Omasta koneesta löytyy juurikin nuo kuplan männät. Tehot kadoksissa mutta säädötkin tällä hetkellä perseellään ja alkuperänen säätäjäkin ilmeisesti sitte melko tietämätön turbovehkeistä huhujen mukaan. Minkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
Meni auton säädöt uusiksi koska nokka-akseli ilmeisesti oli yhden hampaan pielessä ja siitähän seuraa maukas koneen lämpeneminen ja piikkiteho "liian alhaalla" vakioon nähden ja lisäksi vielä epäilyttää koko aikaisempi säätö.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Niinkuin ylhäällä lukee riittää täysin ja mikäli kampi käy kaulojenkiillotuksessa näkee
sieltä runkolaakereiden heitollisuuden.jos on sallituissa rajoissa niin se pitäis riittää aika moneen käyttöön
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Expansion View PostOK...tartteeko sitä porauttaa/linjahoonauttaa kun tulee uusvanha kampi paikoillee? Mistä tietää kuin linjassa on pukit?
Viisaammat voi ampua alas edellisen höpinän.
Tosin , näin minua opasti 45 vuotta moottoreita kunnostanut setä kun pidimme mikrometrisulkeisia ja kysyin asiaa.
Leave a comment:
-
-
Jos pukit 100% tehtaan järjestyksessä eikä mitään massiivista moottorivauriota ole lohkon historiassa tapahtunut niin ei tarvi linjahoonata IMO
Leave a comment:
-
-
OK...tartteeko sitä porauttaa/linjahoonauttaa kun tulee uusvanha kampi paikoillee? Mistä tietää kuin linjassa on pukit?
Leave a comment:
-
-
En ainakaan itse puhaltais. Vaikuttanee aika herkästi laakerivälyksiin.
Leave a comment:
-
-
Jos alumiinioksidi puhaltaa ton lohkon aivan paljaana niin haittaako jos runkolaakeripesien pinnatkin tullee puhalletua? Niiden päällehän kummiskin tulee laakeriliuskat?
Leave a comment:
-
-
Itselle päätin ottaa ainakin eaglet kun joku aika takaperin kilpamoottoriin veiviasioita
pyörittelin .laitoin sillo myös tonne ruottii spm:lle sähköpostia ja sain asiallista postia kuvineen ja tietoineen. eagle oli kumminki näistä vaihtoehdoista se sopivin ja laadukkaamman oloinen koska moottorin kestoikä ei kumminkaan tule olemaan kovin pitkä kisakäytössä.
niin ja kanget tuli tietysti virtalalta
tohon aiempaan tappiasiaan en kommentoi kun mulle tulee 24mm tapilla ilman ylähelaa.
joku kysyy seuraavana että miten se voi kestää ilman, niin liukusovitteella niitä on laitettu
kireisiin jenkkikoneisiin ilman helaa jo kymmeniävuosia. tosin faktaa ei ole pistää onko ne kestäny 10000km vai 100000kmLast edited by kahvakuula; 29-08-2010, 11:13.
Leave a comment:
-
-
Sanokaapa hyvät ihmiset kokemuksia/mielipiteitä SPM-veiveistä ja Eaglen veiveistä? Kestääkö turbo käyttöä ja onko kenelläkkään esim. M10 turbo projektissa näitä veivejä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muumi View PostVirtalan full dome Wisecosta katkes männäntappi...
Syy moiseen? Yleisesti tapin laatu, kanki taipunut, hela pettänyt, taitamaton poikanen virittää, muita syitä??
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muumi View PostS**tana. Ovat todellakin aihiot! Kaikki mitä siltä ostanut, pitänyt heittää roskiin.
No, oma vika. Kaikki pitää opetella kantapäänkautta.
Vielä tuosta Virtalasta. Sen juttuja kun kuuntelee, nii eikö se oikeasti tiedä asioita, vai esittääkö se vain tyhmää?
Kyllästynyt tyhmiä kyseleviin asiakkaisiin, ja tekee vaan bisnestä ottamalla rahat pois tyhmiltä.
Kuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?
Esim. Jos olet etsimässä M20 koneeseen mietoa virinokkaa päästöjen pelossa, ja Virtalalla on hyllyssä on schrickin 304/304 niin tyrkyttää sitä vuoren varmasti kehuen kuinka on myynyt useita ja ei ole ollut mitään ongelmia.
Joskus kaupitteli mulle 96mm mäntiä S14:seen, kehuen miten monessa ralliautossa sellaiset on. Näkis vaan kuinka monessa
95mm on jo kestoltaan 2,3 lohkossa rajamailla, niin kaveri vetäis vielä 1mm ohuemmat sylinterivälit ja suositteli poraamaan 93,4mm lohkon suoraan 96mm
Ketään ei ole niin tyhmä, että ajaisi 10-15ke sisuskaluilla, liian ohueksi poratulla lohkolla(uus makso sillon n. 1000e) joka on tikittävä aikapommi ja hajotessa mahdollisuus totaaliseen tuhoon on suuri.
Kun kysyin 94mm mäntiä, kertoi aihioiden olevan loppu ja ei viitsi yhden sarjan takia tilata kun pitää ottaa kuulemma 20 sarjaa kerralla.
Eli hyllyssä oli vain 96mm ja se oli sitten se paras mulle..
Niissäkin olisi laen paksuudeksi jäänyt 14mm, mutta se ei kuulemma olis mikään ongelma.
Kauppa tuntuu vieläkin käyvän kun palvojia riittää.
Täälläkin kun tuntuu edelleen olevan hyvää mainosta kehua kun urpoturbo projektissa on ns. "Virtalan männät"
Originally posted by Cell View Postsitten sorvari pyöräyttelee lastua pois maun mukaan
Jos tilaat vaikka 6 mittatilausmäntää, saat todellakin 6 eri mitoilla/koloilla olevaa eripainoista mäntääLast edited by jannmann; 26-08-2010, 12:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muumi View PostKuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?Hintahan kuitenkin on kohdillaan, eli sama kun muilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostSoikiot ja väärin kartiot männät. Ei olis uutta palvotulta Virtalalta.
No, oma vika. Kaikki pitää opetella kantapäänkautta.
Vielä tuosta Virtalasta. Sen juttuja kun kuuntelee, nii eikö se oikeasti tiedä asioita, vai esittääkö se vain tyhmää?
Kyllästynyt tyhmiä kyseleviin asiakkaisiin, ja tekee vaan bisnestä ottamalla rahat pois tyhmiltä.
Kuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muumi View PostVirtalan full dome Wisecosta katkes männäntappi...
Syy moiseen? Yleisesti tapin laatu, kanki taipunut, hela pettänyt, taitamaton poikanen virittää, muita syitä??
Soikiot ja väärin kartiot männät. Ei olis uutta palvotulta Virtalalta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: