Originally posted by kuukankorpi
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos kone vakio M30B35/34 ja moottorinohjaimena Motronic 1.3 niin tuosta 30% isommat:
-
Mutta mitkä suuttimet olis hyvät?Originally posted by Vauhtivaunu View PostVaihda suuttimet.
Leave a comment:
-
Vaihda suuttimet.Originally posted by jakeluvesimies View PostOisko niksiä mitä tehdä josko uskaltaisi seosta nostaa?
Leave a comment:
-
bmw 735iA nyt 50/50 seoksella... Ehkä vähän puutuneen oloinen, muttei kait talvella haittaa:think Oisko niksiä mitä tehdä josko uskaltaisi seosta nostaa?
Leave a comment:
-
Ja tarpeeksi vanhoissa webastoissa on seosruuvi, sillä voi ainakin vähän korjata
Leave a comment:
-
OK hyvä. Kyselin Kaha:lta jonkin aikaa sitten miksi heidän nettisivuillaan ilmoitetaan että minun webasto mallini ei ole yhteen sopiva E85:n kanssa.Originally posted by nbb View PostVaikea sanoa kun käytän Webastoa niin harvoin. Hyvin tuntui lämpenevän -20 asteessa. Webasto oli asennettuna ostaessani auton 2011 kesällä, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole iästä.
Vastaus oli että toimii kyllä mutta käy laihalla = lämmitys teho heikompi.
Taitaa nuo uudemmat laitteet paremmin käyttää hyödykseen etanoli pitoista polttoainetta. :think
Leave a comment:
-
Vaikea sanoa kun käytän Webastoa niin harvoin. Hyvin tuntui lämpenevän -20 asteessa. Webasto oli asennettuna ostaessani auton 2011 kesällä, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole iästä.Originally posted by JaniR View PostTuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
Onko miten vanha laite?
Leave a comment:
-
Originally posted by nbb View PostOnnistunut päästömittaus teetetty ~70% etanoliseoksella. Ei tullut katsastuksessakaan sanomista.
Webastoakin jouduin käyttämään joulun aikoihin ja toimi hyvin.
Tuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
Onko miten vanha laite?
Leave a comment:
-
^Olet kyllä aikalailla oikeassa tossa. Kun katsoo virifirmojen suutinlaskureita, ei ole juurikaan marginaalia.
Leave a comment:
-
Miksi et vaihda suuttimia kerralla riittävän kokoisiksi. Bemarin vakiosuuttimet ei tahdo bensallakaan riittää huipputehon vaatimaan määrään saati re85:sella. Ne jää täyskaasu-ajossa auttamatta liian pieniksi.Originally posted by karitammi View Post
Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi.
Uudet suuttimet amerikasta 35 dollaria kappale eli päivän kurssilla 26e/kpl+alv ja positus. 6kpl sarja Suomessa vähän päälle parisataa.
Leave a comment:
-
Kyllä minä oon vähän kaasua antanut siinä startissa, kun meinaa tukehtua sitten heti iloisen startin jälkeen jos ihan vaan avaimesta pyöräyttää. Kulutus on noussut, mutta oikeastaan hyvin vähän, kun toi katiton ja lambdaton laite on sitä bensaa sinne sylinteriin sylkenyt vähän turhankin paljon. Nyt mulla ois tuohon uudet suuttimetkin, niin pitää kokeilla josko ois jotain vaikutusta.Originally posted by jakeluvesimies View PostJaksaakos pysyä käynnissä ilman kaasun polkemista? Mites onko kulutus noussut ajossa?
Leave a comment:
-
Sain ECU juntturaan kuukausi sitten Gallettolla (tyhmyyttäni). No nyt näyttäisi olla alkuperäinen softa ladattu takaisin ja ajonestokin pois päältä. Aika jumppa näin aloittelijalle.
Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi. Mitä mieltä ideasta ja toimiiko se? Tietysti, jos suuttimen koko ei riitä, homma ei toimi. Samoin kylmäkäynnistystä pitää lisätä erikseen. Olen ymmärtänyt, että sen pitäisi kasvaa moninkertaiseksi (6,7-kertaiseksi, jos pitää lähteä käymään 15 % bensakomponentilla).
Kuukauden tauhkaamisen aikana kävi ilmi, että TunerProhon on tulossa MS43 checksum. Samoin oli vääntöä löytää toimivat versiot INPAsta, WINKFP:stä ja datafileistä. Neuvoja otetaan vastaan kunnioituksella.
Ja moottori oli M54B25 ja ECU MS43. Kiitos vinkeistä ja WinOLS-checksummista!
Leave a comment:
-
Jaksaakos pysyä käynnissä ilman kaasun polkemista? Mites onko kulutus noussut ajossa?Originally posted by Morkai View PostAinakin -20C kohdalla L-jetin kylmäkäynnistyssuutin antaa riittävästi ainetta, että käyntiinlähtö on ihan ok.
Leave a comment:
Leave a comment: