Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemssi
    replied
    Kiitän! Tarkoituskin saada edes tyhjäkäynnille , kunhan saa tuolla megalla käyntiin.
    Tämmönen löytyi myös netin syövereistä :


    Miltä tuo vaikuttaa ? Ja joo bensa on aineena.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Olisko kellään nakata m50b25nv sopivia bensa- ja sytkäkarttoja? Sais tuon projektin käyntiin tuolla megalla. Pistä privaan jos löytyy, niin olisin kiitollinen. (870cc hx40).
    Bensa?

    Tuossa bensalle vapari sytkäkartta. Saat sillä käyntiin ja tarvittaessa siirreltyä, mutta ahtojen puolelle ei kärsi mennä koska se alue puuttuu kokonaan:


    Viinalle lyötyy tommonen:


    Bensakartan saat laskettua sillä tunerstudion generaattorilla.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Olisko kellään nakata m50b25nv sopivia bensa- ja sytkäkarttoja? Sais tuon projektin käyntiin tuolla megalla. Pistä privaan jos löytyy, niin olisin kiitollinen. (870cc hx40).

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied


    Mikä mahtaa olla kyseisen vastus mötikän tarkoitus? puolien johtojen maadotus siis kulkee ton kautta:think



    Onko noissa ohjeissa mitään perää?

    Kaikki puolat näytti 0.6ohm ja 12.01v tuli joka johtoon, ainoa mikä ihmetytti oli keskimmäisen navan ja moottorin välillä 20ohm vastus mikä pitäisi ton mukaan olla 0?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by willex View Post
    internetin mukaan vakiokannentiiviste pitäisi olla about 1,78mm (0.07") ?
    Juu kun on vanhanaikainen massatiiviste. 0,7mm tiivisteeseen kohdistuu palotilan paineesta ja lämmöstä vain noin 40% joten se kestää ainakin 2,5-kertaisen paineen(todellisuudessa paljon enemmän koska MLS tiivisteen kitkapinta on moninkertainen). Jos haluat kannentiivistysongelmia niin paksua tiivistettä kehiin mutta 0,7mm MLS on tiivisteenä liki pomminvarma eikä tarvitse kikkailla suuremmilla puristusmomenteilla yms.

    Ja siis kannentiivistettä paksuntamalla ei kannata puristussuhdetta laskea, siinä ampuu vain itseään jalkaan.

    Leave a comment:


  • willex
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    0,7 millinen MLS on aika hyvä vaihtoehto, likistyksiä alas sitten tarvittaessa kantta hiomalla. Oma 1,75mm tiiviste on turhan paksu koville paineille.
    internetin mukaan vakiokannentiiviste pitäisi olla about 1,78mm (0.07") ?

    Originally posted by naukkis View Post
    Auttaa, vanos aikaisella overlappia on ihan hyvin, myöhäisellä ei ollenkaan. Venttiilit kun on yhtäaikaa auki niin tuore seos painaa kuumat pakokaasut pois sylinteristä sillä edellytyksellä että pakopaineet on alhaisemmat kuin ahtopaine. Noin miten sääditte vanoksen niin ei kannata tehdä vaan turbokoneessa imunokka käännetään myöhäiselle siinä vaiheessa kun pakopaine ylittää ahtopaineen jos välttämättä halutaan ajaa liian suurilla pakopaineilla kuten monessa vakiomosassa tehdään(ohjataan yleensä kyllä pakonokkaa mutta sama haluttu vaikutus).
    kyllähän tuo järkevältä kuulostaa

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by willex View Post
    Vanostahan tässä ei ole kuin imunokassa niin en tiedä auttaako se kaasujen pois saamiseen juurikaan :think nakutus ilmeni vasta vanoksen ollessa myöhäisellä 5-6k jälkeen. Olisihan se hyvä pakopaineet tarkastaa
    Auttaa, vanos aikaisella overlappia on ihan hyvin, myöhäisellä ei ollenkaan. Venttiilit kun on yhtäaikaa auki niin tuore seos painaa kuumat pakokaasut pois sylinteristä sillä edellytyksellä että pakopaineet on alhaisemmat kuin ahtopaine. Noin miten sääditte vanoksen niin ei kannata tehdä vaan turbokoneessa imunokka käännetään myöhäiselle siinä vaiheessa kun pakopaine ylittää ahtopaineen jos välttämättä halutaan ajaa liian suurilla pakopaineilla kuten monessa vakiomosassa tehdään(ohjataan yleensä kyllä pakonokkaa mutta sama haluttu vaikutus).

    Leave a comment:


  • willex
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    No noi tulpat ainakin on liian kuumat. Kokeilkaa penkittää 9-lämpöarvon tulpilla sitä, tai esim. Denson IK27. Käytittekö tulppia penkittäessä irti kertaakaan?
    Täytyy kokeilla kylmempää ensi kerralla. Ei käytetty irti koska auto toimi muuten hyvin ilman syttykatkoja. Onko liian kylmistä tulpista minkäänlaista haittaa ?

    Originally posted by naukkis View Post
    Koitetty roplata vanoksen ajoitusta? Eli jos pakopaineet pysyy alhaalla(pitäis HX35:llä) niin voi alkaa nakuttamaan vanos myöhäisellä kun vakionokkien ajoituksella overlappia ei ole. Eli vanos aikaisella loppuun asti jotta on overlappia ja saadaan kuumat kaasut pytyistä pois - toki niitä nokkien ajoituksiakin voi roplata ellei kunnon virinokkia sitten samantien....

    Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?

    Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....
    Vanoksen ajoitus säädettiin penkittämällä auto vanos myöhäisellä koko alueen ja vanos aikaisella koko alueen ja sitten verrattiin käyriä mistä sai leikkauspisteen jossa vanos käännetään takaisin myöhäiselle. (tarkkaa kierroslukua en nyt ulkoa muista) Vanostahan tässä ei ole kuin imunokassa niin en tiedä auttaako se kaasujen pois saamiseen juurikaan :think nakutus ilmeni vasta vanoksen ollessa myöhäisellä 5-6k jälkeen. Olisihan se hyvä pakopaineet tarkastaa

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by willex View Post
    Joo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..
    Koitetty roplata vanoksen ajoitusta? Eli jos pakopaineet pysyy alhaalla(pitäis HX35:llä) niin voi alkaa nakuttamaan vanos myöhäisellä kun vakionokkien ajoituksella overlappia ei ole. Eli vanos aikaisella loppuun asti jotta on overlappia ja saadaan kuumat kaasut pytyistä pois - toki niitä nokkien ajoituksiakin voi roplata ellei kunnon virinokkia sitten samantien....

    Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?

    Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....
    Last edited by naukkis; 16-05-2016, 16:15.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by willex View Post
    minkähän paksuista kannentiivistettä tuonne tilais ?
    0,7 millinen MLS on aika hyvä vaihtoehto, likistyksiä alas sitten tarvittaessa kantta hiomalla. Oma 1,75mm tiiviste on turhan paksu koville paineille.

    Leave a comment:


  • pilootti
    replied
    Originally posted by willex View Post
    Joo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..
    10,5 puristukset ja bensalla niin varmasti naulaa helposti. Puristuksia huomattavasti alemmas tai viinaa tankkiin

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by willex View Post
    CXracing pakosarja:
    Itse ainakin asentainsin pakopaine mittarin, ei olisi eka kiinasarja joka ahistaa...

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by willex View Post
    600x300x76 3" putkilla. viileänä pysyy.

    Kokoonpano siis:
    vakio M50B25TU
    Holset HX35
    KDFI ms2 v3 (vanoksen ohjaus/vanos toimii)
    600x300x76 cooleri + 3" ahtoputket
    3" Dp + pakoputki
    CXracing pakosarja
    Tial 38mm hukkaportti
    630cc suuttimet + isompi pumppu (98bensa käytössä)
    BKR7E tulpat vakiokärkivälillä

    minkähän paksuista kannentiivistettä tuonne tilais ?
    No noi tulpat ainakin on liian kuumat. Kokeilkaa penkittää 9-lämpöarvon tulpilla sitä, tai esim. Denson IK27. Käytittekö tulppia penkittäessä irti kertaakaan?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Voihan siellä koneessa olla jotain rikki sisällä, jos sitä ei ole edes avattu :think

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Paino sanalla rakennettu mutta tosiaan e85 ei ratkaise kaikkea
    Tässä oli nyt kyse avaamattomasta vakio moottorista vakio puristuksilla, eli mun mielestä ei voi verrata sitä ns. rakennettuun moottoriin jossa esim huomattavasti vakiota matalempi/alhaisempi puristussuhde.
    Ja siinä avaamattomassa vakiokoneessa e85 ratkaisee kyllä paljon..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎