Originally posted by Rahu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by stts View PostMoi,
tarvitsisin nyt faktatietoa imusarjan läppien ns. runko-osan mitasta (halkaisija). Olen pian teettämässä läppien poistoa -03 E46 320d:hen ja läppien akselien korvaavan ruuvipatentin sijasta koitan saada käsiini ns. 'peitelevyt'. Nämä 'peitelevyt' korvaavat siis läppien runko-osat 4 kpl, jotka tulevat kiinni imusarjaan.
Onko runko-osan (upotettava pyöreä osa) halkaisija 22mm vai 33mm vuoden -03 E46 320d:ssä? Koneen pitäisi olla M47N.
Alla kuva kyseisistä 22mm ja 33mm korvauslevyistä.
Kiitän.
Unohda tuollaiset turhakkeet.
Ihan tavallinen M5 tai M6 pultti noin 16mm pitkä ajaa saman asian paljon fiksummin.
Rahu esittikin jo asialliset perustelut tuohon.
Ja noiden billetti kilkuttimien hinnalla moni jo tekee kyseisen läppienpoisto työn. Eli on vielä selkeää säästöäkinLast edited by Spetke; 30-11-2011, 09:09.
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostLäpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.
M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)
M57N2 325d, 525d ei läppiä.
E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.
E83 (X3) on läpät
LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).
auto 2004 e61 525d m57tud25 moottorilla, manuaali.
läppien poisto oli ensikertalaiselle ~1,5h homma.
ainiin, en laittanut huolimatta neuvoista niin M5 pultteja ja nyloc-muttereita liimalla kiinni, tuntuu kaamealta aivopierulta laittaa muttereita imusarjan puolelle.. samaha se ois jättää ne läpät sinne
porasin akselireiästä 5mm kokoisen ja M6 kierre perään. M6x16 ruuvit kiinni aluslevyjen kanssa imusarjan ulkopuolelta kiinni ja pysyy hienosti eikä imeydy mitään moottoriin.Last edited by repsa; 03-09-2011, 09:37.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postainiin, en laittanut huolimatta neuvoista niin M5 pultteja ja nyloc-muttereita liimalla kiinni, tuntuu kaamealta aivopierulta laittaa muttereita imusarjan puolelle.. samaha se ois jättää ne läpät sinne
Comment
-
-
Läpät pois 320d e91 vm:05
hommasin tuommosen pirssi vähän aikaa sitten. otin heti homman pohkeeseen, ja revin läpät roskiksen pohjalle. ihan simppeli homma oli vaikka tähän vajaa pyttyseen ei kauheasti apuja löydy kuvien kera. otin itse aika paljon kuvia kun purin imusarjan irti, joten jossain vaiheessa pitäisi oma juttu tästä väsätä. ei kannata kyllä viedä omasta mielestä liikkeeseen poistattamaan, jos vähänkin pysyy ruuvari kädessä nyt voi ajella rauhallisin mielin...
Comment
-
-
Originally posted by jessep View PostEipä oo läppiä omassa ´01 M57 imusarjassa mutta koko imusarja "räjähti" useempaan osaan reippaassa kiihdytyksessä.. Onkohan kovinki yleinen vika..?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by monniii View PostOnko näitä läppiä menny hajalle e90 ? Mietin vaan, että miten on oman 320d:n laita, kannattaisko poistaa ?
- Antti -
Comment
-
-
Avattiin muutama pv sitten E61 LCI:stä, 520d M47N2 eli vanhemman mallisesta koneesta imusarja tarkastusta varten. Autolla on ajettu 140 tkm ja imusarja oli todella puhdas kuten myös egr. Samoin läpät olivat puhtaat (ainoastaan tumman väriset mutta ei nokikerrosta päällä) ja vahvasti kiinni. Noh, otettiin toki pois kun kerran auki oli. Tiedä sitten oliko fiksua kun ollut noita huhuja liikkeellä, että läppien poistolla olisi jotain tekemistä dpf:n tukkeutumisten kanssa... Matalilla kierroksilla kun polttotapahtuma ei ole niin tehokas kun läpät on otettu irti. Ei ole omaa keksintöä vaan tuolta suuren maailman foorumeilta luettua. Mutta näillä mennään...
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOngelmaa ei helposti välttämättä huomaa kun näissä hieman uudemmissä malleissa ei oo koneen lämpötilanäyttöä/mittaria.
Lievä OT: Eikö missään bemarin bensakoneessa ole läppiä, ainakin ford laittoi jo kymmenen vuotta sitten läppiä bensakoneisiin ja sielläkin läppien irtoamisia kerrotaan tapahtuneen.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment