Tänä aamuna -10 pihalla ja 2h esilämmitys säteilijällä. Tietokone kiinni ja livedatasta arvoja pihalle:
Coolant temperature 22c
Intake air temperature 15c
Tein muuten huomion että kun lämpömittari on keskellä mittaria niin coolantin lämpötila oli vasta n 75c. Lämpesi maksimissaan 95 asteeseen ja sen jälkeen seilasi 92-94 asteen välillä tasasessa maantieajossa.
Piti itsekin testata "mielenlämmittimen" lukemia. 1.5h roikassa, -8'C aamulla ja auton oma mittari näytti +18'C jäähdytysnesteille.
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Tuntuis olevan Calixin tuotteet mätänetistä loppu. Onko kellään haisua mistä löytyisi halvalla Calixin säteilylämmitin-kitti sisähaaralla sigussa olevaan pirssiin?
Minkälainen lämmitin se kannattas laittaa? lohkolämmitin vai säteilylämmitin? Defa vai Calix? Ja ehdottomasti sisähaaralla. Kumpi lämmittää paremmin 2h aikana? Pitäs jonku näköinen lämmitin alkaa laittamaan sigun kotteroon, kun ei jaksa enää käynnistyä -28C.
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
Minkälainen lämmitin se kannattas laittaa? lohkolämmitin vai säteilylämmitin? Defa vai Calix? Ja ehdottomasti sisähaaralla. Kumpi lämmittää paremmin 2h aikana? Pitäs jonku näköinen lämmitin alkaa laittamaan sigun kotteroon, kun ei jaksa enää käynnistyä -28C.
Jos tulee tuohon 325i, niin lohkolämmitin tietysti, eihän siinä taida olla paikkaakaan säteilijälle.
Jos tulee tuohon 325i, niin lohkolämmitin tietysti, eihän siinä taida olla paikkaakaan säteilijälle.
Jep, lohkolämppäri ainoa vaihtoehto. Sen sijaan käynnistysongelmiin auttaa auton korjaaminen, ehjä lähtee ihan yhtä helposti käyntiin ilman lämmitystäkin.
Comment