Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Expansion
    replied
    Bmw 2002 mallin lohko ois itellä, kestääkö 92mm porauksella turbottaa kuinka varmasti?

    Leave a comment:


  • BBBimmer
    replied
    M10b20 turbotus! Männistä?

    Mitä mäntiä suosittelette m10b20 lohkoon, kampiakseliksi tulee 71mm iskulla oleva b18 koneen. veivit myös b18 135mm.

    hyllystä löytyy vanhat kaasarimallin m10b18 männät. mutta epäilyttää niiden kestävyys.

    Mitenkän tdmersun männät? Turbosaabbien?

    Wiceso:n yms männät menee vielä budjetissa yli.

    Leave a comment:


  • Fossi
    replied
    ittiäki vois kiinnoostaa tuon e30 m10b18 turbootus, mutta kuinka mutkikas homma se on katsaastaa sitte, se on ei vähäpääsöinen :P

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    0.9 bar niin alkaa nakuttaa. Sytkä muutoksia vaatii.
    0.7bar voi ajaa vakio virranjakajalla. Sitä hieman myöhästämällä.
    Mielestäni ei ole heikkoa kohtaa vielä noilla paineilla.
    Tai no, vanhat kiertokanget laakerin voivat kadottaa öljynpainetta.
    Mutta nehän on tunnissa vaihdettu.
    Last edited by Luntti; 02-08-2009, 22:25.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Ei se pelkkä soppa autuaaksi tee, sytkää pakko siirtää.

    Leave a comment:


  • Lasse330d
    replied
    Ainahan sitä voi koittaa,penkissä ja luurit korvilla et alkaako nakuttaa.Mut eihän sitä tiie kestääkö vaiko ei ennen kuin kokeilee

    Leave a comment:


  • harri83
    replied
    Originally posted by Lasse330d View Post
    Ei kai siinä mitään ongelmaa oo jos vaikka joillain 0,4-0,5bar paineilla kokeilis kunhan pitää vaan huolen että koneess soppa riittä koko kierrosalueella.Laajakaistaa vaan koneen kylkeen ja testamaan
    mutta tohtiskohan koittaa niillä 0.8-0.9 jos pistäs esmes pelti tiivisteen niin mahtaisko sitkään olla mitn ongelmia jos vaan tosiaan se sopa piisaa? mitähän muuten vois tulla kaakkendaalia tommosilla 0.8 paineilla, nissushan on varmaa 180-200 mut mottihan tosiaan siinä on ihan erilainen ja suunniteltu ahtimelle?... :think

    Leave a comment:


  • Lasse330d
    replied
    Ei kai siinä mitään ongelmaa oo jos vaikka joillain 0,4-0,5bar paineilla kokeilis kunhan pitää vaan huolen että koneess soppa riittä koko kierrosalueella.Laajakaistaa vaan koneen kylkeen ja testamaan

    Leave a comment:


  • harri83
    replied
    Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
    jos meinaat autosähkö matalamäkiä nii kyllä niiden pitäis pystyä säätämää. ootko muuten jostai eteläpohjanmaalta ku puhut kryynistä
    jep ilmajoelta ja autosähkö matalamäen hallille on noin 7kilsaa

    Leave a comment:


  • Mokoma
    replied
    jos meinaat autosähkö matalamäkiä nii kyllä niiden pitäis pystyä säätämää. ootko muuten jostai eteläpohjanmaalta ku puhut kryynistä

    Leave a comment:


  • harri83
    replied
    m10 turbo asiaa

    joo elikkäs on mielessä ollut että jos nakkais ahtimen tohon e30 316i eli m10ruiskuun kun tuntuu niin pirun voimattomalta ku m20b25 makaa taka kaarien hitsaukses. :think mietinnän kryyninä on ollut että jos nakkais s13(1.8) nissanin vakio garretin ton m10 kylkeen kun sellanen sattuu nurkissa pyöriä ylimääräsenä, niin mitä koneesta pettää aivan ekana avaamatta konetta?kansipahvi,männät? kiertokanget ilmeisesti pitäis kestää? ja mimmosia paineita vois kokeilla avaamatta? kyseinen ahdin on puskenu noin 0.8-0.9 ahtoja nissun kyljessä.... miten muuten on moottorin ohjauksen laita että mahtaako sille pystyä tekemään mitään esmes matalamäellä säädätettyä? onko muuten mitään erittäin oleellista mitä on syytä huomioida ennen ku rupee vääntään pakosarjaa?

    kiitti etukäteen kaikille tietäville

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Tuo haljennut lohko (normi) oli vapari. Kyllä, e2/e3/gruppo lohko on vahvempi kuin std/e1.
    Lisää OT:tä

    Ja jos haluaa käyttää +95mm porausta, kannattaa se hoitaa e3 lohkolla.
    Jos 2,3:sta porataan 93,4 > 95,5 ja "porari" pilaa linjat jne. niin ei ole ihme jos lohko halkeaa.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    S14 kannattaa kyllä ahdin käytössä tosiaan jättää sinne 94mm hujakoille.
    Vaparina en näe mitään estettä mennä 95,5mm asti, varsinkaan e3/e3/gr N lohkoilla. Noista e2 lohko olisi varmaan paras myös ahdin käyttöön.
    Tuo haljennut lohko (normi) oli vapari. Kyllä, e2/e3/gruppo lohko on vahvempi kuin std/e1.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Miksei m42? 16-venttiilinen ja tuntuu kestävän viritystäkin ihan asiallisesti. Lisää turpoprokkiksista www.m42forum.com
    ei taida käydä sama laatikko??? .. alkuperäiseen aiheeseen viitaten...

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Miksei m42? 16-venttiilinen ja tuntuu kestävän viritystäkin ihan asiallisesti. Lisää turpoprokkiksista www.m42forum.com

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎