Originally posted by kuukankorpi
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostVaihda suuttimet.
Leave a comment:
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostOisko niksiä mitä tehdä josko uskaltaisi seosta nostaa?
Leave a comment:
-
bmw 735iA nyt 50/50 seoksella... Ehkä vähän puutuneen oloinen, muttei kait talvella haittaa:think Oisko niksiä mitä tehdä josko uskaltaisi seosta nostaa?
Leave a comment:
-
Ja tarpeeksi vanhoissa webastoissa on seosruuvi, sillä voi ainakin vähän korjata
Leave a comment:
-
Originally posted by nbb View PostVaikea sanoa kun käytän Webastoa niin harvoin. Hyvin tuntui lämpenevän -20 asteessa. Webasto oli asennettuna ostaessani auton 2011 kesällä, mutta sen tarkempaa tietoa ei ole iästä.
Vastaus oli että toimii kyllä mutta käy laihalla = lämmitys teho heikompi.
Taitaa nuo uudemmat laitteet paremmin käyttää hyödykseen etanoli pitoista polttoainetta. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniR View PostTuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
Onko miten vanha laite?
Leave a comment:
-
Originally posted by nbb View PostOnnistunut päästömittaus teetetty ~70% etanoliseoksella. Ei tullut katsastuksessakaan sanomista.
Webastoakin jouduin käyttämään joulun aikoihin ja toimi hyvin.
Tuottiko webasto normaalisti lämpöä vai ottiko enemmän aikaa saavuttaa sama mitä bensiinillä?
Onko miten vanha laite?
Leave a comment:
-
^Olet kyllä aikalailla oikeassa tossa. Kun katsoo virifirmojen suutinlaskureita, ei ole juurikaan marginaalia.
Leave a comment:
-
Originally posted by karitammi View Post
Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi.
Uudet suuttimet amerikasta 35 dollaria kappale eli päivän kurssilla 26e/kpl+alv ja positus. 6kpl sarja Suomessa vähän päälle parisataa.
Leave a comment:
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostJaksaakos pysyä käynnissä ilman kaasun polkemista? Mites onko kulutus noussut ajossa?
Leave a comment:
-
Sain ECU juntturaan kuukausi sitten Gallettolla (tyhmyyttäni). No nyt näyttäisi olla alkuperäinen softa ladattu takaisin ja ajonestokin pois päältä. Aika jumppa näin aloittelijalle.
Viinalla ajon suhteen oli itseasiassa sellainen ajatus, että vaihtaisin suuttiemien koon ECU:n softassa pienemmäksi. Näin aukioloaika ja siten syöttömäärä kasvaisi. Mitä mieltä ideasta ja toimiiko se? Tietysti, jos suuttimen koko ei riitä, homma ei toimi. Samoin kylmäkäynnistystä pitää lisätä erikseen. Olen ymmärtänyt, että sen pitäisi kasvaa moninkertaiseksi (6,7-kertaiseksi, jos pitää lähteä käymään 15 % bensakomponentilla).
Kuukauden tauhkaamisen aikana kävi ilmi, että TunerProhon on tulossa MS43 checksum. Samoin oli vääntöä löytää toimivat versiot INPAsta, WINKFP:stä ja datafileistä. Neuvoja otetaan vastaan kunnioituksella.
Ja moottori oli M54B25 ja ECU MS43. Kiitos vinkeistä ja WinOLS-checksummista!
Leave a comment:
-
Originally posted by Morkai View PostAinakin -20C kohdalla L-jetin kylmäkäynnistyssuutin antaa riittävästi ainetta, että käyntiinlähtö on ihan ok.
Leave a comment:
Leave a comment: