Originally posted by MrBubbles
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostJa suu suppuun, tähän tyyliin
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostTää veijari oli way-out-of-his-league tuossa haastattelussa. Olis nyt edes valmistautunut tuohon haastatteluun, mutta ei... Väärän kaliiberin mies yrityksen julkisuuskuvan kannalta vaikeaan aiheeseen vastaamassa -> kevyt katastrofi. PR-toimistossa on varmasti revitty peliverkkareita kun pitää alkaa tollasta toilailua paikaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostTässä kuningaskuluttajan jutussa jäi ihmetyttämään se, että miksi Maahantuojan edustaja ei maininnut (vai oliko tämä editoitu pois) sitä, että läpät vaikuttavat EU tyyppihyväksynnän yhteydessä ilmoitettuihin ja mitattuihin päästöihin ja siksi Maahantuoja virallisena tahona ei voi suositella poistamaan läppiä ja näin yllyttää "ympäristörikokseen??" kuten YLE nyt tällä ohjelmalla teki.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Itse asiassa, se kaikkein pelottavin osa jäi kokonaan ilman käsittelyä. Taustakuvassa Benkara taivutteli hiukan läppää, joka sitten paukkui poikki. Mitä ihmeen väliä sillä on, että kyseessä on mahd. harvinainen vikatila, jos arvan osuessa kohdalle se on 4-18k€ kulu?
Toisekseen, ei kukaan ota kantaa bemariin merkkinä vaan maahantuojan munattomaan asenteeseen ja selkärangattomaan välttelyyn. Toisekseen, vaikka bemari olisikin merkkien merkki, niin ei totta vieköön omilla rahoillaan autoileva katsele tälläisiä läppävikoja.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Etiskelin vastausta, mut en löytäny. Elikkä oon operaation tehnyt omaan e39 530dat ja nyt ois tulossa 535dat -05. Siinä on kait sama perus kone kuin 530d, eli läpät sieltä kait löytyy???
No onkos se poisto homma kovinki erinlainen mitä tuohon e39???
Jospa ne nyt alku töikseen sit poistais, niin ei tarvi sitä pelätä
Comment
-
-
Originally posted by dieselrules View PostNo onkos se poisto homma kovinki erinlainen mitä tuohon e39???
Comment
-
-
Kai tästä menee saksaankinpäin tietoa, kuinka hienosti hommat suomessa hoidetaan. Tai niin, samanlaillahan ne voi siellä kierrellä, mutta kuitenkin.
Tänään tuon pätkän tosiaan katoin ja voi hyvänen aika sentään mikä pässi tuo jätkä oli.
Paras oli kyllä tämä:
- Onko normaalia, että autossa tulee moottorivika alle 150tkm?
- Ei
- Mistä se johtuu?
- Normaalia kulumista.
Comment
-
-
Eiköhän ne ole bemarilla laskenut tälle hinnan. Kaksi vaihtoehtoa:
1) Kerrotaan, että läpät voi irrota ja tuhota koko moottorin. Sit ilmoitetaan jokaiselle kyseiset läpät sisältävän moottorin omistajalle, että tulkaa käymään, niin otetaan ne pois. Välitön seuraus on imagotappio (kuten kävi toyotalla) ja helvetinmoiset kulut maailmanlaajuisesti. Lisäksi tässä "rikotaan lakia" kun päästöt muuttuu. Toisaalta autojen omistajat ehkä ajattelisivat, että bmw on laatumerkki ja se hoitaa asiat kunnolla myös takuuajan ulkopuolella. Toisaalta miksi tämä korjaus tehtäisiin vasta nyt?!? Onhan se ollut tiedossa jo kauan. Varmaan jokainen konerikon kokenut olisi sen jälkeen vaatimassa korvauksia.
2) Sanotaan, että nämä ovat ihan vain yksittäistapauksia, joten ei tarvitse tehdä mitään, paitsi korjata rikkinäisiä koneita ja ottaa siitä vitunmoiset rahat. Lisäksi läppien poistosta saa kanssa hyvät rahat ja korjaamoille töitä. Jos nyt joku harrastaja vetää herneet nenään, niin mitä sitten?!? Pari asiakasta ehkä menetään, ihan sama. Ne joilla on varaa ostaa uusia bemareita, niin tämähän ei juurikaan heitä koske.
Jos itse olisin bemarin pomo, niin eiköhän tuo ensimmäinen vaihtoehto olisi aika helppo valinta?------
G31 530d
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View PostEiköhän ne ole bemarilla laskenut tälle hinnan. Kaksi vaihtoehtoa:
1) Kerrotaan, että läpät voi irrota ja tuhota koko moottorin. Sit ilmoitetaan jokaiselle kyseiset läpät sisältävän moottorin omistajalle, että tulkaa käymään, niin otetaan ne pois. Välitön seuraus on imagotappio (kuten kävi toyotalla) ja helvetinmoiset kulut maailmanlaajuisesti. Lisäksi tässä "rikotaan lakia" kun päästöt muuttuu. Toisaalta autojen omistajat ehkä ajattelisivat, että bmw on laatumerkki ja se hoitaa asiat kunnolla myös takuuajan ulkopuolella. Toisaalta miksi tämä korjaus tehtäisiin vasta nyt?!? Onhan se ollut tiedossa jo kauan. Varmaan jokainen konerikon kokenut olisi sen jälkeen vaatimassa korvauksia.
2) Sanotaan, että nämä ovat ihan vain yksittäistapauksia, joten ei tarvitse tehdä mitään, paitsi korjata rikkinäisiä koneita ja ottaa siitä vitunmoiset rahat. Lisäksi läppien poistosta saa kanssa hyvät rahat ja korjaamoille töitä. Jos nyt joku harrastaja vetää herneet nenään, niin mitä sitten?!? Pari asiakasta ehkä menetään, ihan sama. Ne joilla on varaa ostaa uusia bemareita, niin tämähän ei juurikaan heitä koske.
Jos itse olisin bemarin pomo, niin eiköhän tuo ensimmäinen vaihtoehto olisi aika helppo valinta?
eli sun mielestä on parempi painaa villasella, kuin antaa edes jotain järkevää vinkkiä millä ongelman voisi ehkäistä.
kävikö mielessä, että moniko henkilö tämän jälkeen miettii pemarin ostamista toiselta kantilta, kun ei puhuta muuta kun puutaheinääpaskaa ja jätetään asiakkaan hotteille moinen vahinko. varsinkin kun suurin osa kuluttajista katsoo televisiota, eikä pemarifoorumeita.
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Posteli sun mielestä on parempi painaa villasella, kuin antaa edes jotain järkevää vinkkiä millä ongelman voisi ehkäistä.
kävikö mielessä, että moniko henkilö tämän jälkeen miettii pemarin ostamista toiselta kantilta, kun ei puhuta muuta kun puutaheinääpaskaa ja jätetään asiakkaan hotteille moinen vahinko. varsinkin kun suurin osa kuluttajista katsoo televisiota, eikä pemarifoorumeita.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
E60 -04 530 aj. 205tkm
Multa irtosi imusarjan läppä noin kuukausi sitten. Ajattelin vaan ilmoitella, jos vielä kerätään jäseniä, joilta on läpät lähtenyt.
Laakkosen huoltoedustaja lupasi ystävällisesti 5-7% alennusta, jos hommaan kaikki osat Laakkoselta. Hinnasto: moottori 11 t€, turbo 1800€, joku välijäähdytin 300€, imusarja 305€. Hinta-arvio töineen oli 17 t€. Huoltoedustaja myös kyseli kovin huoltojen perään, kun ei ollut Laakkosella viimeksi huollossa.
Lisäksi olen kuullut ns. "Good W...?" diilistä, jossa Laakkonen voi korvata osan asiakkaan kustannuksista jälkimarkkinointi budjetistaan. Jos asiakas vaikenee asiasta. Pitääkö paikkaansa?
Mikä on ryhmäkanteen tilanne tällä hetkellä ja vetääkö joku asiaa eteenpäin?
Comment
-
Comment