Mitäs luokkaa ovat muuten suunnilleen puristukset seuraavalla kokoon panolla eli lohko on Wanha m10, sitten on kahden litran kampura eli 80mm iskulla ja sitten on lakikorkeudeltaan 39,6 tasalaki mahlet? Ja kantta ei kylläkään vielä ole. Mutta oletetaan että se on 1.8i kansi.
En jaksa laskea mutta ihan vitun vähän. Jos oikein muistan tuota pienemmällä palotilalla olevalla 121TI kannella ja 42mm puristuskorkeudella olevilla tasapäämännillä on rutut 8. 1,8 kannessa vissiin (?) 5 cm3 isompi palotila kuin 121TIssä. Noilla tiedoilla voi jo laskea. Tosi alhainen anyway.
Mitäs luokkaa ovat muuten suunnilleen puristukset seuraavalla kokoon panolla eli lohko on Wanha m10, sitten on kahden litran kampura eli 80mm iskulla ja sitten on lakikorkeudeltaan 39,6 tasalaki mahlet? Ja kantta ei kylläkään vielä ole. Mutta oletetaan että se on 1.8i kansi.
Ka hö. Ostat multa ton hx40 hybridin. Käy kun nenä päähän tohon juttuu. Ahdoin 1.8-1.9 bar (2.0bar mappi vaan)ja pakopaineet oli 1.5 bar. 8400rpm oli rajoitin mut ei tarvi kyllä sinne asti painaa, 7 :n päälle tuli varvattua vaan.
Paljonko sulla pakopaineet/ahdot? Mikä ahdin ja nokka? Itellä karvan yli kilon ahdot ja pakopaine nousee loppukierroksilla noin 1,2-1,3 bar( rajoitin 6900rpm).
Ahtimen vaihtoa tässä miettinyt. Master power 65/60 siivillä ja 0.7ar pakopesä tällähetkellä. Menisiköhän tuohon holsetin hx 40 pakopesät, on kumminkin vastaavan kokoinen.
En tiiä toimisko tuossa sitten paremmin esim. hx40 isolla pesällä vai hx50 pienellä pesällä. Ensi kesänä tarkoitus nostaa ahtoja vähintään sinne 2 kilon tietämille.
Ka hö. Ostat multa ton hx40 hybridin. Käy kun nenä päähän tohon juttuu. Ahdoin 1.8-1.9 bar (2.0bar mappi vaan)ja pakopaineet oli 1.5 bar. 8400rpm oli rajoitin mut ei tarvi kyllä sinne asti painaa, 7 :n päälle tuli varvattua vaan.
Kyllähän näillä m10 turbovehkeillä on ajeltu rajuillakin ennakoilla kuten mainittu, jopa kiinteällä 26 asteen ennakolla 1.6 baariin asti. Mutta se meinaa sitä, että pakopaine on pysyttävä kurissa ja seoksen on oltava hyvä. Pakopesänkoolla/pakopaineella on tajuttoman suuri merkitys tuohon nakuttamiseen. Ittellä on tällä hetkellä 1.5 barin kohdalla ennakot noin 13 astetta ja varaa on nostaa. Puristukset 8 luokkaa ja välijäähy mallia riittävä sekä ahtimen pakopesä ei ole mikään kahvikupin kokoinen. Ei muuta kuin penkissä ajan kanssa ajelet ennakot kohdalleen niin rupeaa löytymään kaikki hevoset!
Paljonko sulla pakopaineet/ahdot? Mikä ahdin ja nokka? Itellä karvan yli kilon ahdot ja pakopaine nousee loppukierroksilla noin 1,2-1,3 bar( rajoitin 6900rpm).
Ahtimen vaihtoa tässä miettinyt. Master power 65/60 siivillä ja 0.7ar pakopesä tällähetkellä. Menisiköhän tuohon holsetin hx 40 pakopesät, on kumminkin vastaavan kokoinen.
En tiiä toimisko tuossa sitten paremmin esim. hx40 isolla pesällä vai hx50 pienellä pesällä. Ensi kesänä tarkoitus nostaa ahtoja vähintään sinne 2 kilon tietämille.
Sanokaapas voiko turbon öljynpaluun tehdä m10-lohkon kylkeen öljytikunlaipan paikalle? Eli lohko on jo sen verta vanhaa mallia että öljytikun paikka on laippamallia.
Toki voi, kunhan vaan on kaatoa koko matkan. Kohtuu pitä veto tulee? - tekisin mielummin pikkusen liian isolla kuin pienellä putkella.
Sanokaapas voiko turbon öljynpaluun tehdä m10-lohkon kylkeen öljytikunlaipan paikalle? Eli lohko on jo sen verta vanhaa mallia että öljytikun paikka on laippamallia.
Pitipä käydä ihan kurkkaamassa että on jotain konkreettista, ja jos en nyt ihan perssilmällä katsonut niin vakio m30-paketissa on 1,6mm välystä.
Kyllähän sulle on perus Wirtalan Wisecot käynyt, noi on yleismallien yleismalleja ja siten kaikkiin täysin sopimattomia. Ei ole ensimmäinen missä on ollut tilaa ylhäällä ihan tolkuttomasti, pitkältä matkalta tukematon männäntappi taipuu ihan holtittomasti ja kyllähän sieltä sitten alkaa antautua vaikka Unobtanium. Tapinrei'issä ei näy mitään välttämättä silmällä mutta luultavasti eivät ole enää muodossaan.
Mielestäni paras välys on niin pieni kuin mahdollista, ilman että syntyy kontaktia missään tilanteessa. Poislukien tietty mäntäohjatut kanget, mutta semmoisiahan näissä ei vakiona ole.
Kangen yläsilmä 24mm
Männässä se väli 31.5mm
Eli tilaa leveyssuunnassa 7.5mm
Paljonko olisi sopiva?
Kakkosesta petti tappi. Nelosessa oli kanegesta tapinhela pettänyt, levínnyt sillai kivasti ulos sieltä reijästä. Sama vika voinu olla myös kakkosessa...
Mikä tuon helan pettämisen aiheuttaa?
Männissä ei muuten mitään ihmeellistä.
Mitä materiaalia lie helat? Lyijytinapronssiset helat alkaa kuulemma ainakin antautumaan kireämmissä turbokoneissa, joten voisko toi olla selityksenä?:think
Kurkkaappa muuten tähän liittyen, montako milliä siellä on leveyssuunnassa tilaa kangelle ja mikä on kangen yläsilmän leveys.
Kangen yläsilmä 24mm
Männässä se väli 31.5mm
Eli tilaa leveyssuunnassa 7.5mm
Paljonko olisi sopiva?
Kakkosesta petti tappi. Nelosessa oli kanegesta tapinhela pettänyt, levínnyt sillai kivasti ulos sieltä reijästä. Sama vika voinu olla myös kakkosessa...
Mikä tuon helan pettämisen aiheuttaa?
Männissä ei muuten mitään ihmeellistä.
Kyllähän näillä m10 turbovehkeillä on ajeltu rajuillakin ennakoilla kuten mainittu, jopa kiinteällä 26 asteen ennakolla 1.6 baariin asti. Mutta se meinaa sitä, että pakopaine on pysyttävä kurissa ja seoksen on oltava hyvä. Pakopesänkoolla/pakopaineella on tajuttoman suuri merkitys tuohon nakuttamiseen. Ittellä on tällä hetkellä 1.5 barin kohdalla ennakot noin 13 astetta ja varaa on nostaa. Puristukset 8 luokkaa ja välijäähy mallia riittävä sekä ahtimen pakopesä ei ole mikään kahvikupin kokoinen. Ei muuta kuin penkissä ajan kanssa ajelet ennakot kohdalleen niin rupeaa löytymään kaikki hevoset!
Jos vaikka ensin uusis keinut koneeseen, tekis jotain muitakin muutoksia. Jos ens vuonna päästäs lähemmäs sitä 500hv unelmointia. Ei enää tälle vuodelle viitti säätöihin viedä, ajelee sen mitä kelejä riittää. Kone koeponnistettu 1.5-2.0bar paineella eikä lyhyellä testaamisella mitään ulos lennelly. 1.3-1.5bar paineella pari tuhatta kilometriä takana ja nyt uusilla säädöillä plus parilla parannuksella 0.8bar paineet. Olkoonpa talveen asti.
Mapillahan se ennakko pylvään määrää, oisko 30 tolppaa per kierrosalue 500rpm välein. Mulla ainaki aiheutti nykimistä kun ennakot oli sen kymmenen astetta pielessä, voi kyllä johtua jostain muustaki mutta nykiminen loppu ku ennakoita muutti.
Mjoo eipä tuo oma penkissä hajonnu sen kummemmin. Ennakkojahan tuo kone näyttää kestävän kyllä kivasti enkä nakutustakaan havainnu, normi tikityksen lisäksi. Omassa ahdot tällä hetkellä niin pienet ja rajotin nii alhaalla ettei ihan helpolla romua taida tulla.
Kyllähän näillä m10 turbovehkeillä on ajeltu rajuillakin ennakoilla kuten mainittu, jopa kiinteällä 26 asteen ennakolla 1.6 baariin asti. Mutta se meinaa sitä, että pakopaine on pysyttävä kurissa ja seoksen on oltava hyvä. Pakopesänkoolla/pakopaineella on tajuttoman suuri merkitys tuohon nakuttamiseen. Ittellä on tällä hetkellä 1.5 barin kohdalla ennakot noin 13 astetta ja varaa on nostaa. Puristukset 8 luokkaa ja välijäähy mallia riittävä sekä ahtimen pakopesä ei ole mikään kahvikupin kokoinen. Ei muuta kuin penkissä ajan kanssa ajelet ennakot kohdalleen niin rupeaa löytymään kaikki hevoset!
Tatech miehien tapa kertoa sytkäkartasta ei kyllä kerro ainakaan mulle yhtään mitään.
Alkupäässä sitä ja loppupäässä tätä. Mitähän ne alkupään ja loppupään arvot käytännössä mahtaa olla ? Mappi pohjaisia kun mahtaa olla useimmat turbovehkeet niin olisko helpompi kuitenkin kertoa mitä se ennakko on esim. siellä missä romua helpoiten tulee (4000-7000+) alue max ahdolla. Muilla alueilla mun kokemusten perusteella pannu "toimii" vaikka heittoa ois ennakoissa kymmeniä asteita.
Mapillahan se ennakko pylvään määrää, oisko 30 tolppaa per kierrosalue 500rpm välein. Mulla ainaki aiheutti nykimistä kun ennakot oli sen kymmenen astetta pielessä, voi kyllä johtua jostain muustaki mutta nykiminen loppu ku ennakoita muutti.
Mjoo eipä tuo oma penkissä hajonnu sen kummemmin. Ennakkojahan tuo kone näyttää kestävän kyllä kivasti enkä nakutustakaan havainnu, normi tikityksen lisäksi. Omassa ahdot tällä hetkellä niin pienet ja rajotin nii alhaalla ettei ihan helpolla romua taida tulla.
Eikö näitä sytkäkarttoja voi pistää jakoon?
M30 (periaatteessa 6-syl m10 ) motti on komeesti kestäny kun kilossa on 14,5 ennakko. Tässä karttaa, vaikka tämäkin on sinnepäin tehty ja parempi aina vois olla. "Ammattisäätäjän" vinkkejä kaipais
Tuo 25 astetta näyttäis olevan mulla kohtuu vallitseva alkupään kuormitusalueella, mutta toki pienenee ylempänä.
Tatech miehien tapa kertoa sytkäkartasta ei kyllä kerro ainakaan mulle yhtään mitään.
Alkupäässä sitä ja loppupäässä tätä. Mitähän ne alkupään ja loppupään arvot käytännössä mahtaa olla ? Mappi pohjaisia kun mahtaa olla useimmat turbovehkeet niin olisko helpompi kuitenkin kertoa mitä se ennakko on esim. siellä missä romua helpoiten tulee (4000-7000+) alue max ahdolla. Muilla alueilla mun kokemusten perusteella pannu "toimii" vaikka heittoa ois ennakoissa kymmeniä asteita.
Leave a comment: