Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Niin siis flexifuel tarkottaa et voi vapaasti käyttää viinaa ja bensaa sekaisin missä suhteessa vaan. Noi tankkiin asennettavat seostunnistimet kai ovat hieman suurpiirteisiä, eli ei kovin luotettavia. Oikeat flexifuel vehkeet säätävät lennosta ennakoita, ahtoja jne. nakurajaa vasten. Eli käytännössä siis toimivat koko ajan aivan nakurajalla. Näin olen ymmärtänyt, korjatkoon joku joka on enemmän näistä perillä.

    Itelle tulee systeemi jossa voi katkaisijasta valita e85 tai bensakartan. Edellyttää vaan sitä et tankki on suurinpiirtein tyhjäksi ajettu ennen kuin vaihtaa polttoainetta.
    Mitenkäs talvella tuon kanssa kun vaihtavat E75 seokseen huoltamoilla?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Niin siis flexifuel tarkottaa et voi vapaasti käyttää viinaa ja bensaa sekaisin missä suhteessa vaan. Noi tankkiin asennettavat seostunnistimet kai ovat hieman suurpiirteisiä, eli ei kovin luotettavia. Oikeat flexifuel vehkeet säätävät lennosta ennakoita, ahtoja jne. nakurajaa vasten. Eli käytännössä siis toimivat koko ajan aivan nakurajalla. Näin olen ymmärtänyt, korjatkoon joku joka on enemmän näistä perillä.

    Itelle tulee systeemi jossa voi katkaisijasta valita e85 tai bensakartan. Edellyttää vaan sitä et tankki on suurinpiirtein tyhjäksi ajettu ennen kuin vaihtaa polttoainetta.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by MMF View Post

    Jos tilaa tuon 200€ boksin ruotsista niin sekö ei vielä tee "täyttä flexifuel" autoa?
    Kyllä sillä re85:sella ajelee mutten lähtisi kokeilemaan miten toimii "mielivaltaisen" bensa/etanoliseoksen kanssa. Suurimmalle osalle toki riittää kun voi ajaa joko re85:sella tai bensalla.

    Niitä etanoliantureita tehdään aika varmasti sen vuoksi että pelkkä lambda-anturin antama tieto poltetusta aineesta ei riitä...

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mitäs se "täysi flexifuel"-ominaisuus saisi maksaa että väki ois tyytyväinen?

    Siis täysi bensa <-> e85 tankkaus ilman rajoituksia?

    Kun pelkkä anturi joka haistelee viinapitoisuuden maksaa sen 200e + siihen moottorinohjauksen ohjelma ja elektroniikka mikä kertoo vakio-moottorinohjaukselle sen viinapitoisuuden...
    Auttaisi kun ymmärtäisi mistä maksaa.

    Jos tilaa tuon 200€ boksin ruotsista niin sekö ei vielä tee "täyttä flexifuel" autoa?

    Täällä Sipoossa on FlexFuel company, 4cyl 395€ asennettuna ja 6 cyl 495€.
    Tämä ilmeisesti sisältää tuon boksin, ohjelmat ja asennuksen. En ole tosin kysynyt, mutta näin päättelisin.

    Mun mielestä toi on ihan ok hinta, olettaen että siinä pitää oikeasti muutakin tehdä kuin asentaa se boksi ja ajaa muutama ohjelma sisään. Boksi tuskin maksaa 200€ tolle yrittäjälle ja asennus ei kai rakettitiedettä ole (osaava kaveri 30-60 min?). Mutta mitä kaikkea muuta siihen tulee?

    Mun omat "tein itse ja säästin" tyyliset projektit tulee yleensä kalliksi, joten ton homman mielellään ulkoistaisi jollekin osaajalle.
    Last edited by MMF; 01-12-2012, 17:21.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Mitäs se "täysi flexifuel"-ominaisuus saisi maksaa että väki ois tyytyväinen?

    Siis täysi bensa <-> e85 tankkaus ilman rajoituksia?

    Kun pelkkä anturi joka haistelee viinapitoisuuden maksaa sen 200e + siihen moottorinohjauksen ohjelma ja elektroniikka mikä kertoo vakio-moottorinohjaukselle sen viinapitoisuuden...

    Leave a comment:


  • nbb
    replied
    Aika huonoa on käynnistyvyys lämmöillä -12. Öljypohjalämppäri oli kolme tuntia päällä. Kone käynnistyi neljännellä yrityksellä ja kävi hetken vajailla pytyillä, sen jälkeen toiminta oli normaalia. Tämä seoksella 50 l E85 + 10 l 98E5. Erillinen käynnistystankki olisi hieno asia.

    Korjaustoimenpiteenä lisätään bensan osuutta seoksesta kunnes alkaa toimimaan pakkasillakin. Auttaisiko bensapaineen nosto 3,5 bar -> 4 bar käynnistyvyyteen?
    Last edited by nbb; 30-11-2012, 22:09.

    Leave a comment:


  • karitammi
    replied
    Toimisiko bensakiskon esilämmitys ja eristys? Tietysti pinnat on vielä kylmiä.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ekan kerran nyt seissy pakkasessa yön yli ja päivän, kesällä säädetty kylmärikastus summamutikassa, ei luvannutkaan. Pitää kokeilla laittaa roikan päähän...

    Edit. puolitoista tuntia roikassa ja lähti nätisti tulille.
    Last edited by Thuppu; 30-11-2012, 15:10.

    Leave a comment:


  • kanikune
    replied
    Nyt kun on ollut vähän jo kiukkuisiakin pakkasia, millaisia kokemuksia käyntiin lähdöstä?

    Leave a comment:


  • Lep1
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Näköjään tuo aikasemmin kirjoittamani sekä tämä tieto on oikein, huomasin kun aloin oikeasta ETK:sta tarkistamaan vielä kerran... Lähinnä näkyy olevan vuosimallien mukaan tuo ero, ETK kuvissa on myös piirretty tuo uudempi erilaiseksi. Samat tiedot näkyy bmwfans:ista.

    Eli tässä pumppu vanhemmalla osanumerolla:


    ...ja tässä uudella:
    http://bmwfans.info/parts/catalog/16141183009/
    tuo pumppu missä on tuo takaiskuventtiili nii on puolet paksumpi pumppu kuin tuo e34 m50 peräsin oleva pumppu.
    onko tuotoisa sitten eroa ?

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    E34 540 mallissa on sama pumppu kuin 525 - M5
    Sama pumppu myös E32:ssa.
    Näköjään tuo aikasemmin kirjoittamani sekä tämä tieto on oikein, huomasin kun aloin oikeasta ETK:sta tarkistamaan vielä kerran... Lähinnä näkyy olevan vuosimallien mukaan tuo ero, ETK kuvissa on myös piirretty tuo uudempi erilaiseksi. Samat tiedot näkyy bmwfans:ista.

    Eli tässä pumppu vanhemmalla osanumerolla:


    ...ja tässä uudella:

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Laita se Boschin 044 pumppu, pitäs riittää eikä hintakaan ole kovin paha. E34 kopassa on sama bensapumppu 518 - M5 3.8, ainoa poikkeus on 540i.


    Kyllä on, täältä näkyy mistä kaikista se takaiskuventtiili löytyy:
    http://bmwfans.info/parts/catalog/16141179281/
    E34 540 mallissa on sama pumppu kuin 525 - M5
    Sama pumppu myös E32:ssa.

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Lep1 View Post
    E32 735i jossa on m5 suuttimet nii minkälainen bensapumppu kannattaa laittaa? vakio sano ittesä irti ,nyt e34 m50 pumppu paikallaa nii tuntuu et ei riitä ja tarttauttaa vitu kauo.
    Laita se Boschin 044 pumppu, pitäs riittää eikä hintakaan ole kovin paha. E34 kopassa on sama bensapumppu 518 - M5 3.8, ainoa poikkeus on 540i.

    Originally posted by Lep1 View Post
    Oliko tuos vakios joku takaiskuventtiili pumpun pääsä
    Kyllä on, täältä näkyy mistä kaikista se takaiskuventtiili löytyy:

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    En nyt noista M5 suuttimita tiedä varmaksi, mutta M3 suuttimet ovat ainakin tehty aika korkealle bensapaineelle ja veikkaan, että niiden tuotto ei oo kovin ihmeellinen jos bensatukin päässä on tavallinen 3bar (muistaakseni vai oliko se 3,5...) paineensäädin. M3 paineensäädin on 5bar mallia. menee heittämällä 3bar säätimen tilalle. Vanhalle ja väsähtäneelle pumpulle toi 5bar voi olla aika paljon.

    Leave a comment:


  • Lep1
    replied
    mikä pumppu e85 ?

    E32 735i jossa on m5 suuttimet nii minkälainen bensapumppu kannattaa laittaa? vakio sano ittesä irti ,nyt e34 m50 pumppu paikallaa nii tuntuu et ei riitä ja tarttauttaa vitu kauo.
    Oliko tuos vakios joku takaiskuventtiili pumpun pääsä

    Leave a comment:

Working...
X