Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3453
    • Janakkala

    Originally posted by Heksula View Post
    Mielenkiinnon ylläpitämiseksi kerro vielä mitä vuosimallia/korimallia nuo ovat olleet?
    No juurikin samaa mitä kysyit M57 T2 ja korimallina on ollut E60 / E61
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • heikki81
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 176
      • Rauma

      Minä varmaan pelaan venäläistä rulettia sitten . E61 525d -06 ja ajettu 246tkm ja läpät on(tai en ainakaan minä ole irroittanut).
      Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
      Otsikko Aamulehdessä 12.1.

      Comment

      • JMTN
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 338
        • Haukipudas

        Ei kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.
        BMW e91 320d -08
        ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
        ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
        ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
        Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3453
          • Janakkala

          Originally posted by JMTN View Post
          Ei kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.
          On se läppien akseni abaut sen puolimilliä paksumpi näissä 2004 ja uudemmissa N moottoreissa, ja läppien ympärillä on kumivulkanointi jotta läppä tiivistyisi paremmin eikä resonoisi.
          Noilla menetelmillä sitä läppien vahvistusta ja parempaa kestoa on haettu. Kyllä se hieman parempi rakenne on kuin edeltäjänsä, muttei tosiaankaan mikään pomminvarma.

          Originally posted by heikki81 View Post
          Minä varmaan pelaan venäläistä rulettia sitten . E61 525d -06 ja ajettu 246tkm ja läpät on(tai en ainakaan minä ole irroittanut).
          Kaikissa 525D moottoreissa ei ole läppiä, tai ne on jo saatettu keritä poistamaan.
          Mutta jos siellä läpät on niin kyllä se päivä vielä koittaa, että joku läppä kuudesta irtoaa, ja yleensä se on ollut 4,5, tai 6 pytystä.
          Voi olla että pääset 300tkm tai jopa 500tkm mutta varmasti läppä irtoaa jossakin vaiheessa. Ne on kuitenkin "kulutusosia" vaikka näin ei saisi olla.
          Last edited by Spetke; 12-03-2013, 09:55.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Jonhi
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 166
            • Espoo

            Onko läppävikoja myös todettu nelipyttyisissä vai onko vain kuusipyttyisten murhe? Marmorilla sanoivat että olis kuuspyttyisten ongelmia..

            EDIT: Kyseessä 06/2005 valmistettu 320d E90
            Last edited by Jonhi; 10-04-2013, 21:57.
            E93 330dA LCI -10 M-Sport
            F31 320d -12 Luxury Line

            Ex's
            E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
            E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9147
              • Oulu

              Originally posted by Jonhi View Post
              Onko läppävikoja myös todettu nelipyttyisissä vai onko vain kuusipyttyisten murhe? Marmorilla sanoivat että olis kuuspyttyisten ongelmia..
              Täsmälleen samanlaiset ne läpät on molemmissa. Brittifoorumeilla kuvittelivat aikoinaan vian koskevan lähinnä 2-litraisia, kun niiden porsimisia sattui tulemaan enemmän julkisuuteen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Jonhi
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 166
                • Espoo

                Originally posted by Clavurion View Post
                Täsmälleen samanlaiset ne läpät on molemmissa. Brittifoorumeilla kuvittelivat aikoinaan vian koskevan lähinnä 2-litraisia, kun niiden porsimisia sattui tulemaan enemmän julkisuuteen.
                Epäilinkin vähän kaverin pätevyyttä marmorilla, ei ollut ensimmäinen asia joka ei pitänyt paikkaansa tältä tiskiltä.. Melkoista osaamista.. Kiitokset vastauksesta!
                E93 330dA LCI -10 M-Sport
                F31 320d -12 Luxury Line

                Ex's
                E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                Comment

                • pro_tinnitus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 273
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by Jonhi View Post
                  Epäilinkin vähän kaverin pätevyyttä marmorilla, ei ollut ensimmäinen asia joka ei pitänyt paikkaansa tältä tiskiltä.. Melkoista osaamista.. Kiitokset vastauksesta!
                  Otata pois ja hehkut samalla vaihtoon ellei ole jo. En ole huomannu eroa läpänpoiston jälkeen muuten kuin parempana käynnistymisenä, kun hehkut vaihdettiin samalla.
                  E90 320d -05
                  EX: Z3 E36/8 3.0i

                  Comment

                  • Jonhi
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 166
                    • Espoo

                    Originally posted by pro_tinnitus View Post
                    Otata pois ja hehkut samalla vaihtoon ellei ole jo. En ole huomannu eroa läpänpoiston jälkeen muuten kuin parempana käynnistymisenä, kun hehkut vaihdettiin samalla.
                    Käytiin tuossa vkl repimässä itse pois, olivat kyllä tosi kovin kiinni ainakin vielä, en tiedä olisko sitten vaihdettu joskus tai jotain, 160tkm mittarissa. Eipä ollut karstaakaan pahasti missään.
                    E93 330dA LCI -10 M-Sport
                    F31 320d -12 Luxury Line

                    Ex's
                    E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                    E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                    Comment

                    • jumppakuutio
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 131
                      • Ylöjärvi

                      Pakko varmistaa; kävin hakeen saksasta tommosen ku 525d (3,0) 145kw -07 lci ja moottori ilmeisesti M57306D3, olin varautunu poistattaan nuo läpät mutta tässä ei ilmeisesti niitä ole? KoKö?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9147
                        • Oulu

                        Originally posted by jumppakuutio View Post
                        Pakko varmistaa; kävin hakeen saksasta tommosen ku 525d (3,0) 145kw -07 lci ja moottori ilmeisesti M57306D3, olin varautunu poistattaan nuo läpät mutta tässä ei ilmeisesti niitä ole? KoKö?
                        Ei läppiä, joten ollos huoleton niiden osalta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • makeclick
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 268
                          • Turku

                          335d vm12/2008

                          Moro

                          Poistin tossa läpät juurikin hiljattain. Oli hemmetin kovin kiinni ja mitään kulumaa ei näkynyt.. vähän paskaset. Nyt tuli mitattua matkakulutus 110km/h 6.5l/100, kotiin himmata 105km/h (mittarin mukaan) niin vieläkin 6.3, eikä millään meinannut laskea. Eli tässä uudemmassa bemussa tuntui vaikuttavat kulutukseen nuo läpät, koska vähän ennen tuota oli matka-ajossa 85/105km/h (vaihteleva nopeus) pysyi kulutus helposti 5.5-5.4... Aika rööristä, jos tuo nyt nosti matkalla melkein litran kulutuksia. Muuten auto toimii kuin ennenkin, tasaisesti ja tarpeentullen ärhäkkäästi.

                          Voisikohan auton säätö penkissä korjata myös tämän ongelma? Onhan kuitenkin ilmanvirtaus muuttunut aikalailla, koska sellanen keikkuva kakkamöykky poistui imusarjasta.... vai?
                          Harrastepaholainen 335d:
                          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                          Comment

                          • makeclick
                            BTCF Member
                            • Mar 2005
                            • 268
                            • Turku

                            Originally posted by makeclick View Post
                            Moro

                            Poistin tossa läpät juurikin hiljattain. Oli hemmetin kovin kiinni ja mitään kulumaa ei näkynyt.. vähän paskaset. Nyt tuli mitattua matkakulutus 110km/h 6.5l/100, kotiin himmata 105km/h (mittarin mukaan) niin vieläkin 6.3, eikä millään meinannut laskea. Eli tässä uudemmassa bemussa tuntui vaikuttavat kulutukseen nuo läpät, koska vähän ennen tuota oli matka-ajossa 85/105km/h (vaihteleva nopeus) pysyi kulutus helposti 5.5-5.4... Aika rööristä, jos tuo nyt nosti matkalla melkein litran kulutuksia. Muuten auto toimii kuin ennenkin, tasaisesti ja tarpeentullen ärhäkkäästi.

                            Voisikohan auton säätö penkissä korjata myös tämän ongelma? Onhan kuitenkin ilmanvirtaus muuttunut aikalailla, koska sellanen keikkuva kakkamöykky poistui imusarjasta.... vai?
                            Vähän päivitystä... Tuntuu olevan tuo 100km/h alue se herkkä.. eli 1700-1900rpm alue, jotenkin nostatti tota kulutusta.. 130km/h siis pitää jatkossa ajaa jo ihan tämän takia . Vai mitä muut saa kulutukseksi jos ajaa vain 100-110km/h jotain vähän pidempää pätkää? Mulla se kapuu sinne 6.3l ja 90km/h se tippuu 5.4l tai jopa alle.

                            Päivitettänpäs tätäkin, jos tätä vaikka joku lukee . Kulutukset on palannut lähes normaaleihin, eli autolla kaipa meni hetki sopeutua uusiin virtauksiin? Jokatapauksessa. 1 suuri huoli vähemmän ja matka jatkuu. Seuraavaksi kai poistamaan hengitysvaikeuksien aiheuttaja .
                            Last edited by makeclick; 01-07-2013, 08:06. Reason: Asiat muuttuvat..
                            Harrastepaholainen 335d:
                            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                            Comment

                            • heka93
                              Newbiemmer
                              • Jul 2013
                              • 5
                              • suomi

                              730d

                              Onko 730d:ssä imuläpät moottori on M57D29?

                              valmistusvuosi 1999/12.

                              Niin ja kyseessä automaatti
                              Last edited by heka93; 05-07-2013, 14:40.

                              Comment

                              • makeclick
                                BTCF Member
                                • Mar 2005
                                • 268
                                • Turku

                                Originally posted by heka93 View Post
                                Onko 730d:ssä imuläpät moottori on M57D29?

                                valmistusvuosi 1999/12.

                                Niin ja kyseessä automaatti

                                Käsittääkseni on, jos on automaatti ja voisin kuvitella, että sulla on tomaatti. Jos niitä ei ole poistettu niin sulla on vieläpä aika vaarallinen vuosimalli. Peilillä ja lampulla näkee aika hyvin imusarjan alle. Jos siellä näkyy tanko ja ne läppien päät niin siellähän ne keikkuu.. Pois vaan sanon minäkin! Aikamoinen aikapommi.
                                Harrastepaholainen 335d:
                                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎