Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mortimer
    replied
    Useamman S14-lohkon ja pre -79 M10-lohkon kampilinja mitattu. Useimmissa ei mainittavia poikkeamia.
    Isoimmat linjaheitot (pukki sivussa linjasta) 2/100mm, pesien soikeudet pahimmillaan melkein samaa luokkaa.
    Jossakin lohkossa runkopukit olleet hiukan "harallaan", lohkon alapää ikäänkuin venynyt hiukan pituutta -> päätymmäiset pesät eivät aivan samassa linjassa kammen kanssa vaan laakerikontakti "nurkista".

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Miksi? Jotta leikkaisi kiinni lämmettyään? Tyytyisin kyllä tehtaankin käyttämään neljään satkuun(oon kattonu kirjastakin).
    e30 korjaamokäsikirja tarjoaa 0,02-0,05 mm jos kattoin oikein. Mut jos vastaukset oli tässä niin kiitos.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Onko tämä M12? Sinun alunperin laittama kuvakin...
    Juup,yksi versio siitä.

Leave a comment:

• Muumi
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Minkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
    Sullahan on Tatekki?
    Mitä tarkoitat perusennakolla? Eli sulla on 25 ennakkona joka kierrosluvulla tyhjäkäynnillä, mistä sitten ennakko pienenee kuormituksen kasvaessa?

Leave a comment:

• Muumi
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    edit: samantapaista ratkaisuahan tehdaskin käytti esim. M12 moottoreissa. Oliko sitten jäähdytys se ongelma vai tilantarve tms.,siitä ei mulla hajuakaan.
    Onko tämä M12? Sinun alunperin laittama kuvakin...
    Last edited by Muumi; 17-07-2011, 20:08.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Toi on jännä kun minä en ainakaan ole kuullut ongelmista mitkä liittyisi jäähdytyksen epätasaisuuteen m10:ssä. Eli mitä ongelmaa tuolla pumppuratkaisulla on korjattu?
    Mahdollisesti kuvitelmaa,että 4-pytty jäähtyisi huonommin vakio ratkaisulla,jossa siis neste kulkee pääosin lohkossa edestä taakse ja kannessa takaa eteen.

edit: samantapaista ratkaisuahan tehdaskin käytti esim. M12 moottoreissa. Oliko sitten jäähdytys se ongelma vai tilantarve tms.,siitä ei mulla hajuakaan.
    Last edited by basso72; 31-08-2010, 14:55.

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Toi on jännä kun minä en ainakaan ole kuullut ongelmista mitkä liittyisi jäähdytyksen epätasaisuuteen m10:ssä. Eli mitä ongelmaa tuolla pumppuratkaisulla on korjattu?

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Perusennakkohan on sen 25?
    Meni auton säädöt uusiksi koska nokka-akseli ilmeisesti oli yhden hampaan pielessä ja siitähän seuraa maukas koneen lämpeneminen ja piikkiteho "liian alhaalla" vakioon nähden ja lisäksi vielä epäilyttää koko aikaisempi säätö.
    Kuulostaa aika isolta perusennakoksi,tosin en näistä jurbovehkeistä mitään tiedä. Sytkä liian aikaisella kyllä aiheuttaa kuvaamasi kaltaisia oireita.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    OT (vaparikysymys..) , Mahlen 10:1 puristeisissa lukee päässä neljä satkua , muki on 89,96 eli 90,00 poraus on tässä ohjearvo (en oo kattonu mitä käsikirjat sanoo)

Uskaltaisiko (miedon) vaparin teettää vähäsen tiukemmaksi?
    Miksi? Jotta leikkaisi kiinni lämmettyään? Tyytyisin kyllä tehtaankin käyttämään neljään satkuun(oon kattonu kirjastakin).

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Nojoo niin päinhän se taitaa kiertää munkin koneessa.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Ei oo kuugelista. Oon nähnyt jotain vastaavaa briteissä viritetyssä koneessa. Ei ole mulle selvinnyt pumpun alkuperä. Haetaanko tuossa jotenkin tasaisempaa jäähtymistä kun veden ulostulo on molemmista päistä lohkoa verrattuna että se virtaa takaa etuosan läpi pumpulle?
    Eeeh,mihinkäs suuntaan sulla m10:ssä vesi kiertää? Tasaisempaa jäähtymistä tuolla varmaan haetaan,kun pumppu tuuppaa vettä suoraan myös 4-pytylle.

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Ei oo kuugelista. Oon nähnyt jotain vastaavaa briteissä viritetyssä koneessa. Ei ole mulle selvinnyt pumpun alkuperä. Haetaanko tuossa jotenkin tasaisempaa jäähtymistä kun veden ulostulo on molemmista päistä lohkoa verrattuna että se virtaa takaa etuosan läpi pumpulle?

Leave a comment:

• Muumi
    replied
    Mikäs vesipumppu-vedenkierto systeemi tässä on? Pumppu kuukeli ruiskusta?

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    OT (vaparikysymys..) , Mahlen 10:1 puristeisissa lukee päässä neljä satkua , muki on 89,96 eli 90,00 poraus on tässä ohjearvo (en oo kattonu mitä käsikirjat sanoo)

Uskaltaisiko (miedon) vaparin teettää vähäsen tiukemmaksi?

Leave a comment:

• Tzeimi
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    Jos poraus on 90,5mm niin onko 90,43mm mahlen "takotako" sopivan välyksellinen? Siis myllyhän tulee turpiinikäyttöön.
    Tai mikä välys yleensäkin tämmöseen värkkiin olisi sopiva.
    Tommisilla on tullut tehtyä, tosin jotkut tykkää tehdä väljempiäkin.

Minkäslaista ennakkoa on näissä m10 turboissa käytelty yläpäässä? Perusennakkohan on sen 25?
    Riippuu täysin ko. kokoonpanosta. Ammasäätäjä osaa hakea sytkät kohdilleen - tällänen pitää olla puikottamassa ehdottomasti, muuten tulee romua.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎