Originally posted by E12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
-
-
nyt tuli ostettua sellanen 92 porattu vanha lohko, katsotaan miten käy
mitäpä eroa on M10 1.8 ja 2.0 kansilla? ja mistä kansipahvi 92 koloille?
Leave a comment:
-
-
juuriki nää jutut oli mielessä ja niihin piti saada jotain selkoo kokeneemmilta. eli tolla l-jetillä ei onnistu budjetti turbo vaan vaatii esim. megasquitin...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sleepertuning View PostTarkoitin, että saadaan vakaa ~3bar paine. Ei tosin tullut mieleen ettei välttämättä toimi vakioeculla. Itse näin tehnyt megalla.
Se 3bar paine(-ero) täytyy olla aina imusarjan ja bensakiskon välillä. Kun imusarjassa paine vaihtelee esim. -0.6bar (alipaine) ja 1bar (ylipaine) välillä niin myös bensanpaineen tulee vaihdella samassa tahdissa muuten paine-ero ei ole tuo 3bar ja polttoaineen annostelusta tulee arpapeliä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rocla View Postl-jet ECU ohjelmoidaan vaihtamalla komponentteja piirilevylle.
Jos tuntuu että on MacGyveristä seuraava ennen Jumalaa niin eikun kolvi käteen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostTää ei oikein auennu mulle. Tarkoititko että bensapaineensäätimen alipaineletku pitäisi irroittaa turbokäytössä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sleepertuning View PostPaineensäätimestä alipaine pois
Sillä tavalla sulattaa männät.
Bensapaineensäätimen tehtävä on pitää bensakiskon ja imusarjan välinen paine-ero vakiona. Jos imusarjan yli/alipainetta ei kompensoida paineensäätimellä, ei ECU pysty annostelemaan oikeaa määrää polttoainetta.
Ketjun aloittajalle suosittelen tutustumista MS:iin. Jos ihan väkipakolla haluaa askarrellapaskarrella sen l-jetin kanssa niin kertova bensapaineensäädin on ratkaisu. Silloin bensanpainetta nostetaan kovemmaksi kuin tuo vakio paine-ero (esim. 3bar) on jolloin saadaan hieman lisää polttoainetta vaikka ECU ei antaisikaan riittävän pitkää suihkutuspulssia. Myös karvan vakiota isommat suuttimet kannattaa laittaa.
Oma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.
Leave a comment:
-
-
sitten oli vielä semmonen et joutuukos jarruille tekeen mitään leimalle vai riittääkö et menee teholappu ja lakki kouras konttorille? vertaus kuvana vaikka 320? samat tolpat ja jarrut kai pitäs olla 1,8 m10 ja 2,0 m20?
Leave a comment:
-
-
Kyllähän se onnistuu, itse laittaisin jonkinlaisen lambdan putkeen että on edes jotain hajua seoksista. Paineensäätimestä alipaine pois, Ilmamäärämittaria pari naksua rikkaammalle.
Leave a comment:
-
-
m10 turbotus l-jetillä
koitin haulla ettiä aiheesta mutta mitään ei löytynyt...
eli olis tarkotus turbottaa m10 ruisku l-jetillä pieni puhallin ja ahtoja n.0.5,
eli ainakin ilmanmäärän mittari ennen ahdinta säädettävä bensanpaineen säädin, mitäs muuta?
Leave a comment:
-
-
No voi perkele, hyvä lohko mennee hukkaa sitte jos tuo 92mm poraus on liikaa turbokäyttöön...
Leave a comment:
-
-
Tuossahan sitä on kokemusta muutama rivi aiemmin.
"Wanha lohko 92mm porauksella - pytyt väsyi melko nopeasti -> 90.5mm kestää."
Leave a comment:
-
Leave a comment: