Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by kuukankorpi View Post
    Mutta mitkä suuttimet olis hyvät?
    Jos kone vakio M30B35/34 ja moottorinohjaimena Motronic 1.3 niin tuosta 30% isommat:

    Purchase 24.5 lb/hr Disc High-Z Fuel Injector or shop other Fuel Injectors - High Impedance and Racetronix products.

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Vaihda suuttimet.
    Mutta mitkä suuttimet olis hyvät?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Oisko niksiä mitä tehdä josko uskaltaisi seosta nostaa?
    Vaihda suuttimet.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    bmw 735iA nyt 50/50 seoksella... Ehkä vähän puutuneen oloinen, muttei kait talvella haittaa:think Oisko niksiä mitä tehdä josko uskaltaisi seosta nostaa?

    Leave a comment:


  • N|ba
    replied
    ONkos kellään kokemuksia m40b18 koneesta re85:lla?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Ja tarpeeksi vanhoissa webastoissa on seosruuvi, sillä voi ainakin vähän korjata

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by nbb View Post
    Vaikea sanoa kun käytän Webastoa niin harvoin. Hyvin tuntui lämpenevän -20 asteessa. Webasto oli asennettuna ostaessani auton 2011 kesällä, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole iästä.
    OK hyvä. Kyselin Kaha:lta jonkin aikaa sitten miksi heidän nettisivuillaan ilmoitetaan että minun webasto mallini ei ole yhteen sopiva E85:n kanssa.
    Vastaus oli että toimii kyllä mutta käy laihalla = lämmitys teho heikompi.

    Taitaa nuo uudemmat laitteet paremmin käyttää hyödykseen etanoli pitoista polttoainetta. :think

    Leave a comment:


  • nbb
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Tuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
    Onko miten vanha laite?
    Vaikea sanoa kun käytän Webastoa niin harvoin. Hyvin tuntui lämpenevän -20 asteessa. Webasto oli asennettuna ostaessani auton 2011 kesällä, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole iästä.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by nbb View Post
    Onnistunut päästömittaus teetetty ~70% etanoliseoksella. Ei tullut katsastuksessakaan sanomista.

    Webastoakin jouduin käyttämään joulun aikoihin ja toimi hyvin.

    Tuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
    Onko miten vanha laite?

    Leave a comment:


  • nbb
    replied
    Onnistunut päästömittaus teetetty ~70% etanoliseoksella. Ei tullut katsastuksessakaan sanomista.

    Webastoakin jouduin käyttämään joulun aikoihin ja toimi hyvin.
    Last edited by nbb; 18-01-2013, 05:43.

    Leave a comment:


  • karitammi
    replied
    ^Olet kyllä aikalailla oikeassa tossa. Kun katsoo virifirmojen suutinlaskureita, ei ole juurikaan marginaalia.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by karitammi View Post

    Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi.
    Miksi et vaihda suuttimia kerralla riittävän kokoisiksi. Bemarin vakiosuuttimet ei tahdo bensallakaan riittää huipputehon vaatimaan määrään saati re85:sella. Ne jää täyskaasu-ajossa auttamatta liian pieniksi.

    Uudet suuttimet amerikasta 35 dollaria kappale eli päivän kurssilla 26e/kpl+alv ja positus. 6kpl sarja Suomessa vähän päälle parisataa.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Jaksaakos pysyä käynnissä ilman kaasun polkemista? Mites onko kulutus noussut ajossa?
    Kyllä minä oon vähän kaasua antanut siinä startissa, kun meinaa tukehtua sitten heti iloisen startin jälkeen jos ihan vaan avaimesta pyöräyttää. Kulutus on noussut, mutta oikeastaan hyvin vähän, kun toi katiton ja lambdaton laite on sitä bensaa sinne sylinteriin sylkenyt vähän turhankin paljon. Nyt mulla ois tuohon uudet suuttimetkin, niin pitää kokeilla josko ois jotain vaikutusta.

    Leave a comment:


  • karitammi
    replied
    Sain ECU juntturaan kuukausi sitten Gallettolla (tyhmyyttäni). No nyt näyttäisi olla alkuperäinen softa ladattu takaisin ja ajonestokin pois päältä. Aika jumppa näin aloittelijalle.

    Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi. Mitä mieltä ideasta ja toimiiko se? Tietysti, jos suuttimen koko ei riitä, homma ei toimi. Samoin kylmäkäynnistystä pitää lisätä erikseen. Olen ymmärtänyt, että sen pitäisi kasvaa moninkertaiseksi (6,7-kertaiseksi, jos pitää lähteä käymään 15 % bensakomponentilla).

    Kuukauden tauhkaamisen aikana kävi ilmi, että TunerProhon on tulossa MS43 checksum. Samoin oli vääntöä löytää toimivat versiot INPAsta, WINKFP:stä ja datafileistä. Neuvoja otetaan vastaan kunnioituksella.

    Ja moottori oli M54B25 ja ECU MS43. Kiitos vinkeistä ja WinOLS-checksummista!

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Ainakin -20C kohdalla L-jetin kylmäkäynnistyssuutin antaa riittävästi ainetta, että käyntiinlähtö on ihan ok.
    Jaksaakos pysyä käynnissä ilman kaasun polkemista? Mites onko kulutus noussut ajossa?

    Leave a comment:

Working...
X