Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Agua View PostMinä olen kyllä erimielta tosta kulutuksesta. Laihemmalla seoksella menee vähemällä, omien testien perusteella.:think
Ehkä se silla 14.7arvolla kulkee vähimällä ilma määrällä sita 100km/h:ta
Mutta eihän se sita tarkoita että sillä se kulkee taloudellisimmin?
Eli veikkaan etta tps on virheellinen tapa mitata kulutusta, koska se vain "mittaa" menevän ilman määrää
Tosin harvemmin näissä laitteissa on kulutuksella valia, mutta spekuloidaan
mielenkiinnosta
Leave a comment:
-
-
Jos olisi hakusessa esim 400hp m50 moottori joka menee mahd taloudellisesti niin eikö kannattaisi rakentaa b20 moottori pitkän kaavan mukaan kunnolla isoille paineille ja matka ajossa menisi pienemmällä sopalla kuin "isolohko"
Btw mitä öljyjä porukka käyttää näissä?
10w60?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVähimmällä kulutuksella noi viinamosat saa menemään, kun tasakaasulle säätää 14.7 afr. Ja on testattu parissakin eri autossa ajamalla pitkiäkin siirtymiä. Omassa pudotus 15.5->14.7 pudotti kulutusta yli litralla. Jo pelkästään tps-arvoa kattomalla tasanopeutta ajaessa näkee, kun seosta tuohon 14.7 hujakoille säädettäessä saa kaasua nostaa, että vauhti pysyy samana. Sama ennakon kanssa, pitää vakionopeuden koko ajan ja kattelee tps-arvosta, milloin kulkee kevyimmällä kaasulla.
Ehkä se silla 14.7arvolla kulkee vähimällä ilma määrällä sita 100km/h:ta
Mutta eihän se sita tarkoita että sillä se kulkee taloudellisimmin?
Eli veikkaan etta tps on virheellinen tapa mitata kulutusta, koska se vain "mittaa" menevän ilman määrää
Tosin harvemmin näissä laitteissa on kulutuksella valia, mutta spekuloidaan
mielenkiinnosta
Leave a comment:
-
-
Vähimmällä kulutuksella noi viinamosat saa menemään, kun tasakaasulle säätää 14.7 afr. Ja on testattu parissakin eri autossa ajamalla pitkiäkin siirtymiä. Omassa pudotus 15.5->14.7 pudotti kulutusta yli litralla. Jo pelkästään tps-arvoa kattomalla tasanopeutta ajaessa näkee, kun seosta tuohon 14.7 hujakoille säädettäessä saa kaasua nostaa, että vauhti pysyy samana. Sama ennakon kanssa, pitää vakionopeuden koko ajan ja kattelee tps-arvosta, milloin kulkee kevyimmällä kaasulla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMutta joku ne sit hajottaa kun vähän aikaa kepittää menemään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis
Ja tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
Minä oon vähän siinä uskossa että eri tulppaan vaihtamalla tätä ongelmaa ei ratkaista, koska näitä tulppamalleja on nyt useita, jotka kyllä pelaa. Mutta joku ne sit hajottaa kun vähän aikaa kepittää menemään.Last edited by Pazi88; 30-05-2016, 20:42.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by anttiviis View PostKyllä mulla ainakin huomaa jo 15,5 kohilla, että alkaa puutumaan ihan selvästi. Tosin 1 AFR rikastamalla häviää varmaan desin-kaks sadalla kilsalla?
ms1 aikoihin ajoin kruisingit 12-13,5 mitä lambda seilaili ja täyskaasut sen 11,8 eikä mulla ikään oo mennyt ainoatakaan tulppaa. Eikä myöskään oo nuilla seoksilla 15tkm jälkeen lohkossa mitään naarmuja sylinterien "huuhtelusta". Joka kerta, ko käyttäny lämpimäks asti niin öljyt aivan kirkkaana.
Ja mitä voi tarkalla mappaamisella saavuttaa, e85:llä voi päästä about samaan kulutukseen kruisailussa kuin bensalla stokiometrisellä - e85:n saa palamaan hyvin todella laihoinakin seoksina.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo ei ole muuta eroa. Sen vastuksen pitäs vissiin vähentää radiohäiriöitä tms.
Bensakone? Viinalla pelaa noin pienillä ennakoilla aika heikosti. Tai no käyhän se, mut kuumenee ihan reilusti ja polttoainetta palaaBensalle varmasti ok. Mut btw kun oon logannu vakio moottorinohjauksen ennakoita vakiokoneessa, niin ne on 25-35 välillä cruisaillessa. Vääntöhuipussa 23 astetta ja tippuu 18-19 asteen paikkeille vääntöhuipun jälkeen. Sit taas nousee vielä pari astetta ennen punarajaa.
Kuten sanoin, niin aivan tarkoituksella rajattu kierroksia ennakolla matalemmalle kun tyhjäkäynti säädetty läppää raottamalla, liian pienellä raolla, ei käy kunnolla kylmänä eikä tahdo lähtiä ilman kaasua käyntiin.
Tällä hetkellä se on 13 ja vain ja ainoastaan 700-1200rpm ja 40-75kpa, muuten ihan normaalit ennakot.
Joo tuommosia ennakoita mulla on kruisinkialueilla, mut meinasinkin ahdoilla olevia ennakoita jos sielä ongelmia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostLambda-aikakaudella ollaan jo ihan pihalla oikeista seossuhteistaEli ei tuo ole vielä edes laiha osakaasun seos, varsinkin E85:llä voi tähdätä paljon laihempiinkin seoksiin. Seossuhde osakaasullahan on paras just ennenkuin alkaa tulemaan käyntihäiriöitä, piruakos sitä polttoainetta tuhlaamaan....
Ja tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
ms1 aikoihin ajoin kruisingit 12-13,5 mitä lambda seilaili ja täyskaasut sen 11,8 eikä mulla ikään oo mennyt ainoatakaan tulppaa. Eikä myöskään oo nuilla seoksilla 15tkm jälkeen lohkossa mitään naarmuja sylinterien "huuhtelusta". Joka kerta, ko käyttäny lämpimäks asti niin öljyt aivan kirkkaana.
Leave a comment:
-
-
Itsehän jätin iridiumit kokonaan pois ja vaihoin ihan, racing tulppaan. Katsotaan miten pelittää, kun saan vehkeet ajoon.
Leave a comment:
-
Leave a comment: