Itse olen käyttänyt sisätilan lämmitintä moottoritilassa.
Jos jotain etueja hakee, niin ne on halpa hankintahinta, helppo asennus ja ohjaustehostajan öljy on huomattavasti notkeampaa -23 asteen pakkasessa.
Vakuutusyhtiö voi tietysti olla erimieltä asennuksen laillisuudesta, jos vahinko sattuu, mutta eikös toi moottoritila ole ~ sisätila?
Minäki olen käyttänyt tuota versiota lämittämiseen Mutta olis tarkotus viikonloppuna laittaa säteilylämmitin tuonne öljy pohjaan kiini...
Vakuutusyhtiö voi tietysti olla erimieltä asennuksen laillisuudesta, jos vahinko sattuu, mutta eikös toi moottoritila ole ~ sisätila?
Ei ole, jos sattuu joku tulipalo niin ihan varmasti vakuutusyhtiö vetää hernettä nokkaan tuosta. Pienihän se riski on ja parasta toivotaan, mutta voi se harmittaa jos vaikka katoksellinen autoja sattuu menemään.
itsellä ei kyllä defan säteilylämmitin auta juuri lainkaan ainakaan kovemmilla pakkasilla,-20 pakkasta ja 4tuntia piuhassa ja ei huomaa mitään eroa oliko auto lämppärissä vai ei,ja lämmitin on kyllä oikein asennettu.........kuraahan nuo on
Asensin 330d e46:seen säteilylämmittimen syksyllä.
Luin syksyllä noita topicin alkupään kommentointeja ja vaikutuin siten, että näin järkevänä hankintana.
Asennettu on varmasti juuri kuten pitääkin, ei tahnaa liikaa eikä liian vähän, tasaisesti ohjeen mukaan jne..
Nyt kovia pakkasia jo nähneenä -33c ja edellinen viikko kokoajan yli -20c.
Olen lämmittänyt säteilijällä käytännössä 23h vuorokaudessa, eli aina kun en aja ja SILTI LÄMMITYSTEHO EI RIITÄ! Tolpassa on jatkuva sähkö.
Elementti toimii sitä olen tarkkaillut säännöllisesti mittaamalla, että ottaa virtaa juuri oikean määrän 1,3A eli 300W.
-10c pakkasella ei riitä edes sulattamaan lunta konepelliltä vaikka on läpi yön lämmityksessä.
Nyt asennusta odottaa peräkontissa Calixin letkulämmitin.
Kaverin 320d e46:ssa on juurikin tuo letkulämmitin ja se toimii todella hyvin.
-24c pakkasessa laitettiin aamulla roikkaan kahdeksi tunniksi, jonka jälkeen kokeilu mielessä kurkattiin konepellin alle. Käsin koittamalla kokolohko oli selvästi lämmin toisin kuin säteilijällä vaikka lämmittää ympäri kellon.
En voi suositella säteilylämmitintä. Ehkä aivan Etelä-Suomessa on mahdollista juuri pärjätä kun on huomattavasti leudompi talvi. Sähköä mennyt aivan saatanasti, letkulämmittimellä tuntuu normi kaksi tuntinen riittävän mainiosti.
-10c pakkasella ei riitä edes sulattamaan lunta konepelliltä vaikka on läpi yön lämmityksessä.
Ihanko totta. No onpa jännä kun sen ei pidäkkään kuin lämmittää öljyt. Harjaa se konepelti jos meinaa lumet nostattaa verenpainetta, tai asenna erillinen konepellinlämmitin.
Käsin koittamalla kokolohko oli selvästi lämmin toisin kuin säteilijällä vaikka lämmittää ympäri kellon.
No ei varmasti lämpeäkään kun se säteilijä lämmittää pelkästään öljypohjaa. Olisipa melkonen lämppäri jos tiivistepinnan ylitse lämmittäis lohkonkin.
En voi suositella säteilylämmitintä. Ehkä aivan Etelä-Suomessa on mahdollista juuri pärjätä kun on huomattavasti leudompi talvi. Sähköä mennyt aivan saatanasti, letkulämmittimellä tuntuu normi kaksi tuntinen riittävän mainiosti.
Miten niin ei pärjää. Se lämmittää öljyt joten voitelu toimii heti käynnistäessä ja polttoainettakin säästyy kun ei tartte sitä marmeladia vatkata. Ei sulata lumia, ei nosta viisaria lämpömittarista, ei kasvata palmujakaan manteereelle mutta antaa koneelle juuri sen mitä se tarvitsee, eli välittömän voitelun. Lisäksi se myös höyrystää pätkäajossa kondensoitunutta kosteutta öljystä. Ei nyt mun mielestä ihan turha kapistus?
Johan täälläkin yksi oli joka sai letkulämppärillä käynnistysongelmia dieseliin, lämmitti lämpöanturin ja lakkasi hehkuttamasta. Niinjoo, viisari kuitenkin nousi kabiinissa joten täydet viisi peukkua
Ihanko totta. No onpa jännä kun sen ei pidäkkään kuin lämmittää öljyt. Harjaa se konepelti jos meinaa lumet nostattaa verenpainetta, tai asenna erillinen konepellinlämmitin.
No ei varmasti lämpeäkään kun se säteilijä lämmittää pelkästään öljypohjaa. Olisipa melkonen lämppäri jos tiivistepinnan ylitse lämmittäis lohkonkin.
Miten niin ei pärjää. Se lämmittää öljyt joten voitelu toimii heti käynnistäessä ja polttoainettakin säästyy kun ei tartte sitä marmeladia vatkata. Ei sulata lumia, ei nosta viisaria lämpömittarista, ei kasvata palmujakaan manteereelle mutta antaa koneelle juuri sen mitä se tarvitsee, eli välittömän voitelun. Lisäksi se myös höyrystää pätkäajossa kondensoitunutta kosteutta öljystä. Ei nyt mun mielestä ihan turha kapistus?
Johan täälläkin yksi oli joka sai letkulämppärillä käynnistysongelmia dieseliin, lämmitti lämpöanturin ja lakkasi hehkuttamasta. Niinjoo, viisari kuitenkin nousi kabiinissa joten täydet viisi peukkua
No kerroppas kun sinulla tuntuu tuota tietoa olevan että kuinka nopeasti ne öljyt sitten jäähtyy kun menevät esim -30c lohkoon ???
Ihanko totta. No onpa jännä kun sen ei pidäkkään kuin lämmittää öljyt. Harjaa se konepelti jos meinaa lumet nostattaa verenpainetta, tai asenna erillinen konepellinlämmitin.
No ei varmasti lämpeäkään kun se säteilijä lämmittää pelkästään öljypohjaa. Olisipa melkonen lämppäri jos tiivistepinnan ylitse lämmittäis lohkonkin.
Miten niin ei pärjää. Se lämmittää öljyt joten voitelu toimii heti käynnistäessä ja polttoainettakin säästyy kun ei tartte sitä marmeladia vatkata. Ei sulata lumia, ei nosta viisaria lämpömittarista, ei kasvata palmujakaan manteereelle mutta antaa koneelle juuri sen mitä se tarvitsee, eli välittömän voitelun. Lisäksi se myös höyrystää pätkäajossa kondensoitunutta kosteutta öljystä. Ei nyt mun mielestä ihan turha kapistus?
Johan täälläkin yksi oli joka sai letkulämppärillä käynnistysongelmia dieseliin, lämmitti lämpöanturin ja lakkasi hehkuttamasta. Niinjoo, viisari kuitenkin nousi kabiinissa joten täydet viisi peukkua
Säteilylämmittimen kanssa asia on juurikin näin niinkuin Cell tiivisti. Se ei ole matkustajien mukavuutta vaan moottorin hyvinvointia varten ja riittää siihen tarkoitukseen aivan mainioisti. Jos mukavuutta eli kauttaaltaan lämmintä konetta ja sisätilaa haluaa Eberspächer ja Webasto ovat tähän tarkoitukseen.
No kerroppas kun sinulla tuntuu tuota tietoa olevan että kuinka nopeasti ne öljyt sitten jäähtyy kun menevät esim -30c lohkoon ???
Jaa-a, enpä oo mitannu. Sen kuitenkin voi heittää suoraan, että öljyn lämpökapasiteetti on n. kolme kertaa suurempi kuin alumiinin. Öljyä on massaltaan noin neljännes lohkon painosta. Tästä sitten vois laskea että jos öljyä lämmittää 50 astetta, se on sama kuin jos pelkkää lohkoa olis lämmittäny vajaa 40 astetta. Letkulämmitin ei lämmitä kuitenkaan öljyjä ollenkaan, joten ne marmeladit lähtee liikenteeseen sitten aikanaan. Öljy myös lämpeää vasta aikanaan, jolloin kondensoitunut vesikin alkaa haihtumaan vasta sitten joskus.
Jäähdytysnesteen lämpötila vaikuttaa 99% käyttäjän mukavuuteen, öljyn lämpötila 99% koneen "mukavuuteen".
Eikö kuitenkin ole lähtökohtaisestikin kovin typerää asentaa öljynlämmitin ja olettaa sen lämmittävän lohkoa? Saati sitten konepeltiä...
Tuli puheeksi noi muut värkit kanssa. Sanoivat asentaneensa Calixin letkuvastuksia. Kun kyselin noista Cellin mainitsemista ongelmista, sanoivat että on käyttäneet lisänä Calixin kiertovesipumppua, jolloin lämpö jakaantuu paremmin moottorissa.
Miltä toi nyt sitten kuulostaa? Miten ne noi lämpöanturit futaa?
Jaa-a, enpä oo mitannu. Sen kuitenkin voi heittää suoraan, että öljyn lämpökapasiteetti on n. kolme kertaa suurempi kuin alumiinin. Öljyä on massaltaan noin neljännes lohkon painosta. Tästä sitten vois laskea että jos öljyä lämmittää 50 astetta, se on sama kuin jos pelkkää lohkoa olis lämmittäny vajaa 40 astetta. Letkulämmitin ei lämmitä kuitenkaan öljyjä ollenkaan, joten ne marmeladit lähtee liikenteeseen sitten aikanaan. Öljy myös lämpeää vasta aikanaan, jolloin kondensoitunut vesikin alkaa haihtumaan vasta sitten joskus.
Jäähdytysnesteen lämpötila vaikuttaa 99% käyttäjän mukavuuteen, öljyn lämpötila 99% koneen "mukavuuteen".
Eikö kuitenkin ole lähtökohtaisestikin kovin typerää asentaa öljynlämmitin ja olettaa sen lämmittävän lohkoa? Saati sitten konepeltiä...
Juu minulle on kyllä täysin selvää että miten kumpikin lämmitin toimii ja mitä lämmittää.
Tuli vain mieleen tuo juttu tuossa ohimennen.
Viisain vaihtoehto taitaisi olla säteiliä+sisähaara. niillä saadaan sekä kone että käyttäjä tyytyväiseksi.
Miltä toi nyt sitten kuulostaa? Miten ne noi lämpöanturit futaa?
Ei nuo ongelmat kovin yleisiä ole ilmankaan kiertovesipumppua, mutta kuulostaa kyllä ihan fiksulta lisältä. Jos letkulämppärin sinne haluaa niin sama se kai on kokeilla ensin ilman kun ilmeisesti kyse oli erillisestä kikkareesta?
Katsoin tuossa yli 20 asteen pakkasilla mun E91:n vedenlämpöjä öljypohjanlämmittimen käytön jälkeen. Vedetkin olivat parhaimmillaan plussalla. Mistään öljytikunreiästä en ole öljyjä mittaillut, mutta luulenpa niiden olevan oikein hyvissä lämmöissä käynnistettäessä.
Sisätiloja varten mulla on sisähaara, ja kaupan päälle samoissa verkkovirroissa on vielä akkulaturikin. Kun ei se säteilijä sitä akkuakaan lämmitä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment