Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    Originally posted by turisti View Post
    Vakio keinuvivut ei taho kestää jos viivytään pitempään 6500 yläpuolella.
    Ei ole ongelma ainakaan alle 7000 rpm. Itse ajellut 7200 rajalla vuosia ongelmitta, Schrickin yksinkertaisilla jousilla.
    Tarkastetut vakiokangetkin on ihan hyvät vielä tuollaisille lukemille. Jotkut kunnon takomännät sinne niin ei paljon muuta tarvitse koneen sisuksista muuttaa.

    Leave a comment:


  • turisti
    replied
    Originally posted by MikkoV View Post
    Mutta muuten ei mitään ihmeempiä heikkoja paikkoja siis ole? kanget ja männät nyt luonnollisesti jotain parempaa tavaraa. Mites nää kierroksia kärsivät?
    Vakio keinuvivut ei taho kestää jos viivytään pitempään 6500 yläpuolella.

    Leave a comment:


  • MikkoV
    replied
    Kyllä omastakin mielestä 1.8 koneesta pitäisi saada aika ajettava vielä noilla tehotavoitteilla, moottorinohjauksena säilyisi Tatech ja kyllä tuohon muutenkin jonkinverran rahaa voi uhrata. Tuota muistelinkin että lohkon kanssa on tarkkaa, ja noista vanhoistakin taitaa aika moni olla halki.

    Katuauton ja rata-auton ja tässä tapauksessa vielä drifterinkin koneita ja niiden kestävyyttä ei voi kauheesti vertailla keskenään, se että joku vehje pysyy nipussa kadulla tai varttimailikokeiluissa, ei oo tarkoittanut sitä että auton pitäis kestää 10min pidempään todellista yhtäjaksoista rääkkiä.

    Mutta muuten ei mitään ihmeempiä heikkoja paikkoja siis ole? kanget ja männät nyt luonnollisesti jotain parempaa tavaraa. Mites nää kierroksia kärsivät?

    Sen verran oon nyt järjellä kuitenkin miettinyt että ens talvena mulla ei taida riittää aika tälle projektille, pyöritellään hommaa päässä ja jos ajelisarataleiman ja katsotaan jos 2010 kesällä lähtis noita ratatouhuja koittamaan.

    Leave a comment:


  • timpa
    replied
    Kyl toi teho tulee ihan varmasti melko kivuttomasti ulos.Ite ajoin kuplan männillä 2 bar ahdoilla mutta ne ei sitä leikkiä kestä kauheen kauan.Itellä 2litranen kasattu wisecoilla, 3.8 m5 kanget,cometic pahvi ja 1,8i kansi.Ajettu ny 1.5bar paineilla ilman mitään ongelmia.Tosin kaasareilla,eikä viel penkitetty

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Jatketaas vielä.
    Hieman puhuu huonoa suomea, mutta pystyy keskusteleen.
    Myynyt osaa myös täällä.
    Eklundilla myynnissä.

    Kotisivut.

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Ei sekään mikään jumala ole...
    Ei senkään kaikkia sanomisia kannata uskoa.
    Toki tietoa löytyy paljon, ja joitain osiakin ihan kilpailukykyiseen hintaan.
    Eikä minun sanomisia.



    Originally posted by tornado View Post
    eikös nämä ollut ämkolmosen koneella tai 16v kannella kuiteski ?
    Saattoi olla, ei muista kaikkea.
    Mutta vaikka tuon 700 heppaa saa m10 koneestakin.
    Tai onhan siitä otettu jo vuonna -82 1350-1500 heppaa.
    Sehän nyt ei liity tähän.
    Mikkohan kyseli mm. heikkoja kohtia.

    Tuohon Mikon luonne kysymykseen, on hieman vaikea vastata.
    Kaikkihan riippuu turbosta, nokan ajoituksesta, moottoriohjauksesta, rutuista jne jne.
    Mutta esim. itsellä nyt tällä hetkellä kone nostaa heti ahdot kun painaa kaasua. Matka ajossa on juuri ja juuri ahdon puolella.
    Eli käyttäytyy aikalailla vapari koneen tyylisesti.
    Tosin kun tulee vääntö alueelle (3500-4000rpm) niin sitten antaa vielä potkun.
    Vaikeaa, mutta mielestäni 1.8-2.0l, nelipyttynen ja 350 heppaa ei ole mahdoton yhtälö.

    Leave a comment:


  • tornado
    replied
    Originally posted by luntti View Post
    Parhaat männät ois ymmärtääkseni orkkis männät vuodelta "vanhat".
    Mutta jos nyt nykyään tilaat uudet orkkikset niin ne eivät ole enään kunnon laatua.
    Kuplan mahlet on mun koneessa, mutta ne eivät myöskään ole hyvät ainakaan jos aletaan ottamaan 400-500hv.
    Mutta melko varmasti kestää 350hv ja 1.5 baaria.

    Kaikkein selvin kun soitat esim. Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan. Siellä pikkusen enenpi kokemusta M10 koneista kuin meillä/mulla.
    Virtala on kuitenkin ottanut sen +700 heppaa m10 lohkosta.

    Edit: hieman tuli alakanttiin arvioitua.


    Suorituskyky/ennätykset
    • 0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
    • 0-100 km/h noin 1,5 s
    • 0-214 km/h 5,4 s
    • Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla
    eikös nämä ollut ämkolmosen koneella tai 16v kannella kuiteski ?

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by luntti View Post
    Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan.

    Ei sekään mikään jumala ole...
    Ei senkään kaikkia sanomisia kannata uskoa.
    Toki tietoa löytyy paljon, ja joitain osiakin ihan kilpailukykyiseen hintaan.

    Leave a comment:


  • petelius
    replied
    asiaa sivuten kestääkö tuo 84mm. porauksella oleva wanhan mallin m10 porata 89mm.? saavuttas tuolla lyhyemmällä kampuralla huiman 1.76 tilavuuden..

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Parhaat männät ois ymmärtääkseni orkkis männät vuodelta "vanhat".
    Mutta jos nyt nykyään tilaat uudet orkkikset niin ne eivät ole enään kunnon laatua.
    Kuplan mahlet on mun koneessa, mutta ne eivät myöskään ole hyvät ainakaan jos aletaan ottamaan 400-500hv.
    Mutta melko varmasti kestää 350hv ja 1.5 baaria.

    Kaikkein selvin kun soitat esim. Virtalalle niin tulee varmat tiedot joka kohtaan. Siellä pikkusen enenpi kokemusta M10 koneista kuin meillä/mulla.
    Virtala on kuitenkin ottanut sen +700 heppaa m10 lohkosta.

    Edit: hieman tuli alakanttiin arvioitua.


    Suorituskyky/ennätykset
    • 0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
    • 0-100 km/h noin 1,5 s
    • 0-214 km/h 5,4 s
    • Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by MikkoV View Post
    Pomminvarma, kohtuutonta rääkkiä kestävä hyvin heräävä laajan käyttöalueen omaava n.350hp riittäisi. 1.8 olisi sopiva iskutilavuus, mahdoton yhtälö?
    Elikkäs, hommaat vain sen M10B20:sen lohkon, ehdoton edellytys kestävyyteen.
    1.8 ja 2.0 koneissa on sama poraus.
    Kaikkien M10 koneiden osat käy ristiin.
    Näissä "uusissa" 1.8 koneissa olevat lohkot eivät ole suositeltavia mainitsemaasi käyttötarkoitukseen.Halkeavat liian helposti.

    Muuten voit käyttää 1.8i moottorin osia, niistä löytyy myös tarvitsemasi isoreikäinen kansi. Kyseinen kone löytyy helpoiten esim. E30 ja E28 koreista.

    Sitten vaan vaihdat kaikki sisuskalut parempiin niin hyvä tulee..

    Leave a comment:


  • MikkoV
    replied
    Lajinvaihdos on pikkasen siintänyt mielessä, eli neloskone sääntöjen takia. Tuo 1.8 iskutilavuus olis aika sopiva minimipainon kannalta.

    Leave a comment:


  • bmw harrastelija
    replied
    Historic kilpureita vakoilemaan

    Leave a comment:


  • m-n
    replied
    yhtään mikon suunnitelmista tietämättä veikkaisin että painon takia sais kadetin parempaan tasapainoon.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by MikkoV View Post
    Löytyisiköhän tietoa...?

    Ahdettuja neloskoneisia bemareita on ollut iät ajat, itse ei ole vaan tullut tutustuttua. Kuinka kestävä tuo kone on ahdinkäytössä. Ja millaisen luonteen omaa. rata-auton moottori olisi mietinnässä. Pomminvarma, kohtuutonta rääkkiä kestävä hyvin heräävä laajan käyttöalueen omaava n.350hp riittäisi. 1.8 olisi sopiva iskutilavuus, mahdoton yhtälö?

    Ja tulisi ahdetun S38 koneen tilalle, eikös M10 sovi M30 laatikkoon suoraan?

    Yleisiä ajatuksia?
    etsit vanhan mallin m10b20 lohkon, niin kestää kyllä hyvin voimaa ja kyllä menee m30 tilalle... mutta mikäs tässä on idea laittaa s38 tilalle??

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎