Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    Fifth Gearin S20E07 jaksossa varoiteltiin rikkoutuvista imusarjan läpistä X5:n kohdalla "rauhaton ja epätasainen tyhjäkäynti on lopun alkua" "sinua on varoitettu"

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3446
      • Janakkala

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Tuo että myyjäliike suostuu korvaamaan jotain koneen lauettua on aika normaalia, oli hajoamisen syy mikä vain. Jopa asiallisempi pienautokauppias maksaa puolet uudesta koneesta jos uudehkosta autosta sellainen hajoaa.
      Paitsi, että jos aikaa on kulunut jo 1½ vuotta kaupanteosta ja kyseessä lähemmäs 10v auto niin eipä tarvitsisi osallistua millään tavoin. Kieltämättä erikoisen hyvä ele jos tuossa tapauksessa vastaan tulisivat.
      Ilmeisesti tämän maan ainoa tapaus, ottaen aikajakson ja auton iän huomioon? :think
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Joo toi on totta jos noin kauan aikaa mennyt kaupoista. En huomannutkaan sitä. Siinä tapauksessa tuo 2,5k on aika hyvä tarjous. Ja tottahan tuo autokin on vanha, mutta jos kilometrejä ei ole mitenkään ylenpalttisesti niin hyvinkin voi liike joutua korvaamaan vielä puoli vuotta kauppojenkin jälkeen.

        Comment

        • rikutherock
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 15
          • Vantaa

          Originally posted by Spetke View Post
          Paitsi, että jos aikaa on kulunut jo 1½ vuotta kaupanteosta ja kyseessä lähemmäs 10v auto niin eipä tarvitsisi osallistua millään tavoin. Kieltämättä erikoisen hyvä ele jos tuossa tapauksessa vastaan tulisivat.
          Ilmeisesti tämän maan ainoa tapaus, ottaen aikajakson ja auton iän huomioon? :think
          Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.

          Comment

          • rikutherock
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 15
            • Vantaa

            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Joo toi on totta jos noin kauan aikaa mennyt kaupoista. En huomannutkaan sitä. Siinä tapauksessa tuo 2,5k on aika hyvä tarjous. Ja tottahan tuo autokin on vanha, mutta jos kilometrejä ei ole mitenkään ylenpalttisesti niin hyvinkin voi liike joutua korvaamaan vielä puoli vuotta kauppojenkin jälkeen.
            Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.

            Comment

            • rikutherock
              Newbiemmer
              • Dec 2011
              • 15
              • Vantaa

              Ehdotuksia muilta bemarikuskeilta diilistä, jonka tekisin Laakkosen kanssa

              Ottaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:
              • 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
              • koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
              • Nyt sain tänään Laakkoselta laina-auton (BMW 318i vuosimalli 06 ja ajettu 72.000 km) ajalle 23.12- 02.01.2012 ja joulun välipäivien aikana pitäis yrittää miettiä, että minkälaiseen vaihtokauppan päästäisiin
              • Tämänpäiväisen laina-autoajon perusteella olisin valmis kyllä tekemään vaihdon tuohon 318i:hin. Toi 318i tuntuu autona mulle riittävä ihan hyvin, vaikka onhan siinä nyt karmee tehoero verrattuna tuohon 530:een
              • Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit? Eli, jos lähdetään siitä, että 530d jää Laakkoselle ja kauppaan sotketaan mukaan tuo konerikkoasia sekä tämän 318i:n vaihtoarvo. Kaikki hyvät kommentit ovat nyt enmmän kuin tervetulleita.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by rikutherock View Post
                Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.
                Kyllähän tuo auto alkaa jo olla ehtoopuolella. Toki se Suomessa on vasta uudenkarhea, mutta ei länsimaisissa sivistysvaltioissa.
                E39 528iA

                Comment

                • rikutherock
                  Newbiemmer
                  • Dec 2011
                  • 15
                  • Vantaa

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Kyllähän tuo auto alkaa jo olla ehtoopuolella. Toki se Suomessa on vasta uudenkarhea, mutta ei länsimaisissa sivistysvaltioissa.
                  No, musta 170 tkm ei ole mitään tuonhintaisella autolla. Ihmettelen jos se muita bemarikuskeja tyydyttää, että bemarilla voi ajaa 170 tkm ja sen jälkeen sen voi viedä romuttamolle.

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3446
                    • Janakkala

                    Originally posted by rikutherock View Post
                    Ottaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:
                    • 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
                    • koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
                    • Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit?

                      Olen tässä kyllä hieman eri miltä. Ei ole normaalia, että laadusta tarkan BMW:n moottori laukeaa 170 km:n jälkeen. Tuo kilometrimäärä jollain 530:lla bemarilla ei ole vielä mitään. BMW vielä tunnustaa sen, että kyseessä on tyyppivika, ja läppiä on vahvistettu uudemmissa malleissa. Kyse ei ole siitä, että onko autosta enää takuuta jäljellä, vaan kyse on tuoteviasta ja siitä myyjä on vastuussa takuun päättymisenkin jälkeen.
                    Toki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta faktoilla tässä mennään.
                    -Autosi on noin 9 vuotta vanha.
                    -Ajettu lähemmäs 200tkm
                    -Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.

                    Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
                    Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
                    Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
                    Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
                    Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
                    Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
                    Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
                    Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavalla
                    Last edited by Spetke; 26-12-2011, 11:09.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • rikutherock
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 15
                      • Vantaa

                      Originally posted by Spetke View Post
                      Toki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, mutta faktoilla tässä mennään.
                      -Autosi on noin 9 vuotta vanha.
                      -Ajettu lähemmäs 200tkm
                      -Autosi ostosta on aikaa 1.5 vuotta.

                      Muut asiat tuossa tapauksessa ovat tunne ja mielipide asioita ja niillä ei ole sen kummempaa painoarvoa missään taholla.
                      Ja tuohon lihavoituun tuotevika kohtaan: Mikäli olisit tuotteen ensimmäinen omistaja niin sitten sinulla olisi mahdollisuus vaatia valmistajalta korvauksia.
                      Eli et pysty tuotakaan kohtaa hyödyntämään.
                      Ei tuossa mitään sen kummempaa ole kuin jos Laakkonen hyvää hyvyyttään haluaa oma alotteisesti tulla vastaan niin otat sen avun mitä tulee ja maksat loput kulut itse.
                      Mahdollisiin autonvaihtoihin en osaa sen enempää sanoa kun, että tokkopa mikään taho hyvittää kovinkaan kummoista hintaa moottorivaurioisesta autosta.
                      Niin kuin tuossa jo aiemmin kerrottiinkin niin kyseessähän on jo elinkaarensa lopussa oleva kulkuneuvo, vaikka meidän peräpohjolan autoverotuksesta muokaantuneet ajatuksemme muuta väittäisivätkin.
                      Ja tarkoitukseni ei ole missään nimessä viisastella tai vittuilla vaan yritän pitää faktat faktoina ja kertoa asiat niin ettei kannata elätellä tämmöisissä tapauksissa turhia toiveita.
                      Se on sitten aina parempi mieli jos vaikka sattuisikin saamaan hieman "extraa" jollakin tavalla
                      Kaikillahan meillä tosiaan on oikeudet omiin mielipiteisiinsä. Siksihän tämä keslustelupalstakin on olemassa. Kun faktoista puhutaan, niin tarkennetaan nyt kuitenkin, että auto on tasan 8 vuotta vanha (ei 9). Autolla on ajettu 172 tkm (ei 200 tkm). Mielestäni 172 tkm tuonhintaiselle autolle ei ole mitään. Jos se sinusta on sen verran, että bemari kuuluu olla silloin tiensä päässä, niin sitten pitää kyllä muuttaa omakin kanta bemareita kohtaan. Viissataa sarjan bemarilla voi ajaa vain 172 tkm ja sitten se on end of life, great. Autoa mainostettiin Laakkosella ostohetkellä about maailman parhaaksi autoksi. "Maailman parhaalla" autolla voi ajaa vain 172 tkm. Todella laadukasta toimintaa. Vähintä mitä olisin toivonut, että asiasta olis voitu varoittaa myös liikkeessä tai merkkihuillossa, niin olisin voinut asian korjauttaa ajoissa. Mutta kukaan ei koskaan maininnut mitään, vaikka tämä ongelma ollut selvästi tiedossa dieseleissä.

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        Eipä tuo asia foorumilla jauhamalla mihinkään muutu, jos et ole tyytyväinen tuohon korvaukseen niin laakkoselle vääntämään ja jos eivät tule vastaan enempää, niin kuluttajariitalautakuntaan valitus vetämään. Tuo 2500 euroa on (mielestäni) ihan hyvä korvaus, se on sivuseikka onko tuo tyyppivika, vaan saako yleensäkään tuossa vaiheessa kone hajota. Kaikki osapuolet ovat sitä mieltä ettei saa, mutta koska virhevastuu loppuu tavallisen tulkinnan mukaan yleensä puolen vuoden jälkeen, on jo se että 1,5 vuoden jälkeen tullaan tuonkin verran vastaan aika hyvä homma.

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5384
                          • S:t Karins

                          Ilman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:

                          Originally posted by rikutherock View Post
                          Autoa mainostettiin Laakkosella ostohetkellä about maailman parhaaksi autoksi.
                          Niinhän ne aina

                          Originally posted by rikutherock View Post
                          Mutta kukaan ei koskaan maininnut mitään, vaikka tämä ongelma ollut selvästi tiedossa dieseleissä.
                          BMW:n virallinen kantahan on ettei mitään läppäongelmaa ole koskaan ollutkaan.

                          Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by rikutherock View Post
                            Ottaen huomioon allaolevat parametrit, niin mitä ehdottaisitte diiliksi. Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita:
                            • 530d E60:stä lainaa jäljellä 16.000 euroa, ajettu 172.000 km ja vuoden 2003 malli
                            • koneen korjauskustannusarvio 5.500 - 6.000 euroa, josta Laakkonen luvannut korvata 2.500 €
                            • Nyt sain tänään Laakkoselta laina-auton (BMW 318i vuosimalli 06 ja ajettu 72.000 km) ajalle 23.12- 02.01.2012 ja joulun välipäivien aikana pitäis yrittää miettiä, että minkälaiseen vaihtokauppan päästäisiin
                            • Tämänpäiväisen laina-autoajon perusteella olisin valmis kyllä tekemään vaihdon tuohon 318i:hin. Toi 318i tuntuu autona mulle riittävä ihan hyvin, vaikka onhan siinä nyt karmee tehoero verrattuna tuohon 530:een
                            • Nyt olis hyvä kuulla muilta asiantuntijoilta tällä foorumilla, että mitä ehdottaisitte diiliksi, ku tiedätte nämä parametrit? Eli, jos lähdetään siitä, että 530d jää Laakkoselle ja kauppaan sotketaan mukaan tuo konerikkoasia sekä tämän 318i:n vaihtoarvo. Kaikki hyvät kommentit ovat nyt enmmän kuin tervetulleita.

                            Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • rikutherock
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 15
                              • Vantaa

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
                              Mä kans kuulin, että Saksasta sais vaihtomoottorin 4000 eurolla. Myyjä vaan totesi, että korjauskustannusarvio on välillä 5.500 - 6.000 euroa. Viaksi on sanottu, että läppä mennyt imusarjan kautta palotilaan ja rikkonut männän ja taivuttanut imuventtiilit. Laakkonen uskoisi, että kone saataisiin kuntoon Keravan Koneistamolla (R-Koneistus), joka on kuulemma hyvä.

                              Comment

                              • rikutherock
                                Newbiemmer
                                • Dec 2011
                                • 15
                                • Vantaa

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Ilman sarvia ja hampaita, elämä opettaa:


                                Niinhän ne aina


                                BMW:n virallinen kantahan on ettei mitään läppäongelmaa ole koskaan ollutkaan.

                                Itse ottaisin avun vastaan ja kone kuntoon.
                                Niinhän se Siperia tosiaan opettaa. Asia olis ollut ihan ok jos edes joku taho olis huomauttanu tällaisesta tyyppivikamahdollisuudesta, niin olisin poistattanut läpät ajoissa. Ei kaikki jaksa seurata jotain keskutelupalstoja aina kaikesta mitä ostaa. Moottorin tulee kestää tällasiet jutut. Ja kyllä tämä ongelma Laakkosella tiedostetaan. Aion kyllä vaihtaa bemarin tällä hetkellä koeajossa olevaan 318i:hin jos vaan päästään vaihtokaupassa sellaiseen sopimukseen, että koen tulleeni kohdelluksi tässä asiassa oikein ja Laakkosen vastaantulo on riittävä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎