Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sassi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 412
    • Nivala

    Originally posted by Thuppu View Post
    Hyvänen aika, onko oikeesti jotku laittanu mutterit tulppausruuvien varmistukseksi tonne imukanavien sisään? Aivan kun ei vähemmällä pysyisi..?
    Samaa taivastelin
    Tuskin mutteri imukanavassa ainakaan parantaa virtauksia. Toivottavasti on edes kunnon lukkoliimalla kiinni, ettei ne mutterit pyöri auki ja mene padasta läpi
    --
    Sassi
    - F10 530d
    - KTM 690 Enduro
    Ex. E90 330d, E46 330d

    Comment

    • huppe
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 371
      • Suomi

      Originally posted by sassi View Post
      Samaa taivastelin
      Tuskin mutteri imukanavassa ainakaan parantaa virtauksia. Toivottavasti on edes kunnon lukkoliimalla kiinni, ettei ne mutterit pyöri auki ja mene padasta läpi
      Toi mullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Mitä iloa irrottaa koko läppiä jos siellä on "irrallinen" mutteri? No eihän mutteriin tietenkään kohdistu mitään vääntävää rasitusta kuten akseliin+läppään, mutta silti.
      ex E61 530da 2004

      Comment

      • pudis
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 39
        • Oulu

        Originally posted by pudis View Post
        Oisko jollakin tietoa korjaamosta(muu kuin Wetteri) Oulun alueella joka on poistanu näitä läppiä? Clavurionilla oli ruuhkaa.
        Löytyi korjaamo joka on poistanu näitä läppiä, ens viikolla lähtee. Hintakaan ei ollut kallis, saa ainakin takuun jos jokin menee pieleen. Eräs korjaamo ei halunnu edes yrittää poistaa niitä kun ei ollu kokemusta, mielestäni reilua peliä.

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          Meidän perhekuljettimessa on kanssa nyt kiinni moottori, josta oli 4. sylinterin läppä irronnut akseleineen.

          Moottori on m47n -03, josta oli 170tkm kohdalla päättänyt neljännen sylinterin läppä lähteä tappeineen irti ja pomppinut männän päällä tuhoten männän ja venttiilit. Tämän seurauksena kansi koneistukseen ja venttiilit vaihtoon tuosta 4. sylinteristä ja männän vaihto. Turbon tarkastus/korjaus jne. Hintaa hoidolle tuli tuossa yhteydessä ~4000€

          Ennen tätä remonttia auton omasta alkuperäisestä moottorista suli mäntä suutinhuollon jälkeen, tehtiin täydellinen koneremontti, suli uudelleen mäntä ja koneesta tuli käyttökelvoton. Tähän paloin ~7000€, että aika edullinen vuosi oli tuo 2009...

          Tuosta vuodesta 2009 kirjoitan tarinaa foorumille tuonnempana.

          Aapo
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7521
            • Jyväshyvä

            Originally posted by aapok View Post
            Meidän perhekuljettimessa on kanssa nyt kiinni moottori, josta oli 4. sylinterin läppä irronnut akseleineen.

            Moottori on m47n -03, josta oli 170tkm kohdalla päättänyt neljännen sylinterin läppä lähteä tappeineen irti ja pomppinut männän päällä tuhoten männän ja venttiilit. Tämän seurauksena kansi koneistukseen ja venttiilit vaihtoon tuosta 4. sylinteristä ja männän vaihto. Turbon tarkastus/korjaus jne. Hintaa hoidolle tuli tuossa yhteydessä ~4000€

            Ennen tätä remonttia auton omasta alkuperäisestä moottorista suli mäntä suutinhuollon jälkeen, tehtiin täydellinen koneremontti, suli uudelleen mäntä ja koneesta tuli käyttökelvoton. Tähän paloin ~7000€, että aika edullinen vuosi oli tuo 2009...

            Tuosta vuodesta 2009 kirjoitan tarinaa foorumille tuonnempana.

            Aapo
            Otan osaa. Tosin jos mulla olis mäntä palanut olisin hommannut suosiolla vaihtokoneen, samoin tuossa läppätapauksessa. Olis vanhakin ollu varaosina...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • RollinSoft
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 17
              • Siilinjärvi

              Originally posted by sassi View Post
              Samaa taivastelin
              Tuskin mutteri imukanavassa ainakaan parantaa virtauksia. Toivottavasti on edes kunnon lukkoliimalla kiinni, ettei ne mutterit pyöri auki ja mene padasta läpi
              Itse järkeilin asian niin 530dA -00:n kanssa niin, että kun akselin reiän kierteyttää ja laittaa sen ruuvin lukkoliiman kanssa kiinni, niin mitään mutterivarmistuksia ei todellakaan tarvitse - varsinkin, kun egr on toiminnassa ja se sopivasti karstoittaa tuota ruuvin päätä ja kierteitä.

              Comment

              • 316tic
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 244
                • Nokia

                330d -00 imusarjan siivous ja egr:n tulppaus

                Tollasia läppiä ei ole ikään ollutkaan ?? mis mallis noit on? automaatit vai onko se uudemmas kone versios? Purkasin eilen omasta imusarjan pois ja sieltä ei löytyny edes paikkoja joissa läppäakselit olisi joskus ollu. samalla siivosin noki/piki/karsta paskat pois , paremman virtauksen toivossa ja samalla poistin egr:n kokonaan ja voimaa tuli ihan sairaasti lisää. " I Can Feel The force "
                Onko kukaan penkittäny omaansa egr:n poiston jälkeen?
                BaijerilainenMutteriWiritys

                Comment

                • ota1
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 1
                  • Espoo

                  Omasta v 2001 530dA imuläpät lähti 260 000 km kohdalla. Nyt voi huoletta taas körötellä menmään.

                  Paikkana: Auto Service Intrio, Pitäjänmäki (entiset Tapiolan Esson huoltoammattilaiset) http://www.fin-albakos.fi

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    Originally posted by ota1 View Post
                    Omasta v 2001 530dA imuläpät lähti 260 000 km kohdalla. Nyt voi huoletta taas körötellä menmään.

                    Paikkana: Auto Service Intrio, Pitäjänmäki (entiset Tapiolan Esson huoltoammattilaiset) http://www.fin-albakos.fi
                    Mulle antaa Avast-virusohjelma virushälytyksen tuosta yllä olevasta linkistä. Onko muilla ohjelmilla "ongelmia"?
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      Joo niin tekee avast mullakin.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Mulle antaa Avast-virusohjelma virushälytyksen tuosta yllä olevasta linkistä. Onko muilla ohjelmilla "ongelmia"?
                        Kaspersky ei ainakaan varoittele viruksista...
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • RollinSoft
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 17
                          • Siilinjärvi

                          Originally posted by JTP View Post
                          Kaspersky ei ainakaan varoittele viruksista...
                          ...koskaanko Eipä F-Securekaan varoittele tässä tapauksessa.

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            No ongelmahan taitaa olla toi sivusto..? :think
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • pkukkane
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 9
                              • Espoo

                              Voittajan fiilis, ajateltiin ottaa läpät pois -04 156tkm 330xd:stä ja kun saatiin imasarja irti niin heti huomattiinkin yhden läpän puuttuvan ja 3:n muunkin akselin olevan poikki. Tuo täysin katkennut läppä löytyi moottorin toisesta päästä imuventtiilien juuresta. Itse sen läpän akselia tai niitä kahta pientä mutteria ei sitten löytynytkään mistään

                              Laatu tavaraa, 10tkm sitten porsi samasta vehkeestä automaattilootan turbiininlukko

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                -07 E91 325D. Läpät vissiin löytyy vaikka esim realoem tarjoaa läpätöntä imusarjaa, entisen tilalle?


                                Edittiä, vissiin ei ole: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=15 :think:think
                                Last edited by _nixu_; 26-01-2010, 16:22.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎