Osaiskohan joku täällä vastata, että mitähän tuo BMW:n orggis bensakäyttöinen Webasto sanoo etanolista.. Himottais tuohon E39:iin tehdä myös jonkinlainen etanolimodi, mutta tuo Weba on kyllä semmonen varuste talvella, että siitä en ala luopumaan.
Vähän saman tapaiseen lopputulokseen itse myös päädyin. Tuo kun on pohjoisen oloissa suuniteltu toimimaan verrattuna vaikka tähän http://bioadapter.com/information.php?info_id=10 tuossakin on kylmäkäynnistys toiminto on joka aktivoituu viiden sekunnin odotuksen jälkeen. Mielestäni liian monimutkainen laite.
Tuo suuttimien vaihtaminen olisi kyllä se ykkös ratkaisu, mutta en halua rakentaa mitään ns. rikastin katkaisijaa. Pitäisi olla jokin yksinkertainen boxi mikä lämpötilan mukaan ohjaisi suuttimia antamaan lisää polttoainetta.
Tuossa olisi bisnes ideaa osaavalle :think
Kaverilla joku tollanen purkki seatissa. Ajellu koko kesän ja tyytyväinen on toimintaan/kulutukseen. Voin kertoa tässä talven tullen että miten se viinalla ajaminen sujuu (kylmäkäynnistykset).
Irroitellaas jyvät akanoista, ettei pääse puhekielessä yleistymään väärät termit. Pari sivua selasin ja tulin johtopäätökseen että täällä tuuskataan re85 konversioita, joka on taas aivan eri asia kuin flexfuel konversio, jossa joko luetaan lambdaa tai aistitaan seoksen sähkönjohtavuutta (tai molempia) joidenka perusteella ohjainlaite interpoloi yhden tai useamman kartan välillä. Eli tankkaillaan sekaisin niinkuin huvittaa, ja elektroniikka hoitaa laskennan ja toimivuuden. Flexfuel konversioita on tehty Suomessakin menestyksekkäästi.
Leave a comment: