10-2007, 16:04.

    Leave a comment:


  • tipe82
    replied
    m10 turbotus vinkkejä?

    eli nyt tartteis reseptiä m10 moottorin turbottamiseen?eli millaisella kokoonpanolla suosittelette tekemään/olette itse tehneet moottoria mikä kampura/kanget,männät,turbo,nokka,ruisku,minkä kansi? ym...eli jos olette tehneet niin vinkkejä kaipailtas?tavote olisi hevos voimat saada sinne 300-400hv paikkeille mahdollisimman pienillä ahdoilla!!olen hommaamassa osia erikseen eli on mahdollista tehdä eri kampurasta ynnä muusta jos on tarvista!!vinkkejä kehiin??

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Well you could ask Marko if he has time to make you one:


    Very good quality Fe and SS turbo headers. Bit prisey thou.

    Header = pakosarja in finish if you want to google or look at the
    http://www.nettivaraosa.com/ if can some finnish?

    HTH

    Leave a comment:


  • ASV_1502
    replied
    Question about M10 turbo manifold (+)

    Hi guys!

    I tried to find some information about M10 turbo manifolds and find the link to your forum...
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38582

    In that thread IvvN wrote: "We have guys reading this forum who can make it themself. You need to ask them in OSTETAAN forum. It will be cheaper that buying from proturbo."
    And -Tate- answer: "Yep, i bought my turbomanifold for M10 from here too. It cost me 110-120euros, so it was pretty cheap. I dont know how much sending that kind of particle to there would cost?"


    So, the question is -- HOW TO FIND SOMEBODY WHO CAN MAKE TURBO MANIFOLD FOR M10?

    It's impossible to find it in Russia for resonable price.
    I'm visiting Finland often and I can come by myself...


    Thank you.
    Sergey.

    PS Sorry for my English

    Leave a comment:


  • Tama
    replied
    Onko tullut kokemuksia noista Rossin männistä? Itselläkin olisi mäntien valinta edessä ja vaihtoehtoina on turbo volvon mahlet, wisecot, italian pojan männät tai nuo rossit.. Osaatteko suositella jotain? Ideana olisi tietenkin saada hyvät halvalla

    Leave a comment:


  • rushi
    replied
    Kyselin Ross mäntiä Racer's Placelta, kuulemma tasalakiset ois 476e/srj sekä montulliset 522e/4kpl. Näihin lisäksi renkaat 24e/muki sekä tapit joko 12.5e, 18e tai 27e/zibale mallista/laadusta riippuen.

    Montulliset männät kalleimmilla tapeilla tulis neki maksamaan rapiat 700e /srj, joten ei ihan halpoja nääkään taida olla?

    Prostreetillä näyttäis nettisivun mukaan olevan Wiseco mittatilausmukit 690e/srj. Näitä en ole vielä sen tarkemmin kyselly. Tuo Ross ois kelpo vaihtoehto ilmeisesti sitten?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by muuris
    ..jaa että näyttääkö hyvältä
    No näyttää, vois laittaa m30 koneeseenkin(kö)?

    Leave a comment:


  • 315turbo
    replied
    Originally posted by reddewil
    Ot. Ja millä renkailla?
    Katurenkailla 285/50/15

    ahtopaineet oli 1.8bar

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Bmw Master
    Ihan ihme puulaaki, hinta kruunuina vaikka 1000 ja euroina 1100! Ihme matematiikkaa niillä... Mistä sä keinuvivut löysit?
    Kruunun kurssista voipi päätellä että kavereilla pikku pilkkuvirhe sattunut Hmm, kyllä niitä muistaakseni oli ihan webshopin puolellakin näkyvillä mutta eipä ainakaan nyt löytynyt. Juttua niistä kumminkin löytyy PPF forumilla täällä.



    ..jaa että näyttääkö hyvältä

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by muuris
    Mielenkiintoisia suunnitelmia Ettei ihan offtopikiksi mene, niin ehdottaisin Ruåttalaisen PPF-pajan billet-koneistettuja keinuja. Ovat kuulemma käytännössä "ikuiset" ja kestää 8000rpm. Noin kuukausi sitten kun katselin niin olivat tehneet vasta M20 moottoriin noita (hintaa n. 2x vakioihin nähden) mutta M10/M30 keinuja lupasivat oleman tuloillaan..
    Ihan ihme puulaaki, hinta kruunuina vaikka 1000 ja euroina 1100! Ihme matematiikkaa niillä... Mistä sä keinuvivut löysit?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎