Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 71
    • Keski-Suomi

    Onko kukaan kiinnittänyt läppien poiston jälkeen, että olisi tyhjäkäynti ollut "rajumpi" kuin aikasemmin 4 pyttysessä koneessa? Lähinnä nyt tärinän osalta.

    Itellä ollut alusta lähtien läpät pois ja ajanut autolla n. 100 tkm, eikä tyhjäkäynnin tärinä mitenkään häiritsevä ole ollut, mutta olen silti sitä mieltä, että samanikäinen (-02) pumppusiitin-vw käy nätimmin.

    Moottorin tukikumit vaihdettu, suuttimien korjausarvot ok ja imuvuotojakaan ei pitäisi olla.

    Ajattelin paneutua tähän tärinään seuraavaksi asiaan kuuluvalla vakavuudella , eli paikallistamaan syytä tosissaan, mutta jos joku on sitä mieltä, että läpillä on syy-yhteys tyhjäkäynnin "nättiyteen", niin enpähän tee turhaa työtä 310 tkm ajetun auton kanssa.

    Lähinnä nyt kuitenkin kallistuisin sinne siitin/alipaine puolelle.

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      Originally posted by Pasa View Post
      Onko kukaan kiinnittänyt läppien poiston jälkeen, että olisi tyhjäkäynti ollut "rajumpi" kuin aikasemmin 4 pyttysessä koneessa? Lähinnä nyt tärinän osalta.

      Itellä ollut alusta lähtien läpät pois ja ajanut autolla n. 100 tkm, eikä tyhjäkäynnin tärinä mitenkään häiritsevä ole ollut, mutta olen silti sitä mieltä, että samanikäinen (-02) pumppusiitin-vw käy nätimmin.

      Moottorin tukikumit vaihdettu, suuttimien korjausarvot ok ja imuvuotojakaan ei pitäisi olla.

      Ajattelin paneutua tähän tärinään seuraavaksi asiaan kuuluvalla vakavuudella , eli paikallistamaan syytä tosissaan, mutta jos joku on sitä mieltä, että läpillä on syy-yhteys tyhjäkäynnin "nättiyteen", niin enpähän tee turhaa työtä 310 tkm ajetun auton kanssa.

      Lähinnä nyt kuitenkin kallistuisin sinne siitin/alipaine puolelle.

      Omassa käyttömiinassa (~365tkm rullattu 330d) tyhjäkäynti hieman vaeltelee kylmänä läppien poiston jälkeen. Olen rauhoitellut mieltäni selittelemällä että se johtuu EGR:n poistamisesta, suuttimien korjausarvot ovat kunnossa ja alipaineletkutkin uusittu, joten sillä puolella vikaa ei pitäisi olla.

      Raportoi toki jos löytyy selitys vaeltelevalle tyhjäkäynnille
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • arraparra
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 9
        • Etelä-Suomi

        Uusi foorumilainen ilmoittautuu

        Olen hommaamassa seuraavanlaista peliä;
        335 dA Touring M-Sport, facelift 3.0 LCI vm.2008

        Sitkeästi olen tätä ketjua kahlannut, ja ilmeisesti tästä kiessistä pitää nuo läpät poistaa, kö? Ulottuuko tuo läppäbugi ihan nykyversioihin asti?

        Muistaako joku nähneensä jonkun tässä ketjussa tälläistä peliä fiksanneensa/kironneensa?

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5407
          • S:t Karins

          Originally posted by arraparra View Post
          Ulottuuko tuo läppäbugi ihan nykyversioihin asti?
          Samalla tavalla on noita läppäongelmia ollut myös uudempien kanssa.
          Originally posted by arraparra View Post
          Muistaako joku nähneensä jonkun tässä ketjussa tälläistä peliä fiksanneensa/kironneensa?
          Samanlaisesta koneesta minullakin revittiin läpät pois = ei murheita että irtoaa
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • SwampHog
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 43
            • Nokia

            Omasta toukastakin läpät poistettu kuukausi takaperin

            4h meni aikaa ja M6 -pultilla&x221 liimalla tulppasin. Läpät meni helposti pihdeillä poikki, eli ei varmaankaan kauaa olisi kestäneet.. 204 tkm mittarissa.

            EGR:n jätin ennelleen enkä puhistellu imusarjaa. Pari kertaa kone yskäs poiston jälkeen, senjälkeen en ole huomannut mitään kummempaa tyhjäkäynneissä, tehoissa tai muuten.
            E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

            Comment

            • ssaarenp
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 7
              • Tampere

              Myyjän virhevastuu

              Originally posted by 03R6 View Post
              Tälläinen tarina: Kaveri osti noin 2 kk sitten TUUSULAN PREMIUM CARS:ista kyseisen kiesin työmatka-autoksi ja autolla oli ajettu 180 tkm. Auton myyjä kertoi vakuuttavasti, että kyseiseen autoon on tehty imusarjan läppien poisto. Kävin itsekkin auton testaamassa hankinnan jälkeen ja toimiva peli oli. Noooohhh. Ei mennyt montaa viikkoa kun auto päästi tehot karkuun ja käyntiääni muuttui raksuttavaksi yms yms.

              Kaveri sai automyyjän puhelimella kiinni useiden yritysten jälkeen. Tämä pesi heti kätensä koko hommasta. Ilmoitti suoraan etteivät aio korvata mitään vaikka diagnoosiakaan ei vielä ollut. Auto vietiin Kotkan Autosalpaan, josta kerrottiin myöhemmin, että imusarjan läppä on irronnut ja kone on täysin paskana. Itsellä ei ole vastaavaa tullut eteen, mutta eikö liikkeestä ostettaessa päde jonkinlainen kuluttajansuoja? Kannattaa muuten välittää tietoa eteenpäin tuosta TUUSULAN PREMIUM CARS:ista... Myyjä oli todella röyhkeään ja vittumaiseen sävyyn lyönyt luuta kurkkuun, että heiltä on turha odottaa mitään korvauksia. Harmittaa kaverin puolesta Ja valehteli päin näköä, että läpät on poistettu.

              Lisäksi auto oli myyjäliikkeen toimesta katsastettu ennen ostoa, mutta autosalpa oli löytänyt alustasta vikoja enemmänkin. Mahtaa olla hyvät välit ko liikkeellä jonkin katsastuskonttorin kanssa...

              Jos hyviä toimintaohjeita on jollakulla niin otetaan vastaan!
              Tosta kannattaa aloittaa ja lähettää vaikka myyjällekkin:


              Täältä löytyy paristakin ketjusta hyvää keskustelua aiheesta, searchilla vaan!
              2009 E91 325d

              Comment

              • ssaarenp
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 7
                • Tampere

                Myyjän virhevastuu

                Edit: voi poistaa
                Last edited by ssaarenp; 01-08-2012, 15:42. Reason: Dubbel
                2009 E91 325d

                Comment

                • alb3rto
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 2
                  • Lapua

                  Pitäisi päästä 320d e91 (M47/T2) -05 läpistä eroon! Löytyykö apua SJK alueelta?
                  E91 320d

                  Comment

                  • zeniitti
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 574
                    • 127.0.0.1

                    e39 ja M57D30 automaatti. Läppien poistoa -03 alueella? Pistä YV.

                    Comment

                    • BMW04
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 84
                      • Suomi

                      Poistin omasta 226 tkm ajetusta 320 d:stä läpät...kaikki olivat täysin kunnossa, tosin karstaa oli mutta ei pahasti. Yhdystangon ja "alipainekellon" jätin toimimaan niinkuin ennenkin.

                      Aikaa meni 4,5h A:sta Ö:hön kaikkine pyörimisineen ja tulppauksineen. Ei tuota hommaa kyllä ihan vasurilla tehdä, muutama liitin ja alipaineletku aika hankalasti...ja vaatii tuumaamista ettei vaan revi ja riko.

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        Originally posted by ssaarenp View Post
                        Tosta kannattaa aloittaa ja lähettää vaikka myyjällekkin:


                        Täältä löytyy paristakin ketjusta hyvää keskustelua aiheesta, searchilla vaan!
                        Katsastuskonttorillakin on vastuu tekemistään tarkastuksista...

                        Edit: Viittaan quotessa olleeseen tekstiin joka ei näy tässä?
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • meto
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 51
                          • Oulu

                          Läpät poistetttu tänään omasta E91 330D manuaalista..Luulin että ei ole läppiä mutta olihan ne siellä.Autolla ajettu noin 230 tkm ja läpissä/akseleissa ei näkynyt mitään vikaa..

                          -Mika-

                          Comment

                          • pepieti
                            Newbiemmer
                            • Jul 2012
                            • 17
                            • Tallinna

                            Tänään piti poistaa omasta 330D manuaali touringista (valmistettu 2004/05) läpät, mutta ne olikin edellinen omistaja jo poistanut, mutta jättänyt silti tangon joka liikuttaa läppiä sekä itse läppien akselit paikalleen.

                            Nyt otettiin sitten läppien akselitkin pois ja ruuvit tilalle. Alunperin piti laittaa alumiiniset blanking platet, mutta tässä mallissa olikin jo vahvistetut läpät ja platet ei sopineet.

                            Nyt olisi blanking platet myynnissä nimellistä korvausta vastaan

                            Comment

                            • marsep
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 361
                              • HML

                              Voiko tuon imusarjan pestä tuommoisessa teollisuus höyry/liuotin kaapissa?
                              E61 535d -05 "377/747"

                              ex. E38 728 -97

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1325
                                • Tornio

                                imusarjan pesu

                                Originally posted by marsep View Post
                                Voiko tuon imusarjan pestä tuommoisessa teollisuus höyry/liuotin kaapissa?
                                VOI ja käytännössä joutuu purkamaan KAIKKI irti mikä lähtee ja liuotukseen käytä
                                jotain Ph 13 luokan pesuainetta ,niin VOIT saada karsta /öljymössön pois yhden työpäivän aikana. Esipesu kannattaa tehdä pulloharjan kanssa.
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎