Niinkai sitä vois kuvitella, mutta eikai tuolla oo muuta kuin pilalle muokattua bemarin vaihdelaatikkoja myynnissä Ja jos on noita suuttimia, niin 5-settejä....
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Käytössä kesäautossa (M30B34) E98. Kannattaisiko ajaa pari tankillista E85/E95 sekoituksella ennen öljynvaihtoa, koneen putsaamiseksi?
Kannattaako sama 50/50 suhde, jos moottorin kylkeen liimataan vahingossa esim. Eaton m112?
Siis ilman E85 modauksia.
Hyvä vinkki tuo diesel, täytyy ottaa käyttöön.
Tässä ketjussa aikaisemmin on sanottu, että E85 pistää möhnät liikkeelle bensajärjestelmästä, ja putsaa jopa männän renkaiden urat. Ajattelin että jotain siitä saattaisi päätyä öljyn joukkoon
Ainakin bensafiltteri vaihtoon toki...
Ot.
Jos on hirveen sontanen kone ni sit käyttäisin jo vähä kauemmin et liukenee "mahdolliset" kikkareet paremmin. Ite oon tuon jotain kertoja tehny varsinkin jos oon alkamas avaamaan konetta. Lähtee se oranssi paska pois ja muutkin pinttymät. Sitä ne fortetkin tekee että pesee mut tuo kiisseli maksaa parikyt pennii/huuhtelu.. Pitää vaan vaihtovälin jossain 10, maks 15 tkm ni ei kerry karstaa..
Ei kannata lutrata minkään dieselin kanssa. Öljyt vaihtoon vaan. Kun kerran kaikki tuntuu olevan yhtä mieltä siitä, että jo E85 käyttäminen liuottaa karstat joka paikasta, niin mitä hyötyä on vielä sen lisäksi sitä dieseliä siellä koneessa pyöritellä?
Omasta mielestä E85:llä ajellessa öljyt kannattaisi mun mielestä vaihtaa ehkä jopa useammin. Aluksi sen takia, että vanhasta moottorista irtoaa paskaa öljyn joukkoon, ja sen jälkeen vaikka paskaa ei enää moottorista irtoakkaan, niin E85 pääsee öljyn joukkoon enemmän mitä normi bensaa, eikä se siellä öljyn joukossa ainakaan voitelua paranna.
irtoakkaan, niin E85 pääsee öljyn joukkoon enemmän mitä normi bensaa, eikä se siellä öljyn joukossa ainakaan voitelua paranna.
Joo pääseehän sitä. Mutta etanolin kiehumispiste on 78 astetta eli kun koneen öljyt on lämmenny normaali lämpötilaan, kaikki etanoli on haihtunut öljyjen seasta.
En ole itse muuttanu vaihtovälejä e85:n kanssa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Ok, ajan pari tankillista 50/50 sotkulla, ja vaihdan öljyn ja suodattimet. Jos tällä saan aikaan tuhoja, kertokaa toki. Mielummin ennen kevättä, kesäauto on vielä talviunilla
Last edited by ollyvai; 21-01-2018, 01:42.
Reason: Täsmennys
Tuohon omaan E46 M3:een oon miettinyt jo pidempään E85 modausta viimeisten vaparihevosten kutittelun toivossa - tai no voishan siihen vielä nokatkin vaihtaa. Noh, eniveis.. Oikea tapa nyt olis tietysti vaihtaa suuttimet ja ajaa softa penkissä, mutta haluaisin aikaisemmista E85-vehkeistä poiketen tähän FlexFuel toiminnallisuuden.
Bongasin sitten Jenkeistä tämmösen firman, kuin Advanced Fuel Dynamics, jotka myy ainakin E46 M3, E60 M5 ja E9x M3 tuommosta "PROFLEX Commander" -nimistä tuotetta. Tämähän nyt ei periaatteessa eroa noista muista aftermarket E85 FlexFuel -kiteistä hirveästi, mutta on ainakin tehokkaasti brändätty ja lupailevat noin 20hv tehonlisäystä (penkkilaput löytyy sivuilta: https://www.advancedfueldynamics.com/dyno-data).
Tuo kytketään myös siis yhtälailla suuttimien väliin. Sitten yksi bensaletkun pätkä vaihdetaan E85 kestäväksi ja väliin jää FlexFuel -anturi ja sitten mobiiliappilla voi seurailla, mikä on etanolin määrä tankissa. Kuulostaa siis mun tarpeilta aikalailla tasan tarkkaan.
Olin yhteydessä tuonne ja sinne on nyt menossa penkkiin vielä yksi E46 M3, jossa oli jotain putkistomodia ja imusarjaa ja muuta, jolloin selviää sitten, loppuuko mahdollisesti vakio suuttimista tuotto kesken tms.. Ainakin siis ihan vakio M3 settiin menee suoraa, samoin useampiin remmiahdettuihin S54:n kylkeen suoraa, sikäli, kun suuttimissa riittää kapasiteetti..
Yleiset mielipiteen monesti tuntuu olevan näistä "ihan paskaa", mutta onko näistä kokemusta? Onko foorumilla tullut vastaan E85 säädettyjä/modattuja S-moottoreita? :think
Ihan hyviä havaintoja, mitkä sinänsä ei ehkä ainakaan itselle ole uusia juttuja, mutta mulle ehkä on.
- e85 on käytännössä kisabensaa jota saa normi bensa-asemilta.
- eli voit ajaa niin korkeilla puristuksilla ja/tai ahdoilla, ettei se olisi mahdollista normi bensalla.
- Toimiva optimaalinen seosalue on laaja. Ei oo niin tarkkaa säädön kannalta.
- Lisää vaparissa vääntöä, muttei juurikaan tehoa. (tämä siis oma havainto myös ihan normi puristeisessakin moottorissa)
- Ennakkoa voi lisätä huoletta, mutta ainakaan vaparissa siitä ei juurikaan ole hyötyä.
- imulämmöt tippuu.
Paperiset bensansuodattimet ei kyllä mulla oo antanu periksi, mutta sen herrat ovat kyllä muutenkin lukeneet netistä. Olen siis aukonu niitä vuoden/parin käytön jälkeen tarkistaakseni.
Eflexfuel sarja asennettu, vielä puoli tankkia 98:ia jäljellä ja sitten alkaa viina virrata. Paljon helpompaa oli vastaavan asentaminen M43:seen, tässä on vähemmän tilaa millekään mitä Bmw ei sinne suunnitellut.
Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
Eflexfuel sarja asennettu, vielä puoli tankkia 98:ia jäljellä ja sitten alkaa viina virrata. Paljon helpompaa oli vastaavan asentaminen M43:seen, tässä on vähemmän tilaa millekään mitä Bmw ei sinne suunnitellut.
Onko tuossa Eflexfuel:n sarjassa anturi bensalinjaan?
Voihan sinne lorotella jo tankkiin viinakset niin ei joudu moottorinohjauskaan niin rankkaan oppimiskäyrään.
Comment