M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)

    Eli tänään 740i antoi aluksi vaimolle pahimmat oireet.
    Ja oire on nyt kokoajan päällä.
    Vika on ollut muutaman viikon ajottainen, mutta tosiaan nyt kokoajan.
    Emäntä oli ajelemassa niin oli ajossa nykinyt niin kovaa ettei ollut meinannut päästä jotain pientä mäkeä ylös.
    Auto oli tunnin verran sammuksissa ja käynnistyi hyvin, mutta kävi tosi huonosti. Niin huonosti ettei ollut jaksanut edes liikahtaa.

    Menin hakemaan autoa niin edelleen käynnistyi hyvin ja sillä pystyi ajamaan kotiin.

    Luettiin vikakoodit ja antaa viaksi Misfiring cylinder 1,2 ja 3.
    Eli tarkoittaa ilmeisesti sytytyskatkoja sylintereissä.
    Tulppien vaihto ei auttanut. Eikä myöskään kun vaihtoi ykkös puolan nelospytyn kanssa. Jos puolassa vika niin vikahan olisi pitänyt siirtyä nelopyttyyn myös.

    Johtosarjan liitoksissa tai ohjainboxissa mahdollisesti vika.
    Johtosarjan tutkimista aloitinkin jo, mutta toistaiseksi ei tärpännyt.

    Onko muilla tullut vastaan vastaavaa vikaa tai kuullut puhuttavan onko ohjainboxeja mennyt?
    Muita ideoita?
    Last edited by Luntti; 24-11-2009, 19:49.
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by Luntti View Post
    Eli tänään 740i antoi aluksi vaimolle pahimmat oireet.
    Ja oire on nyt kokoajan päällä.
    Vika on ollut muutaman viikon ajottainen, mutta tosiaan nyt kokoajan.
    Emäntä oli ajelemassa niin oli ajossa nykinyt niin kovaa ettei ollut meinannut päästä jotain pientä mäkeä ylös.
    Auto oli tunnin verran sammuksissa ja käynnistyi hyvin, mutta kävi tosi huonosti. Niin huonosti ettei ollut jaksanut edes liikahtaa.

    Menin hakemaan autoa niin edelleen käynnistyi hyvin ja sillä pystyi ajamaan kotiin.

    Luettiin vikakoodit ja antaa viaksi Misfiring cylinder 1,2 ja 3.
    Eli tarkoittaa ilmeisesti sytytyskatkoja sylintereissä.
    Tulppien vaihto ei auttanut. Eikä myöskään kun vaihtoi puolan nelospytyn kanssa. Jos puolassa vika niin vikahan olisi pitänyt siirtyä nelopyttyyn myös.

    Johtosarjan liitoksissa tai ohjainboxissa mahdollisesti vika.
    Johtosarjan tutkimista aloitinkin jo, mutta toistaiseksi ei tärpännyt.

    Onko muilla tullut vastaan vastaavaa vikaa tai kuullut puhuttavan onko ohjainboxeja mennyt?
    Muita ideoita?
    Annat papalle sen johtosarjan että mittää resistanssit siitä, meinaa kovettua ne ja jos niitä liikuttelee niin kuoret mennee rikki ja saattaa maadotella tms ottaa häiriöö
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3196
      • Saarijärvi

      #3
      Originally posted by Luntti View Post
      Eli tänään 740i antoi aluksi vaimolle pahimmat oireet.
      Ja oire on nyt kokoajan päällä.
      Vika on ollut muutaman viikon ajottainen, mutta tosiaan nyt kokoajan.
      Emäntä oli ajelemassa niin oli ajossa nykinyt niin kovaa ettei ollut meinannut päästä jotain pientä mäkeä ylös.
      Auto oli tunnin verran sammuksissa ja käynnistyi hyvin, mutta kävi tosi huonosti. Niin huonosti ettei ollut jaksanut edes liikahtaa.

      Menin hakemaan autoa niin edelleen käynnistyi hyvin ja sillä pystyi ajamaan kotiin.

      Luettiin vikakoodit ja antaa viaksi Misfiring cylinder 1,2 ja 3.
      Eli tarkoittaa ilmeisesti sytytyskatkoja sylintereissä.
      Tulppien vaihto ei auttanut. Eikä myöskään kun vaihtoi puolan nelospytyn kanssa. Jos puolassa vika niin vikahan olisi pitänyt siirtyä nelopyttyyn myös.

      Johtosarjan liitoksissa tai ohjainboxissa mahdollisesti vika.
      Johtosarjan tutkimista aloitinkin jo, mutta toistaiseksi ei tärpännyt.

      Onko muilla tullut vastaan vastaavaa vikaa tai kuullut puhuttavan onko ohjainboxeja mennyt?
      Muita ideoita?
      Mites bensapuoli, pumppu tullu tiensä päähän tollai takerrellen eikä kertarysäyksellä?
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Originally posted by Morkai View Post
        Mites bensapuoli, pumppu tullu tiensä päähän tollai takerrellen eikä kertarysäyksellä?
        Ei kai vikakoodit pumppu vian takia anna sytytyskatkoihin.:think

        Comment

        • Yltti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2792
          • Kuopio suamen texas

          #5
          Originally posted by Luntti View Post
          Ei kai vikakoodit pumppu vian takia anna sytytyskatkoihin.:think

          Voipihan se antaa jos pumppu kuitenkin pyörii mutta ei tuota tarpeeksi paljon kakkua pyttyihin->auto luulee ettei saa ainetta tarpeeksi ja ei sytytä -> misfirehan siitä tulee.

          edit:Eihän tulpankoloissa ollut öljyä.
          Last edited by Yltti; 31-05-2009, 06:41.
          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
          F10 525d Xdrive comfort sitte
          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
          www.rotator.fi

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #6
            Originally posted by Yltti View Post
            Voipihan se antaa jos pumppu kuitenkin pyörii mutta ei tuota tarpeeksi paljon kakkua pyttyihin->auto luulee ettei saa ainetta tarpeeksi ja ei sytytä -> misfirehan siitä tulee.

            edit:Eihän tulpankoloissa ollut öljyä.
            Aivan. Pumppukaan ei ole pois suljettu sitten.
            Kaikki pitää koittaa miettiä nyt, että vika löytyis.

            Ei ole öljyä tulpankoloissa.

            Comment

            • Yltti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2792
              • Kuopio suamen texas

              #7
              Oireileeko enemmän kylmänä kuumana,puolilämpimänä. Onkos tietoa millon polttoainesuodatin on vaihdettu.

              Esim. Työn puolesta etsittiin vikaa mercedes autosta bensa vehe. Ilmoitti sytty katkoa 2 pyttyyn. Vaihettiin polttoainepumppu,toimi ok 2 päivää ja taas vika uusiutui, sitten tuli mieleen vilkaista huoltokirjaa ja siellä oli maininta p-a suodattimen vaihosta n 100tkm sitten. Entinen suodatin irti ja ja uus paikoilleen ei vikaa enää tullutkaan. Entinen suodatin oli tukossa ja mesen v8 ei saanu enää kakkua tarpeeksi. Omistaja vielä kertoi että auto ollut pojalla käytössä talven ajan, joka aina tankkaa 20€ ja ajaa ajotietokoneen mukaan sillein et p-a määrällä pääsee 5 km niin oisko mennyt tankin pohjalta kaikki kököt suodattimeen.
              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
              F10 525d Xdrive comfort sitte
              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
              www.rotator.fi

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                Kyllä kai sitä suodattimen vaihdosta pitää jatkaa.
                En tiedä milloin on vaihdettu. Mielenpäällä kyllä on ollut jo 2 vuotta.
                Just yritin tutkia autoa, sen johtoja ja liittimiä.
                Nyt kylmänä käynnistettäessä vaikutti, että kävi vielä huonommin kuin eilen.
                Vänkärin puolen pytyt näyttäis olevan pimeenä. Käynti ei mennyt enään huononmaksi vaikka otti puolan johtoja irti.
                PA-syöttö tulee ensin kuskin puolelle. Oisko vaikutusta asiaan, että ensinmäiset neljä pyttyä saa bensaa? Lopuille ei enään riitä. Ehkä nelonen taas saa kun polttoaine on ohittanut kolme pyttyä välistä.
                Pytty järjestyksellä tarkoitan tätä: http://autorepair.about.com/library/...bl-fo-3627.htm
                Ja "suutintukki" kiertää näin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=13&fg=15
                Eli 8765 pytyt saa ensin polttoainetta.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4651
                  • Tampere

                  #9
                  katalysaattorista romut irti ja ne sitten putken tukkona?
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Tai sitten imuvuoto, sillä saa ihan mielenkiintoisen tyhjäkäynninkin aikaiseksi. Kokemusta on millaiseksi M60 menee kun on pahoja imuvuotoja, sillä ei tosiaan pääse edes liikkeelle ja käy hädin tuskin. Eikä M62 sen vikasietoisempi tämmöisten suhteen ole. Kun tyypillisesti näistä kaseista kosahtaa se huohotinventtiili, ei tsekkaus tai vaihto ole yhtään huono idea.

                    Myös maf -> kaasuläppä kannattaa ottaa irti ja kurkata.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      #11
                      Originally posted by fraatti View Post
                      katalysaattorista romut irti ja ne sitten putken tukkona?
                      Vuoden vanhat katit. Vetoja löytyi ainakin eilen kun ajoittain toimi.

                      Originally posted by Cell View Post
                      Tai sitten imuvuoto, sillä saa ihan mielenkiintoisen tyhjäkäynninkin aikaiseksi. Kokemusta on millaiseksi M60 menee kun on pahoja imuvuotoja, sillä ei tosiaan pääse edes liikkeelle ja käy hädin tuskin. Eikä M62 sen vikasietoisempi tämmöisten suhteen ole. Kun tyypillisesti näistä kaseista kosahtaa se huohotinventtiili, ei tsekkaus tai vaihto ole yhtään huono idea.

                      Vaihdettu, parikuukautta sitten tuo huohotin.
                      Mistä muualta pitäis imuvuotoja löytyä? Eilen ruiskutettu starttipilottia pullollinen. Ei löytynyt sillä ainakaan vuotoja.

                      Myös maf -> kaasuläppä kannattaa ottaa irti ja kurkata.
                      Maf testattua aiemmin toisesta autosta. Mitä kaasuläpästä pitää katsoa?


                      EDIT: tuli vähän hullusti vastaukset(Cellin guotessa)

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Jäi vähän näköjään sana pois Siis maf -> kaasuläppä putki kannattaa ottaa pois, hehheh. Jos huohotin vaihdettu niin siinä ei varmaan vikaa ole.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Yltti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2792
                          • Kuopio suamen texas

                          #13
                          Isoksi polttoainepulaksi minä tätä kutsuisin ja vaihtaisin eka sen suodattimen->vikakoodin luku.
                          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                          F10 525d Xdrive comfort sitte
                          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                          www.rotator.fi

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #14
                            Imuvuoto löytynyt imusarjan päästä. Keulaosasta.
                            Kaasuläpän laipasta. Illalla parempi selonteko kuvien kanssa.

                            Comment

                            • JoniB
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 551
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Tuliko kuntoon imuvuodon korjauksella?

                              Tuli vain sellainen kauhuskenaario mieleen perustuen omiin kokemuksiin että..

                              m73b54 alkoi käymään huonosti jne.
                              Vikakoodina antoi sytytyskatkoksia 1,2, 4 ja 5sylinterereissä siis vierekkäiset sylinterit.
                              Lopulta viaksi paljastui vuotava kannentiiviste.
                              Paineet vuosivat siis sylinteristä toiseen, kuitenkaan sekoittamatta/hävittämättä öljyjä ja vesiä.

                              Äärimmäisen epäselvästi kirjoitettu mutta josko sait selvää

                              Tuolta selontekoa ja kertomusta enemmän:http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=750
                              Last edited by JoniB; 20-11-2009, 14:21.

                              Comment

                              Working...
                              X