Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ThemeJ
    replied
    Omasta koneesta löytyy juurikin nuo kuplan männät. Tehot kadoksissa mutta säädötkin tällä hetkellä perseellään ja alkuperänen säätäjäkin ilmeisesti sitte melko tietämätön turbovehkeistä huhujen mukaan. Minkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
    Meni auton säädöt uusiksi koska nokka-akseli ilmeisesti oli yhden hampaan pielessä ja siitähän seuraa maukas koneen lämpeneminen ja piikkiteho "liian alhaalla" vakioon nähden ja lisäksi vielä epäilyttää koko aikaisempi säätö.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Jos poraus on 90,5mm niin onko 90,43mm mahlen "takotako" sopivan välyksellinen? Siis myllyhän tulee turpiinikäyttöön.
    Tai mikä välys yleensäkin tämmöseen värkkiin olisi sopiva.
    Last edited by Expansion; 31-08-2010, 09:32. Reason: Fix

    Leave a comment:


  • kahvakuula
    replied
    Niinkuin ylhäällä lukee riittää täysin ja mikäli kampi käy kaulojenkiillotuksessa näkee
    sieltä runkolaakereiden heitollisuuden.jos on sallituissa rajoissa niin se pitäis riittää aika moneen käyttöön

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    OK...tartteeko sitä porauttaa/linjahoonauttaa kun tulee uusvanha kampi paikoillee? Mistä tietää kuin linjassa on pukit?
    Kattot laakerivälyksen plastigaugella ja jos se pyörii täysin liukkaasti tja yhtään takertelematta niin eikö kampura ole silloin heitoton ja pukkilinja OK?

    Viisaammat voi ampua alas edellisen höpinän.

    Tosin , näin minua opasti 45 vuotta moottoreita kunnostanut setä kun pidimme mikrometrisulkeisia ja kysyin asiaa.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Jos pukit 100% tehtaan järjestyksessä eikä mitään massiivista moottorivauriota ole lohkon historiassa tapahtunut niin ei tarvi linjahoonata IMO

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    OK...tartteeko sitä porauttaa/linjahoonauttaa kun tulee uusvanha kampi paikoillee? Mistä tietää kuin linjassa on pukit?

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    En ainakaan itse puhaltais. Vaikuttanee aika herkästi laakerivälyksiin.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Jos alumiinioksidi puhaltaa ton lohkon aivan paljaana niin haittaako jos runkolaakeripesien pinnatkin tullee puhalletua? Niiden päällehän kummiskin tulee laakeriliuskat?

    Leave a comment:


  • kahvakuula
    replied
    Itselle päätin ottaa ainakin eaglet kun joku aika takaperin kilpamoottoriin veiviasioita
    pyörittelin .laitoin sillo myös tonne ruottii spm:lle sähköpostia ja sain asiallista postia kuvineen ja tietoineen. eagle oli kumminki näistä vaihtoehdoista se sopivin ja laadukkaamman oloinen koska moottorin kestoikä ei kumminkaan tule olemaan kovin pitkä kisakäytössä.
    niin ja kanget tuli tietysti virtalalta
    tohon aiempaan tappiasiaan en kommentoi kun mulle tulee 24mm tapilla ilman ylähelaa.
    joku kysyy seuraavana että miten se voi kestää ilman, niin liukusovitteella niitä on laitettu
    kireisiin jenkkikoneisiin ilman helaa jo kymmeniävuosia. tosin faktaa ei ole pistää onko ne kestäny 10000km vai 100000km
    Last edited by kahvakuula; 29-08-2010, 11:13.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Sanokaapa hyvät ihmiset kokemuksia/mielipiteitä SPM-veiveistä ja Eaglen veiveistä? Kestääkö turbo käyttöä ja onko kenelläkkään esim. M10 turbo projektissa näitä veivejä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Virtalan full dome Wisecosta katkes männäntappi...
    Syy moiseen? Yleisesti tapin laatu, kanki taipunut, hela pettänyt, taitamaton poikanen virittää, muita syitä??
    Kurkkaappa muuten tähän liittyen, montako milliä siellä on leveyssuunnassa tilaa kangelle ja mikä on kangen yläsilmän leveys.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    S**tana. Ovat todellakin aihiot! Kaikki mitä siltä ostanut, pitänyt heittää roskiin.
    No, oma vika. Kaikki pitää opetella kantapäänkautta.


    Vielä tuosta Virtalasta. Sen juttuja kun kuuntelee, nii eikö se oikeasti tiedä asioita, vai esittääkö se vain tyhmää?
    Kyllästynyt tyhmiä kyseleviin asiakkaisiin, ja tekee vaan bisnestä ottamalla rahat pois tyhmiltä.

    Kuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?
    Se myy just sitä mitä hyllyssä sillä hetkellä on. Ja se mitä kulloinkin on, on aina se maailman paras ja just "sulle" se paras vaihtoehto.

    Esim. Jos olet etsimässä M20 koneeseen mietoa virinokkaa päästöjen pelossa, ja Virtalalla on hyllyssä on schrickin 304/304 niin tyrkyttää sitä vuoren varmasti kehuen kuinka on myynyt useita ja ei ole ollut mitään ongelmia.

    Joskus kaupitteli mulle 96mm mäntiä S14:seen, kehuen miten monessa ralliautossa sellaiset on. Näkis vaan kuinka monessa
    95mm on jo kestoltaan 2,3 lohkossa rajamailla, niin kaveri vetäis vielä 1mm ohuemmat sylinterivälit ja suositteli poraamaan 93,4mm lohkon suoraan 96mm
    Ketään ei ole niin tyhmä, että ajaisi 10-15ke sisuskaluilla, liian ohueksi poratulla lohkolla(uus makso sillon n. 1000e) joka on tikittävä aikapommi ja hajotessa mahdollisuus totaaliseen tuhoon on suuri.

    Kun kysyin 94mm mäntiä, kertoi aihioiden olevan loppu ja ei viitsi yhden sarjan takia tilata kun pitää ottaa kuulemma 20 sarjaa kerralla.
    Eli hyllyssä oli vain 96mm ja se oli sitten se paras mulle..
    Niissäkin olisi laen paksuudeksi jäänyt 14mm, mutta se ei kuulemma olis mikään ongelma.

    Kauppa tuntuu vieläkin käyvän kun palvojia riittää.
    Täälläkin kun tuntuu edelleen olevan hyvää mainosta kehua kun urpoturbo projektissa on ns. "Virtalan männät"


    Originally posted by Cell View Post
    sitten sorvari pyöräyttelee lastua pois maun mukaan
    Ja aivan mistä sattuu ja miten sattuu.
    Jos tilaat vaikka 6 mittatilausmäntää, saat todellakin 6 eri mitoilla/koloilla olevaa eripainoista mäntää
    Last edited by jannmann; 26-08-2010, 12:20.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Kuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?
    Samaa miettinyt. Noi on tosiaan aika aihiota, one size fits all ja sitten sorvari pyöräyttelee lastua pois maun mukaan Hintahan kuitenkin on kohdillaan, eli sama kun muilla

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Soikiot ja väärin kartiot männät. Ei olis uutta palvotulta Virtalalta.
    S**tana. Ovat todellakin aihiot! Kaikki mitä siltä ostanut, pitänyt heittää roskiin.
    No, oma vika. Kaikki pitää opetella kantapäänkautta.


    Vielä tuosta Virtalasta. Sen juttuja kun kuuntelee, nii eikö se oikeasti tiedä asioita, vai esittääkö se vain tyhmää?
    Kyllästynyt tyhmiä kyseleviin asiakkaisiin, ja tekee vaan bisnestä ottamalla rahat pois tyhmiltä.

    Kuka sille rakentaa kilpurin moottorit ja muutenkin sen kilpurin?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Virtalan full dome Wisecosta katkes männäntappi...
    Syy moiseen? Yleisesti tapin laatu, kanki taipunut, hela pettänyt, taitamaton poikanen virittää, muita syitä??

    Soikiot ja väärin kartiot männät. Ei olis uutta palvotulta Virtalalta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎