M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    Originally posted by Cell View Post
    Tänään ero aiempiin on ollut myös se, että sulta on ollu lambdasäätö pois pelistä.
    Totta. Tänään tuli lambda vika.
    Pelkääkin, että kun laitan lambdan kuntoon niin auto alkaa oireileen.

    Comment

    • Vesku1
      Photographer
      • Jun 2005
      • 1401
      • Haukipudas

      Tuossapa nuo samppae39:n hankkimat pdf:t Luntin autosta:

      1. Noi viat oli päällä, ku katoin ajon aikana.
      2. Nämä jäi pyörimään, nollausten jälkeen.
      3. Tossa näkee ainaki sen, että tuo toinen Lambda ei seuraa. Se pysy kokoajan 0,48 tai 0,49. Toinen muuttu ajon aikana.
      4. Tommoset arvot tuli ku pysähdyttiin adaptaatioarvojen nollauksen jälkeen.
      5. Tommoset tuli hetken seisonnan jälkeen.
      6. Ajettiin pätkä ja uus tsekkaus, nyt palkit oli tälleen, mut käynti oli hyvä kuitenkin.
      Sillon ku kävi huonosti, nii ne pytyt jotka 6. kohdan palkeissa näyttää huonolta oli hyviä ja päinvastoin.

      Nämä siis samppae39:ltä, ite en oo sekaantunu tähän autoon

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        Onko moottoriin koitettu tehdä fortehuuhtelua? Tuli vaan eräs tapaus mieleen, kun erään ranskiksen moottori alkoi aina välillä yhtäkkiä käymään kolmella, vika löytyi lopulta jumittavista venttiilinnostajista. Saattais olla ihan kokeilemisen arvoinen asia...
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1660
          • Vähäkyrö

          Fortea on tälläkin hetkellä tankissa.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Erittäin hyvää dataa löytyi noista veskun postaamista pdf:stä!

            Kun auto käy hyvin, on adaptaatiot pois pelistä = ecu rekisteröi smooth running controllin kautta suurta poikkeamaa sylinterien välillä, muttei korjaa sitä. (lambdat pois)

            Kun auto käy huonosti, korjaa ecu sylinterien välistä tasapainoa ja luulee saavuttaneensa balanssin.

            Billion dollar question on siis se, että miksi ecu luulee sylinterien välillä olevan poikkeamaa. Tää vaatii yöunet, mutta vahvisti mun oletukset tämän vian perimmäisestä olemuksesta. Sähkö.

            Kokeileppa nykäistä nokan anturi irti lennossa ja heitä pienet lenkit sen ollessa irti.

            edit: lisätääs vielä yks pala palapeliin: ecu luulee niiden sylintereiden käyvän normaalisti adaptaatioiden ollessa pois pelistä, jotka adaptaatioiden ollessa päällä kärsivät sytytyskatkoista.
            Last edited by Cell; 23-11-2009, 23:00.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by Samppae39 View Post
              Fortea on tälläkin hetkellä tankissa.
              Varmahan mie en oo, mutta ei ne fortet tankissa niihin nostajiin auta.
              M550d

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                Originally posted by jumbo View Post
                Varmahan mie en oo, mutta ei ne fortet tankissa niihin nostajiin auta.
                Juu, ei. Samppa varmaan luki vain, että Forte.
                Tuota pesu Fortea olen kyllä harkinnut, mutta ainahan tuo jäänyt tekemättä.
                Ei taida kuin yksi vihreä valo enää palaa. Joten pitäisköhän seuraavassa öljy vaihdossa tehdä.

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3196
                  • Saarijärvi

                  Eikö noi Inpasta luetut arvot vähän nyt viittaa siihen, että kampiakselin asennontunnistimen kanssa ongelmaa (tai latausjännite/akku). Vai miten se noi smoothness-arvot arpoo, asennontunnistimen antamasta tiedosta vai jostain muusta?
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by Morkai View Post
                    Eikö noi Inpasta luetut arvot vähän nyt viittaa siihen, että kampiakselin asennontunnistimen kanssa ongelmaa (tai latausjännite/akku). Vai miten se noi smoothness-arvot arpoo, asennontunnistimen antamasta tiedosta vai jostain muusta?
                    Kampuran asentotunnistimen arvosta, mutta tarvitsee toki myös tiedon mikä sylinteri kyseessä, eli asentoanturien yhteispeliä.

                    On muuten kaikki sylinterit jotka näyttää olevan toin smoothnessin mukaan päin honkia siitä sylinteripankista, jossa ei ole nokan asentoanturia. Montakohan astetta poikkeamaa ketjun venymä aiheuttaa pankkien välille?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1660
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by Luntti View Post
                      Juu, ei. Samppa varmaan luki vain, että Forte.
                      Tuota pesu Fortea olen kyllä harkinnut, mutta ainahan tuo jäänyt tekemättä.
                      Ei taida kuin yksi vihreä valo enää palaa. Joten pitäisköhän seuraavassa öljy vaihdossa tehdä.
                      Joo, silmiin tarttu vaan Forte, yhdistin sen sitte siihen polttoainelisäaineeseen. Sorry

                      Comment

                      • Radon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 463
                        • Suomi-Finland

                        Originally posted by Cell View Post
                        Kampuran asentotunnistimen arvosta, mutta tarvitsee toki myös tiedon mikä sylinteri kyseessä, eli asentoanturien yhteispeliä.

                        On muuten kaikki sylinterit jotka näyttää olevan toin smoothnessin mukaan päin honkia siitä sylinteripankista, jossa ei ole nokan asentoanturia. Montakohan astetta poikkeamaa ketjun venymä aiheuttaa pankkien välille?
                        Uskoisin että nakutusanturit on kanssa yhteydessä tohon smoothnessiin hyvin olennaisesti. Mutta kannattanee nyt ensin tuo lambda 2 pistää kuntoon jospa se pistää arvot pieleen ja moottorin ohjaus yrittää sitä sitten kompensoida onnistumatta ja lopulta kone nakuttaa niin paljon että pistää noiden 4 sylinterin kohdalta pillit pussiin.
                        Last edited by Radon; 24-11-2009, 12:01.

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1998
                          • Tampere

                          Originally posted by Radon View Post
                          Uskoisin että nakutusanturit on kanssa yhteydessä tohon smoothnessiin hyvin olennaisesti. Mutta kannattanee nyt ensin tuo lambda 2 pistää kuntoon jospa se pistää arvot pieleen ja moottorin ohjaus yrittää sitä sitten kompensoida onnistumatta ja lopulta kone nakuttaa niin paljon että pistää noiden 4 sylinterin kohdalta pillit pussiin.
                          tuli vaan mieleen, että miten se moottorinohjaus kompensoi, jos kerta lambda on mykkä ?

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            Originally posted by pheno View Post
                            tuli vaan mieleen, että miten se moottorinohjaus kompensoi, jos kerta lambda on mykkä ?
                            En ihan tarkkasti ole noiden moottorinohjauksesta perillä mutta tosiaan luulisi että kun vikakoodin antaa niin olisi ns. vikamoodissa ja olisi perusasetukset käytössä. Mutta tosiaan tuo ei välttämättä ole se alkuperäinen ongelma vaan se piilee jossakin muualla.

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              Lambdat alkoi toimiin kun käytin pilleillä punasena ne.
                              Ainakin inpan mukaan toimiin. JA autokin toimii.
                              Se mitä ei keretty tänään tehdä niin ottaa nyt pdf kuvia ajosta.
                              Tehdään vielä myöhemmin.

                              Comment

                              • Luntti
                                2Wheel Driver
                                • Jul 2003
                                • 5021
                                • Yka

                                Ei kai tuo voi enään paremmin käydä.
                                Euron kolikko pysyy pystössä helposti. Enenpi omat kädet tärisi, että sai sen pysyyn pystössä.


                                Forte huuhtelun kans tein tänään öljynvaihdon yhteydessä.
                                Kallista ainetta. Varmaan polttoöljy/diesel ajaisi saman asian. Niinhän koneet ennen vanhaan huuhdeltiin.
                                Video otettu muuten silloin kun Forte olivat pyörimässä koneessa.

                                Comment

                                Working...
                                X