Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmitin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka90
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 450
    • Tornio

    Originally posted by MsG View Post
    Tänään kävin AD-varaosilta varaamassa ajan lohkolämppärin asennukselle, mutta eipä enään saa kuulemma näitä "vanhan kansan" lohkareita, vaan joutuu säteilylämmittimen laittamaan. Tulee kuulemma lohkon kylkeen kiinni.

    Koneena siis n42b20


    Hintaa 375€ asennettuna, mikä oli huomattavasti edullisempi kuin muissa paikoissa mistä kyselin.

    Kaipa se on parempi kuin ei mitään.
    sinuna kyllä asentaisin itse, on sen verran helppo homma että melkeen pihalla pikku pakkasella tunkin varassakin viitsii asentaa. säästäisit hyvät rahat.

    e: kyllähän se on parempi kuin ei mitään, mutta ei se vedä vertoja edes letkulämppärille.
    Last edited by Henkka90; 13-01-2011, 15:15.
    e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

    Comment

    • MsG
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 420
      • Helsinki

      Originally posted by Henkka90 View Post
      sinuna kyllä asentaisin itse, on sen verran helppo homma että melkeen pihalla pikku pakkasella tunkin varassakin viitsii asentaa. säästäisit hyvät rahat.
      Mul onki peukalo keskel kämmentä
      GLK 320CDI 4Matic
      e90
      e46
      e36

      Comment

      • Henkka90
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 450
        • Tornio

        Originally posted by MsG View Post
        Mul onki peukalo keskel kämmentä
        kokeile edes, se on niin yksinkertainen asentaa ettei voi periaatteessa edes särkeä mitään.. siinä tarvii vaan maalaisjärkeä.
        e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

        Comment

        • Tejuka
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 692
          • Ilmajoki

          Joo ilmanmuuta kannattaa edes yrittää ite! Todella helppoa, ja ainakin defan kanssa tuli tosi hyvät kuvitetut ohjeet! Piitahnan vaan laitat niin että osat "vastaa" mahdollisimman isolta alalta niin kaikki on hyvin!

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            Tänä aamuna -10 pihalla ja 2h esilämmitys säteilijällä. Tietokone kiinni ja livedatasta arvoja pihalle:

            Coolant temperature 22c
            Intake air temperature 15c

            Tein muuten huomion että kun lämpömittari on keskellä mittaria niin coolantin lämpötila oli vasta n 75c. Lämpesi maksimissaan 95 asteeseen ja sen jälkeen seilasi 92-94 asteen välillä tasasessa maantieajossa.

            Comment

            • Sami_R
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 276
              • Kurikka

              Originally posted by Antti O View Post
              Tein muuten huomion että kun lämpömittari on keskellä mittaria niin coolantin lämpötila oli vasta n 75c. Lämpesi maksimissaan 95 asteeseen ja sen jälkeen seilasi 92-94 asteen välillä tasasessa maantieajossa.
              Näin se on.
              BMW F11 520d -11
              MINI Cooper D -11
              BMW E90 318i -11
              BMW E90 318i -06

              Ex:
              BMW E46 316i -04
              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
              E46 325iA -03
              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                Kysymys? Eikö tuollainen öljypohjaan tms. kiinnitettävä lämmitin aiheuta kondenssia koneen sisälle ja sitä kautta öljyn sekaan?

                Minun vanhasta (suami) autosta 316ti compacista jäätyi huohotin. Uusi omistaja kertoi pitävänsä lämmitintä aina päällä, eli viikonpäivisin noin 16h ja viikonloppuisin noin 22h läpi talven. Eikö tuollainen lämpötila ero kerää kondenssivettä?
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • -TT
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 192
                  • Oulu

                  Itse pistin eilen M52:seen säteilijälämmittimen, jonka teho on 400W. Toi riitti lämmittämään koneesta kannekin käden lämpöiseksi 3h, kun pakkasta oli -11.
                  Toistaiseksi ainakin olen tyytyväinen moiseen yhden käyttökerran jälkeen
                  Coupe :think
                  sigpic

                  Comment

                  • Raine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2603
                    • N/A

                    ..........
                    Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:24.
                    ///Motorporot

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      Originally posted by Raine View Post
                      Minkä valmistajan säteilylämmitin tämä on? Ja mistä tehosta on kyse?, otto-, vai antotehosta?

                      Tuossa kaveri kertoi, että olivat mitanneet M57 säteilylämmittimestä ottotehon ja tulos oli ollut 150W. Ei se mikään ihme ole, että säteilylämmittimellä on sama vaikutus, kuin housuihin kusemisella talvella.
                      Tuota "housuihin kusemis" -efektiä en ainakaan itse ole valmis allekirjoittamaan M57 kohdalla. Omassa 530d:ssä on Defan säteilylämppäri ja 3h käytön jälkeen pienillä pakkasilla (10-12 astetta alle nollan) ei tarvitse "Pre heating" -tekstiä katsella lainkaan ja kovillakin pakkasilla vain hetken. Ilman säteilylämppäriä hehkuttaa jo pikkupakkasilla. Lisäksi lämpövaikutus tuntuu kädellä koittaessa lohkossakin, öljypohjasta nyt puhumattakaan. Myös tutun M54B22-koneessa säteilylämppäri tuntuu toimivan hyvin.

                      Comment

                      • -TT
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 192
                        • Oulu

                        Originally posted by Raine View Post
                        Minkä valmistajan säteilylämmitin tämä on? Ja mistä tehosta on kyse?, otto-, vai antotehosta?

                        Tuossa kaveri kertoi, että olivat mitanneet M57 säteilylämmittimestä ottotehon ja tulos oli ollut 150W. Ei se mikään ihme ole, että säteilylämmittimellä on sama vaikutus, kuin housuihin kusemisella talvella.
                        Lämmitin on Defan ja malliltaan muistaakseni 855. Kyllähän noiden lämmäreiden otta/anto teho on aika lähelle sama. Tollanen vastus on aika tyhmä ja hukkaa kaiken ottaman tehonsa lämmöksi En toki ole mitannut resistanssia, mut voihan ton tehdä iltasella, niin tietää tarkkaan sen tehon sitten.

                        On toi säteilylämppäri tarkka myös siitä, että se paikka mihin sen asentaa on puhdas ja käyttää sitä mukana tulevaa tahnaa, joka tasoittaa epätasaisuudet ja parantaa lämmön johtavuutta.
                        Coupe :think
                        sigpic

                        Comment

                        • -KK-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 265

                          Olen katellu salavalikosta muutamaan otteeseen miten näyttää lämmöt ja tänään oli paras tulos tähän asti. Ulkona -6 pakkasta ja koneen lämmöt tasan 60 astetta. "Säteilylämppärillä". Ihmettelen vähän tuota nimitystä kun johtumallahan se lämmittää metalli metallia vasten. Jotenkin on mielikuva, että ihmiset tuon takia luulevat sitä kovin tehottomaksi. Kun en muuta syytä keksi.

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by -KK- View Post
                            Olen katellu salavalikosta muutamaan otteeseen miten näyttää lämmöt ja tänään oli paras tulos tähän asti. Ulkona -6 pakkasta ja koneen lämmöt tasan 60 astetta. "Säteilylämppärillä". Ihmettelen vähän tuota nimitystä kun johtumallahan se lämmittää metalli metallia vasten. Jotenkin on mielikuva, että ihmiset tuon takia luulevat sitä kovin tehottomaksi. Kun en muuta syytä keksi.
                            Oliko sulla joku nuotio siinä alla? 60 astetta on jo melkein mittari pystyssä

                            Comment

                            • -KK-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 265

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Oliko sulla joku nuotio siinä alla? 60 astetta on jo melkein mittari pystyssä
                              Oli yllättävän lämmin joo. Lämpömittarin neula oli siinä vasemman valkoisen viivan päällä eli melkein pystyssä, mikä onkin just 60 asteen raja kun olen seuraillut lämpöjä. Tuohan oli työpäivän ajan roikan päässä. Pitäs olla pätkivä automatiikka sähkötolpassa, mutta tiedä sitten oliko koko ajan päällä. 2 x 400w elementtiä asennettuna kuten V8 :ssa kuuluukin olla.

                              Joka tapauksessa oleellista tässä on se, että kyllä se säteilylämppärikin lämmittää eikä jäädytä sitä konetta niin ettei enään edes käynnistykään

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3311
                                • Kajjjaani

                                Täytyy sanoo, että inkkarit on kadonnu kanootista jos vielä tänä päivänä ihmetellään josko se säteilijä toimii.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎