Originally posted by naukkis
View Post
Niin on ollut myös moni moottoreita suunnitellut insinööri. Täysin pallon muotoinen palotila jossa polttoaine-ilmaseos on keskellä palloa ja sytyttävä kipinä sen keskellä on optimaalisin polttomoottorin palopesä. Tämä on todettu monessa dokumentissa.
Mutta semmoisen tekeminen on jopa nykytekniikalla mahdotonta. Siksi on tultu kompromissiin ja tehty harjakatto tai puolipallo-palotila ja tarkoituksella sinne ne reunat että se väliin jäävä polttoaine-ilmaseos puristuisi sitä kipinää kohti eikä jäisi nakuttamaan sinne männän reunaan...
Lue-opi
Sylinterin metallipintojen jäähdytysvaikutuksella ei ole mitään tekemistä otto-moottorin toiminnassa. Kaasunvaihto nelitahtimoottorin tyhjäkäynnilläkin on niin nopeaa että vain kaasufaasi vaikuttaa toiminnassa.
Leave a comment: