M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1998
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Luntti View Post
    -----Tarkoitatko miten nyt oireilee? Tyhjäkäyntiä tärryttää ainakin.
    Juuri kävin autolla ajamassa ja toimii normaalisti ajossa. Tosin silti voi olla yksi tai kaksi pyttyä pois pelistä.
    Niin, lähinnä kiinnostaisi tietää että mistä ecu päättelee että joku pytty ei sytytä eli tulee tuo misfire- koodi? onko sitä varten joku anturi, tms ? M60 koneissa kun ei moista "hienoutta" olekaan...

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3196
      • Saarijärvi

      #32
      Eikai se M62 osaa sen paremmin sanoa mikä pytty puuttuu pelistä, kuin M60. Parhaimmillaankin vaan arvaus, lähtisin siitä puolien vaihdosta vieläkin.. yksi tai useampi.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1998
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Morkai View Post
        Eikai se M62 osaa sen paremmin sanoa mikä pytty puuttuu pelistä, kuin M60. Parhaimmillaankin vaan arvaus, lähtisin siitä puolien vaihdosta vieläkin.. yksi tai useampi.
        Nii-i, mutta millähän logiikalla se bitti tallentuu sinne ECU:n muistiin ?

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #34
          Originally posted by pheno View Post
          Niin, lähinnä kiinnostaisi tietää että mistä ecu päättelee että joku pytty ei sytytä eli tulee tuo misfire- koodi? onko sitä varten joku anturi, tms ? M60 koneissa kun ei moista "hienoutta" olekaan...
          En tiedä sitä, mutta eculta kuitenkin lähtee piuhat suuttimille ja puolille.
          Nakutus tunnistimet on kummallakin puolella lohkossa. 2 ja 6 pyttyjen kohdalla. En tiedä osaako ne lukea jotain.

          Originally posted by Morkai View Post
          Eikai se M62 osaa sen paremmin sanoa mikä pytty puuttuu pelistä, kuin M60. Parhaimmillaankin vaan arvaus, lähtisin siitä puolien vaihdosta vieläkin.. yksi tai useampi.
          Miksei vika sitten siirry esim. 8 pytylle jos vaikka 1 pytyltä siirtää puolan sinne?

          Originally posted by pheno View Post
          Nii-i, mutta millähän logiikalla se bitti tallentuu sinne ECU:n muistiin ?
          Jaa-a, ei tietoa.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #35
            Originally posted by pheno View Post
            Nii-i, mutta millähän logiikalla se bitti tallentuu sinne ECU:n muistiin ?
            Se on monen asian summa... Nokka (nokkien) ja kampi-akselin asentoantureiden sekä nakutus-anturin ja itse puolan yhteistyön tulos...
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3196
              • Saarijärvi

              #36
              Originally posted by Luntti View Post
              Miksei vika sitten siirry esim. 8 pytylle jos vaikka 1 pytyltä siirtää puolan sinne?
              Jos siinä ykköspytyssä ei oo vikaa alunperinkään, vaan on arvannu väärin.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #37
                Originally posted by Morkai View Post
                Jos siinä ykköspytyssä ei oo vikaa alunperinkään, vaan on arvannu väärin.
                Totta sekin.

                Privaan tuli myös sellaset vaihtoehdot kuin kampuran hihnapyörän löystyminen ja lambda vika.
                Löysällä oleva hihnapyörä kolinallaan sekoitti toisessa autossa nakutustunnistimet ja sitä myötä arvot sekaisin.
                Samasta autosta oli myös rikkinäinen lambda antanut misfiren. Mutta ei ollut vikakoodeissa lambdasta merkintää. Oskiloskoopilla oli lambda vika selvinnyt.

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #38
                  DME tarkistettu, ei vaikutusta.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    M62 triggeri on integroitu vauhtipyörään, ja on siten kiinteästi kampurassa. M60 on värinänvaimentimessa. Kiinteällä pystytään lukemaan kiihtyvyyksiä reaaliajassa kun ecussa on tarpeeksi potkua, jolloin pystytään seuraamaan yksittäisten sytytysten tuottamaa voimaa. Kone tietää koko ajan mikä pytty on työtahdilla joten noista pystyy päättelemään mikä ei sytytä tai polttaa perseelleen. Tietty määrä viallisia työtahteja antaa vikakoodin, suurempi määrä sammuttaa ko. sylinterin.

                    Samalla tekniikalla M57 synkkaa suuttimien tuotot lennossa. Oisko ollu jo M62 vai M62TU kun osaa myös synkkailla tyhjäkäyntiä sylinterikohtaisesti jossain määrin tuolla.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19180
                      • -

                      #40
                      Katalysaattori tai pakoputki tukossa. Helpoin kokeilla käyttämällä koko pakoputki irti katalysaattorien etupuolelta.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        #41
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Katalysaattori tai pakoputki tukossa. Helpoin kokeilla käyttämällä koko pakoputki irti katalysaattorien etupuolelta.
                        Meinasin tarkistaa samalla kun vaihdan PA-suodattimen.
                        Varmaan alkuviikolla. Tänään ja huomenna täytyy hieman harrastaa muuta.

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #42
                          No niin, nyt näyttää todella hyvältä.
                          Kohta lähden lukemaan vielä vikakoodit niin tulee täysi varmuus.

                          Tänään siis vaihdettu PA-suodatin. Ei vaikutusta.
                          Autossa on tarvike katit ja niissä oli lambdalle tarkoitettu roput.
                          Poistin ne, ei mitään vaikutusta.
                          Puolat mittasin kaikki samoissa ohmeissa.

                          Sitten se tärkein.
                          Yhtäkkiä meillä tuli mieleen, että laitetaan Forte suuttimien puhdistus/voitelu ainetta.
                          10 kilometrin ajon jälkeen auton alkoi toimimaan.
                          Nyt olen ajanut n. 50km ja toimii moitteetta. Ei tärise tyhjäkäynnillä perspukamiin ja käy kaikilla.

                          Nyt lukemaan vikakoodit.
                          Ja uskosin, että illalla vielä loppuraportti.

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #43
                            EI VIKAKOODEJA.
                            Siis pää syyllinen oli suuttimet jotka eivät toimineet kunnolla.

                            Comment

                            • JoniB
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 551
                              • Lappeenranta

                              #44
                              Hieno juttu että kerrankin pääsee näin helpolla

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3196
                                • Saarijärvi

                                #45
                                Minä laitan kans fortea jos auttaa näinkin pahaan o_O
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X