Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Loppuun kysymys. Kellään noista puolista kokemusta?

    "The core windings inside these coils have been modified to increase firepower and promote a faster, more efficient burn."

    Nuo puolathan on kyllä tehtaalta valettu johonkin epoksiin, että melko fakiiri saa kyllä olla jos ovat purkaneet ne ja käämineet uudestaan. En ole kyllä yhtään vakuuttunu, varsinkin kun jenkkifirman tuotteita ovat. Mitään mittaustuloksia en ole nähnyt ko. puolista, taikka todisteita että olisivat oikeasti parempia. Varmaan ihan perus tarvikepuolia, jotka ovat maalanneet punaseksi ja myyvät kalliimmalla eteenpäin.

    Tulppajuttuun, niin ihmetyttää mikä niissä sit menee aina rikki, kun hetken vain pelaa. Voiko se sisäinen vastus sit palaa, vai mitä ihmettä. Kuhan saan uudet tulpat käsiin, niin pitää kyllä töissä mittailla "rikkinäistä" ja uutta tulpaa, että onko noissa mitään eroa. Ulkonäöltäänhän noissa ei kyllä mitään eroa uuteen ja ei nyt tuommosella matkalla pitäs mennä rikki. Viinakoneessa ei edes nokeennu.
    Last edited by Pazi88; 30-05-2016, 10:05.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

    Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
    Tämä itseäkin mietityttää. Tällä hetkellä kiinni denson ik27 , tuntuu et lämpiminä päivinä toimii ettei mitään tai jos kenkii kokoajan , muuten nuo vetää nokeen.
    Ik24 oli viimekesänä ehkä 500km paikallaan, hajos yks tulppa ainakin, epäilen lyhytkestoisia käynnistyksiä. Ik27:lla mennään nyt.

    Ebaysta laitoin tulemaan juuri nuo BKR8EIX, noitakaan ei huvikseen viiti ostella jatkuvasti.. Saa ny nähdä laitanko sit ees kii.

    Mainittakoon vielä et vakio motti, bensa ja ~0.8bar

    Loppuun kysymys. Kellään noista puolista kokemusta?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Eka hitsaat hukkiksen laippaan sopivaa putkea, muotoilet mieleiseen asentoon pakopesään(mielellään ekan 15 cm matkalle laippaan nähden). Asennolla en oo huomannu olevan mitään merkitystä, että onko se kohtisuorassa vai enemmänkin tangentin suuntaan. Sit tussilla piirtää reiän rajat pakopesään ja tekee aukon/aukot. Jaetulla pesällä ei kannata katkaista sitä keskikannasta. Ihan makuasia jakaako sen portille menevän putken portin lautaselle asti - ite en oo jakanu.

    Sit heppaa portin lähdön kiinni pesään ja kunnon esilämmitys toholla/uunissa pesälle jonnekin 200 C hujakoille ja hitsaa puikolla/tigillä reilun sauman ympäriinsä. Ite hitsannu eka tigillä 3.2 mm paksulla lisäaineella yhden sauman tyveen ja sit toinen kierros waving-tyylillä levittäen, että sauma on jouhea joka suuntaan. Ennen hitsausta kannattaa pesän pinta hioa sauman alueelta tasaiseksi ja kirkkaaksi valun jäljestä. Sit jäähtymään vaikka villoihin muutamaksi tunniksi.
    Noniin, tällästä tietopakettia kaipasinkin, näillä mennään, itse joudun vaan etsimää käypäsen kohdan hukkikselle ja ammamies hitsaa lopulliseen sijaansa

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

    Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
    Hmm.. mullekkin tuli iridiumit ja viikon pelas mukavasti kunnes alko pätkii ja prötäämään ahdoilla taas seos on tasanen 11 täyskaasuvedossa

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Mulla on käytössä m60 koneessa viinalla ngk bcpr 7es ja hyvin pelannut katuräppäilyssä nyt 2000km
    Jos tiedän että kovaa rääkkiä tulossa esim rata ajoa punarajalla niin olen varmuuden vuoksi ajanut kylmemmillä iridium tulpilla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Ajanut NGK BCPR7ES tulpilla jo 5 vuotta turbokäytössä. Vaihdan kerran vuodessa eli noin 8tkm välein.
    Toimii ainakin mulla ja monella muullakin..
    Tulpilla hintaa huikeat 3,90€/kpl motonetissä.
    Aikaisemmin oli bkr7es tulpat ja ne ei ainakaan pelannu. Eroa noiden välillä on, et bcpr tulpassa on ilmeisesti pidemmälle ulottuva elektrodi. Muuten samat :think No voihan noita nyt kokeilla, kun jotakin tonne on laitettava et taas pelais.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

    Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.
    Ajanut NGK BCPR7ES tulpilla jo 5 vuotta turbokäytössä. Vaihdan kerran vuodessa eli noin 8tkm välein.
    Toimii ainakin mulla ja monella muullakin..
    Tulpilla hintaa huikeat 3,90€/kpl motonetissä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Täällä foorumilla kun oon monestikki saanu lukia, et Nämä m50 turbot syö tulppia ja niitä saa olla koko ajan vaihtamassa, kun alkaa pätkiä. Niin onko nyt kukaan oikeasti ratkaisu ko. ongelmaa?

    Omassa vehkeessä sain kunnolla käymään ngk bkr8eix tulpilla, mut näköjään ei pelaa kuin joku 1000-2000 km sen jälkeen alkaa yläkierroksilla ahdoilla pätkimään, kuin kipinä loppuisi kesken. Näköjään toisessa koneessa sama ongelma. Koneet käy viinalla ja puristukset vakiot. Ahtoja 0,7 - 0,8 Bar. Olen nyt kokeillut seoksia välillä 11-13,5 (bensa afr) ja ennakoita 13-20 välillä eikä oikeastaan ole vaikutusta ongelmaan. Pätkimisen saa pois, kun laittaa kärkivälin 0,5 mm mut sit katoaa tyhjäkäynti.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitäs täytyy ottaa huomioon kun hukkaportin pikka pitäs hitsailla suoraan pakopesään, lähinnä sijainnin ja asennon kanssa pähkäillyt että millä tavalla se olisi ihan optimaallisin. Ja turbo on jaetulla pesällä niin jaettuna vietävä portille asti vaiko?
    Eka hitsaat hukkiksen laippaan sopivaa putkea, muotoilet mieleiseen asentoon pakopesään(mielellään ekan 15 cm matkalle laippaan nähden). Asennolla en oo huomannu olevan mitään merkitystä, että onko se kohtisuorassa vai enemmänkin tangentin suuntaan. Sit tussilla piirtää reiän rajat pakopesään ja tekee aukon/aukot. Jaetulla pesällä ei kannata katkaista sitä keskikannasta. Ihan makuasia jakaako sen portille menevän putken portin lautaselle asti - ite en oo jakanu.

    Sit heppaa portin lähdön kiinni pesään ja kunnon esilämmitys toholla/uunissa pesälle jonnekin 200 C hujakoille ja hitsaa puikolla/tigillä reilun sauman ympäriinsä. Ite hitsannu eka tigillä 3.2 mm paksulla lisäaineella yhden sauman tyveen ja sit toinen kierros waving-tyylillä levittäen, että sauma on jouhea joka suuntaan. Ennen hitsausta kannattaa pesän pinta hioa sauman alueelta tasaiseksi ja kirkkaaksi valun jäljestä. Sit jäähtymään vaikka villoihin muutamaksi tunniksi.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mitäs täytyy ottaa huomioon kun hukkaportin pikka pitäs hitsailla suoraan pakopesään, lähinnä sijainnin ja asennon kanssa pähkäillyt että millä tavalla se olisi ihan optimaallisin. Ja turbo on jaetulla pesällä niin jaettuna vietävä portille asti vaiko?

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    No nälkä yleensä kasvaa syödessä ja itsellä oli ainakin m50b25:ssa hx35 superin kompuralla ja 12 pesällä 470hv & 690nm kohdalla ahdin ihan tapissa.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Alkaa olla Holsetin kasin pesässä ahdasta tuollaisilla tehoilla....
    Originally posted by HeiSy View Post
    Se on totta kyllä. 12 pesäki vielä melko ahdas
    En kyllä ymmärrä miks toi hx35 super ahdistais M50B20 moottorissa jos 350-400hv tavoitteena..?
    Mut kertokaa ihmees.

    Originally posted by NoPowerNoFun View Post
    mikä on sit paras turbo m50b20 konesel missäs pitäis tulla 350-400hp
    No Itsellä ollu tollanen hx35 54/60 12cm M50B25 pelas kyllä hienosti hintaansa nähden.
    (Jos haluu sitten hipostella niin ostaa efr/gtx/precisionin, herääminen ihan eri luokkaa.. mutta niin on hintakin..)
    Joten M50B20 koneeseen laittaisin kyllä noista mielummin ton hx35 superin 54/55 8cm. Saatu sr20 koneestakin~ 400hv/600nm siinä kummiski tilavuus sama kuin b20..
    54/55 8cm kummiski varmasti huonompi heräämään b20 koneessa kuin 54/60 12cm b25 koneessa.

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by stögö View Post
    Semmoista mukavaa all around moottoria joka toimisi autossa joka päiväisessä käytössä ja jossa olisi teho reservejä myös tarvittaessa tarpeeksi.
    Kokemuspohjalta voisin suositella hx35:sta jossa superin kompura ja 12 pakopesä

    Leave a comment:


  • stögö
    replied
    Semmoista mukavaa all around moottoria joka toimisi autossa joka päiväisessä käytössä ja jossa olisi teho reservejä myös tarvittaessa tarpeeksi.

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Originally posted by stögö View Post
    Täällä mietitään samoja asioita kuin minäkin mietin. Jos meinaa jatkossa stroukata b20:stä...esim b25 kampuralla niin olisiko hx35 silloin passeli?
    Kaikki on siitä kiini mitä siltä moottorilta/ autolta hakee? Hx35:lla saa tosi mukavan ajettavan ja alhaalta vääntävän paketin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎