Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by E12 View Post
    mistä kansipahvi 92 koloille?
    Taitaa mennä liekkirengas-hommiksi vai oisko S14:n MLS-nahka mitä? Ite lähtisin jälkimmäisellä ehkä liikkeelle.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by E12 View Post
    nyt tuli ostettua sellanen 92 porattu vanha lohko, katsotaan miten käy

    mitäpä eroa on M10 1.8 ja 2.0 kansilla? ja mistä kansipahvi 92 koloille?
    Niitä 1,8 ja 2,0 kansia on aika paljon erilaisia...
    Tässä

    Leave a comment:


  • E12
    replied
    nyt tuli ostettua sellanen 92 porattu vanha lohko, katsotaan miten käy

    mitäpä eroa on M10 1.8 ja 2.0 kansilla? ja mistä kansipahvi 92 koloille?

    Leave a comment:


  • kaitsu81
    replied
    juuriki nää jutut oli mielessä ja niihin piti saada jotain selkoo kokeneemmilta. eli tolla l-jetillä ei onnistu budjetti turbo vaan vaatii esim. megasquitin...

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by sleepertuning View Post
    Tarkoitin, että saadaan vakaa ~3bar paine. Ei tosin tullut mieleen ettei välttämättä toimi vakioeculla. Itse näin tehnyt megalla.
    Kannattaa uhrata ajatus sille miksi siinä se paineensäädin on.

    Se 3bar paine(-ero) täytyy olla aina imusarjan ja bensakiskon välillä. Kun imusarjassa paine vaihtelee esim. -0.6bar (alipaine) ja 1bar (ylipaine) välillä niin myös bensanpaineen tulee vaihdella samassa tahdissa muuten paine-ero ei ole tuo 3bar ja polttoaineen annostelusta tulee arpapeliä.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    l-jet ECU ohjelmoidaan vaihtamalla komponentteja piirilevylle.
    Siksi kannattaakin miettiä vielä kerran L-jet+turbo yhdistelmän järkevyyttä

    Jos tuntuu että on MacGyveristä seuraava ennen Jumalaa niin eikun kolvi käteen

    Leave a comment:


  • sleepertuning
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Tää ei oikein auennu mulle. Tarkoititko että bensapaineensäätimen alipaineletku pitäisi irroittaa turbokäytössä?
    Tarkoitin, että saadaan vakaa ~3bar paine. Ei tosin tullut mieleen ettei välttämättä toimi vakioeculla. Itse näin tehnyt megalla.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Oma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.
    Toki olen kanssasi samaa mieltä, mutta huomautan että l-jet ECU ohjelmoidaan vaihtamalla komponentteja piirilevylle.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by sleepertuning View Post
    Paineensäätimestä alipaine pois
    Tää ei oikein auennu mulle. Tarkoititko että bensapaineensäätimen alipaineletku pitäisi irroittaa turbokäytössä?

    Sillä tavalla sulattaa männät.

    Bensapaineensäätimen tehtävä on pitää bensakiskon ja imusarjan välinen paine-ero vakiona. Jos imusarjan yli/alipainetta ei kompensoida paineensäätimellä, ei ECU pysty annostelemaan oikeaa määrää polttoainetta.

    Ketjun aloittajalle suosittelen tutustumista MS:iin. Jos ihan väkipakolla haluaa askarrellapaskarrella sen l-jetin kanssa niin kertova bensapaineensäädin on ratkaisu. Silloin bensanpainetta nostetaan kovemmaksi kuin tuo vakio paine-ero (esim. 3bar) on jolloin saadaan hieman lisää polttoainetta vaikka ECU ei antaisikaan riittävän pitkää suihkutuspulssia. Myös karvan vakiota isommat suuttimet kannattaa laittaa.

    Oma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.

    Leave a comment:


  • kaitsu81
    replied
    sitten oli vielä semmonen et joutuukos jarruille tekeen mitään leimalle vai riittääkö et menee teholappu ja lakki kouras konttorille? vertaus kuvana vaikka 320? samat tolpat ja jarrut kai pitäs olla 1,8 m10 ja 2,0 m20?

    Leave a comment:


  • sleepertuning
    replied
    Kyllähän se onnistuu, itse laittaisin jonkinlaisen lambdan putkeen että on edes jotain hajua seoksista. Paineensäätimestä alipaine pois, Ilmamäärämittaria pari naksua rikkaammalle.

    Leave a comment:


  • kaitsu81
    replied
    m10 turbotus l-jetillä

    koitin haulla ettiä aiheesta mutta mitään ei löytynyt...
    eli olis tarkotus turbottaa m10 ruisku l-jetillä pieni puhallin ja ahtoja n.0.5,
    eli ainakin ilmanmäärän mittari ennen ahdinta säädettävä bensanpaineen säädin, mitäs muuta?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    No voi perkele, hyvä lohko mennee hukkaa sitte jos tuo 92mm poraus on liikaa turbokäyttöön...
    Myyt sen jollekin N/A virtuoosille - ei mee hukkaan

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    No voi perkele, hyvä lohko mennee hukkaa sitte jos tuo 92mm poraus on liikaa turbokäyttöön...

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Tuossahan sitä on kokemusta muutama rivi aiemmin.

    "Wanha lohko 92mm porauksella - pytyt väsyi melko nopeasti -> 90.5mm kestää."

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎