memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skubbe
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 30
    • Oulu, Finland

    Originally posted by Pazi88 View Post
    n52 ei ole vielä suoraruisku moottori, että eikai siinä e85:n käyttäminen pitäisi olla mikään ongelma :think
    Onko tämä sitä niin kutsuttua "mutua" vai tietoa? Minkä tähde ei porukka käytä tuota etanolia? Miksi ne kauppaa noita muutossarjoja? Onko tuosta mittää hyötyä vai syäkö se vaa niin paljo enemmän että ei ole mitään merkitystä sillä että ajjaako 98 vai 85?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11218
      • Oulu

      jaa empä tiedä miksei ihmiset tee muutoksia enempää Tommosella 450€ purkilla saa toki jonkun aikaa jo ajella että alkaa pääsemään voiton puolelle. Vuosi taikka pari taitaa mennä siihen. Itse olen kaikki omat bemarini laittanut käymään viinalla ja kuten tuossa aikasemmin laskeskelin, niin n. 2€ säätöä tulee 100 kilometrille. Jos (kun) bensa kallistuu, niin säästö vain kasvaa. Viimesimpänä laitoin meidän e39 farkun m52tu koneella toimimaan flexifuelina vakio suuttimilla. Voi tankata viinaa tai 95:sta tai mitä vaan väliltä ja moottorinohajaus säätyy kohdilleen pienen ajelun jälkeen.

      EDIT ja suoraruisku(suihku) hommalla tarkotin, että niissä koneissa ei ole perinteisen mallisia suuttimia, vaan mekaaninen korkeapainepumppu ajamassa suuttimia diisseleiden tapaan ja tämä pumppu ei kestä puhdasta e85:sta. Voitelu ei riitä sillä. Mutta perinteisiä suuttimia käyttävissä autoissa e85 ei ole ongelma.
      Last edited by Pazi88; 11-08-2017, 12:12.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • _Bäri_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2014
        • 935
        • Turku

        Onko kukaan laittanut e39 535 käymään viinalla? Jos varautuu bensapumpun ja letkujen vaihtoihin, niin voiko tulla jotain muuta yllättävää?
        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

        Ex:
        E61 535dA -05
        E91 320dA -06
        E53 X5 3.0dA - 03
        E39 535iA -01
        E39 520i -97
        E39 530dA - 00

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          Originally posted by skubbe View Post
          Onko tämä sitä niin kutsuttua "mutua" vai tietoa? Minkä tähde ei porukka käytä tuota etanolia? Miksi ne kauppaa noita muutossarjoja? Onko tuosta mittää hyötyä vai syäkö se vaa niin paljo enemmän että ei ole mitään merkitystä sillä että ajjaako 98 vai 85?
          Mikä kohta tässä on sun mielestä mutua? N52 ei ole suorasuihkutusmoottori, sen voi jokainen itsekin selvittää, jos ei usko.

          Sen tähde porukka ei käytä etanolia, koska mieti nyt itsekin. Suurin osa ei vaan jaksa sitä kikkailua ja läträämistä, ja varsinkin jos joutuu satasia pistämään johonkin lisäpalikoihin ja muutostöihin, niin säästöä tuossa hommassa ei tule koskaan. Sen lisäksi kulutus kasvaa, joutuu käymään pumpulla useammin ja se saatanan kylän ainoa e85-pumppukin on kauempana, kuin muut bensapumput.

          Muutossarjoja ne kauppaa sen takia, koska ne myyjät toivoo tekevänsä rahaa sillä touhulla. Bisnestä, ymmärrätkö?


          Originally posted by Pazi88 View Post
          jaa empä tiedä miksei ihmiset tee muutoksia enempää Tommosella 450€ purkilla saa toki jonkun aikaa jo ajella että alkaa pääsemään voiton puolelle. Vuosi taikka pari taitaa mennä siihen. Itse olen kaikki omat bemarini laittanut käymään viinalla ja kuten tuossa aikasemmin laskeskelin, niin n. 2€ säätöä tulee 100 kilometrille. Jos (kun) bensa kallistuu, niin säästö vain kasvaa. Viimesimpänä laitoin meidän e39 farkun m52tu koneella toimimaan flexifuelina vakio suuttimilla. Voi tankata viinaa tai 95:sta tai mitä vaan väliltä ja moottorinohajaus säätyy kohdilleen pienen ajelun jälkeen.

          EDIT ja suoraruisku(suihku) hommalla tarkotin, että niissä koneissa ei ole perinteisen mallisia suuttimia, vaan mekaaninen korkeapainepumppu ajamassa suuttimia diisseleiden tapaan ja tämä pumppu ei kestä puhdasta e85:sta. Voitelu ei riitä sillä. Mutta perinteisiä suuttimia käyttävissä autoissa e85 ei ole ongelma.
          Onhan noi N54-äijät ajellu e85 monta vuotta, ja onko se nykybensa sitten paljonkin parempaa "voiteluainetta" kuin e85?


          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11218
            • Oulu

            Originally posted by Bullitt View Post
            Onhan noi N54-äijät ajellu e85 monta vuotta, ja onko se nykybensa sitten paljonkin parempaa "voiteluainetta" kuin e85?
            Siis olen ollut siinä ymmärryksessä et n54 koneilla ei voi ajaa 100% e85:llä suorasuihkupumpun voiteluongelmien vuoksi. Mut bensan sekaan sitä voi lisätä x-määrän ongelmitta.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Siis olen ollut siinä ymmärryksessä et n54 koneilla ei voi ajaa 100% e85:llä suorasuihkupumpun voiteluongelmien vuoksi. Mut bensan sekaan sitä voi lisätä x-määrän ongelmitta.
              Pumpussa on vissiin kai oma suljettu öljytila siellä heilurilevyn puolella. En osaa sanoa, että missä määrin liikkuvat osat joutuu polttoaineen kanssa kosketuksiin. Tarttis joskus suolestaa tuollainen pumppu, mutta ei niitä jää nurkkiin pyörimään, kun vanhat menee vaihdossa takaisin. Opelin ja Volkkarin pumpuissa ainakin murenee kuminen kalvo vanhuuttaan, vaikka se ei viinaa sen enempää näkiskään, mitä nyt normibensan joukossa sitä on. Jos Bemarin pumpussa on vastaa rakenne, niin polttoaineella ei ole mitään vaikutusta voiteluun.
              Attached Files


              Comment

              • Jarpeli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 510
                • vaasa

                Onkos kenelläkään kokemusta kuinka paljon on kannattanut nostaa ennakkoja e85 vs 98 vapaastihengittävässä koneessa.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11218
                  • Oulu

                  Originally posted by Jarpeli View Post
                  Onkos kenelläkään kokemusta kuinka paljon on kannattanut nostaa ennakkoja e85 vs 98 vapaastihengittävässä koneessa.
                  Cruisailu alueella joku 5 astetta tai enemmän. Täyskaasu alueella vähemmän. m5x moottori vakio puristuksilla näyttäis tykkäävän 25-26 asteen ennakosta. 27 asteella alkaa jo ajoittain tippumaan teho.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11218
                    • Oulu

                    Sainpas nyt flexfuel ohjelman pelaamaan m52tu koneessa kunnolla.

                    Eli -99 e39 523i touring. Vakio kone vakio suuttimilla, eli ei mitään muutoksia. Pelkästään softa. Voi ajaa pelkällä bensalla tai pelkällä viinalla tai sekoituksella. Moottorinohjaus oppii seoksen itsekseen. Kulutus bensalla 9.2 litraa sataselle ja viinalla 12.1 litraa sataselle samanlaisella ajolla. Eli n. 2€ säätöä per 100km tuollakin koneella.

                    Muutos onnistuu pelkällä softalla, koska nuo samat suuttimet on käytössä b28 koneessakin. Mut ihan rajoilla mennään b25 koneella viinan kanssa. Joku 85% on duty maksimissaan, eli b28 koneella ei onnistu mitenkään. b20 koneella taas onnistuu koska siinä on samat suuttimet kuin b25 ja b28 koneissa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • ohhoh
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 191
                      • .

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Sainpas nyt flexfuel ohjelman pelaamaan m52tu koneessa kunnolla.

                      Eli -99 e39 523i touring. Vakio kone vakio suuttimilla, eli ei mitään muutoksia. Pelkästään softa. Voi ajaa pelkällä bensalla tai pelkällä viinalla tai sekoituksella. Moottorinohjaus oppii seoksen itsekseen. Kulutus bensalla 9.2 litraa sataselle ja viinalla 12.1 litraa sataselle samanlaisella ajolla. Eli n. 2€ säätöä per 100km tuollakin koneella.

                      Muutos onnistuu pelkällä softalla, koska nuo samat suuttimet on käytössä b28 koneessakin. Mut ihan rajoilla mennään b25 koneella viinan kanssa. Joku 85% on duty maksimissaan, eli b28 koneella ei onnistu mitenkään. b20 koneella taas onnistuu koska siinä on samat suuttimet kuin b25 ja b28 koneissa.
                      Hienoa nähdä, että homma pelittää kun tietää mitä tekee.
                      Onko m54b30 koneen muuttaminen e85:llä toimivaksi järkevää?
                      Onko tietoa mitä kaikkea pitää muuttaa, riittääkö esim. vakio suuttimet, vai riittäisikö tuossakin tapauksessa pelkkä ohjelmointi?:think

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        Originally posted by JaniR View Post
                        Oletteko tehneet muutoksia öljynvaihtoväliin kun E85:lla olette ajaneet?
                        Jos perinteisessä bensiinin käytössä päätyy polttoaineesta epäpuhtauksia moottoriöljyyn, niin kuvittelisin saman tapahtuvan viinan käytössä?
                        Originally posted by naikou View Post
                        No luulempa että jos noin 10tkm välein vaihtaa ni se riittää, moni foorumilainen vaihtaa muutenki tollee vaikka ei viinalla ajaiskaan. vanhoissa bemareissa huoltoväli joku 22tkm ja sen voi ihan hyvin ajaa samoilla öljyillä jos ei viinaa käytä.
                        Ainakin eFlexiFuelin käyttö-/asennusohjeessa sanotaan muistaakseni, että öljyt tulisi vaihtaa 10tkm välein. Itse olen harkitsemassa tuollaisen hankkimista e46 320i:hin. Siitä hyvä systeemi, että pötikän voi vaihtaa tulevaan toiseen bensa-autoon tulevaisuudessa tai myydä vanhan mukana, jos vaihtaa autoa.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Olisiko hyviä suosituksia mitä suuttimia vakion m52b28tu:n kanssa olisi hyvä käyttää E85 käytössä?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11218
                            • Oulu

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Olisiko hyviä suosituksia mitä suuttimia vakion m52b28tu:n kanssa olisi hyvä käyttää E85 käytössä?
                            Esim. bosch 0280155831 Noille löytyy multa autossa säädetyt kartat

                            Tuosta sais euroopasta setin: https://rover.ebay.com/rover/1/710-5...0AAOxyfpJSXICr

                            Tuossa jenkkilästä huollettu ja flow mätsätty setti kohtuu hintaan:


                            Ja jos lähettää suomeen, niin erittäin halpa setti tuossa:

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Valmiit kartatkin toki kiinnostavat ja kiitoksia tiedosta.
                              Tuollaiset lähtevät hankintaan.

                              Comment

                              • conna
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 324



                                Löytyy edukkaasti
                                %

                                Comment

                                Working...
                                X