Olisko kellään nakata m50b25nv sopivia bensa- ja sytkäkarttoja? Sais tuon projektin käyntiin tuolla megalla. Pistä privaan jos löytyy, niin olisin kiitollinen. (870cc hx40).
Bensa?
Tuossa bensalle vapari sytkäkartta. Saat sillä käyntiin ja tarvittaessa siirreltyä, mutta ahtojen puolelle ei kärsi mennä koska se alue puuttuu kokonaan:
Viinalle lyötyy tommonen:
Bensakartan saat laskettua sillä tunerstudion generaattorilla.
Olisko kellään nakata m50b25nv sopivia bensa- ja sytkäkarttoja? Sais tuon projektin käyntiin tuolla megalla. Pistä privaan jos löytyy, niin olisin kiitollinen. (870cc hx40).
Kaikki puolat näytti 0.6ohm ja 12.01v tuli joka johtoon, ainoa mikä ihmetytti oli keskimmäisen navan ja moottorin välillä 20ohm vastus mikä pitäisi ton mukaan olla 0?
internetin mukaan vakiokannentiiviste pitäisi olla about 1,78mm (0.07") ?
Juu kun on vanhanaikainen massatiiviste. 0,7mm tiivisteeseen kohdistuu palotilan paineesta ja lämmöstä vain noin 40% joten se kestää ainakin 2,5-kertaisen paineen(todellisuudessa paljon enemmän koska MLS tiivisteen kitkapinta on moninkertainen). Jos haluat kannentiivistysongelmia niin paksua tiivistettä kehiin mutta 0,7mm MLS on tiivisteenä liki pomminvarma eikä tarvitse kikkailla suuremmilla puristusmomenteilla yms.
Ja siis kannentiivistettä paksuntamalla ei kannata puristussuhdetta laskea, siinä ampuu vain itseään jalkaan.
Auttaa, vanos aikaisella overlappia on ihan hyvin, myöhäisellä ei ollenkaan. Venttiilit kun on yhtäaikaa auki niin tuore seos painaa kuumat pakokaasut pois sylinteristä sillä edellytyksellä että pakopaineet on alhaisemmat kuin ahtopaine. Noin miten sääditte vanoksen niin ei kannata tehdä vaan turbokoneessa imunokka käännetään myöhäiselle siinä vaiheessa kun pakopaine ylittää ahtopaineen jos välttämättä halutaan ajaa liian suurilla pakopaineilla kuten monessa vakiomosassa tehdään(ohjataan yleensä kyllä pakonokkaa mutta sama haluttu vaikutus).
Vanostahan tässä ei ole kuin imunokassa niin en tiedä auttaako se kaasujen pois saamiseen juurikaan :think nakutus ilmeni vasta vanoksen ollessa myöhäisellä 5-6k jälkeen. Olisihan se hyvä pakopaineet tarkastaa
Auttaa, vanos aikaisella overlappia on ihan hyvin, myöhäisellä ei ollenkaan. Venttiilit kun on yhtäaikaa auki niin tuore seos painaa kuumat pakokaasut pois sylinteristä sillä edellytyksellä että pakopaineet on alhaisemmat kuin ahtopaine. Noin miten sääditte vanoksen niin ei kannata tehdä vaan turbokoneessa imunokka käännetään myöhäiselle siinä vaiheessa kun pakopaine ylittää ahtopaineen jos välttämättä halutaan ajaa liian suurilla pakopaineilla kuten monessa vakiomosassa tehdään(ohjataan yleensä kyllä pakonokkaa mutta sama haluttu vaikutus).
No noi tulpat ainakin on liian kuumat. Kokeilkaa penkittää 9-lämpöarvon tulpilla sitä, tai esim. Denson IK27. Käytittekö tulppia penkittäessä irti kertaakaan?
Täytyy kokeilla kylmempää ensi kerralla. Ei käytetty irti koska auto toimi muuten hyvin ilman syttykatkoja. Onko liian kylmistä tulpista minkäänlaista haittaa ?
Koitetty roplata vanoksen ajoitusta? Eli jos pakopaineet pysyy alhaalla(pitäis HX35:llä) niin voi alkaa nakuttamaan vanos myöhäisellä kun vakionokkien ajoituksella overlappia ei ole. Eli vanos aikaisella loppuun asti jotta on overlappia ja saadaan kuumat kaasut pytyistä pois - toki niitä nokkien ajoituksiakin voi roplata ellei kunnon virinokkia sitten samantien....
Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?
Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....
Vanoksen ajoitus säädettiin penkittämällä auto vanos myöhäisellä koko alueen ja vanos aikaisella koko alueen ja sitten verrattiin käyriä mistä sai leikkauspisteen jossa vanos käännetään takaisin myöhäiselle. (tarkkaa kierroslukua en nyt ulkoa muista) Vanostahan tässä ei ole kuin imunokassa niin en tiedä auttaako se kaasujen pois saamiseen juurikaan :think nakutus ilmeni vasta vanoksen ollessa myöhäisellä 5-6k jälkeen. Olisihan se hyvä pakopaineet tarkastaa
Joo pakopesä 12. En osaa sanoa mikä mättää. baarilla koitettu dynossa säätää mutta yläkierroksilla alkaa nakuttamaan. 380hv sai silti paperille..
Koitetty roplata vanoksen ajoitusta? Eli jos pakopaineet pysyy alhaalla(pitäis HX35:llä) niin voi alkaa nakuttamaan vanos myöhäisellä kun vakionokkien ajoituksella overlappia ei ole. Eli vanos aikaisella loppuun asti jotta on overlappia ja saadaan kuumat kaasut pytyistä pois - toki niitä nokkien ajoituksiakin voi roplata ellei kunnon virinokkia sitten samantien....
Vakiona ecu siirtää vanoksen myöhäiselle noin 4200 kierroksen kohdalla eli nakuttaako jo ennen em. kierroksia?
Ja kannattaishan sitä myös katsoa saisko sen kiinansarjan pakopesän jaettua.....
No noi tulpat ainakin on liian kuumat. Kokeilkaa penkittää 9-lämpöarvon tulpilla sitä, tai esim. Denson IK27. Käytittekö tulppia penkittäessä irti kertaakaan?
Paino sanalla rakennettu mutta tosiaan e85 ei ratkaise kaikkea
Tässä oli nyt kyse avaamattomasta vakio moottorista vakio puristuksilla, eli mun mielestä ei voi verrata sitä ns. rakennettuun moottoriin jossa esim huomattavasti vakiota matalempi/alhaisempi puristussuhde.
Ja siinä avaamattomassa vakiokoneessa e85 ratkaisee kyllä paljon..
Leave a comment: