Itsellä 206tkm ajettu E46 320d (10/04) ollut nyt reilun kuukauden ja eilen loman kunniaksi aloin siihen perushuoltoa tekemään ja samalla lähti läpät. Täytyy sanoa, että meinasi löysät lirahtaa uikkariin, paikallaan oli nimittäin vain 3 läppää! Endoskooppia jo kyselemään lainaan, kunnes vilasin imusarjan sisään ja sieltä löytyi puuttuva läppä takertuneena karstaan (Kiitos EGR! ). Täytyy vielä putsata imusarja, EGR:n sainkin jo kohtuu puhtaaksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Sittenpä aletaan jännittämään miten läpät kestää M550d koneessa. Vahvistettuhan tuo pitäisi olla monilta osiltaan, miten lienee läppien laita.
Ei nyt ainakaan takuuaikana kehtaa lähteä irti repimään, mutta heti sen jälkeen varmaan mikäli tästäkin mallista alkaa kauhukertomuksia kuulua.F11 M550d -13
Comment
-
-
Originally posted by KariFi View PostSittenpä aletaan jännittämään miten läpät kestää M550d koneessa. Vahvistettuhan tuo pitäisi olla monilta osiltaan, miten lienee läppien laita.
Ei nyt ainakaan takuuaikana kehtaa lähteä irti repimään, mutta heti sen jälkeen varmaan mikäli tästäkin mallista alkaa kauhukertomuksia kuulua.
Comment
-
-
Originally posted by TseiTsei View PostPaljonkohan korjaamolla veloittavat läppien poistosta(e46 330d xi -04)?
Tai monenko tunnin urakka ensikertalaiselle?
Comment
-
-
Originally posted by code View PostTänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua.
Veikkaan, että ekalla kertaa oli jäänyt joku piuha irti...
Comment
-
-
Mulla olis ylimääräsenä 4kpl tulppaamiseen tarvittavia palikoita tuolla myyntipuolella jos joku sattuu tarvitsemaan, http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=284951
Comment
-
-
Originally posted by KariFi View PostSittenpä aletaan jännittämään miten läpät kestää M550d koneessa. Vahvistettuhan tuo pitäisi olla monilta osiltaan, miten lienee läppien laita.
Ei nyt ainakaan takuuaikana kehtaa lähteä irti repimään, mutta heti sen jälkeen varmaan mikäli tästäkin mallista alkaa kauhukertomuksia kuulua.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostSinuna unohtaisin ne läpät ja jättäisin asian seuraavan, tai kolmannen, tai neljännen, tai ehkä viidennen omistajan huoleksi.
Eli näissä uudemmissa läpät kyllä alkavat kestämään jo joka tapauksessa niin pitkään että ihan lähivuosiin niiden poistoa ei tarvitse murehtia.
Comment
-
-
Pitäs nyt parin kuukauden omistuksen jälkeen omasta ottaa työlle toi imusarja ja egr. Elikkä oon käsittäny et noita läppien poistoja tehään kahella tapaa. Joko laittamalla peitepalat läppien kehikoiden tilalle tai dremelillä akselit poikko ja läpät irti kehikosta ja akselin reikä tukitaan ruuvilla+silikoonilla kuten tässä ohjeessa http://forums.5series.net/diy-do-you...-engine-70452/
Kummalla tapaa täälä porukka tuon tekee ?
Ja sitten tosta egr:n tulppaamisesta, miten se käytännössä tapahtuu ? putsasin tossa viikoloppuna kaasuläpän joka oli aivan karstassa ja hiukan öljyä myös, samalla näin kuinka paskan peitossa egr:kin oli ja luultavasti imusarja myös. Auto on käsittääkseni euro 3 mukanen eli egr poisto onnistuu ?
Auto on e91 320d -06e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostPitäs nyt parin kuukauden omistuksen jälkeen omasta ottaa työlle toi imusarja ja egr. Elikkä oon käsittäny et noita läppien poistoja tehään kahella tapaa. Joko laittamalla peitepalat läppien kehikoiden tilalle tai dremelillä akselit poikko ja läpät irti kehikosta ja akselin reikä tukitaan ruuvilla+silikoonilla kuten tässä ohjeessa http://forums.5series.net/diy-do-you...-engine-70452/
Kummalla tapaa täälä porukka tuon tekee ?
Ja sitten tosta egr:n tulppaamisesta, miten se käytännössä tapahtuu ? putsasin tossa viikoloppuna kaasuläpän joka oli aivan karstassa ja hiukan öljyä myös, samalla näin kuinka paskan peitossa egr:kin oli ja luultavasti imusarja myös. Auto on käsittääkseni euro 3 mukanen eli egr poisto onnistuu ?
Auto on e91 320dA -06
Pari viikkoa sitten tuli tehtyä kyseinen operaatio.
Samanlain myös aikasempaan e46 320dA vm.2002 ja e61 530dA vm. 2004.
Eli akselit pois, "runkojen" putsaus jarru kliinerillä, poranterällä syvennykset uppokantaisille ruuveille, ruuvin alle tiivisteliima, lukkomutteri kiinni, toinen lukkomutteri päälle lukitteen kans ja tiivisteliima ulkopuolelle.
Tuli myös samalla vaihdettua hehkut varmuuden vuoksi ja tottakai imusarjaan uudet tiivisteet.
Aikaa meni kaiken kaikkiaan koko operaatioon n.4tuntia.
Pari kuvaa...
Last edited by Benzi87; 30-09-2013, 21:02.
Comment
-
-
Itse vainoharhaisena avasin imusarjan, mutta ei löytynyt läppiä. Oikeasti tuli vaan katsottua missä kunnossa imusarja ja egr on. Imusarja oli todella paljon puhtaampi mitä näissä kuvissa kun imusarjassa on ollut läpät niin ja egr:ää ei ole tulpattu. Ilmeisesti läpätön imusarja pysyy myös puhtaampana sen lisäksi ettei tarvitse pelätä läpän joutumista palotilaan.
Oma 530DA on rullannut ulos tehtaasta 12/1999, eli tuo 3/2000 on ilmeisesti aika paikkaansa pitävä läppien ilmestymisen suhteen. :thinkBMW E39 530DA
Comment
-
Comment