Läpät poistettu kaverin toimesta ja tilalle menivät kuvan mukaiset "blanking platet" o-renkaineen. Läpät olivat kuulemma hyvässä kunnossa. Imusarja ja EGR venttiili olivat myös puhtaat. Autolla ajettu 88tkm.
Kuvassa blanking plate
komeet on, kullitetut ois ehkä vielä komeemmat:think mut miks, itellä toiminut 70 tkm ajan ihan hyvin koneruuvit ja tiivistemassa hintaa varmaan 1/100 osa noista palikoista
Juu, kyllä mäkin mielelläni laittaisin tuollaiset "blingbligit" kuin jotkut "purkkaviritykset". Varmasti nuo purkatkin toimivat, mutta nuo kunnoliset kun eivät mitään hirveitä maksa, niin laittaisin vaikka ihan sen vuoksi, että onpahan ainakin hyvin ja hienosti tehty jos joku menee joskus avaamaan.
Nyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versio
Tuli laitettua siis tollanen 320d E46.
Ajettu on jo kokonaiset 302tkm.
Luulis että nuihin kilometreihin on jo läpät otettu pois tai jos ei olisikaan niin ois varmaan jo ropissut mäntien päälle. :think
Pitää varmistaa joku päivä kun on jo kurat housus kun on lukenut näitä juttuja.
Huoltokirjan ja kuittien mukaan Turbo vaihdettu uuteen 275tkm kohdalla ettei tarvi pelätä että se leviäs samantien.
Sattuisko muuten kenelläkään olemaan purkukuvia imusarjalle vastaavasta tekniikasta?
Nyt kun kerran hifistelemään alettu NIIN.. alkuperäinen läppärunkohan kiertää imukanavan reunoilla, sille "jyrsityssä" urassa, eli rungon sisäpinta on samalla tasalla kuin kanavan seinämäkin. No nyt kun se korvataan tuollaisella satasen alumiinikorkilla niin jää ura täyttämättä -> virtaus häiriintyy -> tehot laskee about puoleen vrt. ruuvilla tulpattu köyhien versio
Joo, mutta ruuvipatentin kanssa pitää myös olla tarkkana ettei ruuvin kärki jää liian pitkälle imukanavan puolelle. Siitäkin voi syntyä pahat pyörteilyt ja taas menetetään tehoa.
Joo, mutta ruuvipatentin kanssa pitää myös olla tarkkana ettei ruuvin kärki jää liian pitkälle imukanavan puolelle. Siitäkin voi syntyä pahat pyörteilyt ja taas menetetään tehoa.
No äläpä, siksi ne katkaistaankin millin tarkkuuteen + liimalla justeerataan loput ~ sadasosa millin tarkkuuteen
.. ja jätetään imusarjaan puoli senttiä karstaa seinille
Kaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.
Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
Harvemmin katti ja hiukkassuodatin ennen turboa kuitenkaan ovat. Kansii kyllä tarkistaa minkä näköinen turbon turbiini on. Se on kuitenkin ensimmäisenä tyrkyllä heti pakosarjan jälkeen. Tai ei ne romut oikein muutakaan kautta hevillä pois pääse. :think Pysähtyyhän ne sit viimeistään kattiin.
Kaikissa tapauksissa ei näköjään räjähdä koko moottori. Mulla(530da 04 150tkm) meni läpät tai niiden osia sylintereihin 3 ja 6. Ensimmäinen meni vissiin muutama kuukausi sitten kun koneesta kuului kolinaa, mutta se häipyi melko pian ja jätin asian silleen. Pari päivää sitten oireet oli konkreettisempia, kone tärisi reippaasti, tyhjäkäynnillä koko auto tutisi ja piti melkoista kolinaa. Puhti oli alakierroksilla täysin poissa. 1500 päällä veti jo melkein normaalisti ja kolinakin vaimeni, ei ollut intoa kokeilla enempää, ajelin pintakaasulla huoltoon.
Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
Yksi vaihtoehto minne ovat voineet hävitä on kansi ja mäntä. Aika hyvin uppoavat sinne kun oikein sattuu
Sanoivat että toisen männän päällä oli pieniä kolhuja. Toisessa mäntä enempi kolhuilla ja yksi venttiili vääntynyt ja jumissa, siitä luultavasti huono käynti. Molempiin sylintereihin vaihdetaan männät ja kaikki venttiilit. Sylintereiden sanoivat olevan kunnossa.
Comment