Tuli semmonen mieleen että ne joilla on vielä vakiopuolat turbo m50:ssä niin kokeilkaapas onko vaikutusta jos kääritte tulpanhatut esim alumiinifolioon tai johonkin muuhun metalliseen. Kun tuntuu monessa uudemman aikakauden suorasytkäpuolassa olevan rautapintanen tulpanhattu mikä toimii häiriönsuojauksena. M50:ssähän on kumiset. Jos ne puolat alkaa kuormituksessa lyömään läpi ja tekemään häiriöpiikkejä anturi signaaleihin. Joka sitten taas voisi myös sitä pätkimistä selittää :think
Nuo afr luvut kuulostaa melko laihoilta ja se voi olla osasyynä miks tulppia menee. Luulis jo 15,5-16 kohilla puutuvan kruisailussakin vaikka moniventtiilikone onkin. :think
Lambda-aikakaudella ollaan jo ihan pihalla oikeista seossuhteista Eli ei tuo ole vielä edes laiha osakaasun seos, varsinkin E85:llä voi tähdätä paljon laihempiinkin seoksiin. Seossuhde osakaasullahan on paras just ennenkuin alkaa tulemaan käyntihäiriöitä, piruakos sitä polttoainetta tuhlaamaan....
Ja tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
Tää on erittäin mielenkiintonen keskustelu ja toivottavasti joku saa tähän selkeän ratkaisun, muun kuin VAG puolien vaihto. Itsellä oli kesän ajossa BCPR7ES tulpat vakio kärkivälillä ja uudet vakiopuolat. Kesän aikana ~10tk pimeni yksi puola ja rikkoi tulpan posliinin. Uudet romut sisälle ja baanalle. Omia puolia ajettiin melko kovalla lautausajalla ja uskon sen olevan syypää. Muutenkin ne puolat on todella kuumassa paikassa .
Nuo afr luvut kuulostaa melko laihoilta ja se voi olla osasyynä miks tulppia menee. Luulis jo 15,5-16 kohilla puutuvan kruisailussakin vaikka moniventtiilikone onkin. :think
Mulla siis ei ole mennyt noilla asetuksilla tulppia
Sillon 1bar paineilla loppui puolat, sen takia meni tulppia.
Nykiminen alkaa tulla siinä lähellä 18lukemia..
Puutuminen myös
Tuossa ärrällisessä tulpassa ei taida olla muuta eroa ku vastusta verrattuna BCP7ES? Onko sillä suurta vaikutusta, sitä en osaa sanoa.
Käy ihan normaalisti tyhjää 0,5 kärkivälillä. Henkka vois osata sanoa paremmin millä seoksilla ja ennakoilla m50 "vakio"nokilla ja vakiopuolilla pelaa parhaiten.
Mulla on ollu tyhjäkäyntiennakot 10-15ast ja seokset 13 pinnassa, tosin oon ennakolla vähän rajannu tyhjäkäyntiä kun ei ole tyhjäkäyntimoottoria paikallaan. Kruisailu 14-15 normiennakoilla ja täyskaasu naulattu 11,8.
Nokka ja sen ajotus vaikuttaa jonkin verran minkälaisia seoksia hyvä käyttää kruisailussa ja tyhjäkäynnillä.
Sielä paineilla voi olla ennakkoa myös liian vähän jos prötäilee eikä tunnu pelaavan. M50 vakiopuolat on kyllä niin tehokkaat, että jos on ehjänä niin ei jää kyllä kipinästä kiinni!
Joo ei ole muuta eroa. Sen vastuksen pitäs vissiin vähentää radiohäiriöitä tms.
Bensakone? Viinalla pelaa noin pienillä ennakoilla aika heikosti. Tai no käyhän se, mut kuumenee ihan reilusti ja polttoainetta palaa Bensalle varmasti ok. Mut btw kun oon logannu vakio moottorinohjauksen ennakoita vakiokoneessa, niin ne on 25-35 välillä cruisaillessa. Vääntöhuipussa 23 astetta ja tippuu 18-19 asteen paikkeille vääntöhuipun jälkeen. Sit taas nousee vielä pari astetta ennen punarajaa.
Mulla kans vakio m50 turbossa noi bcpr7es tulpat kärki väli 0.5mm, e85 tankissa. Seokset on 12.2-12.7 täyskaasu vedossa. Matka ajussa 16-17 tyhjäkäynti myos 17 tuntumassa.
Alkuun ajoin 1bar paineilla sillon tulppia meni useita.. Viimeiset kaksi kesää ollut 0.6-0.8bar eikä enää ole mennyt tulppia, paikallaan todella vanhat vakio
puolat. Lambda tietoa ei mene megalle eli boksi ei säädä missään vaiheessa
seoksia
Noilla tulpilla ajettu varmastikkin sen 10tkm ja yli kymmenkunta rata tapahtumaa. Ja kastuneet ainakin kaksi kertaa, oman virheen takia
Kylmällä koneella ei ole kiihdytetty koskaan, aina lammot vahintaan 80c
Kone yleensä jää käymään vasta 3nella startilla silloinkin kaasun avustuksella.. Eli startti hetketkelläkin saa todella vahan soppaa, tarkoituksella olen saatanyt laihalle kaiken muun paitsi ahtopaine alueen.
matkajossa menee noin 11l@100km jos ajaa natisti 100km/h
Puhun siis bensa afr luvuista
Miten muilla on saadetty muut alueet? Että eihän vain säädöistä löydy syytä?
Nuo afr luvut kuulostaa melko laihoilta ja se voi olla osasyynä miks tulppia menee. Luulis jo 15,5-16 kohilla puutuvan kruisailussakin vaikka moniventtiilikone onkin. :think
Käykö muka tyhjää tolla 0,5 kärkivälillä? Mulla on ihan hirveetä rötkimistä tyhjäkäynti jos naputtelee noin pieneksi. 0.8 kärkivälillä käy tyhjää silkin pehmeästi. Yläpään pätkiminen korjautuu kyllä joo 0.5 kärkivälillä.
Säätöpuolesta, niin olen tosiaan koittanut seoksia välillä 11 -13,5 ja ennakoita 13-20 välillä, eikä ole vaikutusta pätkintään. Se vaan tekee sitä randomina jostain 4k ylöspäin, kun on kunnolla ahdoilla.
EDIT pistän nyt kyllä tommosen bcpr7es tulpat kokeiluun, vaikka ero aikaisempiin bkr7es tulppiin on lähes mitätön.
Tuossa ärrällisessä tulpassa ei taida olla muuta eroa ku vastusta verrattuna BCP7ES? Onko sillä suurta vaikutusta, sitä en osaa sanoa.
Käy ihan normaalisti tyhjää 0,5 kärkivälillä. Henkka vois osata sanoa paremmin millä seoksilla ja ennakoilla m50 "vakio"nokilla ja vakiopuolilla pelaa parhaiten.
Mulla on ollu tyhjäkäyntiennakot 10-15ast ja seokset 13 pinnassa, tosin oon ennakolla vähän rajannu tyhjäkäyntiä kun ei ole tyhjäkäyntimoottoria paikallaan. Kruisailu 14-15 normiennakoilla ja täyskaasu naulattu 11,8.
Nokka ja sen ajotus vaikuttaa jonkin verran minkälaisia seoksia hyvä käyttää kruisailussa ja tyhjäkäynnillä.
Sielä paineilla voi olla ennakkoa myös liian vähän jos prötäilee eikä tunnu pelaavan. M50 vakiopuolat on kyllä niin tehokkaat, että jos on ehjänä niin ei jää kyllä kipinästä kiinni!
Ettei vaan ongelma olis vakiopuolissa :think itsellä jatku ja jatku pätkimis ongelmat niin kauan aina 4000rpm:stä eteenpäin pienilläkin ahdoilla, kunnes vaihdoin vag puolat. Ei ne vanhat ja väsyneet puolat vaan jaksanee lyödä kipinää tulpalle saakka. Vag puolia tosin en oo päässy vielä penkkiin testaamaan, mutta kadullakin jo huomasi selvän eron.
Mulla on tyhjäkäynti/tasakaasu 14.7-14 ja siitä 100kpa rajaan asti seos siirtyy aika tasasesti 14-13. 100kpa - 180kpa vällillä sit 13-12. Säädöt minusta aika ok koska tuolla kun ajelee, niin käytöksessä ei ole oikeestaan eroa vakio moottorinohjauksella varustettuun autoon. Lähtee viinasta huolimatta kerralla käyntiin ja ei nyi tai tee muutakaa outoa. Kiihdytysrikastuskin on sen verran hyvin kohdallaan, ettei kone epäröi ollenkaan kun kaasua polkee.
Tuohon tulppajuttuun en osaa kuin ihmetellä miten niitä menee ja miksi käytätte jotain ihmetulppia?
Tässä Keski-Pohjanmaan alueella kymmenkunta turbovehettä ja mitään ongelmia ei oo kenelläkään ollu normaalitulppien kanssa (BCP7ES) M50 ja (BP7ES) M20/M30.
Ainoa muutos on kärkivälit naputeltu ~0,5mm tuntumaan ja nyttemmin osa siirtyny kylmempään 8 lämpöarvolla oleviin.
Näillä tulpilla kuitenkin ajettu etanolilla vuosia/+100tkm, 500-1000hp (Hukkakipinä, suorasytkä, jakaja) kokoonpanoissa.
Oisko teillä nyt kuitenki sielä säätöpuolella jotain, kun ette saa pelaan ja tulppia hajoaa?
Mulla kans vakio m50 turbossa noi bcpr7es tulpat kärki väli 0.5mm, e85 tankissa. Seokset on 12.2-12.7 täyskaasu vedossa. Matka ajussa 16-17 tyhjäkäynti myos 17 tuntumassa.
Alkuun ajoin 1bar paineilla sillon tulppia meni useita.. Viimeiset kaksi kesää ollut 0.6-0.8bar eikä enää ole mennyt tulppia, paikallaan todella vanhat vakio
puolat. Lambda tietoa ei mene megalle eli boksi ei säädä missään vaiheessa
seoksia
Noilla tulpilla ajettu varmastikkin sen 10tkm ja yli kymmenkunta rata tapahtumaa. Ja kastuneet ainakin kaksi kertaa, oman virheen takia
Kylmällä koneella ei ole kiihdytetty koskaan, aina lammot vahintaan 80c
Kone yleensä jää käymään vasta 3nella startilla silloinkin kaasun avustuksella.. Eli startti hetketkelläkin saa todella vahan soppaa, tarkoituksella olen saatanyt laihalle kaiken muun paitsi ahtopaine alueen.
matkajossa menee noin 11l@100km jos ajaa natisti 100km/h
Puhun siis bensa afr luvuista
Miten muilla on saadetty muut alueet? Että eihän vain säädöistä löydy syytä?
Tuohon tulppajuttuun en osaa kuin ihmetellä miten niitä menee ja miksi käytätte jotain ihmetulppia?
Tässä Keski-Pohjanmaan alueella kymmenkunta turbovehettä ja mitään ongelmia ei oo kenelläkään ollu normaalitulppien kanssa (BCP7ES) M50 ja (BP7ES) M20/M30.
Ainoa muutos on kärkivälit naputeltu ~0,5mm tuntumaan ja nyttemmin osa siirtyny kylmempään 8 lämpöarvolla oleviin.
Näillä tulpilla kuitenkin ajettu etanolilla vuosia/+100tkm, 500-1000hp (Hukkakipinä, suorasytkä, jakaja) kokoonpanoissa.
Oisko teillä nyt kuitenki sielä säätöpuolella jotain, kun ette saa pelaan ja tulppia hajoaa?
Käykö muka tyhjää tolla 0,5 kärkivälillä? Mulla on ihan hirveetä rötkimistä tyhjäkäynti jos naputtelee noin pieneksi. 0.8 kärkivälillä käy tyhjää silkin pehmeästi. Yläpään pätkiminen korjautuu kyllä joo 0.5 kärkivälillä.
Säätöpuolesta, niin olen tosiaan koittanut seoksia välillä 11 -13,5 ja ennakoita 13-20 välillä, eikä ole vaikutusta pätkintään. Se vaan tekee sitä randomina jostain 4k ylöspäin, kun on kunnolla ahdoilla.
EDIT pistän nyt kyllä tommosen bcpr7es tulpat kokeiluun, vaikka ero aikaisempiin bkr7es tulppiin on lähes mitätön.
Tuohon tulppajuttuun en osaa kuin ihmetellä miten niitä menee ja miksi käytätte jotain ihmetulppia?
Tässä Keski-Pohjanmaan alueella kymmenkunta turbovehettä ja mitään ongelmia ei oo kenelläkään ollu normaalitulppien kanssa (BCP7ES) M50 ja (BP7ES) M20/M30.
Ainoa muutos on kärkivälit naputeltu ~0,5mm tuntumaan ja nyttemmin osa siirtyny kylmempään 8 lämpöarvolla oleviin.
Näillä tulpilla kuitenkin ajettu etanolilla vuosia/+100tkm, 500-1000hp (Hukkakipinä, suorasytkä, jakaja) kokoonpanoissa.
Oisko teillä nyt kuitenki sielä säätöpuolella jotain, kun ette saa pelaan ja tulppia hajoaa?
Kelasin vaan et viittinkö oikeest antaa soittaa vaa noil IK27 vai tekeekö se sielä jotain hallaa.. Vetää kyllä 1-2-3 vaihdot hyvin ja 4-5 lämpimillä keleillä ainakin tuntus rokkaavan mutta välillä tuntuu pientä epävireyttä. Vaikuttaako esim kaupungissa ja matkassa köröttely tuohon, jos ei päästele ahdoille ni paikat tukkeessa tjsp?
Leave a comment: