M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #91
    Originally posted by 0101769 View Post
    eli JOS auto toimii täyskaasulla ja osakaasulla hyvin? tällöin ainakin bensansaanti ja sytytys on oltava kunnossa, kuin myös katti ei voi olla tukossa eikä ilmamassamittarikaan tuollaisia temppuja tee. eikä moottorin ohjausboxi. anturit yms kunnossa jos vikakoodia ei tule.

    suuttimet kunnossa kun kerran olit vaihtanut ne eri sylintereihin eikä vaikutusta tullut. ecu tiputtaa sylinterit pois huonon käynnin takia ainakin katkaisemalla suuttimilta sen ohjaus impulssin ja kuittaantuu pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, joten jos tästä olisi osittain kyse ei sylinterit tulisi mukaan kierroksillakaan.
    suuttimien toiminnan/tikityksen voi kuunnella stetoskoopilla maksaa tarjoustalossa sen 10e

    nyt selvityksesi perusteella kyseessä on eri vika kuin aikaisemmin (topicin alussa)

    jäljelle jää imusarjan tiiviste juuri näiden huonosti käyvien sylinterien kohdalta, lievä venttiilivuoto useammassa sylinterissä (erittäin epätodennäköistä), jos jompi kumpi tuon puolen nokista olisi ajoitus hypännyt hampaalla voisi vaivat olla myös tuollaisia mutta tämän taas selvittäisi se puristepainemittaus. lamda saattaa hajota jos autolla ajetaan huonokäyntisenä.

    eli aloita halvimmasta vaihtoehdosta ja uusi ne imusarjan tiivisteet... tai teetä ohivuoto ja puristuspainemittaus jollain asiantuntevalla pajalla.



    eli osat nro 15
    -Suuttimia kuuntelin eilen ihan putken pätkällä ja selvästi tikutus kuului.

    -Vika on sama kuin kesällä. Tosin tässä tuli hieman äksidenttiä tuon boxin kanssa kun oli pinni vääntynyt. Olen ehkä voinut kuvailla vikaa erinlailla viimeksi.

    -Olen painetta laittanut tyhjäkäynti venttiilin kautta imusarjaan. Mistään ei kuulu tuhinaa. Ja kun "paineensyötön" ottaa pois letkusta niin tohanus käy kun imusarja tyhjenee.




    -Ohivuoto ja puristuspaine mittaus myöskin tehdään jossain vaiheessa ehdottomasti.

    -lambdan arvot toistaiseksi näytti inpan mukaan olevan OK. Toinen lambda vaihdettu loppukesästä. Kuskin puolelle vaihdettiin ja tämän huomasi kulutuksesta.

    -myöskin imusarjan tiivisteen vaihdan varmasti mikäli tarvetta. Eilen oli kolme kaveria jotka olivat sitä mieltä myöskin ettei ole imuvuotoja.

    Sori ei ollut tarkoitus teilata kaikkia sinun ideoita. Tälläisiä juuri nyt kaipaan, että osaan huomioida kaikki mahdolliset jutut.

    Comment

    • 0101769
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 68
      • hyvinkää

      #92
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Muistelen lukeneeni täältä foorumilta tai jostain muualta samantapaisen keissin. Vika ei poistunut vaikka kuinka vaihdettiin osia ja lopulta syyksi paljastui vuotava kannentiiviste joka vuoti kahden sylinterin välissä.
      ja tämäkin asia selviää sillä ohivuotomittauksella... joka ei paljoa voi maksaa etenkin jos sen teettää vain näihin huonosti käyviin sylintereihin + yhteen ehjään.
      vielä kun purkaa valmiiksi viscot yms rojut pois tieltä että pajalle jää vain se parin puolan ja tulpan irroitus + mittaus tehtäväksi. jos pajalla ei kokemusta v8:sta niin kannattaa viedä vielä kartta sytytys ja sylinterijärjestyksestä mukaan, ja antaa asentajalle saattaa nopeuttaa hommaa...

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #93
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Muistelen lukeneeni täältä foorumilta tai jostain muualta samantapaisen keissin. Vika ei poistunut vaikka kuinka vaihdettiin osia ja lopulta syyksi paljastui vuotava kannentiiviste joka vuoti kahden sylinterin välissä.
        Mahdollista, mutta voisko olla neljä pyttyä pimeenä?

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #94
          Originally posted by Cell View Post
          Ei tule maffista vikailmoa ellei ole kokonaan paskana. Ensimmäisenä rikkinäinen maf antaa lambdasäädön rajaylityksen vikakoodin, mutta saman koodin antaa myös imuvuoto ja rikkinäinen huohotinvena jne. Aiheuttaa kyllä käyntihäiriötä heiketessään, eikä välttämättä näy mitenkään täyskaasulla vielä ellei pääse dynossa ajamaan peräkkäin ehjää ja rikkinäistä. Hissukseen se siis heikkenee, mutta tosiaan korjausarvot vois kertoa jotain jopa tästä asiasta.
          Maffia voi kyllä kokeilla kaverin autosta.

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #95
            Onko tästä tietoa mikä on kummankin puolen johtosarjassa?
            BMW 1437704
            Beru 0 310 023 004

            Comment

            • vkn
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 75
              • KotHam city..

              #96
              Olitko sitä kampiakselin anturia vielä vaihtanut? Täällä aiheutti samantapaista on/off toimintaa.
              E34 540 -94

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #97
                Originally posted by vkn View Post
                Olitko sitä kampiakselin anturia vielä vaihtanut? Täällä aiheutti samantapaista on/off toimintaa.
                Sitä ei ole vaihdettu. Tilattu kylläkin.
                Väittävät, että auto menee yleensä kerralla pimeäksi. Starttauttaa pitkään ja ei välttämättä lähde edes käyntiin.

                Comment

                • vkn
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 75
                  • KotHam city..

                  #98
                  Originally posted by Luntti View Post
                  Sitä ei ole vaihdettu. Tilattu kylläkin.
                  Väittävät, että auto menee yleensä kerralla pimeäksi. Starttauttaa pitkään ja ei välttämättä lähde edes käyntiin.
                  No kyllä täällä käyntiin lähti ja pelasi silloin kun huvitti.. Tottahan se on, jos otat anturin liittimen irti niin eihän se käyntiin lähde. Vaihdoin silloin aikanaan tämän anturin ja annoin käydä pihassa noin 15 min ennen ajoa. Käynti parani huomattavasti tuona aikana ja ajaessa suuremman lenkin (20-30km) ei käyntihäiriöstä ollut tietoakaan.
                  E34 540 -94

                  Comment

                  • rainekoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 294
                    • oulainen

                    #99
                    Mistä ja mihin hintaan saa kampiakselin anturin? Ja käykö 535:ssa sama anturi?

                    Comment

                    • vkn
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 75
                      • KotHam city..

                      Originally posted by rainekoo View Post
                      Mistä ja mihin hintaan saa kampiakselin anturin? Ja käykö 535:ssa sama anturi?
                      Oili Jalonen Turun suunnalla luopui 540 anturista 20e. Uusien hintoja en edes kysellyt kun siellä päin satuin olemaan.
                      E34 540 -94

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by rainekoo View Post
                        Mistä ja mihin hintaan saa kampiakselin anturin? Ja käykö 535:ssa sama anturi?
                        Mielestäni ainut järkevä vaihtoehto on ostaa uusi anturi, esim. merkkiliikkeestä tms.
                        M550d

                        Comment

                        • rainekoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 294
                          • oulainen

                          Paljokhan maksaa uus anturi?

                          Comment

                          • JoniB
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 551
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Muistelen lukeneeni täältä foorumilta tai jostain muualta samantapaisen keissin. Vika ei poistunut vaikka kuinka vaihdettiin osia ja lopulta syyksi paljastui vuotava kannentiiviste joka vuoti kahden sylinterin välissä.

                            Juu v12:n kanssa oli hiukan vastaavaa, mutta jos välillä kuitenkin toimi niin ehkä vähän kaukaa haettua.
                            Jos siis tuota tarkoitit?

                            Tässä siis (taas) tämä häirikkö m73b54:

                            Last edited by JoniB; 20-11-2009, 14:22.

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              Originally posted by rainekoo View Post
                              Paljokhan maksaa uus anturi?
                              Nokan anturi tais olla 135e ja kampura reilu 100e orkkisena.
                              Tarvikkeena en edes uskalla ostaa nyt. PeteS nickki kokeili kahta tarvike anturia ja ei saanut toimiin. Orkkis osalla heti. Tosin kyseessä oli e39 528i.
                              Vastus arvot olivat väärät tarvike antureissa.

                              Comment

                              • Luntti
                                2Wheel Driver
                                • Jul 2003
                                • 5021
                                • Yka

                                Originally posted by JoniB View Post
                                Juu v12:n kanssa oli hiukan vastaavaa, mutta jos välillä kuitenkin toimi niin ehkä vähän kaukaa haettua.
                                Jos siis tuota tarkoitit?

                                Tässä siis (taas) tämä häirikkö m73b54:

                                http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=750

                                Jaahans, siellä oli paineet pyttyjen välissä.
                                Kyllä tämäkin auto mitataan ohivuodoilla sun muuta.

                                Sitä vaan tässä ihmeteltiin, että miksi on kesästä asti toiminut.:think
                                Otsikossa lukee, että 123 pytyt mutta silloin myös taisi olla myös 4 pytty pimeänä. Ei muista enään.
                                Fortet laitettiin tankkiin se jälkeen ei ollut mitään oireita paitsi nyt.

                                Comment

                                Working...
                                X