Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmitin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by Mauritius View Post
    Vaikuttaa vähän siltä että defalla on tällä hetkellä toimitusvaikeuksia, paikallinen varaosamyyjä kertoi että kaikki nämä m47n elementit olisivat loppu maahantuojalla ja uusia tulee vasta tammikuun loppupuolella.
    defalla on toimitusvaikeuksia, m52 elementitkin tuntuu olevan loppu
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by Mauritius View Post
      Kyllähän säteilylämmppärit auttavat aika paljon. Oma 2004 e46 320d lähti juuri ja juuri käyntiin 5 yrityksellä -15 pakkasessa.
      Tulevia pakkasia varten kannattaa kuitenkin korjata se, tuollainen lähtee ilman lämppäreitä ihan nikottelematta käyntiin kovemmillakin pakkasilla, kunhan kaikki on kunnossa. Vähän rajultahan noi dieselit kuulostaa kylmäkäynnistyksessä varsinkin lämmittämättä, mutta ne on vaan paloääniä eikä tee mitään pahaa.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        jos on lämppärit loppu maahantuojalta tai jotain...

        Jos ei lämppäriä saa tähän hätään niin uskokaatten pois sisätilalämppäri viritettynä puhaltamaan kattilan kylkeen toimii , hätä-väliaikaisratkaisuna. Mutta minä en korvaa jos näillä neuvoilla poltatte sen ropposen
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          Originally posted by peto2 View Post
          unohtui tänään sigun e39:n säteilylämppäri koko päiväksi päälle (unohtui koska pesin auton viikonloppuna eikä päässyt aamulla sisälle kuin toisesta takaovesta, mentii sitten kolmenelosella) ja nyt kävin laittamassa käyntiin niin juuri ja juuri viisari heilahti kun m50 koneisen lohkolämppäri nostaa vastaavassa ajassa lämmön sinisen puoleen väliin :think

          lähinnä naurettavia romuja tuntus olevan nuo säteilijät
          Sehän on selvä että vesitilassa oleva lämmittää paremmin mutta apu se on vähäkin.
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            Originally posted by peto2 View Post
            unohtui tänään sigun e39:n säteilylämppäri koko päiväksi päälle (unohtui koska pesin auton viikonloppuna eikä päässyt aamulla sisälle kuin toisesta takaovesta, mentii sitten kolmenelosella) ja nyt kävin laittamassa käyntiin niin juuri ja juuri viisari heilahti kun m50 koneisen lohkolämppäri nostaa vastaavassa ajassa lämmön sinisen puoleen väliin :think

            lähinnä naurettavia romuja tuntus olevan nuo säteilijät
            HEHEHE jos ei säteilijä toimi niin pitää katsoa kuka sen on asentanut ja miten.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              Originally posted by Arnolds View Post
              HEHEHE jos ei säteilijä toimi niin pitää katsoa kuka sen on asentanut ja miten.
              Oikeassa olet, minulla toimii (itse asennettu) ja jopa lämmittääkin kyseessä m62 pata
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Itsellä m52 lohkossa kiinni calixin elementti, lämmitystä 1.5h-2h niin lämpömittari noussu about kahen viisarin verran. Ihan jopa puolen tunnin tai tunnin lämmityksellä rupeaa puhaltamaan paljon nopeampaa kuumaa kuin kylmästä revittäessä käyntiin.

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Originally posted by asis View Post
                  Miten tuon säteilylämmittimen toiminta tarkastetaan?
                  Muutamalla pultilla lämmitin pois ja mittaat miten lämmittää yleismittarilla jossa lämpötila-anturi (biltema, mätänet, hongkong jne.)


                  Sitten samalla putsaat molemmat pinnat ja uusi ohut kerros tahnaa väliin ja testaat kontaktin painamalla lämmityselementin takaisin kiinni ja irti..
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • StreetA
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 296
                    • ?

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Jos ei lämppäriä saa tähän hätään niin uskokaatten pois sisätilalämppäri viritettynä puhaltamaan kattilan kylkeen toimii , hätä-väliaikaisratkaisuna. Mutta minä en korvaa jos näillä neuvoilla poltatte sen ropposen
                    Niinhän se toimii,ite muutama vuosi sitten lämmittelin m51d25 diisseliä nuin kun ei ollut lohkolämppäriä eikä lähteny käymään lämmittämättä.. Kerran kävi niin että virittelin sen puhaltimen öljypohjan alle ja olin laittamassa autotallinovea kiinni niin kuulu "wufff" ja sisätilalämppäri ilmiliekeissä auton alla
                    Ehkä vähemmällä pääsee kun suosiolla asentaa sen lohkolämppärin..

                    Comment

                    • -KK-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 265

                      Originally posted by Dani View Post
                      Muutamalla pultilla lämmitin pois ja mittaat miten lämmittää yleismittarilla jossa lämpötila-anturi (biltema, mätänet, hongkong jne.)

                      Sitten samalla putsaat molemmat pinnat ja uusi ohut kerros tahnaa väliin ja testaat kontaktin painamalla lämmityselementin takaisin kiinni ja irti..
                      Noinkin tuon voi mitata, mutta minä olen mittaillu laittamalla töpselin väliin tavallisen sähkönkulutusmittarin. Jos siinä näyttää 800 wattia, niin kunnossa on. M62 kone, kahdella elementillä.

                      Kattelin viikko sitten salavalikosta (veden)lämpötiloja kun oli ollut johdon päässä ja kyllä siellä lämmintä oli.

                      Comment

                      • nikke.h
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 244
                        • Lahti

                        Mites noi säteilylämmittimet, löytyykö näistä mitään yleismalleja. Kävin kysymässä autooni (E34 M5) mutta mitään mallikohtaista säteilylämmitintä ei ole tarjolla. Joudun aina silloin tällöin talvellakin ajamaan ko. autolla ja uskoisin että säteilylämmitin olisi parempi lämmittämään öljyjä vrt. lohkolämmitin? Kellään tietoa minkä auton lämmittimen sais käymään tähän? On niitä jotkut tainneet ainakin laittaa näihin:think

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by -KK- View Post
                          Noinkin tuon voi mitata, mutta minä olen mittaillu laittamalla töpselin väliin tavallisen sähkönkulutusmittarin. Jos siinä näyttää 800 wattia, niin kunnossa on.
                          Tai ihan yleismittarilla mitataan vastus pistokkeesta, jos kulutusmittaria ei ole.

                          P(teho, W) = U(jännite) pot2 / R(vastus) = ~55000 / R
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • -KK-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 265

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tai ihan yleismittarilla mitataan vastus pistokkeesta, jos kulutusmittaria ei ole.

                            P(teho, W) = U(jännite) pot2 / R(vastus) = ~55000 / R
                            Jep, tunti sitten tuli mitattua yleismittarilla yhden 535d :n säteilylämppärin vastus kiinni autossa ja ~320 wattia näyttäisi laskimen mukaan olevan.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7433
                              • Oulu

                              Originally posted by -KK- View Post
                              Jep, tunti sitten tuli mitattua yleismittarilla yhden 535d :n säteilylämppärin vastus kiinni autossa ja ~320 wattia näyttäisi laskimen mukaan olevan.
                              Tässä kattaa huomioida se, että vastuksen lämpötilan muuttuessa eli sen lämmetessä käytön aikana vastusarvokin saattaa muuttua. Eli ihan tarkkaa tehoa ei kylmän vastuksen mittaus varmaankaan anna.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • -KK-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 265

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Tässä kattaa huomioida se, että vastuksen lämpötilan muuttuessa eli sen lämmetessä käytön aikana vastusarvokin saattaa muuttua. Eli ihan tarkkaa tehoa ei kylmän vastuksen mittaus varmaankaan anna.
                                Niin tuohon oli se mun ensiksi mainitsema helpoin mittaustapa pari postausta aiemmin, eli kulutusmittari kiinni

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎