Useamman S14-lohkon ja pre -79 M10-lohkon kampilinja mitattu. Useimmissa ei mainittavia poikkeamia.
Isoimmat linjaheitot (pukki sivussa linjasta) 2/100mm, pesien soikeudet pahimmillaan melkein samaa luokkaa.
Jossakin lohkossa runkopukit olleet hiukan "harallaan", lohkon alapää ikäänkuin venynyt hiukan pituutta -> päätymmäiset pesät eivät aivan samassa linjassa kammen kanssa vaan laakerikontakti "nurkista".
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Originally posted by basso72 View PostMiksi? Jotta leikkaisi kiinni lämmettyään? Tyytyisin kyllä tehtaankin käyttämään neljään satkuun(oon kattonu kirjastakin).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostMinkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
Mitä tarkoitat perusennakolla? Eli sulla on 25 ennakkona joka kierrosluvulla tyhjäkäynnillä, mistä sitten ennakko pienenee kuormituksen kasvaessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by basso72 View Postedit: samantapaista ratkaisuahan tehdaskin käytti esim. M12 moottoreissa. Oliko sitten jäähdytys se ongelma vai tilantarve tms.,siitä ei mulla hajuakaan.Last edited by Muumi; 17-07-2011, 20:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostToi on jännä kun minä en ainakaan ole kuullut ongelmista mitkä liittyisi jäähdytyksen epätasaisuuteen m10:ssä. Eli mitä ongelmaa tuolla pumppuratkaisulla on korjattu?,että 4-pytty jäähtyisi huonommin vakio ratkaisulla,jossa siis neste kulkee pääosin lohkossa edestä taakse ja kannessa takaa eteen.
edit: samantapaista ratkaisuahan tehdaskin käytti esim. M12 moottoreissa. Oliko sitten jäähdytys se ongelma vai tilantarve tms.,siitä ei mulla hajuakaan.Last edited by basso72; 31-08-2010, 14:55.
Leave a comment:
-
-
Toi on jännä kun minä en ainakaan ole kuullut ongelmista mitkä liittyisi jäähdytyksen epätasaisuuteen m10:ssä. Eli mitä ongelmaa tuolla pumppuratkaisulla on korjattu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostPerusennakkohan on sen 25?
Meni auton säädöt uusiksi koska nokka-akseli ilmeisesti oli yhden hampaan pielessä ja siitähän seuraa maukas koneen lämpeneminen ja piikkiteho "liian alhaalla" vakioon nähden ja lisäksi vielä epäilyttää koko aikaisempi säätö.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOT (vaparikysymys..) , Mahlen 10:1 puristeisissa lukee päässä neljä satkua , muki on 89,96 eli 90,00 poraus on tässä ohjearvo (en oo kattonu mitä käsikirjat sanoo)
Uskaltaisiko (miedon) vaparin teettää vähäsen tiukemmaksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostEi oo kuugelista. Oon nähnyt jotain vastaavaa briteissä viritetyssä koneessa. Ei ole mulle selvinnyt pumpun alkuperä. Haetaanko tuossa jotenkin tasaisempaa jäähtymistä kun veden ulostulo on molemmista päistä lohkoa verrattuna että se virtaa takaa etuosan läpi pumpulle?
Leave a comment:
-
-
Ei oo kuugelista. Oon nähnyt jotain vastaavaa briteissä viritetyssä koneessa. Ei ole mulle selvinnyt pumpun alkuperä. Haetaanko tuossa jotenkin tasaisempaa jäähtymistä kun veden ulostulo on molemmista päistä lohkoa verrattuna että se virtaa takaa etuosan läpi pumpulle?
Leave a comment:
-
-
Mikäs vesipumppu-vedenkierto systeemi tässä on? Pumppu kuukeli ruiskusta?
Leave a comment:
-
-
OT (vaparikysymys..) , Mahlen 10:1 puristeisissa lukee päässä neljä satkua , muki on 89,96 eli 90,00 poraus on tässä ohjearvo (en oo kattonu mitä käsikirjat sanoo)
Uskaltaisiko (miedon) vaparin teettää vähäsen tiukemmaksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Expansion View PostJos poraus on 90,5mm niin onko 90,43mm mahlen "takotako" sopivan välyksellinen? Siis myllyhän tulee turpiinikäyttöön.
Tai mikä välys yleensäkin tämmöseen värkkiin olisi sopiva.
Minkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
Leave a comment:
-
Leave a comment: