Kysytäänpäs täällä reilu vuosi sitten nokan anturi sanoi itsensä irti, eikä auto suostunut käynnistymään ilman pitkää sahaamista. No anturi vaihdettiin ja kaikki oireet poistui, mutta antaa siltikin vika koodia.
Osaisikohan joku tänä videon perusteella sanoa että viittaako tuo koneen ääni siihen että anturi olisi oikeasti viallinen eikä tuo vika koodi ole vain jäänyt kummittelemaan muistiin
Linkki
Koodeja luettaessa antaa siis vain nokan anturille koodia
M52 vääntö/teho ongelmat (Ilmamassamittari vai imuvuoto?)
Collapse
X
-
Miten hankalassa paikassa nokka-akselin asentotunnistin on? Mitä pitää purkaa pois tieltä? e46 m52b20. -99
Leave a comment:
-
Eh, kannattaisko se akku nyt vaihtaa ekana ja kattoa miltä vaikuttaa?Originally posted by buusaman View PostItsellä 525 94-vm niin nykii välillä pikkasen 2000-3000rpm ihan kuin sais liian vähän bensaa mutkan jälkeen mutta tekee sitä suoralla tiellä vaan.
Itse olen diagnosoinut että olis liian pieni akku ja ei saa tarpeeksi virtaa kun akku on muutenkin ihan huono, jos unohtaa sisävalon päälle niin ei starttaa enää 10min jälkeen tyyliin mutta silti akussa virtaa ihan tarpeeksi ajovaloille ja stereoille yms mutta volttimäärä tippuu n 10,5 volttiin. ja nykii pintakaasulla ihan kuin ei osaisi päättää onko kaasu päällä vai ei, oisko imuhaitariletkussa halkemia? ja ravistaa 2000-3000rpm jos ajaa tasakaasulla, mistähän johtuu?
Leave a comment:
-
Liian Pieni Akku!!!!
Itsellä 525 94-vm niin nykii välillä pikkasen 2000-3000rpm ihan kuin sais liian vähän bensaa mutkan jälkeen mutta tekee sitä suoralla tiellä vaan.
Itse olen diagnosoinut että olis liian pieni akku ja ei saa tarpeeksi virtaa kun akku on muutenkin ihan huono, jos unohtaa sisävalon päälle niin ei starttaa enää 10min jälkeen tyyliin mutta silti akussa virtaa ihan tarpeeksi ajovaloille ja stereoille yms mutta volttimäärä tippuu n 10,5 volttiin. ja nykii pintakaasulla ihan kuin ei osaisi päättää onko kaasu päällä vai ei, oisko imuhaitariletkussa halkemia? ja ravistaa 2000-3000rpm jos ajaa tasakaasulla, mistähän johtuu?
Leave a comment:
-
Kannattaa tarkistaa myös pa- letkut tankilta koneelle asti. Mulla ainakin suodatin ja pumppu piti kurisevaa ääntä. Tehot oli välillä hukassa -> syy pa-letkujen liitoksia oli löysällä ja sai ilmaa väliin..
-Janne-
Leave a comment:
-
Tämän kerto myös vikakoodit. Tarviiko vaihdon jälkeen nollata koodit vai meneekö itellään pois? Työkaverilla oli samanlainen ongelma ja tunnistin vaihdettu mutta samat oireet edelleen.Originally posted by _nixu_ View PostNokka-akselin asentotunnistin kaput!
Tekee juuri tuon että kaikki suuttimet alkaa naputtaa kun ei tiedä nokka-akselin asentoa.
Leave a comment:
-
Onko sulla asc? Pitäis testailla itekin se kytkettynä pois:thinkOriginally posted by Supra^ View PostTämä kuullostaa mun oireiden tapaisilta, ei tosiaan suoraan kiihdyttäessä mitään erikoisempaa mutta risteyksistä kun kääntyy ja kiihdyttää niin käyttäytyy jännästi, puutuu ja nykiikin välillä. Mulla tosin autona 211tkm ajettu E39 535. Voishan se pumppu ollakin :think mulla menee ens viikolla vaihtoon suodatin+paineensäädin.
Leave a comment:
-
Tämä kuullostaa mun oireiden tapaisilta, ei tosiaan suoraan kiihdyttäessä mitään erikoisempaa mutta risteyksistä kun kääntyy ja kiihdyttää niin käyttäytyy jännästi, puutuu ja nykiikin välillä. Mulla tosin autona 211tkm ajettu E39 535. Voishan se pumppu ollakin :think mulla menee ens viikolla vaihtoon suodatin+paineensäädin.Originally posted by JJT View PostJaaaha, huomasinpa tuossa eilen että pahiten puutuu/ saattaa jopa nykäistä kun kanttaa vauhdilla oikealle esim, risteyksestä.
Voisko bensapumppu tehdä tuota? Bensaa oli tankissa n.50l. ettei sen vähyydestä ainakaan johdu.
Autolla ajettu 212tkm, ja alkup. pumppu taitaa vielä pyöriä.
Leave a comment:
-
Ja auto oli?Originally posted by CarlosM View PostMitä tyhjäkäynnille pitäis tapahtua? Piuhoja roplailin kun en äkkiseltään muutakaan osannu, ja tota imm:n piuhaakin irrottelin. Mulla tyhjäkäynnissä ei tapahtunu mitään muutosta. Kävin pikku lenkillä ja auto käyttäyty samalla tavalla mut vieläkin puutuneempi kun normaalisti. Piuha takasin ja tyhjäkäynti haki pari kertaa ja asettu takasin siihen normi ~600..
Leave a comment:
-
Originally posted by Hunni View PostNoniin. Toissapäivänä hävis omasta autosta alavääntö aika radikaalisti (M52B28). Tyhjäkäyntiä käy ihan tavallisesti, mutta suuttimien tienoilta kuuluu nyt sellanen melko kova tikitys mitä ennen ei kuulunut. Yläkierroksilla menee aikalailla normaalisti, mutta muuten meno on kyllä tukkoisen oloista. Kuulostaakin ihan tukkoiselta. Lähtee käyntiin hieman vaikean olosesti. Vikakoodeja ei ole luettu. Muuten kyllä vaikuttaa anturivialta, mutta toi tikitys ihmetyttää. Ideoita? Jossakin suuttimessa jotain likaa kenties?
Olikos sulla vk-tiiviste vaihdettu jo? Mulla teki sillon siinä vanhassa 325:ssä saman, kun yks tulppa / puola ui öljyssä tarpeeks ja yhestä pytystä puuttu kipinä alakierroksilla.
Leave a comment:
-
Nokka-akselin asentotunnistin kaput!Originally posted by Hunni View PostNoniin. Toissapäivänä hävis omasta autosta alavääntö aika radikaalisti (M52B28). Tyhjäkäyntiä käy ihan tavallisesti, mutta suuttimien tienoilta kuuluu nyt sellanen melko kova tikitys mitä ennen ei kuulunut. Yläkierroksilla menee aikalailla normaalisti, mutta muuten meno on kyllä tukkoisen oloista. Kuulostaakin ihan tukkoiselta. Lähtee käyntiin hieman vaikean olosesti. Vikakoodeja ei ole luettu. Muuten kyllä vaikuttaa anturivialta, mutta toi tikitys ihmetyttää. Ideoita? Jossakin suuttimessa jotain likaa kenties?
Tekee juuri tuon että kaikki suuttimet alkaa naputtaa kun ei tiedä nokka-akselin asentoa.Last edited by _nixu_; 12-09-2009, 13:10.
Leave a comment:
-
Noniin. Toissapäivänä hävis omasta autosta alavääntö aika radikaalisti (M52B28). Tyhjäkäyntiä käy ihan tavallisesti, mutta suuttimien tienoilta kuuluu nyt sellanen melko kova tikitys mitä ennen ei kuulunut. Yläkierroksilla menee aikalailla normaalisti, mutta muuten meno on kyllä tukkoisen oloista. Kuulostaakin ihan tukkoiselta. Lähtee käyntiin hieman vaikean olosesti. Vikakoodeja ei ole luettu. Muuten kyllä vaikuttaa anturivialta, mutta toi tikitys ihmetyttää. Ideoita? Jossakin suuttimessa jotain likaa kenties?
Leave a comment:
-
No niin, uutta infoa tuohon outoon meteliin mitä toi auto pitää virrat päällä. Kierroslukumittari vetää ihan omaa ralliaan kun toi ääni kuuluu. Jossain ketjussa oli samaa ongelmaa ja siellä oli ainakin yhtenä vikana joku murtunut liitos sähköjohdossa, täytyy tutkia. Tosin sieltä tuli se vikakoodi 83 rpm sensor tjsp.
Leave a comment:
Leave a comment: