Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    Originally posted by Rahu View Post
    Vaikka se että yleensä ei ole tapana säilyttää ylimääräistä tavaraa konehuoneessa eikä varsinkaan koneen sisäpuolella, toki jokainen tyylillään..:think
    Joo tossa on kyllä pointtinsa. Eiköhän noikin tuolta tule riisuttua jahka muilta murheilta ehtii.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • janne320d
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1342
      • jns

      Originally Posted by Spetke

      ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

      1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
      2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
      3:
      4:
      5:
      6:
      7:
      8:
      9:
      10:

      ei näitä nyt mahdottomasti taida olla kun kaksi on vasta ilmottautunut!
      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

      Comment

      • Vesper
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 240
        • Vantaa

        Tätä lyhyttä listaa ihmettelen itsekin.
        Kun tätä ketjua lukee, saa kuvan että moottoreita on rikkoutunut
        runsaasti. Ihmeellistä...

        Comment

        • Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

          ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

          1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
          2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
          3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
          4:
          5:
          6:
          7:
          8:
          9:
          10:

          Lisäsin kun ei tunnu kukaan uskaltavan kertoa omista kokemuksista erään asiakkaan kokemuksen. Otin siitä imusarjasta läpät pois mikä oli tuhonnut moottoria, joten voin sanoa läpän akselin pätkän hävinneen jonnekin moottorin sisälle ja parin läpän heiluvan kuin vanhan mummon hammas.

          Comment

          • Muumipeikko
            Newbiemmer
            • Sep 2010
            • 25
            • Muumimaailma

            No onkos kellään varmaa tietoa, että olisi hajonnut läppiä näistä uudemmista imusarjoista? Itsellä ei ole tiedossa, että niitä olisi katkennut. Muutamista uudemman mallisista imusarjoista läppiä poistaneena läpissä ei ole näkynyt erikoisempaa vikaa. Ainoa minkä olen haivainnut, että rupeavat tihkumaan öljyä joko läpänakselista tai läpänrungon ja imusarjan välistä. Laittanut sitten liiman kanssa runko-osan takaisin. No samalla on sitten tullut mitattua hehkut hyvä vaihtaa samalla jos on rikkonaisia.

            Comment

            • jonilaht
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 455
              • .

              Onko tästä ollut mitään uutta?

              Mitä saksan päässä on tästä kommentoitu? EVVK vanhoja paskoja,vai?

              :think

              Comment

              • rajak
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 4

                [QUOTE=Rubu;2166975]___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

                1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
                2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
                3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
                4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
                5:
                6:
                7:
                8:
                9:
                10:

                Comment

                • Izzman
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 97

                  Originally posted by rajak View Post
                  ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

                  1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
                  2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
                  3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
                  4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
                  5: Izzman E60 530D vm. 2004, 80 000, 4600 e
                  6:
                  7:
                  8:
                  9:
                  10:
                  Mikkomanille eli ketjun perustajalle on ilmoittautunut aikain saatossa henkilötietoineen kymmenkunta vahingon kärsinyttä ja Kuningaskuluttaja sai useamman henkilön tiedot (jos antoi suostumuksen antaa tiedot) jne. Moni ei varmaan katsokaas enää palaa tähän ketjuun, itseltäkin pannu hajosi jo 2008.

                  Listan lyhyys ei millään muotoa indikoi hajoamisten pienestä määrästä vaan siitä, että pieni osa bemaristeista lukee tätä foorumia, tuosta osasta sitten pieni osa jaksaa perehtyä tähän pitkäksi venyneeseen ketjuun ja sitten tuosta porukasta vain osa viitsii "tarttua kynään" lisätäkseen itsensä tai kaverinsa vanhan jutun listaan.

                  Itsehän siis haluan ja jaksan ajaa tätä juttua vaikka maailman loppuun asti, olen vähän helvetin pitkävihainen luonteeltani.

                  Voiskohan Mikkoman kommentoida tässä vaiheessa ja kertoa miltä ryhmäkanne näyttää jne? Ootko ollut missään vaiheessa yhteydessä kuluttaja-asiamieheen? Jos näihin ei tule vastauksia niin voihan joku toinenkin soittaa, Kuluttajaviraston vaihde p. 010 19 4700 ja kysyä tosta ryhmäkanneasiasta, että montako ilmoittautunutta tarvitaan jne. Itse aikanaan soittelin tuonne, AKEen (takaisinkutsuun pakottamiseksi) ja ties mihin mutta homma jäi niille sijoilleen kun jäätiin odottamaan näitä vahingon kärsineiden yhteystietoja.
                  BMW 135is Coupe manuaali

                  Comment

                  • jaati
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 7
                    • Espoo

                    e39 525DAT Imusarja maksaa 300 eur

                    En jaksanut taistella, vaan ostin Espoon Laakkoselta alkuperäisvaraosan, maksoi noin 300 eur. Viime vuonna hinta oli kuulemma 500 eur, eli jotain vaikutusta julkisuudella on ollut.

                    Olen kauhulla seurannut tätä keskustelua ja kun hehkut piti vaihtaa joka tapauksessa, niin vaihdatin imusarjan samalla. Kilometrejä tässä vaiheessa 307 tkm, eli tuurilla on ajeltu.

                    Comment

                    • Vesper
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 240
                      • Vantaa

                      Originally posted by jaati View Post
                      En jaksanut taistella, vaan ostin Espoon Laakkoselta alkuperäisvaraosan, maksoi noin 300 eur. Viime vuonna hinta oli kuulemma 500 eur, eli jotain vaikutusta julkisuudella on ollut.

                      Olen kauhulla seurannut tätä keskustelua ja kun hehkut piti vaihtaa joka tapauksessa, niin vaihdatin imusarjan samalla. Kilometrejä tässä vaiheessa 307 tkm, eli tuurilla on ajeltu.
                      Onko tämä uusi imusarja sitten läpätön vai vahvistetuilla läpillä?

                      Comment

                      • Jussiboy
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 44
                        • Tampere

                        M47N2 (120D 2005) moottorissa on luullakseni imusarjan läpät, mutta on tietoa siitä onko näissä pikkukoneisissa läpät aiheuttaneet moottoririkkoja??
                        Kyllä minäkin ne aion poistaa, mutta onko huoli yhtä suuri kuin isoimmissa myllyissä?
                        BMW R 1200 GS

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Eikai sillä moottoritilavuudella ja pyttyjen määrällä väliä ole..? Samanlaiset noi läpät on pikkukoneessakin ja yhtä lailla egr:ä karstaa paikat.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • BMW-pete
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 2
                            • vantaa

                            ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

                            1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
                            2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
                            3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
                            4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
                            5: Izzman E60 530D vm. 2004, 80 000, 4600 e
                            6: BMW-pete, E60 530Da vm.2004 205000, 3800€
                            7:
                            8:
                            9:
                            10:

                            Comment

                            • huppu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 423
                              • Rovaniemi

                              318d -malli

                              Vein oman E46 318d:n (M47N-kone) läppäoperaatioon, niin siellä selvis ettei tuossa mallissa ole ollenkaan imusarjan läppiä :think jännä juttu, kun Wetterillä sanoivat että pitäis olla haha
                              BMW E46 318d 10/04

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9143
                                • Oulu

                                Originally posted by huppu View Post
                                Vein oman E46 318d:n (M47N-kone) läppäoperaatioon, niin siellä selvis ettei tuossa mallissa ole ollenkaan imusarjan läppiä :think jännä juttu, kun Wetterillä sanoivat että pitäis olla haha
                                Tuossa mallissa imusarjan läpät vain automaatilla varustetuissa ja tuo näkyy ihan osaluetteloa katsomalla.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎