Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuppu
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ei vaadi. Sopiva määrä vaan ainetta niin auto käynnistyy.
    Ok, näyttää tosiaan toisella foorumilla olevan kokemuksia et nätisti lähtee tulille -20 asteen pakkasessakin ilman lämmitystä kunhan säädöt on kunnossa.

Originally posted by A.I View Post
    Suosittelen lämpimästi lisärikastussuutinta, ja sille ohjausventtiili sekä nappi kabiiniin.
    Kyllähän käynnistysrikastuksen saa softaamallakin kohdilleen ilman ylimääräisiä suuttimia.

Leave a comment:

• Takalo_kari
    replied
    Suosittelen lämpimästi lisärikastussuutinta, ja sille ohjausventtiili sekä nappi kabiiniin.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Tosin näillä pakkasilla alkaa toi kesälaatu varmaan muutenkin vaatimaan hieman lämmitystä ennen kuin jaksaa syttyä.
    Ei vaadi. Sopiva määrä vaan ainetta niin auto käynnistyy.

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    Ei edes lupaa. Tuohon nyt varmaan pikapuolin saan korjauksen softatekijältä. Raakasti vaan lisää rikastusta. Tosin näillä pakkasilla alkaa toi kesälaatu varmaan muutenkin vaatimaan hieman lämmitystä ennen kuin jaksaa syttyä.

Leave a comment:

• jakeluvesimies
    replied
    Pitäis tommonen hommata niin vois asiasta varmistua: http://www.quickfueltechnology.com/s...test-tube.html

Tänään -18 astetta ja oli tunnin roikassa, hyvin lähti käyntiin.
    Mites ilman lämpöä?

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Ainakin Vaasassa oli talvella eri kamaa kuin kesällä. Pitoisuus anturia minulla ei ole, mutta huomasi selvästi keväällä kun joutu alkaa sahata käyntiin kauemmin.
    Pitäis tommonen hommata niin vois asiasta varmistua: http://www.quickfueltechnology.com/s...test-tube.html

Tänään -18 astetta ja oli tunnin roikassa, hyvin lähti käyntiin.

Leave a comment:

• timppa811
    replied
    Ainakin Vaasassa oli talvella eri kamaa kuin kesällä. Pitoisuus anturia minulla ei ole, mutta huomasi selvästi keväällä kun joutu alkaa sahata käyntiin kauemmin.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Jos peruskotteroon haluaa re85-ominaisuudet, niin rautalangasta väännettynä se tarkoittaa sen 30% enemmän polttoainetta koneeseen. Sen voi tehdä monellakin konstilla: isommat suuttimet tai esimerkiksi pa-painetta lisäämällä. Auto ei kuitenkaan ole tälöin "flexifuel". Se toimii sitten parhaiten tuolla re85:llä, ei bensalla. Bensalla mennään sitten liian rikkaalla seoksella. Toisaalta en näe mitään syytä tehdä flexifuel autoa, kun re85:llähän ajaen se tavoiteltu se säästö syntyy. Eli tällöin bensiinin satunnainenkin tankkaus syö tavoiteltua säästöä.

Itse laitoin rukkaset naulaan nyt talven ajaksi. Kun tuo bioboksi hajosi ensimäiseen pakkaseen... Lisäksi ei auto tahtonut kovin helpolla lähteä käyntiin.

Mites muilla?
    Näyttää tuo Opel toimivan, startti tosin kestää jotain 5sek.

Leave a comment:

• jakeluvesimies
    replied
    Jos peruskotteroon haluaa re85-ominaisuudet, niin rautalangasta väännettynä se tarkoittaa sen 30% enemmän polttoainetta koneeseen. Sen voi tehdä monellakin konstilla: isommat suuttimet tai esimerkiksi pa-painetta lisäämällä. Auto ei kuitenkaan ole tälöin "flexifuel". Se toimii sitten parhaiten tuolla re85:llä, ei bensalla. Bensalla mennään sitten liian rikkaalla seoksella. Toisaalta en näe mitään syytä tehdä flexifuel autoa, kun re85:llähän ajaen se tavoiteltu se säästö syntyy. Eli tällöin bensiinin satunnainenkin tankkaus syö tavoiteltua säästöä.

Itse laitoin rukkaset naulaan nyt talven ajaksi. Kun tuo bioboksi hajosi ensimäiseen pakkaseen... Lisäksi ei auto tahtonut kovin helpolla lähteä käyntiin.

Mites muilla?

Leave a comment:

• nbb
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mitäs se "täysi flexifuel"-ominaisuus saisi maksaa että väki ois tyytyväinen?

Siis täysi bensa <-> e85 tankkaus ilman rajoituksia?

Kun pelkkä anturi joka haistelee viinapitoisuuden maksaa sen 200e + siihen moottorinohjauksen ohjelma ja elektroniikka mikä kertoo vakio-moottorinohjaukselle sen viinapitoisuuden...
    Mielestäni järkevä hinta ympäri vuoden toimivasta flexifuelista on 500 euroa. Tällä hinnalla flexifuel maksaa itsensä takaisin vähän yli 20000 kilometrin matkalla päivän hinnoilla. Voisin kuvitella, että keskivertoautoilija ajaa näin paljon vuodessa, eikä investointi kirpaise niin paljon jos sen voi kuolettaa vuoden ajelulla.

Tässä on tulevan maakaasuautoilijan tekemä kätevä taulukko eri polttoaineiden kustannuksista. Lataa tiedosto koneellesi niin pääset räpläämään hinnat kohdalleen.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by MMF View Post

Voisiko joku vääntää rautalangasta että miten nyt tarkalleen tuo flexifuel muutos tehdään. Ihan siis normaali vehkeeseen.
    Flexifuel-muutostahan sinä et helposti "normiautoon" tee, mutta re85:sella voit ajella kun laitat 20-30% isommat suuttimet TAI edellisissä viesteissä mainitun "etanoliboksin".

Leave a comment:

• MMF
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Tuo on sama kun asentaisi itse sellaisen 100e boksin. Se, että ammattimies sen asentaa ei se tuo ominaisuuksia yhtään lisää, jos tuote on käytännössä sama. Maksat vain asennuksesta sen 295e.
    Sitähän mä vähän epäilinkin...

Hitto mä oon jo sekaisin koko etanolihommasta, en vaan enään hahmoita, on boksia, suuttimia, karttoja, antureita yms.

Voisiko joku vääntää rautalangasta että miten nyt tarkalleen tuo flexifuel muutos tehdään. Ihan siis normaali vehkeeseen.

Leave a comment:

• jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    Auttaisi kun ymmärtäisi mistä maksaa.

Jos tilaa tuon 200€ boksin ruotsista niin sekö ei vielä tee "täyttä flexifuel" autoa?

Täällä Sipoossa on FlexFuel company, 4cyl 395€ asennettuna ja 6 cyl 495€.
    Tämä ilmeisesti sisältää tuon boksin, ohjelmat ja asennuksen. En ole tosin kysynyt, mutta näin päättelisin.
    Tuo on sama kun asentaisi itse sellaisen 100e boksin. Se, että ammattimies sen asentaa ei se tuo ominaisuuksia yhtään lisää, jos tuote on käytännössä sama. Maksat vain asennuksesta sen 295e.
    Last edited by jakeluvesimies; 01-12-2012, 22:56.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    No enhän minä tuota tiedä. Tuollaisen vaan joskus kuullut.
    Vaikuttaako tuo koostumuksen muu vaihto esim. ennakon kestoon yms.

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mitenkäs talvella tuon kanssa kun vaihtavat E75 seokseen huoltamoilla?
    Onko varmaa että vaihtavat? http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=256

Leave a comment:

Working...
X