Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Avatkaa uus topikki aiheesta.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Btw mitä öljyjä porukka käyttää näissä?
    10w60?
    5w-50 mobil itellä.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Minä olen kyllä erimielta tosta kulutuksesta. Laihemmalla seoksella menee vähemällä, omien testien perusteella.:think

    Ehkä se silla 14.7arvolla kulkee vähimällä ilma määrällä sita 100km/h:ta
    Mutta eihän se sita tarkoita että sillä se kulkee taloudellisimmin?
    Eli veikkaan etta tps on virheellinen tapa mitata kulutusta, koska se vain "mittaa" menevän ilman määrää

    Tosin harvemmin näissä laitteissa on kulutuksella valia, mutta spekuloidaan
    mielenkiinnosta
    Noh, sopii kokeilla.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Jos olisi hakusessa esim 400hp m50 moottori joka menee mahd taloudellisesti niin eikö kannattaisi rakentaa b20 moottori pitkän kaavan mukaan kunnolla isoille paineille ja matka ajossa menisi pienemmällä sopalla kuin "isolohko"

    Btw mitä öljyjä porukka käyttää näissä?
    10w60?

    Leave a comment:


  • Agua
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Vähimmällä kulutuksella noi viinamosat saa menemään, kun tasakaasulle säätää 14.7 afr. Ja on testattu parissakin eri autossa ajamalla pitkiäkin siirtymiä. Omassa pudotus 15.5->14.7 pudotti kulutusta yli litralla. Jo pelkästään tps-arvoa kattomalla tasanopeutta ajaessa näkee, kun seosta tuohon 14.7 hujakoille säädettäessä saa kaasua nostaa, että vauhti pysyy samana. Sama ennakon kanssa, pitää vakionopeuden koko ajan ja kattelee tps-arvosta, milloin kulkee kevyimmällä kaasulla.
    Minä olen kyllä erimielta tosta kulutuksesta. Laihemmalla seoksella menee vähemällä, omien testien perusteella.:think

    Ehkä se silla 14.7arvolla kulkee vähimällä ilma määrällä sita 100km/h:ta
    Mutta eihän se sita tarkoita että sillä se kulkee taloudellisimmin?
    Eli veikkaan etta tps on virheellinen tapa mitata kulutusta, koska se vain "mittaa" menevän ilman määrää

    Tosin harvemmin näissä laitteissa on kulutuksella valia, mutta spekuloidaan
    mielenkiinnosta

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Vähimmällä kulutuksella noi viinamosat saa menemään, kun tasakaasulle säätää 14.7 afr. Ja on testattu parissakin eri autossa ajamalla pitkiäkin siirtymiä. Omassa pudotus 15.5->14.7 pudotti kulutusta yli litralla. Jo pelkästään tps-arvoa kattomalla tasanopeutta ajaessa näkee, kun seosta tuohon 14.7 hujakoille säädettäessä saa kaasua nostaa, että vauhti pysyy samana. Sama ennakon kanssa, pitää vakionopeuden koko ajan ja kattelee tps-arvosta, milloin kulkee kevyimmällä kaasulla.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mutta joku ne sit hajottaa kun vähän aikaa kepittää menemään.
    Ylikuumeneminen?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis

    Ja tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
    Ihan järkeenkäypä teoria :think Pitääpä kattoa millä mallilla TPS decel on, kun ms2 megassa on kuitenkin jopa vähän säätömahdollisuutta sille. Laitan vasta uudet tulpat paikalleen sen jälkeen.

    Minä oon vähän siinä uskossa että eri tulppaan vaihtamalla tätä ongelmaa ei ratkaista, koska näitä tulppamalleja on nyt useita, jotka kyllä pelaa. Mutta joku ne sit hajottaa kun vähän aikaa kepittää menemään.
    Last edited by Pazi88; 30-05-2016, 20:42.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mutta mikä tarkalleen ottaen tää sun racing tulppas on?

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Kerros lisää tästä racing tulpasta.. :think
    Katotaan, kun pelittään saadaan ni kokemuksia. Lätäkön takana käytetään noita mitä hommasin.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by anttiviis View Post
    Kyllä mulla ainakin huomaa jo 15,5 kohilla, että alkaa puutumaan ihan selvästi. Tosin 1 AFR rikastamalla häviää varmaan desin-kaks sadalla kilsalla?

    ms1 aikoihin ajoin kruisingit 12-13,5 mitä lambda seilaili ja täyskaasut sen 11,8 eikä mulla ikään oo mennyt ainoatakaan tulppaa. Eikä myöskään oo nuilla seoksilla 15tkm jälkeen lohkossa mitään naarmuja sylinterien "huuhtelusta". Joka kerta, ko käyttäny lämpimäks asti niin öljyt aivan kirkkaana.
    No helpoinhan se aina on säätää seokset paksulle ja antaa olla, näin jopa autovalmistajat aikanaan tekivät kun eivät parempaan pystyneet. Stokiometristä rikkaamman seoksen käyttäminen osakaasuille on kyllä musta ihan puhdasta typeryyttä.

    Ja mitä voi tarkalla mappaamisella saavuttaa, e85:llä voi päästä about samaan kulutukseen kruisailussa kuin bensalla stokiometrisellä - e85:n saa palamaan hyvin todella laihoinakin seoksina.

    Leave a comment:


  • anttiviis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo ei ole muuta eroa. Sen vastuksen pitäs vissiin vähentää radiohäiriöitä tms.

    Bensakone? Viinalla pelaa noin pienillä ennakoilla aika heikosti. Tai no käyhän se, mut kuumenee ihan reilusti ja polttoainetta palaa Bensalle varmasti ok. Mut btw kun oon logannu vakio moottorinohjauksen ennakoita vakiokoneessa, niin ne on 25-35 välillä cruisaillessa. Vääntöhuipussa 23 astetta ja tippuu 18-19 asteen paikkeille vääntöhuipun jälkeen. Sit taas nousee vielä pari astetta ennen punarajaa.
    Enpäs oo kuullu, että ois mitään häiriöitä kenelläkään tutulla ollu vaikka ajanu ilman ärrätulppia.

    Kuten sanoin, niin aivan tarkoituksella rajattu kierroksia ennakolla matalemmalle kun tyhjäkäynti säädetty läppää raottamalla, liian pienellä raolla, ei käy kunnolla kylmänä eikä tahdo lähtiä ilman kaasua käyntiin.
    Tällä hetkellä se on 13 ja vain ja ainoastaan 700-1200rpm ja 40-75kpa, muuten ihan normaalit ennakot.

    Joo tuommosia ennakoita mulla on kruisinkialueilla, mut meinasinkin ahdoilla olevia ennakoita jos sielä ongelmia?

    Leave a comment:


  • anttiviis
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Lambda-aikakaudella ollaan jo ihan pihalla oikeista seossuhteista Eli ei tuo ole vielä edes laiha osakaasun seos, varsinkin E85:llä voi tähdätä paljon laihempiinkin seoksiin. Seossuhde osakaasullahan on paras just ennenkuin alkaa tulemaan käyntihäiriöitä, piruakos sitä polttoainetta tuhlaamaan....

    Ja tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
    Kyllä mulla ainakin huomaa jo 15,5 kohilla, että alkaa puutumaan ihan selvästi. Tosin 1 AFR rikastamalla häviää varmaan desin-kaks sadalla kilsalla?

    ms1 aikoihin ajoin kruisingit 12-13,5 mitä lambda seilaili ja täyskaasut sen 11,8 eikä mulla ikään oo mennyt ainoatakaan tulppaa. Eikä myöskään oo nuilla seoksilla 15tkm jälkeen lohkossa mitään naarmuja sylinterien "huuhtelusta". Joka kerta, ko käyttäny lämpimäks asti niin öljyt aivan kirkkaana.

    Leave a comment:


  • Agua
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Itsehän jätin iridiumit kokonaan pois ja vaihoin ihan, racing tulppaan. Katsotaan miten pelittää, kun saan vehkeet ajoon.
    Kerros lisää tästä racing tulpasta.. :think

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Itsehän jätin iridiumit kokonaan pois ja vaihoin ihan, racing tulppaan. Katsotaan miten pelittää, kun saan vehkeet ajoon.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎