M54 sytyttää moottorivalon jo pienestä määrästä e85:sta bensan seassa. Onko tästä haittaa? Voiko tuon estää jotenkin? Kuitenkin kulkee ja kukkuu ihan ok.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostM54 sytyttää moottorivalon jo pienestä määrästä e85:sta bensan seassa. Onko tästä haittaa? Voiko tuon estää jotenkin? Kuitenkin kulkee ja kukkuu ihan ok.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostMikä on pieni määrä? Konetyyppiin kantaaotamatta... Eihän sen tarvi kun kerran käydä hetkellisesti liian laihalla niin valo syttyy ja jää killottamaan...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post7l tankilliseen. M52TU sai laittaa melkein puolet enne nkuin valo syttyi. Melkein sama kone tuo M54 ja se sytyttää heti valon. Eli käykö se liian laihalla, katit sulaa vai mitä sitten tapahtuu?
Comment
-
-
Tuli ostettua polttoaineen tasoanturi jazz turvatankkiin taso anturin putki on puhdasta alumiinia mitenkä on kesto e85 kanssa, kellään omakohtaista kokemusta täällä:think
Netistä löytyy eriviä mielipiteitä noiden yhteen sopivuudesta, toki onhan noita itse tehtyjä kerääjä säiliöitä ollut tuskin alumiinioksidoituja kaikki.
Comment
-
-
Originally posted by billy View PostTuli ostettua polttoaineen tasoanturi jazz turvatankkiin taso anturin putki on puhdasta alumiinia mitenkä on kesto e85 kanssa, kellään omakohtaista kokemusta täällä:think
Netistä löytyy eriviä mielipiteitä noiden yhteen sopivuudesta, toki onhan noita itse tehtyjä kerääjä säiliöitä ollut tuskin alumiinioksidoituja kaikki.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi mene etanolista miksikään alumiini. Metanoli asia erikseen.
Muutenkin välillä ihmetyttää kun jotkut puhelee että orkkis bensalinjat ei kestä yhtään etanolia ja toiset ajaa vaan menemään tekemättä mitään. Ettei vaan olis niin että muutama kauhutarina aiheuttanu koko polemiikin. Mutta eittämätön tosiasia on että kyllähän jotkut materiaalit siitä itteensä ottaa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Etanolilla on materiaalitieteellisten tutkimusten mukaan korroosiota lisäävä vaikutus alumiiniyhdisteisiin, mutta etanolin lämpötilalla on tämän prosessin kannalta keskeinen merkitys, ja vastaavasti polttoaineeseen liuenneen hapen vesimuodostus tuottaa kyseiseltä korroosiolta suojaavaa alumiinioksidikalvoa.
Last edited by JaniLap; 22-12-2014, 19:55.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJep. Suuria vaikeuksia olisi ihmisillä eri osien kanssa jos menisi.
Muutenkin välillä ihmetyttää kun jotkut puhelee että orkkis bensalinjat ei kestä yhtään etanolia ja toiset ajaa vaan menemään tekemättä mitään. Ettei vaan olis niin että muutama kauhutarina aiheuttanu koko polemiikin. Mutta eittämätön tosiasia on että kyllähän jotkut materiaalit siitä itteensä ottaa.Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi mene etanolista miksikään alumiini. Metanoli asia erikseen.
Eli jos polttoainepuolesta halutaan oikeasti e85:n kestävä, pitää kaikki uusia, kumiletkuja myöden e85 kestäviin.
Eli kysyjälle...kyllä todellakin syö ja syö jopa sen turvatankin vaahdon jos ei ole e85 kestävää:
Originally posted by billy View PostTuli ostettua polttoaineen tasoanturi jazz turvatankkiin taso anturin putki on puhdasta alumiinia mitenkä on kesto e85 kanssa, kellään omakohtaista kokemusta täällä:think
Netistä löytyy eriviä mielipiteitä noiden yhteen sopivuudesta, toki onhan noita itse tehtyjä kerääjä säiliöitä ollut tuskin alumiinioksidoituja kaikki.Last edited by Hemi; 22-12-2014, 20:39.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHöpö höpö. Etanoli jos mikä syö paksusti eloksoimattomia alumiinipintoja ja aivan erityisesti passivoituja alu ja sinkkivalupintoja todella vihaisesti, varsinkin hetken seistessään.
Eli jos polttoainepuolesta halutaan oikeasti e85:n kestävä, pitää kaikki uusia, kumiletkuja myöden e85 kestäviin.
Alumiinisessa keräyssäliössä ei näy mitään vaikka etänolia siellä on seissyt.
Myöskään buickin kaasari ei mennyt miksikään vaikka etanolia siellä seisoikin.
En tosin kiellä ketään vaihtamasta kaikkea alumiinia eloksoituun mutta en itse ala tuollaista vaivaa näkemään.
Comment
-
Comment