Originally posted by Thuppu
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin siis flexifuel tarkottaa et voi vapaasti käyttää viinaa ja bensaa sekaisin missä suhteessa vaan. Noi tankkiin asennettavat seostunnistimet kai ovat hieman suurpiirteisiä, eli ei kovin luotettavia. Oikeat flexifuel vehkeet säätävät lennosta ennakoita, ahtoja jne. nakurajaa vasten. Eli käytännössä siis toimivat koko ajan aivan nakurajalla. Näin olen ymmärtänyt, korjatkoon joku joka on enemmän näistä perillä.
Itelle tulee systeemi jossa voi katkaisijasta valita e85 tai bensakartan. Edellyttää vaan sitä et tankki on suurinpiirtein tyhjäksi ajettu ennen kuin vaihtaa polttoainetta.
Leave a comment:
-
Originally posted by MMF View Post
Jos tilaa tuon 200€ boksin ruotsista niin sekö ei vielä tee "täyttä flexifuel" autoa?
Niitä etanoliantureita tehdään aika varmasti sen vuoksi että pelkkä lambda-anturin antama tieto poltetusta aineesta ei riitä...
Leave a comment:
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMitäs se "täysi flexifuel"-ominaisuus saisi maksaa että väki ois tyytyväinen?
Siis täysi bensa <-> e85 tankkaus ilman rajoituksia?
Kun pelkkä anturi joka haistelee viinapitoisuuden maksaa sen 200e + siihen moottorinohjauksen ohjelma ja elektroniikka mikä kertoo vakio-moottorinohjaukselle sen viinapitoisuuden...
Jos tilaa tuon 200€ boksin ruotsista niin sekö ei vielä tee "täyttä flexifuel" autoa?
Täällä Sipoossa on FlexFuel company, 4cyl 395€ asennettuna ja 6 cyl 495€.
Tämä ilmeisesti sisältää tuon boksin, ohjelmat ja asennuksen. En ole tosin kysynyt, mutta näin päättelisin.
Mun mielestä toi on ihan ok hinta, olettaen että siinä pitää oikeasti muutakin tehdä kuin asentaa se boksi ja ajaa muutama ohjelma sisään. Boksi tuskin maksaa 200€ tolle yrittäjälle ja asennus ei kai rakettitiedettä ole (osaava kaveri 30-60 min?). Mutta mitä kaikkea muuta siihen tulee?
Mun omat "tein itse ja säästin" tyyliset projektit tulee yleensä kalliksi, joten ton homman mielellään ulkoistaisi jollekin osaajalle.Last edited by MMF; 01-12-2012, 17:21.
Leave a comment:
-
Mitäs se "täysi flexifuel"-ominaisuus saisi maksaa että väki ois tyytyväinen?
Siis täysi bensa <-> e85 tankkaus ilman rajoituksia?
Kun pelkkä anturi joka haistelee viinapitoisuuden maksaa sen 200e + siihen moottorinohjauksen ohjelma ja elektroniikka mikä kertoo vakio-moottorinohjaukselle sen viinapitoisuuden...
Leave a comment:
-
Aika huonoa on käynnistyvyys lämmöillä -12. Öljypohjalämppäri oli kolme tuntia päällä. Kone käynnistyi neljännellä yrityksellä ja kävi hetken vajailla pytyillä, sen jälkeen toiminta oli normaalia. Tämä seoksella 50 l E85 + 10 l 98E5. Erillinen käynnistystankki olisi hieno asia.
Korjaustoimenpiteenä lisätään bensan osuutta seoksesta kunnes alkaa toimimaan pakkasillakin. Auttaisiko bensapaineen nosto 3,5 bar -> 4 bar käynnistyvyyteen?Last edited by nbb; 30-11-2012, 22:09.
Leave a comment:
-
Toimisiko bensakiskon esilämmitys ja eristys? Tietysti pinnat on vielä kylmiä.
Leave a comment:
-
Nyt kun on ollut vähän jo kiukkuisiakin pakkasia, millaisia kokemuksia käyntiin lähdöstä?
Leave a comment:
-
Originally posted by energy View PostNäköjään tuo aikasemmin kirjoittamani sekä tämä tieto on oikein, huomasin kun aloin oikeasta ETK:sta tarkistamaan vielä kerran... Lähinnä näkyy olevan vuosimallien mukaan tuo ero, ETK kuvissa on myös piirretty tuo uudempi erilaiseksi. Samat tiedot näkyy bmwfans:ista.
Eli tässä pumppu vanhemmalla osanumerolla:
...ja tässä uudella:
http://bmwfans.info/parts/catalog/16141183009/
onko tuotoisa sitten eroa ?
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostE34 540 mallissa on sama pumppu kuin 525 - M5
Sama pumppu myös E32:ssa.
Eli tässä pumppu vanhemmalla osanumerolla:
...ja tässä uudella:
Leave a comment:
-
Originally posted by energy View PostLaita se Boschin 044 pumppu, pitäs riittää eikä hintakaan ole kovin paha. E34 kopassa on sama bensapumppu 518 - M5 3.8, ainoa poikkeus on 540i.
Kyllä on, täältä näkyy mistä kaikista se takaiskuventtiili löytyy:
http://bmwfans.info/parts/catalog/16141179281/
Sama pumppu myös E32:ssa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Lep1 View PostE32 735i jossa on m5 suuttimet nii minkälainen bensapumppu kannattaa laittaa? vakio sano ittesä irti ,nyt e34 m50 pumppu paikallaa nii tuntuu et ei riitä ja tarttauttaa vitu kauo.
Originally posted by Lep1 View PostOliko tuos vakios joku takaiskuventtiili pumpun pääsä
Leave a comment:
-
En nyt noista M5 suuttimita tiedä varmaksi, mutta M3 suuttimet ovat ainakin tehty aika korkealle bensapaineelle ja veikkaan, että niiden tuotto ei oo kovin ihmeellinen jos bensatukin päässä on tavallinen 3bar (muistaakseni vai oliko se 3,5...) paineensäädin. M3 paineensäädin on 5bar mallia. menee heittämällä 3bar säätimen tilalle. Vanhalle ja väsähtäneelle pumpulle toi 5bar voi olla aika paljon.
Leave a comment:
-
mikä pumppu e85 ?
E32 735i jossa on m5 suuttimet nii minkälainen bensapumppu kannattaa laittaa? vakio sano ittesä irti ,nyt e34 m50 pumppu paikallaa nii tuntuu et ei riitä ja tarttauttaa vitu kauo.
Oliko tuos vakios joku takaiskuventtiili pumpun pääsä
Leave a comment:
Leave a comment: